PDA

Bekijk Volledige Versie : welke soort hosting



Jan DeLeeuw
06/06/09, 20:57
Hoi

ik heb voor een nieuw project behoefte aan hosting met volgende karakteristieken :

The bandwith usage is 3-6 tbs/month
>10k rpm
20 GBYTES hard disk, 4 GYBTYES RAM

Volstaat VPS hosting of heb ik dedicated hosting nodig? Zo ja wat kost dit per maand en hebben jullie namen van leveranciers?

Dank bij voorbaat

pierce
06/06/09, 21:01
Gezien het geheugen, rpm en bandbreedte zou ik kiezen voor een dedicated server. (heb je echt een 10k rpm schijf nodig??)
Maar een beetje vmware omgeving moet dit ook makkelijk aankunnen.

Bakker ICT
07/06/09, 03:08
Met alleen deze informatie kunnen we moeilijk aangeven wat je nodig hebt, opzich kan een VPS prima (niet alleen vmware ;)), maar wellicht met meer informatie wat je er mee gaat doen kunnen we je beter helpen. Veel zware scripting / databases / downloads ed. Ik ga uit van veel downloads ivm het vele dataverkeer dat je schetst?

Een dedicated die op maat voor je word gemaakt gaat vaak icm met een jaar contract, een vps kan voor een project daarom wellicht een betere optie zijn.

Niemand gaat je een leverancier noemen, want de meeste mensen hier aanwezig zijn zelf leveranciers en zouden dus enkel alleen hun zelf noemen, verder kan je voor een prijs aanvraag in het Aanbiedingen gezocht forum een topic openen. Uiteraard is het hier ook van belang wat er ongeveer op gedaan word.

Jan DeLeeuw
08/06/09, 15:35
Alvast badankt voor de reacties.

het gaat inderdaad over een mirrorsite waar 1 file tot 100MB kan worden uploaded en dan een aantal keren doorgestuurd naar file sharing systeem.

files worden zelf niet bewaard op site

vDong
10/08/09, 23:32
Alvast badankt voor de reacties.

het gaat inderdaad over een mirrorsite waar 1 file tot 100MB kan worden uploaded en dan een aantal keren doorgestuurd naar file sharing systeem.

files worden zelf niet bewaard op site

Gezien de specs gaat de server wel degelijk een soort van caching op de disk doen, al is het maar tijdelijk. Een situatie met shared resources lijkt me dan niet een goed plan. Zeker als disk-io een vereiste is lijkt me vmware of andere vpssen niet de meest ideale methode.

wonko
11/08/09, 08:00
een lichte dedicated doos, met goede raid-controller of goed fs zou dit prima moeten aankunnen.

wonko
11/08/09, 08:02
oeps, een oud topic.