PDA

Bekijk Volledige Versie : Digitenne of Tele2 digitale tv of iemand anders?



rgh
30/05/09, 11:37
Hoi iedereen,

Wij zijn Ziggo zo gigantisch zat geworden dat ik de boel opgezegd heb aldaar. We hadden het snelste pakket qua internet. Zeer regelmatig uitval van de internet verbinding, of spontaan zo traag als de ouderwetse inbel modem. Maar Ziggo zegt gewoon uw modem is online dus probleem ligt bij mij.

Zo is het dus niet het geval. Aangezien ik naast de snelste Ziggo abonnement ook nog een ADSL verbinding heb van Tele2 en daar heb ik totaal geen problemen mee, ook niet met gebruik van dezelfde kabel. Dit had ik dus ook bij Ziggo gezegd, maar ze blijven erbij dat het probleem bij mij ligt.

Ze willen wel een monteur sturen, geen probleem, maar die moet ik dan cash betalen, 35 euro voorrij kosten en dan zijn arbeidstijd.

Met zo'n duur abonnement en zulke shit service, voor mij geen Ziggo meer. En dit probleem deed zich al meerdere malen voor bij mij. Dan kwam er een monteur ging onderdelen vervangen en toen werkte het weer een tijdje perfect. Maar nu sturen ze dus geen monteur meer langs.

Digitale tv zelfde verhaal als internet hierboven. Dan werkte het perfect, even later viel het weer uit, paar uur later deed hij het weer perfect terwijl er nies veranderd was.

Ziggo zijn we gewoon helemaal mee klaar.

Op de analoge tv na heb ik dus alles bij die gasten op gezegd, maar wil ook de analoge tv bij hun opzeggen zijn ze veels te duur mee in vergelijking met KPN Digitenne of Tele2 digitale tv.

Nu is mijn vraag:

Wie heeft hier ervaring met digitale tv van Digitenne van KPN

Wie heeft hier ervaring met digitale tv van Tele 2

Wij hebben in huis:

2 t.v.'s en 2 dvd recorders

Hoeveel kastjes hebben wij nu nodig 2 of 4 digitale kastjes om overal digitaal te kunnen kijken en digitaal te kunnen opnemen.

ju5t
30/05/09, 11:41
De kwaliteit van Digitenne is uitstekend. Hoe het zit met het aantal kastjes durf ik niet te zeggen, het is hier maar op 1 TV aangesloten.

Ik heb geen ervaring met Tele2.

pvdpf
30/05/09, 11:42
Digitenne werkt prima als het ontvangst goed is.
Ik heb de antenne aan de andere kant van het huis moeten zetten voor bereik.
Alleen het zender aanbod is gering.

Op hetzelfde abonnement kun je 3 kaarten krijgen, zodat je meerdere decoders kunt gebruiken.

Tele2 nooit geen problemen mee gehad.
Alleen ik vind de decoder ouderwets en zit geen recorder functie in.
Ze zeiden dat ze aan het eind van het jaar een nieuwe recoder zouden uitbrengen.

Ik lig nu met UPC overhoop, dus ben ook weer voor wat anders aan het kijken.
Zit te twijfelen tussen Canal Digitaal ( Schotel ) en HetNet Internet en TV kijken.

BsHosting
30/05/09, 15:17
95% van de mensen die klagen ligt het wel terdege aan hun eigen aansluiting.

Tele 2 vergelijken met Ziggo gaat in dat geval al niet op 1 is adsl internet en de andere kabel internet compleet andere modem en router dus ook compleet andere techniek.

Ik praat geen 1 provider goed overal komen problemen voor maar zoals eerder gezegd mensen prutsen zelf heel graag en weten soms niet eens wat ze aan het doen zijn, ik maak het dagelijks mee.

Dat er met je utp kabel niks mis is wil niet zeggen dat er in je router niks verkeerds staat of compleet verkeerd ingesteld.
Wat ik nog vaker meemaak is dat er mensen een goedkope sweex router tussen hangen en dezelfde functies verwachten als bv een Linksys.

Qua draadloos kan het ook zo zijn dat je op hetzelfde kanaal zit als je buren, er zijn legio oorzaken die niet aan de kant van de provider liggen maar aan de klant zijn zijde.

Als ik uitga van de praktijkgevallen is in een groot deel van de gevallen de router verkeerd ingesteld of de pc vol met virussen waardoor alles veel trager loopt.

