PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerwaarde SIDN lidmaatschap



In4mation
09/06/09, 20:10
Waarschijnlijk komt deze topic rond deze tijd (tja, waarschijnlijk op éénder welke tijd de laatste paar jaar?) wat ongepast, maar toch.

Veel beginnende hosters zie je meteen naar SIDN lidmaatschap grijpen. Wanneer je hen vraagt waarom ze daarvoor kiezen dan krijg je vaak het antwoord "dit staat professioneel" en is een teken naar onze klanten toe dat we het grondig aanpakken. Zakelijk gezien moet je echter aanzien dat het op jaarbasis (of eigenlijk ieder kwartaal) een flinke verliespost is aangezien een flink deel van de hosters niet aan het vereiste aantal domeinen komen om uit de kosten te geraken. Is het globaal gezien dan niet altijd veel interessanter om een X aantal tijd via een bestaande registrar te registreren en pas als je echt een mooi portfolio hebt op vlak van .nl domeinnamen over te stappen op SIDN lidmaatschap?

Kan SIDN lidmaatschap in andere woorden een dermate meerwaarde betekenen dat je er 205 euro per kwartaal voor over hebt?

Geert-Jan
09/06/09, 20:25
Beetje zinloze discussie, want waarom begin je over (alleen) SIDN, en niet (ook) over eurid, dns.be, enz.....

Vooruit dan, de meerwaarde: voor een ieder zelf te bepalen. Is het te duur voor je, dan ga je naar een reseller.

ju5t
09/06/09, 20:26
Na een x aantal domeinnamen heb je inderdaad een omslag punt. Je zult je af moeten vragen of je afhankelijk wilt zijn van derden of direct zaken wilt doen met SIDN. Voor een klant kan dit ook prettig zijn, wetende dat het bedrijf niet schakel nummer y is.

Een keuze die iedereen voor zich moet maken waarbij je in het belang van je eigen organisatie zult moeten kijken welke het beste aansluit bij de bedrijfsvoering en klantenkring.

RobinJB
09/06/09, 20:27
Nee, je moet ze verhuizen, en je hebt geen tussenpartijen meer (minder risico).

In4mation
09/06/09, 20:29
Beetje zinloze discussie, want waarom begin je over (alleen) SIDN, en niet (ook) over eurid, dns.be, enz.....

Vooruit dan, de meerwaarde: voor een ieder zelf te bepalen. Is het te duur voor je, dan ga je naar een reseller.

Ik zou beginnen met goed de openingspost te lezen mijn beste man. Daarin staat dat veel beginnende hosters opmerkelijk vaak (voor mij dan!) kiezen voor SIDN lidmaatschap. Waarom ik SIDN aanhaal is vooral omdat ze geen beperkingen opleggen voor het minimum aantal registraties. Bij DNS.be moet je op jaarbasis 250 domeinen min. hebben of je kan je deelnemerschap vergeten. Om maar iets te noemen...

Geert-Jan
09/06/09, 20:47
Ik zou beginnen met goed de openingspost te lezen mijn beste man. Daarin staat dat veel beginnende hosters opmerkelijk vaak (voor mij dan!) kiezen voor SIDN lidmaatschap. Waarom ik SIDN aanhaal is vooral omdat ze geen beperkingen opleggen voor het minimum aantal registraties. Bij DNS.be moet je op jaarbasis 250 domeinen min. hebben of je kan je deelnemerschap vergeten. Om maar iets te noemen...

Dan nog, lood om oud ijzer. Het heeft totaal geen waarde, want dan kun je nog honderd vragen stellen...
- omslagpunt van hostingaccount naar resellerpakket?
- omslagpunt van resellerpakket naar VPS?
- omslagpunt van VPS naar managed dedicated server?
- omslagpunt van managed naar unmaged dedicated server?
- omslagpunt van dedi naar eigen server en colo?
- omslagpunt van paar U naar 1/4 rack?
- omslagpunt van 1/4 rack naar 1/2 rack?
- omslagpunt van 1/2 rack naar 1/1 rack?
- omslagpunt van 1/1 rack naar x racks?
- omslagpunt van x racks naar eigen suite?
- omslagpunt van PA naar PI?
- omslagpunt van blablabla?
..... en zo geldt dat ook voor domeinnamen.

