PDA

Bekijk Volledige Versie : Rare telefoontjes: Bedrijfsvisie.nl ???



summascienta.nl
10/06/09, 01:46
Hallo !!

Ik krijg de laatste tijd rare telefoontjes van een of ander callcenter genaamd:
"!@#%!@#!@#- storing - !@#!@%!@#!@# - storing - !@#!@%%#$!@.

Ze vertellen me telkens hetzelfde verhaal, volgens mij ook telkens dezeflde vrouw...


Hallo meneer [piep], De europese unie heeft het mogelijk gemaakt dat kleine bedrijven zoals u, opdrachten aan kunnen nemen van de overheid. Zou u hier gebruik van willen maken ?
Ik heb u gevonden via het 'KVK-register', Maar ik zou graag uw telefoonnummer weten, zodat ik klanten naar u door kan sturen!

Tevens zal ik deze op m'n website zetten zodat iedereen hier gebruik van kan maken. De enige kosten die hier aan zijn verbonden, bedragen slechts €0.75 per dag (Jaja, 273.75 per jaar...)

En wanneer ik vraag:

"Maar, Van welk bedrijf bent u ook alweer ?"

Word ik in de wacht gezet, 10 seconden een top-40 muziekje, en ik word opgehangen.

Nou heb ik vanmorgen eens goed opgelet, en ze belde me weer met de naam:

Bedrijfsvisie.nl

Ik heb me de pestpokke gezocht, maar ik kan het betreffende bedrijf niet vinden. Is het mogelijk dat ik (bijvoorbeeld bij de KVK) mij kan laten uitschrijven als "ik wil graag door iedereen gebeld worden" ?

Magnetronkip
10/06/09, 02:09
www.infofilter.nl geloof ik.

Randy
10/06/09, 02:34
IJssel Media Groep in Zutphen en Deventer net zo, die bellen ook wel eens met die shizzle al gooien ze het dan op gemeenten en advocaten.

Randy
10/06/09, 02:36
Ik heb me de pestpokke gezocht, maar ik kan het betreffende bedrijf niet vinden. Is het mogelijk dat ik (bijvoorbeeld bij de KVK) mij kan laten uitschrijven als "ik wil graag door iedereen gebeld worden" ?

Ja, even aangeven bij de KvK. Heb ik ook gedaan. Al is het belachelijk dat ongevraagd dingen 'aan' staan.

harvey
10/06/09, 04:21
Ach jee kan je dat niet blokkeren ?

gewoon even je Provider bellen dat je gestalkt word.

systemdeveloper
10/06/09, 09:33
Om de een of andere reden word ik altijd maar 1 keer gebeld door dit soort gasten. Maar bellers die hun eigen nummer niet tonen, gaan bij mij ook standaard naar de voicemail.

PeterT
10/06/09, 09:47
Ik krijg de laatste tijd rare telefoontjes van een of ander callcenter


Maar ik zou graag uw telefoonnummer weten, zodat ik klanten naar u door kan sturen!

Wat klopt hier niet?

oehTie
10/06/09, 10:19
vaak als je opneemt en het duurt enkele secondes voordat ze aangeven wie ze zijn heb ik al het idee dat dit een callcenter is, geef ik gelijk aan dat ik geen verkopen of enquetes doe per telefoon. Dan is het vaak gelijk al dat ze niets voor me kunnen betekenen.

Derek-Jan
10/06/09, 11:29
Wat klopt hier niet?

De beller ziet geen nummer alleen een naam in de computer heb ik mij laten vertellen toen ik hierover een opmerking maakte tegen de vriendelijke callcentermedewerkster.

PeterT
10/06/09, 12:00
Dit klopt, nummers zie je niet als je in een goed callcenter werkt.

Deels. Bij veel zijn ze nog wel te achterhalen. Daarnaast hangt het er vanaf met welk bestand ze bellen. Indien dit aangeleverd is, is het natuurlijk onzin om te vragen wat het nummer is, dat heb je dan namelijk al.

Sowieso is het mogelijk om zgn interacties achter te laten in het systeem waardoor nummer + evt klantgegevens & interactie aan elkaar gekoppeld worden. Ze hoeven dus eigenlijk nooit om je nummer te vragen, dit gebeurt enkel ter bevestiging.

mauer
10/06/09, 12:59
Het vervelende is dat je veel 18- mensen achter de telefoon vindt die niet ervaren zijn. Daarom is het zo irritant dat je zulke telefoontjes krijgt, mede omdat de callcenter medewerker niet juist antwoord kan geven op je vragen. Bij veel callcenters wordt door middel van een centrale server de nummers gebeld, wanneer er wordt opgenomen dan krijgt de medewerker de persoon aan de lijn. Daarom hoor je de eerste seconde ook niks. Ik heb een tijdje bij een grote bank gewerkt waar je zelf de klant moest bellen, zo heb je even de tijd om het een en ander uit te zoeken. En geloof mij, dat komt een stuk professioneler over.

Tegenwoordig kun je je gegevens nergens meer veilig kwijt, ze halen het toch wel van de KvK, internet of enquĂȘtes. En ja, dan krijg je telefoontjes met dit soort van oplichters praktijken.

snarf
10/06/09, 20:58
Om de een of andere reden word ik altijd maar 1 keer gebeld door dit soort gasten. Maar bellers die hun eigen nummer niet tonen, gaan bij mij ook standaard naar de voicemail.

off-topic: ben benieuwd hoe je dit geregeld hebt.

Magnetronkip
10/06/09, 21:01
off-topic: ben benieuwd hoe je dit geregeld hebt.

heb je tooltjes voor,

Die zijn er voor Windows Mobile, Symbian etc gebruik ik zelf ook om lastige personen in te zetten of exen.. ;)

snarf
10/06/09, 21:08
heb je tooltjes voor,

Die zijn er voor Windows Mobile, Symbian etc gebruik ik zelf ook om lastige personen in te zetten of exen.. ;)

zag dat systemdeveloper vast nummer onder posting had staan.
Hoopte op tools voor vaste nummer.

Derek-Jan
10/06/09, 23:32
Vroegah toen we nog arrogant waren en dachten dat we de beste waren hadden wij geheime nummers..... Nooit geen last van opdringerige zaagtelefoontjes.

En als er dan een nieuwe klant belde dan was dat meestal via via, en dat is de beste reclame die je kunt hebben.

Buiten kantoortijd stond de telefoon doorgeschakeld naar een semafoon en onze vaste klanten wisten dat en gaven gewoon hun nummer in zodat ik ze kon bellen als ik tijd/zin had (afhankelijk van wie natuurlijk). Onze eigen mensen hadden gewoon een korte code.
Zo hadden we ook veel buitenlandse klanten en zelfs die snapten dat, kwestie van opvoeden zeiden we altijd.

Tim.Bracquez
11/06/09, 00:38
zag dat systemdeveloper vast nummer onder posting had staan.
Hoopte op tools voor vaste nummer.
voip centrale zo in enkele settings ingesteld...

Gewoon snel die mensen afwimpelen, en zeker niet boos op worden want die callcenter medewerkers kunnen er ook niet aan doen en vaak ook niet verder helpen.

systemdeveloper
11/06/09, 01:23
Via een voipcentrale is dat makkelijk te doen. Je kunt ook de vaste lijn gewoon altijd doorschakelen naar een voip/mobiel en daar filteren. Veel wegen leiden naar Rome in dit geval.