Ook denken mensen zelf wel draden te kunnen aanpassen bv Ziggo en dan ruist de tv ineens ja blijf er vanaf als je niet weet wat je doet.

Digitale tv idem dito stoort het kijk eerst eens naar je aansluiting qua kabels etc want in bijna 99% van de gevallen zit er goedkope gamma kabel tussen en vervangt me voor bv afgeschermde hirschmann is het probleem verholpen.

Maar nee het lag echt aan de provider

Zodra modem herstart is en hij zit rechtstreeks op de kabel en je krijgt dan geen internet ligt het probleem bij Ziggo, heb je wel verbinding ligt het echt aan jou.
In acht neming dat je geen virussen cq virusprogramma hebt wat alles blokkeert.

Ik bedoel dit niet lullig maar ik sluit dagelijks alles aan bij mensen en los storingen op, en na tig jaar weet ik echt wel waar het fout gaat.
Een heel klein percentage is dan te wijten aan de provider.

mikeh
30/05/09, 16:04
Zelf heb ik het zelfde pakkete TS. Heb tot op heden eigenlijk geen majour problemen gehad met internet/telefonie noch digitale tv.

Welke regio zit je ?

DC^
30/05/09, 16:09
Wie heeft hier ervaring met digitale tv van Digitenne van KPN ?

Ik heb zelf digitenne van KPN bevalt meer zeer goed.

BsHosting
30/05/09, 16:15
Op de analoge tv na heb ik dus alles bij die gasten op gezegd, maar wil ook de analoge tv bij hun opzeggen zijn ze veels te duur mee in vergelijking met KPN Digitenne of Tele2 digitale tv.


Je kijkt dus ook alleen naar de prijs en niet wat je krijgt ( neemt niet weg dat de kosten voor analoog best eens omlaag mogen )

Digitene heeft beduidend minder zenders dan bv Ziggo en dan doel ik alleen nog op de gratis versie van Ziggo, voor 8,95 in de maand heb je helemaal een leuk pakket.

Tele2 durf ik niks van te zeggen qua zenders sluit het wel aan maar de zenders heb ik nooit bekeken.

MediaServe
30/05/09, 17:50
Heb je trage kabelinternet dan krijg je standaard een nieuw CAI aansluitpakket, vervolgens een nieuwe modem en als derde stap een installateur die de verbindingssterkte (dB) gaat controleren. Qua televisie komt alleen DVB-S in de buurt van het aanbod en kwaliteit van Ziggo. Met Digitenne en andere alternatieven via de ether ga je er sowieso op achteruit.

Sander-
30/05/09, 18:20
Digitenne is voor je beeldkwaliteit een grote stap achteruit tov Ziggo Digitaal. Je bent erg afhankelijk van de plaatsing van je antenne en van externe factoren als het weer voor je beeldkwaliteit. Daarnaast heeft Digitenne een beperkte bandbreedte, waardoor ze weinig zenders aan kunnen bieden. Dit heeft ook tot gevolg dat de kwaliteit van het aangeboden beeld achterblijft bij Ziggo, omdat ze per zender minder bandbreedte hebben.

Digitenne is leuk als je een kleine (26 inch of kleiner) tv hebt en een goede signaalkwaliteit. Helaas is dat pas te testen als je het in huis hebt.

Bij mij is digitenne vrij snel weer de deur uit gegaan en heb gewoon weer good old Ziggo met een digitale decoder.

brinkie
30/05/09, 18:46
Digitenne is voor je beeldkwaliteit een grote stap achteruit tov Ziggo Digitaal. Je bent erg afhankelijk van de plaatsing van je antenne en van externe factoren als het weer voor je beeldkwaliteit. [...] Digitenne is leuk als je een kleine (26 inch of kleiner) tv hebt en een goede signaalkwaliteit. Helaas is dat pas te testen als je het in huis hebt.

Ik heb zelf sinds een maand of twee digitenne, daarvoor had ik het "analoge" pakket van Ziggo. Aantal zenders bij Digitenne is iets meer dan bij Ziggo, beeldkwaliteit is prima. Mijn ouders hebben het ook, sinds er vlak bij hen bouwwerkzaamheden (achterburen hebben een schuur met nogal hoog dak gebouwd) zijn gestart kregen ze een beduidend mindere ontvangst van de publieke zenders (1-3, regionaal). Eén telefoontje met KPN was voldoende om binnen een week gratis een buitenantenne thuis te krijgen waardoor de ontvangst bij hen nu gewoon fantastisch is :thumbup:

Oók goed beeld boven de 26" hoor, ik heb zelf een (digitale) HD-Tv (Sony Bravia) en niets mis met het beeld. Misschien dat de kwaliteit van de TV ook een rol speelt?