Daarom stel ik het vraagteken waarom je het SIDN account aanhaalt, want er zijn zo veel 'omslagpunten'.

In4mation
09/06/09, 21:02
Dan nog, lood om oud ijzer. Het heeft totaal geen waarde, want dan kun je nog honderd vragen stellen...
- omslagpunt van hostingaccount naar resellerpakket?
- omslagpunt van resellerpakket naar VPS?
- omslagpunt van VPS naar managed dedicated server?
- omslagpunt van managed naar unmaged dedicated server?
- omslagpunt van dedi naar eigen server en colo?
- omslagpunt van paar U naar 1/4 rack?
- omslagpunt van 1/4 rack naar 1/2 rack?
- omslagpunt van 1/2 rack naar 1/1 rack?
- omslagpunt van 1/1 rack naar x racks?
- omslagpunt van x racks naar eigen suite?
- omslagpunt van PA naar PI?
- omslagpunt van blablabla?
..... en zo geldt dat ook voor domeinnamen.

Daarom stel ik het vraagteken waarom je het SIDN account aanhaalt, want er zijn zo veel 'omslagpunten'.

Ja, zo hoef je geen enkele discussie meer te voeren natuurlijk, want je kan altijd wel alternatieven naar boven halen... Hoewel ook die alternatieven perfect een reden kunnen zijn voor een discussie.

jeffrey
09/06/09, 21:08
Het belangrijkste is toch echt wel de zekerheid en onafhankelijkheid die je hiermee creëert in je bedrijfsvoering.

Ik denk dat er genoeg hosters hier zijn die wel eens een failliete domeinreseller hebben meegemaakt, dat is geen pretje en op zo'n moment zou je wensen dat je rechtstreeks deelnemer bij SIDN was.

Als je voor een reseller kiest, kies dan in ieder geval voor een partij die betrouwbaar is en al enkele jaren actief is in deze markt.

DutchTSE
09/06/09, 22:46
- zelfstandigheid
- (on)afhankelijkheid
- mogelijkheid tot automatisering (bij sommige reseller partijen schiet een api te kort)
- snelheid (ik bedoel van indienen van de aanvraag, niet waarmee SIDN hem afhandeld :thumbup:)
- kosten/baten
- professionaliteit


Dat zijn een aantal redenen om er wel voor te kiezen.

ereemst
09/06/09, 23:55
Luisterd.. ik zit al jaren bij open provider en naar volle tevredenheid..en domein kost me nu z'n 6 euro en dat is als je gaat rekenen rendabel genoeg als je maar je normale prijzen aanhoudt voor hosting en regsitratie ik reken bij mijn klanten genoeg om alles er ruim uit te halen, het gaat wel om de massa voor 10 euro hosting per jaar kan het niet anders dan onbetrouwbaar zijn denken de meeste klanten ze kiezen voor een gevestigd bedrijf en goed contact met dan bedrijf SIDS lid zijn is pas leuk als je echt min. 1000 domeinnamen host en dan nog wat doe je dan als ze idd een .BE of.EU willen.

