PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakketten?



Web-FreakZ
30/01/03, 13:26
Hallo,

Binnkort start ik een eigen hostingbedrijf. Ik krijg dan een deticated server. Nu wil ik aan jullie vragen, wat vinden jullie goede pakketten en wat zit er allemaal in enz.?

Nick

Deimos
30/01/03, 14:46
tja laten we eens beginnen met wat voor server je krijgt. Want zonder dat kunnen wij wel in het wilde weg gaan roepen maar dat heeft dan niet echt veel effect.

[Elwin]
30/01/03, 14:53
Welke soort pakketten je aan wilt bieden ligt denk ik helemaal aan jezelf. Wil jij je richten tot kleine pakketten voor de beginners of wil je bijvoorbeeld alleen maar Giga pakketten aanbieden.

En idd specs van de server zouden ook niet verkeerd zijn

Web-FreakZ
30/01/03, 15:19
Het is nog niet helemaal bekend, maar ik wil graag weten wat jullie normale pakketten vinden bijv. 100 MB, 1 domeinnaam, 3 GB dataverkeer per maand enz. voor bijv. 100 euro? Ik zeg maar wat...

superior-is
30/01/03, 15:54
Misschien een paar duizend hosting sites afgaan voor inspiratie en dan producten verzinnen welke interessant voor een web-freakz klant zou kunnen zijn.

Domenico
30/01/03, 16:09
Origineel geplaatst door Web-FreakZ
Het is nog niet helemaal bekend, maar ik wil graag weten wat jullie normale pakketten vinden bijv. 100 MB, 1 domeinnaam, 3 GB dataverkeer per maand enz. voor bijv. 100 euro? Ik zeg maar wat...

Nogmaals, het is erg belangrijk om te weten waar je mee begint want het is een beetje belachelijk om bijv. te beginnen met pakketten met elk een bandbreedte van 10Gb als je zelf maar 10Gb tot je beschikking hebt. Hetzelfde geld natuurlijk voor harddisk ruimte en nog vele andere dingen.

Wat voor server? Krachtig of lichtgewicht?
Windows, Linux of anders?
Hoeveelheid Bandbreedte?
Harddisk ruimte?
Doelgroep? Hobbyist, mkb of anders?

En zo zijn er nog een paar dingen maar een feit is dat je alles een beetje moet balanceren anders wordt het een beetje een zootje. :)

WebBizz
30/01/03, 18:47
Ik ben het helemaal eens met Superior. Bepaal eerst je doelgroep eens, en bekijk dan websites van andere hosts die zich op dezelfde doelgroep richten. Bekijk wat zij voor pakketten aanbieden en zoek de verschillen en overeenkomsten. Als je maar genoeg andere hosts bekijkt krijg je vanzelf een idee van de pakketten die doorgaans worden aangeboden en voor welke prijs. En dan kun je kijken of je het zelf ook voor die prijs kunt aanbieden en er een eigen draai aan geven, zodat je doelgroep ook een reden heeft om bij jou te kopen en niet bij een ander.

Domenico
31/01/03, 10:01
Origineel geplaatst door WebBizz
Ik ben het helemaal eens met Superior. Bepaal eerst je doelgroep eens, en bekijk dan websites van andere hosts die zich op dezelfde doelgroep richten. Bekijk wat zij voor pakketten aanbieden en zoek de verschillen en overeenkomsten. Als je maar genoeg andere hosts bekijkt krijg je vanzelf een idee van de pakketten die doorgaans worden aangeboden en voor welke prijs. En dan kun je kijken of je het zelf ook voor die prijs kunt aanbieden en er een eigen draai aan geven, zodat je doelgroep ook een reden heeft om bij jou te kopen en niet bij een ander.

En je bent het niet eens met mij?
:(

superior-is
31/01/03, 11:42
Haha, dat zou een stap2 kunnen zijn voor Web-Freakz hosting. :)

con-net
08/02/03, 18:54
Ik zou persoonlijk erg gaan stunten met je prijzen en als webmaster zelf van een site (anime gerichte) jezelf bekend maken op het anime gebied want er zijn honderden webmasters die altijd nog opzoek zijn naar hosting.
Neem nou gigex-hosting, die heeft zichzelf zeer bekend gemaakt op het anime en heeft veel klanten omdat ze ook aardig goedkoop zijn.
Conclusie:
Lage prijzen voor veel webbies (beginnende dus geen giga pakketen doen).

WebBizz
08/02/03, 19:15
Jaja, met jou ben ik het ook eens hoor Domenico :D

WebBizz
08/02/03, 19:18
Tsja, gigex hosting. Niet mijn type provider. 06-nummer als telefoonnummer en pakket met 1 Gb voor 2 euro, 2 gb voor 3 euro, 3 gb voor 4 euro etc. Onrealistische prijzen denk ik.

