PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk en Dedicated Server.



rdevos
08/06/09, 03:07
Ik heb een dedicated server met 1 GB Ram en een 1,2 Ghz Microprocessor, Mijn vraag was, Kan ik hier 30 domeinen tegelijkertijd op runnen? En ook zodat mensen nog gewoon op hun site kunnen voor webhosting bijvoorbeeld?

Grtjes ;''):thumbup:

pid
08/06/09, 03:17
Met een 1.2Ghz processor kun je prima 30 domeinen draaien.
Maar de hoofdvraag zal zijn, wat draait er op deze domeinen, wat is de scripting (uberhaupt aanwezig?), word MySQL of een andere db engine bruikt, hoeveel bezoekers ga je verwachten, welk dataverkeer, etc?

rdevos
08/06/09, 03:50
Nou kijk er draait nu nog geen db op, maar bijvoorbeeld forums, Neemt dat veel resource in? Van de CPU? Dataverkeer is geen probleem, Ik heb geen limiet, Ik heb een server van OVH, www.isgenoeg.nl Die servers zijn van OVH, Kimsufi ;) Thats no problem, Wat draait er dan heel zwaar? Zoals wat?

Randy
08/06/09, 03:58
Het Nederlands op die website doet niet veel onder dan dat van jouw. :lovewht:

Hoe wil je een forum hosten zonder database? Hoewel ik van mening ben dat een Celeron niet in een server hoort weet ik wat je voor de server betaald. Geen cent teveel. Meer dan dat kun je dan ook niet verwachten. De genoemde 30 domeinen vormen geen problemen, zolang je maar geen 'zware' applicaties gaat draaien.

rdevos
08/06/09, 04:04
Het was een actie beta test servers voor 1 jaar ze zochten 500 gebruikers, ik heb me aangemeld en een jaar lang deze sserver gratis gekregen, maar wat verstaan we onder zwaar? Stel elk user wil een forum en elk forum heeft 300 users gemiddeld 10 users online per uur. Dat moet toch wel gewoon lukken? :p Databases snap ik wel dat dat er allemaal bij hoort ;)

DutchTSE
08/06/09, 09:06
Het was een actie beta test servers voor 1 jaar ze zochten 500 gebruikers, ik heb me aangemeld en een jaar lang deze sserver gratis gekregen, maar wat verstaan we onder zwaar? Stel elk user wil een forum en elk forum heeft 300 users gemiddeld 10 users online per uur. Dat moet toch wel gewoon lukken? :p Databases snap ik wel dat dat er allemaal bij hoort ;)
Randy had het over je taalgebruik..

Piwi-Web
08/06/09, 14:22
Het lukt allemaal wel denk ik. Maar je praat al over 30 x 10 gebruikers gemiddeld online. Dat is ca. 300 welke steeds informatie uit een database moeten halen.

Het zal wel gaan, maar verwacht er niet teveel van.

WeServIT
12/06/09, 11:04
Het lukt allemaal wel denk ik. Maar je praat al over 30 x 10 gebruikers gemiddeld online. Dat is ca. 300 welke steeds informatie uit een database moeten halen.

Het zal wel gaan, maar verwacht er niet teveel van.

Het zal gaan, maar het moet niet veel meer worden want dan zal de load zeer langzaam worden ben ik bang voor. En ik hoorde meer van die gratis servers voor een jaar, maar wat zijn nu precies de voorwaardes ervan? Of zijn die er niet :smartass: ?

jinxedworld
12/06/09, 11:39
Het Nederlands op die website doet niet veel onder dan dat van jouw.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de site gebabelfished is :P

Arh
12/06/09, 11:42
Het zal gaan, maar het moet niet veel meer worden want dan zal de load zeer langzaam worden ben ik bang voor. En ik hoorde meer van die gratis servers voor een jaar, maar wat zijn nu precies de voorwaardes ervan? Of zijn die er niet :smartass: ?

Je moet die dingen testen(snelheid, uptime, etc.) en als je wat tegen komt moet je dat melden. Verder de voorwaarden die bij(zo goed als) elke hoster gelden. Het was(let op de verleden tijd ;)) best een geinige actie om een server op de kop te tikken om als hobby server te dienen. Daar worden ze dus ook het meest voor gebruikt.