Alles bij 1 partij maakt jou werk transparant en simpeler en dat is die paar euro meer dan waard. naar mijn mening..

ukipuki
10/06/09, 01:17
in één punt heb je wil gelijk ereemst, alles op één plek is veilig handig voor je.
Je hoeft zelf niet te voldaan aan de min aantal van DNS, maar wat ga je doen als je bv als je ziet dat bedrijf goed gaat lopen de aanvragen van DNS of andere ect.. worden zo groot dat het handig zou zijn dat je zelf registar zou zijn alles verhuizen? Zelfs bij DNS kost je dit geld per domein heb je het dan over om alles te verhuizen? Wat je aardig wat geld gaat kosten hoor.. Maar anderzijds waarom direct dns registar worden? Als je niet voldoet aan de eisen van min 250 domeinen dat heb je zo even 2500€ weg gegooid.
SIDN is hier veel anders in je hebt geen minimum enkel maandelijkse kost. Dus je hoeft je niet af te vragen elk jaar van ga ik mijn x aantal wel halen. Wat een groot voordeel is.

groenleer
10/06/09, 08:48
in één punt heb je wil gelijk ereemst, alles op één plek is veilig handig voor je.


Hier ben ik het niet mee eens. Zoek maar eens naar ResellerSRS (en volgens mij opvolger OpenReseller) of Zor.In.

Dan zie je dat alle domeinen bij een partij regelmatig tot problemen kan leiden. Dus of dit veiliger is dat weet ik niet.



Je hoeft zelf niet te voldaan aan de min aantal van DNS, maar wat ga je doen als je bv als je ziet dat bedrijf goed gaat lopen de aanvragen van DNS of andere ect.. worden zo groot dat het handig zou zijn dat je zelf registar zou zijn alles verhuizen? Zelfs bij DNS kost je dit geld per domein heb je het dan over om alles te verhuizen? Wat je aardig wat geld gaat kosten hoor.. Maar anderzijds waarom direct dns registar worden? Als je niet voldoet aan de eisen van min 250 domeinen dat heb je zo even 2500€ weg gegooid.
SIDN is hier veel anders in je hebt geen minimum enkel maandelijkse kost. Dus je hoeft je niet af te vragen elk jaar van ga ik mijn x aantal wel halen. Wat een groot voordeel is.

Waarom hebben wij gekozen voor een SIDN lidmaatschap?
Wij hebben in het verleden bij verschillende resellers gezeten. Overal was altijd wel wat. Daarnaast de administratie van je domeinen. Waar staat wat? Een .NL kon op een gegeven moment op 3 plaatsen geregistreerd staan.

Het migreren naar een SIDN account heeft dan ook wat geld gekost, maar levert nu zijn waarde op.

rechtstreeks contact mogelijk met registry
volledige controle over domeinen
vereenvoudiging van eigen administratie


Wij rekenen acceptabele tarieven voor B2B domeinnamen als je het mij vraagt. Verder zijn we niet te beroerd om korting toe te kennen als je een redelijk aantal domeinen onderbrengt bij ons.

Van onze klanten hoor ik vaak dat het onze meerwaarde is dat we EN veel weten van dns EN rechtstreeks contact kunnen onderhouden met het SIDN.
95% van de door ons vastgelegde domeinen vallen binnen de .NL zone.

Andere TLD's registreren we via een tweetal resellers welke een gerenommeerde status hebben.

Waarom we geen DNS.be of Eurid deelnemer/registrar zijn geworden heeft voornamelijk te maken met het lage aantal domeinen in deze TLD's.

Geert-Jan
10/06/09, 08:54
[qoute groenleer]
...
[/quote]

Bij deze ervaringen kan ik me gewoon bij aansluiten....

BsHosting
10/06/09, 10:59
Er is niks mis met een goede reseller bv Open Provider of Transip, dat zijn niet echt partijen die morgen falliet gaan.

Buiten dat stellen er veel dat direct sidn veel voordelen heeft, als ik zo links en rechts lees is het systeem van oa transip vele malen sneller en beter dan het systeem wat jullie gebruiken.

Uiteindelijk telt 1 ding de snelheid waar je je klant mee van dienst kan zijn.

Dat je iets van DNS weet heeft 0,0 te maken met een sidn lidmaatschap, en ik denk persoonlijk als ik de verhalen van wht zo lees dat bv Transip qua reageren op problemen nog sneller is en dan praten we niet eens over de SERVICE.

