PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant betaald niet. Kan hij die zomaar verhuizen? en betaling?



boesieboesie
11/06/09, 14:20
Hallo mensen,

Na een aantal herinneringen/ telefoontjes heeft de klant nog niet betaald en daarom zullen de domeinen worden afgesloten.

Wat is naar jullie mening beter?
- domeinen afsluiten en wachten tot betaling
- deurwaarder op af sturen en domeinen online laten staan


Ook zit ik even met een eventuele verhuizing:
Mag hij de domeinen uiteindelijk verhuizen zonder dat hij betaald heeft. Ik bedoel heb ik het recht om deze domeinen te houden totdat alles is betaald?
Ik wil natuurlijk pas de domeinen laten verhuizen als alles betaald is.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten Martijn

Cakkie
11/06/09, 14:58
Als de nodige aanmaningen/telefoontjes niet geholpen hebben zou ik de domeinen verwijderen. Hij betaalt niet meer voor de dienst. Uiteindleijk komen ze toch nog eerst in quarantaine (bij .be, .nl en .eu toch), dus kan je ze nog steeds opnieuw activeren (uiteraard pas na het betalen van de nog openstaande facturen en een extra factuur voor de heractivatie).

Phu
11/06/09, 15:00
Klant mag verhuizen ondanks dat hij openstaande facturen heeft openstaan.

Maar hier heb je toch gewoon incassobureaus of gerechtsdeurwaarders voor om je gelijk te krijgen (geld vorderen)

Triloxigen
11/06/09, 15:01
Klant mag verhuizen ondanks dat hij openstaande facturen heeft openstaan.

Daar twijfel ik nu enigzins aan, aangezien in een ander topic ook wordt gesproken over de geldigheid van het gijzelen van data als een klant niet betaald.

Phu
11/06/09, 15:04
@TS welke extensie domeinen zijn het trouwens ?

bij com gewoon domein locken en EPP verstrekken als hij betaald heeft werkt ook
bij .nl kan je helaas weinig doen ze sturen een verhuis verzoek in en het word verwerkt bij de nieuwe registrar ondanks dat laatste regeltje "heeft de huidige deelnemer op de hoogte gebracht."

boesieboesie
11/06/09, 16:04
Het gaat om .nl, .com en .eu adressen.

Maar ik neem aan dat ik dan toch bezwaar mag maken voor de .nl en .com domeinen?
De klant heeft niet betaald voor zijn diensten. En hij is dan wel eigenaar van de domein? Dat vind ik niet echt kloppen.

Ook kan ik de domein nog wel even houden, omdat de domeinen al zijn betaald. Ik verwacht dat de klant misschien nog betaald.

ju5t
11/06/09, 18:07
Bezwaar op basis van openstaande facturen is niet correct en zal worden afgewezen bij .nl. Voor .com kun je inderdaad doen wat Phu zei.

jeffrey
11/06/09, 20:53
Bezwaar op basis van openstaande facturen is niet correct en zal worden afgewezen bij .nl. Voor .com kun je inderdaad doen wat Phu zei.
Klopt.
Het beste kun je gewoon de diensten laten doorlopen (en een eventuele verhuizing gewoon niet dwarsbomen), je komt dan zelf in ieder geval je verplichtingen na.

De facturen kun je gewoon middels incasso op hem/haar verhalen als betaling uitblijft.