Natuurlijk heb je "weinig" zenders t.o.v. bijv. een digitaal pakket van Ziggo, maar vraag is: hoeveel zenders en/of TV kijk je? En wat wil je daarvoor betalen? Wij kijken over het algemeen vrij weinig TV, en als er gekeken wordt is het één van de publieke netten of RTL4/SBS6/MTV. Dus ik mis helemaal niets, en de vrouw & kinderen ook niet. Het adultkanaal wel meteen afgesloten. Belachelijk dat ze dat gratis meeleveren. Daar zitten gezinnen met kinderen in huis volgens mij niet op te wachten, had ik liever een andere zender voor gehad.

Mijn conlcusie? Prima TV-kijken voor weinig geld (tov het analoge signaal al goedkoper, laat staan tov een digitaal pakket).

Ijsbox
30/05/09, 20:26
Digitenne is leuk als je een kleine (26 inch of kleiner) tv hebt en een goede signaalkwaliteit. Helaas is dat pas te testen als je het in huis hebt.

Heb hier thuis digitenne met een 42" philips HDTV en ik moet zeggen dat het super bevalt!! (heb nooit digitale kabel gehad dus kan het niet vergelijken).

Omdat de ontvangst in mijn huiskamer ruk was stuurde kpn gratis een buiten antenne en na een gaatje in de muur boren kan ik nu naast de normale zenders ook de regionale zenders van noord en zuid holland ontvangen (zit zelf in de stad Utrecht).

@rgh: als je dvd recorders bij je tv's staan heb je aan 2 ontvangers genoeg. Ze hebben een scart aansluiting dus dat kan je vast wel doorlussen door je dvd recorder naar je tv. Nadeel is wel dat je dan moet kijken wat je opneemt denk ik. Ik heb een harddisk recorder van digitenne en dan kan je 2 dingen opnemen en een derde kijken.

rgh
30/05/09, 20:47
Bedankt voor de vele reacties.

Zit hier dus in Nieuwegein.

Bshosting, zelf heb ik zeer veel verstand van computers, en allerlei computerproblemen en dergelijke, weet 100 % waar ik mee bezig ben.

Heb modem Ziggo verschillende keren gereset en ook tijdens het bellen van de helpdesk, het duurt bij mij gewoon weg meer dan 10 minuten voordat het modem online komt. De helpdesk zegt ook dat het modem iedere keer van zich zelf herstart.

Ik had thuis twee modems van Ziggo, en ook andere modem zelfde probleem. Heb modem rechtstreeks aan computer gehangen en ook steeds uitval. Pc's zijn absoluut virus/ spyware vrij. Installeer hem ook eens in de paar weken opnieuw. Dit probleem doet zich ook voor op vijf computers die we in huis hebben.

Bij Tele2 totaal geen gezeur qua verbinding, werkt perfect op dezelfde computer zowel draadloos als bedraad. Zelfde ethernet kabel als Ziggo gebruikt alleen uiteraard ander modem. Maar ook bij Tele2 dus totaal geen gezeur.

Linksys is een merk wat je beter niet kunt nemen in combinatie met Ziggo, aangezien er maar een paar modellen routers die werken op Ziggo. 95% van de Linksys routers werken niet op Ziggo. Ik heb hier een Netgear router hangen aan mijn Ziggo modem, dus zeker geen rotzooi te noemen. En kabels zijn alleen kabels van Ziggo, geen eigen spul, zelfs aangelegd door Ziggo monteur die al een paar keer langs geweest zijn hier in het verleden. Maar nu dus niet meer willen komen omdat modem wel online is, maar hij herstart zich zelf wel iedere keer zegt de helpdesk zelf. Fout ligt dus wel degelijk bij Ziggo.

We kijken naar:

ned 1
ned 2
ned 3
rtl 4
rtl 5 (af en toe)
sbs 6 (af en toe)
België 1 en België 2 (af en toe)

meer kijken we niet.

cfmweb
30/05/09, 21:40
Ik heb digitenne van KPN gehad op mijn vorige adres. De eerder genoemde buitenantenne had ik zelf aan moeten schaffen destijds. Dat ze die nu gratis weggeven is voor mij een teken dat er dus veel ontvangstproblemen zijn (...)
Als er een brommer door de straat reed begon het kreng al te storen en ik woonde in de regio Rotterdam, dus niet echt een buitengebied ofzo. De beeldkwaliteit liet echt te wensen over. De "blokjes" waren regelmatig zichtbaar, vooral bij snelle beeldwisselingen.