Vooralsnog zie ik dus geen enkel voordeel om het geld aan de sidn te doneren waar ze uiteindelijk nutteloze dingen mee doen of maar half.


Andere TLD's registreren we via een tweetal resellers welke een gerenommeerde status hebben.

Van 1 kant hebben sommige zo'n hoge pet op van de Sidn, maar van de andere zijde gaan ze voor ander TLD's wel naar resellers, als je dan zo'n hoge pet op hebt over professioneler etc moet je ook zelf lid worden van DNS.BE, EURID, ICANN etc etc.

Dus waarom zou iemand die voor NL met bv Transip of Openprovider werkt minder professioneel zijn dan het komt nl op precies hetzelfde neer.


Waarom we geen DNS.be of Eurid deelnemer/registrar zijn geworden heeft voornamelijk te maken met het lage aantal domeinen in deze TLD's.

Maar op voorhand roep je al wel dat het professioneler is, ook eens nagedacht dat er providers zijn waar de verhoudingen NL tegenover een andere TLD veel lager liggen.

ereemst
10/06/09, 11:48
Ik snap even niet wat men bedoelt met sneller via TransIP of SIDN, als ik bij OPEN Provider een .NL registreer doet hij het altijd binnen 3 uur 2.5 geloof ik en andere ext. zoals .NET doen het in 5 min. OPENP rekend niks voor DNS wijzigingen en als ik bijv. een nwe server plaats en domeinen wil verhuizen doe ik dat met DNS NS wijzigingen op de OPENP site werkt Perfect, gewoon tegen DA zeggen dat er meer DA's server zijn en laten syncen.. of snap ik iets niet...wat kan SIDN nou toeveogen anders dan de prijsstelling.

BsHosting
10/06/09, 11:58
Ik snap even niet wat men bedoelt met sneller via TransIP of SIDN, als ik bij OPEN Provider een .NL registreer doet hij het altijd binnen 3 uur 2.5 geloof ik en andere ext. zoals .NET doen het in 5 min. OPENP rekend niks voor DNS wijzigingen en als ik bijv. een nwe server plaats en domeinen wil verhuizen doe ik dat met DNS NS wijzigingen op de OPENP site werkt Perfect, gewoon tegen DA zeggen dat er meer DA's server zijn en laten syncen.. of snap ik iets niet...wat kan SIDN nou toeveogen anders dan de prijsstelling.

Het voegt 1 ding toe je hebt het bij 1 partij zonder tussenkomst, en je spekt de SIDN voor onzinnige uitgaves.
Maar zoals ik al vermeldde dit probleem is er dus ook als je zelf geen DNS.BE agent bent.

Er is niks mis om te werken met resellers als de kwaliteit maar goed is.
Qua prijs scheelt het nagenoeg niks.

OK ik meen het eerste jaar NL 4,85 bij Sidn en 4,99 bij Transip.
Daarna is Sidn iets goedkoper en Transip iets duurder maar reken daar je 700 euro pj bij voor Sidn moet je minimaal 700 NL namen reggen om quite te spelen.

Die 700 die duw ik persoonlijk dan toch liever in apparatuur dan in een vage stichting.

ereemst
10/06/09, 12:07
Is TRANSIP dan zoveel goedkoper dan OPENPROVIDER. en als ik benaderd wordt door bij. INTERNET TODAY voor een nog betere deal waarom zou ik dan switchen op jaarbasis scheelt het maar een paar euro meestal en veel meer rompslomp het enige nadeel van OPENP vindt ik dat je vooruit moet storten op hun rekening en daarvoor geen rente ontvangt en boekhoudkundig is het irrirtant een vooruitbelaling.

BsHosting
10/06/09, 12:10
Ik weet niet wat de prijzen zijn van Openprovider ik gaf het verschil aan van Sidn / Transip.

