PDA

Bekijk Volledige Versie : crondeamon alternatief?



Broodaap
08/06/09, 18:24
Hallo allemaal,
Hopelijk heb ik dit in het goede forum gepost...
In verband met een schoolopdracht ben ik momenteel aan het kijken of er een alternatief is voor de 'standaard' crondeamon om automatisch bepaalde scripts te laten lopen op vaste tijden.


Na vele uren op internet te hebben gezocht met bar weinig resultaat, vroeg ik mij af of hier iemand er toevallig iets van weet.
Alvast enorm bedankt.

Marin
08/06/09, 18:29
http://lmgtfy.com/?q=cron+alternative

Verder denk ik dat de meeste Linux mannen gewoon Cron gebruiken...

Triloxigen
08/06/09, 18:39
Wellicht ook handig om te vermelden waarom je een alternatief zoekt, dan kunnen mensen vaak gerichter antwoord geven.

Broodaap
08/06/09, 19:19
Bedankt voor de reactie, helaas is de let me google that for you net zo informatief als wat ik zelf heb kunnen vinden :)

De reden waarom ik hiernaar informeer is dat ik voor een schoolopdracht voor een fictieef bedrijf een zo simpel mogelijke server oplossing moet bedenken (hoeft dus ook niet daadwerkelijk in gebruik genomen te worden ofzo).

Ik ben nu opzoek naar een zo effectief mogelijke server belasting en vroeg mij eigenlijk af of er iets is dat wel de functionaliteiten van de crondeamon heeft, maar dan zonder extra toeters of bellen op de server hoeft worden geinstalleerd of dergelijke.

Zoals ik al aan heb gegeven, heb ik nog niets kunnen vinden, maar aangezien er hier toch redelijk wat ervaren personen rondhangen, leek het mij een poging waard om te er toch even naar te informeren.

MMaI
08/06/09, 19:25
een crondaemon wordt bij vrijwel alle systemen standaard geinstalleerd (in het base-system of base pakket). De condaemon heeft daarom zelf ook ene minimale belasting, alleen de taken die je hiermee uitvoerd leveren server belasting op.

Een betere manier dna de huidige standaard cron (crond/anacron) is er niet naar mijn weten, alleen voor speciale gelegenheden zijn er opties te bedenken net als op de lmgtfy link.

Nogmaals dus: cron daemon heeft geen extra toeters en bellen nodig, vergelijk het maar met de windows task scheduler.

:lovewht:

haha is was DigiState voor ;) <- sarcasm modus aan :D

Marin
08/06/09, 19:26
Maar wat heeft Cron dan voor toeters en bellen wat jij niet wil?

Ik bedoel Cron is toch een redelijk simpel systeem? En die toeters en bellen vallen volgens mij wel mee.

Edit: MMaI, je was me voor ;)

Ramon Fincken
08/06/09, 21:04
http://www.ramonfincken.com/tag/cron.html
Kijk eens bij het "Pseudo cronjob" bericht, wellicht kun je daar wat mee, je hebt wel een database nodig.

Broodaap
09/06/09, 01:19
Bedankt allemaal, jullie antwoorden verassen me eignelijk neit echt ;)
Het verhaal erachter is te lang en complex om hier uit te leggen, maar de informatie is helpvol.

Ramon Fincken
09/06/09, 08:35
Try us :)

hostlogic.nl
09/06/09, 08:45
Je schrijft niet voor welk OS je een alternatief zoekt. Voor OSX is er launchd als alternatief voor cron. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je een alternatief zoekt voor iets wat standaard op zo goed als alle *nix systemen aanwezig is.

Marin
09/06/09, 12:12
Bedankt allemaal, jullie antwoorden verassen me eignelijk neit echt ;)
Het verhaal erachter is te lang en complex om hier uit te leggen, maar de informatie is helpvol.

Toch zou die informatie je wellicht kunnen helpen. Als je het ons probeert uit te leggen dan kunnen we je wellicht helpen en scheelt het je nog meer uren zoekwerk ;)