Shr3d
08/02/03, 20:14
Origineel geplaatst door WebBizz
Tsja, gigex hosting. Niet mijn type provider. 06-nummer als telefoonnummer en pakket met 1 Gb voor 2 euro, 2 gb voor 3 euro, 3 gb voor 4 euro etc. Onrealistische prijzen denk ik.
Gigex-Hosting zit bij mij in het datacenter.
Het zijn naar mijn (en mijn host) erg onbetrouwbare personen aangezien ze rare dingen doen in hun reseller account, servers hacken etc.

Ik wil hier liever geen slechte dingen over ze zeggen...of wel?

superior-is
09/02/03, 00:28
Te laat. ;)

con-net
09/02/03, 00:40
Ik heb 1 keer een probleem met gigex-hosting gehad maar dat was zeer snel weer opgelost maar moest wel me hele site opnieuw uploaden.
Ik kon zelfs een vergoeding krijgen, en dat met die 06 nummer als tel. kan ik wel begrijpen. Ander neemt zijn moeder op ofzo... dat zou erg raar zijn. En hij is overigens altijd bereikbaar :P.
Ik heb geloof ik op wel meer sites gezien dat o6 als tel. is.
En over dat 1 = 2 euro... uhm jij zou toch ook wel een beetje winst willen maken? :D

superior-is
09/02/03, 00:42
Origineel geplaatst door Kenshin

Ik kon zelfs een vergoeding krijgen, en dat met die 06 nummer als tel. kan ik wel begrijpen. Ander neemt zijn moeder op ofzo... dat zou erg raar zijn.

Aha, dat verklaart die prijs. :)

Shr3d
09/02/03, 10:44
Origineel geplaatst door Kenshin
uhm jij zou toch ook wel een beetje winst willen maken? :D
Met zulke kleine bedragen krijg je toch geen fatsoenlijke winst? :S

WebBizz
09/02/03, 10:55
Dat bedoel ik, ik kan niet eens 1 GB aanbieden voor 2 euro, laat staan een heel pakket...

Shr3d
09/02/03, 10:56
Daarom is het ook zo ongeloofwaardig.
Maar sinds ze in de US zitten, wordt het wat anders.

Trouwens...sinds gisteren avond kan ik hun website helemaal niet meer bereiken.

con-net
09/02/03, 19:29
Origineel geplaatst door Shr3d
Daarom is het ook zo ongeloofwaardig.
Maar sinds ze in de US zitten, wordt het wat anders.

Trouwens...sinds gisteren avond kan ik hun website helemaal niet meer bereiken.

Ja dat heb ik ook gemerkt, die hele server is down dus mijn site ook, en dit is jammer genoeg de tweede keer in korte tijd.
maar bijde keren konden ze er niks aan doen want de eerste keer dat het gebeurde was het een hacker en de tweede keer, gister waarschijnelijk is er ook iets fout gegaan met de server, en daar kon sebastiaan (de beheerder) ook niks aan doen, maar er word nu hard aan gewerkt heb ik zojuist ontvangen.

con-net
09/02/03, 19:29
Origineel geplaatst door superior-is


Aha, dat verklaart die prijs. :)

Wat bedoel je?

Deimos
09/02/03, 19:32
Origineel geplaatst door Kenshin


Ja dat heb ik ook gemerkt, die hele server is down dus mijn site ook, en dit is jammer genoeg de tweede keer in korte tijd.
maar bijde keren konden ze er niks aan doen want de eerste keer dat het gebeurde was het een hacker en de tweede keer, gister waarschijnelijk is er ook iets fout gegaan met de server, en daar kon sebastiaan (de beheerder) ook niks aan doen, maar er word nu hard aan gewerkt heb ik zojuist ontvangen.
Of ze er iets aan kunnen doen of niet, dat boeit een klant geen donder. Die betaald voor een service en die moet gewoon worden geleverd, op wat voor manier dan ook.

Is IMO dus een slecht bedrijf.

GigexSebastiaan
11/02/03, 19:19
heey jongens,

ik zie dat hier alweer over ons geroddelt wordt, nou weet dus iedereen waarom ik forums haat :). Dat van 06-nummer als telefoon is puur omdat ik niet vaak thuis ben en dus ben ik dan beter bereikbaar, voor degene die graag een huisnummer willen : 0535726679

Ook ben ik hier weer niet blij met de opmerking die Tim over mij maakt!

Wij zijn idd vrij goedkoop en waarom zijn onze prijzen onrealistisch? We maken weinig winst en dat is niet eens ons doel, wij willen mensen goedkoop goede hosting kunnen bieden, ( en ik heb voor T3 als provider gekozen, dat was een grote fout, we zijn nu bezig met server upgraden!

[Elwin]
11/02/03, 19:23
Origineel geplaatst door WebBizz
Dat bedoel ik, ik kan niet eens 1 GB aanbieden voor 2 euro, laat staan een heel pakket...