Thomas.R
10/06/09, 12:38
Maar BsHosting, zoals je zelf alleen aangeeft is het bij TransIP het eerste jaar maar iets van €5,-, dat jaar erna kost je €7,50

BsHosting
10/06/09, 12:42
Ik betaal het 2e jaar ook maar 5,49.

Maar buiten dat prijs is leuk maar buiten de prijs zijn er ook een aantal andere zaken belangrijk.

groenleer
10/06/09, 14:01
Waarom we geen DNS.be of Eurid deelnemer/registrar zijn geworden heeft voornamelijk te maken met het lage aantal domeinen in deze TLD's.



Maar op voorhand roep je al wel dat het professioneler is, ook eens nagedacht dat er providers zijn waar de verhoudingen NL tegenover een andere TLD veel lager liggen.

Mis ik iets of lees je zaken die er niet staan? Ik heb nooit gezegd dat het deelnemer zijn professioneler is. Ik heb aangegeven dat er voor ons een meerwaarde aan zit. Deze meerwaarde is voor ons niet in geld uit te drukken. En ja onze inkoopprijs ligt boven die bij transip. So what?

Verder heb je 625 domeinen nodig om op een inkoopprijs van 4,99 per domein te komen met een eigen SIDN account. Voor 4,85 heb je inderdaad 700 domeinen nodig.

In elk geval ben ik van mening dat elk bedrijf zelf moet bepalen wat voor hun belangrijk is. Er is geen vaste reden waarom je een SIDN lidmaatschap zou 'moeten' hebben.

ereemst
10/06/09, 22:47
Agree, maar toch!? de discussie over wat het beste is TRANSIP of OPENPROVIDER en zijn er eigenlijk nog echte andere players?

of zitten we met ze allen op een kluitje.

chielsen
11/06/09, 01:44
Nou uit eigen ervaringen, een domeinboer kan doormiddel van een technische doorhaling (eerst dns van het domein aanpassen naar iets wat niet werkt, en dan opheffing aanvragen) zomaar domeinen van je laten de-registreren, waarna deze vaak meteen door louche domeinoprapers wordt geregistreerd. Hier kan je blijkbaar niets tegen doen.
Zeker iets waarbij je stil wilt staan.

Ik hoorde wel dat Sidn bij het nieuwe systeem een quarantaine gaat implementeren, dan zit je iets veiliger, maar toch wil je eigenlijk nooit dat risico nemen. Te zot voor woorden dat dat kan. De registrar van jouw startpagina.nl ofzo zal dat maar in zijn hoofd halen...

Oh en over die domeinboeren. Ik zit nu bij oxxa en dat bevalt goed. Een mooi systeem en goede service.

®on
11/06/09, 01:50
Ik hoorde wel dat Sidn bij het nieuwe systeem een quarantaine gaat implementeren
Quarantaine voor .nl domeinen bestaat nu al weer bijna een jaar (sept. 2008) :D

Pur
11/06/09, 01:50
Ik hoorde wel dat Sidn bij het nieuwe systeem een quarantaine gaat implementeren, dan zit je iets veiliger, maar toch wil je eigenlijk nooit dat risico nemen. Te zot voor woorden dat dat kan. De registrar van jouw startpagina.nl ofzo zal dat maar in zijn hoofd halen...


En welkom in de huidige wereld waar quarantaine al even bestaat....

Overigens mijn stem is (lichtjes) voor SIDN. Voor Nederlandse providers is IMHO .nl een domein wat ze (relatief) veel zullen verkopen waardoor je (hopelijk) al snel rond het break even point zit. En dan heb je toch echt de voordelen van dicht bij de bron zitten en geen hassle met eventuele andere partijen die failliet kunnen gaan of andere onprettige dingen kunnen doen.

Maar anderen kiezen voor een domeinboer. Ook niks mis mee (zolang het maar een betrouwbare is) en dan heb je wel weer de voordelen van een gemakkelijke API etc.

chielsen
11/06/09, 01:56
Quarantaine voor .nl domeinen bestaat nu al weer bijna een jaar (sept. 2008) :D

Heb ik dat dus net misgekopt :/
Incident was net daarvoor..

