PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizing .NL



babak
15/08/02, 11:57
HI

een simpele vraag: :rolleyes:

Domein.nl is van een klant maar staat op de naam van provider1 en moet verhuisd worden naar provider2 en komt ook op de naam van provider2 te staan.

Dus een verhuizing en ook een overdracht (tegelijk).


----------------------------


Volgens SIDN:

Het overdragen van een .nl-domeinnaam dient u via een Deelnemer categorie I in te dienen. De Deelnemer dient hiertoe een door u en de toekomstige domeinhouder ingevuld en ondertekent overdrachtsformulier te ontvangen. De (nieuwe) Deelnemer categorie I stuurt de nieuwe administratieve en technische gegevens door naar SIDN.

In het geval dat de toekomstige domeinhouder de .nl-domeinnaam bij een andere Deelnemer categorie I wil onderbrengen, dient tevens een verzoek tot verhuizing van de domeinnaam te worden ingediend. Er zijn twee mogelijkheden:

.U draagt de .nl-domeinnaam over aan de toekomstige domeinnaamhouder. Deze verhuist vervolgens de domeinnaam van de huidige Deelnemer categorie I naar de nieuwe Deelnemer categorie I

.U verhuist de .nl-domeinnaam van de huidige Deelnemer categorie I naar de nieuwe Deelnemer categorie I. Vervolgens draagt u de domeinnaam over.
---------------------



Hoe kan ik het het beste regelen?


TNX.
Met vriendelijke groet,
Babak

Domenico
15/08/02, 13:03
Ik neem aan dat je geen deelnemer bent van SIDN dus wat je moet doen is provider2 opdracht geven domein.nl te verhuizen van provider1 en dan wordt het geregeld.

Meer hoef je eigenlijk niet te doen. :O

EDIT. Ik lees net dat domein.nl op naam staat van provider1 (ladot?) en niet op naam van de klant dus ben je afhankelijk van provider1 of deze wil meewerken.

Het is anders als domein.nl dezelfde naam is die van je bedrijf. Hier is al een jurisprudentie over dus problemen hoef je dan niet echt meer te verwachten.

babak
15/08/02, 13:06
TNX voor je replay.


Nou ik ben wel een deelnemer, vandaar.:(

babak
15/08/02, 13:17
Ik denk dat ze wel meewerken, maar moet ik eerst de domein laten verhuizen en dan van houder laten veranderen of net andersom?

Als zij voor overdracht zorgen, betalen ze wel 5,- eur aan sidn, toch? En god mag weten wat ze dan mij in rekening gaan brengen:D Please correct me if I’m wrong!!

superior-is
15/08/02, 13:50
Juist! Dus wil jij rechtstreeks betalen voor de overdracht, dan moet je eerst de naam verhuizen en vervolgens de overdracht regelen.

topstep
19/08/02, 02:28
Je zal eerst de overdracht moeten uitvoeren want vraag je een verhuizing aan dan kun je er vergif op innemen dat ze de papieren opvragen Of je moet dus de verhuisformulieren hebben die door de huidige host zijn ingevuld. Heb je die neit dan kost het je 30 euro wegens onrechtmatig verhuizen

Rozz
10/09/02, 17:49
Klopt het dat je als deelnemer,
voor verhuizing van een domeinnaam alleen een ondertekende verhuisbrief van de houder nodig hebt?

Je hebt dus geen toestemming/handtekening van de huidige deelnemer welke de domeinnaam heeft geregistreerd??

babak
10/09/02, 17:51
Ja.

en ook een vrijwaringverklaring.