1gb niet voor 2 euro ? Bedoel je dat het niet kan omdat jouw inkoop te hoog ligt of bedoel je dat het niet kan omdat je winst marge dan te laag is :)

Shr3d
11/02/03, 20:10
Ook ben ik hier weer niet blij met de opmerking die Tim over mij maakt!

Achteraf gezien is het een misplaatste opmerking.

Mijn excuus

VTI
11/02/03, 20:38
damn dit wordt voor mij toch erg verwarrend aangezien er hier 2 tims'in dit forum posten (en in deze thread) dus zullen we voortaan Tim Rutten Tim1 of Tim R noemen aangezien hij er eerder was. En kenshin tim2 of gewoon tim:p

Shr3d
11/02/03, 23:44
haha, daar moeten we nog even iets op bedenken :p

dieter
12/02/03, 14:10
"Zijn er ook mensen die ... een mening hebben over wat je maximaal kan vragen voor een dergelijk webhostingpakket?"

Ja, zo'n 1.5 € per maand.
Dat vind je onder andere bij
Digitalus.nl

( dat is NIET mijn bedrijf, ik wil ook geen reclame maken ofzo ) en nog wat andere hosts ... )

Als bedrijf zou ik er toch niet zoveel voor neertellen bij jouw hoor ...

Deimos
12/02/03, 14:20
Zou je aub op reply willen klikken ipv op nieuw topic :)

VTI
12/02/03, 14:23
jah, maar een mod kan toch onderaan merge threads doen, zodat het allemaal samen gevoegd wordt of heeft de admin dat uitgeschakeld?

Deimos
12/02/03, 14:25
Dat kan id moet ik echter wel weten bij wleke thread dit bericht eigenlijk hoort :)

plugintools
03/03/03, 22:11
2 euro per GB is niet duur als je in de VS je server hebt staan.
De Goedkoopste is RackShack.net wel zo'n beetje, 400GB voor $99, oftewel $0.25 per GB. Dan heb je toch een hele leuke winstmarge :D

Het kan nog goedkoper bij Cogenco.com (leverancier van o.a. RackShack.net): $1000 voor 100 Mbps! 1 Mbps is grofweg 320 GB, dus 100 Mbps is 32000 GB (35 duizend) voor slechts $1000. Dat is dus 3 cent per GB :D

[Elwin]
03/03/03, 22:14
Origineel geplaatst door WebBizz
Dat bedoel ik, ik kan niet eens 1 GB aanbieden voor 2 euro, laat staan een heel pakket...

Ik wel :D

WebBizz
03/03/03, 22:32
Origineel geplaatst door dieter
Dat vind je onder andere bij Digitalus.nl

Digitalus suckt, check nieuwsgroepen, webhosters.nl, webselect.nl en dergelijke. Kan ook niet anders als je hosting tegen zulke prijzen aanbied.

plugintools
03/03/03, 23:05
DigitalUS is ook gewoon een rackshack.net hoster, vandaar de lage prijzen.
Het enige VS datacenter wat in de buurt van NL Datacenters komt qua snelheid is http://www.nac.net , die hebben werkelijk hele lage pings en hops voor een VS provider. Het (pings en hops) was eerst veel lager, maar NAC heeft een beetje problemen met de verbindingen, waardoor ze er nu ook niet echt uitspringen (helaas).

Speedesign
07/03/03, 20:12
Origineel geplaatst door WebBizz


Digitalus suckt, check nieuwsgroepen, webhosters.nl, webselect.nl en dergelijke. Kan ook niet anders als je hosting tegen zulke prijzen aanbied.

Met dat eerste ben ik 100% akkoord maar het is zeker mogelijk hosting zo goedkoop aan te bieden zonder verlies aan kwaliteit, kijk maar eens op www.speedesign.be
Als je iets goedkoper en van betere kwaliteit vindt, laat het me weten aub.

WebBizz
07/03/03, 22:19
Dit is al de zoveelste post waarin je jezelf aanprijst. Dat is niet het bedoeling van dit forum, je kunt dan beter adverteren op een van de websites over providers in plaats van dat hier op verkapte wijze te doen.

[Elwin]
07/03/03, 22:20
ben ik helemaal met web eens

RobbertC
07/03/03, 22:39
Inderdaad. Sitehosting.be, zou je een beetje op de regels willen letten?

WebBizz
07/03/03, 22:43
Origineel geplaatst door [Elwin]
ben ik helemaal met web eens

Internet, WebBizz Internet :D

[Elwin]
07/03/03, 22:47
Origineel geplaatst door WebBizz


Internet, WebBizz Internet :D

was effe afkorting :) Ja Webbizz :D

Speedesign
09/03/03, 18:57
Oké... het zal niet meer gebeuren, ik had gewoon de regels nog niet gelezen.

WebBizz
09/03/03, 20:37
Heel fijn, bedankt.