Dacht dat het pas met versie 3.0 kwam (die volgens mij dus nog steeds niet uit is). Maar zoals je ziet ben ik geen SIDN lid.

In4mation
11/06/09, 17:52
Het voegt 1 ding toe je hebt het bij 1 partij zonder tussenkomst, en je spekt de SIDN voor onzinnige uitgaves.
Maar zoals ik al vermeldde dit probleem is er dus ook als je zelf geen DNS.BE agent bent.

Er is niks mis om te werken met resellers als de kwaliteit maar goed is.
Qua prijs scheelt het nagenoeg niks.

OK ik meen het eerste jaar NL 4,85 bij Sidn en 4,99 bij Transip.
Daarna is Sidn iets goedkoper en Transip iets duurder maar reken daar je 700 euro pj bij voor Sidn moet je minimaal 700 NL namen reggen om quite te spelen.

Die 700 die duw ik persoonlijk dan toch liever in apparatuur dan in een vage stichting.

Mag ik vragen hoe je aan die 4,85 euro het eerste jaar komt? Worden er vijf kwartalen aangerekend per domeinnaam voor het eerste jaar dan?

BsHosting
11/06/09, 17:54
Zover ik vernomen heb van diverse mensen betaal je als sidn lid idd het eerste jaar 5 kwartalen ipv 4

Ik kan het mis hebben maar deze verhalen kwamen toch wel van Sidn leden zelf af, denk dat je het zelfs op wht ook nog terug kan vinden.

In4mation
11/06/09, 17:55
Zover ik vernomen heb van diverse mensen betaal je als sidn lid idd het eerste jaar 5 kwartalen ipv 4

Ik kan het mis hebben maar deze verhalen kwamen toch wel van Sidn leden zelf af, denk dat je het zelfs op wht ook nog terug kan vinden.

Ik dacht dat, dat een tijd geleden veranderd was? Had ook enkele van die berichten opgevangen vroeger. Kan iemand hier op wht misschien uitsluitsel over geven?

maxnet
11/06/09, 18:04
Mag ik vragen hoe je aan die 4,85 euro het eerste jaar komt? Worden er vijf kwartalen aangerekend per domeinnaam voor het eerste jaar dan?

Je betaald in de praktijk vrijwel altijd een kwartaal meer dan je verbruikt.
Dus voor een 1 jarige registratie 5 kwartalen, voor 2 jaar 9 kwartalen.

Dit komt doordat ze bij SIDN in kalenderkwartalen rekenen.
Net zoals je bij de kamer van koophandel (vroeger althans) altijd voor een volledig kalenderjaar betaalde, ongeacht of je jouw bedrijf op 1 januari, 1 juni of 31 december inschreef.


Er zijn in het verleden diverse budget partijen geweest die onder de inkoopprijs .nl domeinen verkochten, omdat ze dat extra kwartaal over het hoofd zagen. :chinese:



Ik dacht dat, dat een tijd geleden veranderd was?


De mutatiekosten (zeg maar de setupkosten) zijn vervallen. Maar dat je in de praktijk meestal een kwartaal extra kwijt bent is nog steeds zo.

ResellerHosting
15/06/09, 06:41
Veel beginnende hosters zie je meteen naar SIDN lidmaatschap grijpen.

Wat is de definitie voor "beginnende hoster"

De top 5 van grootste .NL registrars bestaat voornamelijk uit bedrijven die deze eeuw begonnen zijn en in de optiek van velen kan dat al als "beginnende hoster" worden beschouwd.


Wanneer je hen vraagt waarom ze daarvoor kiezen dan krijg je vaak het antwoord "dit staat professioneel" en is een teken naar onze klanten toe dat we het grondig aanpakken.

Er zijn klanten die erop letten, bovendien zijn de waarborgen van een registrar "beter" dan die van een reseller, immers een registrar heeft een contract met SIDN en dient zich eraan te houden een reseller niet.



Zakelijk gezien moet je echter aanzien dat het op jaarbasis (of eigenlijk ieder kwartaal) een flinke verliespost is aangezien een flink deel van de hosters niet aan het vereiste aantal domeinen komen om uit de kosten te geraken.


Als je dergelijke kosten al niet kunt dragen dien je je af te vragen of je wel eigen ondernemer wilt zijn. Het bedrag staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld je ziektekosten, diesel-kosten, wegenbelasting, marketing, dedicated server, kantoor ruimte, telefoonrekening en als het mee zit je salaris...

Je dient te zaaien om te kunnen oogsten, en dat zaad kost geld, dat grond kost pacht, de tractor kost geld, de rooie diesel ook, die Polen die helpen ook...



Is het globaal gezien dan niet altijd veel interessanter om een X aantal tijd via een bestaande registrar te registreren en pas als je echt een mooi portfolio hebt op vlak van .nl domeinnamen over te stappen op SIDN lidmaatschap?

En wat doe je als je registrar bezwaar tekent indien je een domein gaat verhuizen, want als ze op naam van je klanten staan heb jij formeel geen toestemming om ze te verhuizen.... (zal niet snel gebeuren, maar formeel zit je fout).

Ook dien je tekst en uitleg te geven aan je klanten indien ze vragen waarom ze in de whois een derde partij zien of indien ze een verhuis notificatie ontvangen, dit kost allemaal tijd en dus geld en als jij 1000 domeinen hebt, dan kost het je meer dan het meteen dan door het meteen goed aan te pakken. (tenzij jij gratis werkt uiteraard..)

Tevens kun je beter indien je een goed bedrijf nastreeft vanaf het begin over je processen na te denken en alles hierop in te richten of de voorbereidingen te treffen, immers indien je succesvol blijkt te zijn is alles schaalbaar.



Kan SIDN lidmaatschap in andere woorden een dermate meerwaarde betekenen dat je er 205 euro per kwartaal voor over hebt?

Los van de discussie of het bedrag rechtvaardig is (want dat is het niet ivm subsidiëren van kortingen aan grote partijen), dien je je af te vragen waarom je hosting aanbied, indien je een echte volledige dienstverlener wilt zijn, dien je zo dicht bij de bron je spullen in te kopen, waar de omslagpunt ligt doet er dan niet toe want uiteindelijk streef je er naar om binnen een aantal jaren bij de top te behoren, zoals de huidige top voornamelijk ook uit "beginnende hoster" bestaat*.


* = niet denigrerend bedoelt, ze zullen ondanks hun korte staat van dienst toch iets goeds gedaan hebben en kunnen.... marketing...
SIDN lidmaatschap geeft je recht op logo op je site te zetten wat onderdeel is van je marketing en derhalve heeft het dus wel meerwaarde, misschien wel meer dan als je voor 205 euro per kwartaal aan Google Ads spendeert.

In4mation
19/06/09, 16:30
Wat sommigen hier over het hoofd zien is dat het er niet om gaat of je de kosten van het SIDN lidmaatschap kan dragen, maar ook en veel belangrijker of het een daadwerkelijke meerwaarde biedt als "kleine / beginnende hoster".

Ik snap bijzonder goed dat iedere webhoster dit eigenlijk voor zichzelf moet uit zien te maken hoe dit binnen zijn onderneming past, wat de vooruitzichten zijn, etc. maar me dunkt dat je op een forum als dit toch even de mening van overige webhosters mag vragen :)

EDIT: het opbouwen van een "relatie" met de registry ... tja, ik wijs niemand met de vinger en wil zeker geen steen werpen richting SIDN, maar het is al gebleken in het verleden dat, dat op zich nu niet echt zoveel verschil uit maakt...