Nu heb ik digitale tv van Ziggo (voorheen @Home) icm een snel internet abbo. De kwaliteit is echt stukken beter. Ik kijk nu op een 105cm full HD tv en heb nog nooit slecht beeld gehad. De internet verbinding is redelijk, alleen zit er een kl*te router tussen die ik regelmatig moet resetten om m'n draadloos weer aan de gang te krijgen.

rgh
30/05/09, 21:47
cfmweb, jouw router is zeker van Sitecom? Bekend probleem met deze routers die door Ziggo geleverd wordt.

cfmweb
30/05/09, 22:03
cfmweb, jouw router is zeker van Sitecom? Bekend probleem met deze routers die door Ziggo geleverd wordt.

Nee van Netgear, dus je zou denken dat het dan goed moet zijn. Maar hij heeft wat moeite met het uitgeven van local ip's. Ik zal eerdaags eens kijken of er een firmware update voor is.

Chris

BsHosting
30/05/09, 22:51
Linksys is een merk wat je beter niet kunt nemen in combinatie met Ziggo, aangezien er maar een paar modellen routers die werken op Ziggo. 95% van de Linksys routers werken niet op Ziggo.

Dan denk je dus veel verstand er van te hebben, geeft niet ken heel veel van die mensen die dat denken.
Netgear en Sitecom vallen in het budget segment en vertonen 75% meer uitval dan alle linksys routers bij elkaar.

In de loop der jaren heb ik er al een paar honderd geinstalleerd bijna allemaal op @home cq ziggo en er is er nog nooit 1 kapot gegaan en blijven allemaal werken.

Sitecom en Netgear daar tegen altijd problemen.

Je lult dus duidelijk als je zegt dat er maar een aantal modellen werken, nou laat ik netjes zijn elke kabelrouter werkt op ziggo, alleen de persoon die hem schijnbaar installeert kan het schijnbaar niet goed genoeg.

Ik weet niet hoe jij belt naar Ziggo maar kan je zeggen als de modem herstart kan het 2 oorzaken hebben en ja ik spreek uit ervaring 1. je stroomaansluiting op de modem is kapot of er zit een knik in de kabel.
Optie 3 is stroomonderbreking bij je thuis maar ga er vanuit dat tele 2 op hetzelfde stopcontact zit en het dat dus niet is.

Als de helpdesk aangeeft modem kapot heb jij binnen 5 dagen een nieuwe in huis daar doen ze niet moeilijk over.
Ik heb het al vaker moeten doen bij klanten dus ik weet hoe het werkt daar.

Geert-Jan
30/05/09, 22:58
Linksys is een merk wat je beter niet kunt nemen in combinatie met Ziggo, aangezien er maar een paar modellen routers die werken op Ziggo. 95% van de Linksys routers werken niet op Ziggo.

Sorry, maar ik heb hier 3 Linksys routers / acces point (i.v.m. afstanden), en dat werkt al 5 jaar als een tierelier.

Oh, ik kan natuurlijk bij die 5% horen... :s

Ik heb ooit van @home 1 defect modem gehad na een paar jaar. Nieuwe ontvangen, snelheid was sjit. Ik heb daarop 1x gebeld, ze hebben de lijn doorgemeten en de snelheid opgevoerd daar dor de afstand van mijn godsverlaten gebied tot aan de centrale een te hoge weestand opbracht. Na 1 uur (modemreset) was alles weer zoals vanouds, tot op heden (inmiddels 2 jaar verder) toe.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat het dus helemaal niet aan het modem hoeft te iggen, maar ook aan de lijn kan liggen.
Ik zie hier nu voor het eerst dat ze voor zo'n 'lijnmeting' een monteur sturen en kosten vragen. Misschien door het Ziggo gebeuren?

rgh
30/05/09, 23:02
Topic kan wat mij betreft gesloten worden/ verwijderd worden.

Het gaat er niet om hoe ziggo is. iedereen heeft zo zijn eigen persoonlijke ervaringen en die dien je te respecteren die persoonlijke ervarigen, maar er zijn hier mensen die dit dus niet kunnen respecteren kennelijk en die gewoon weg zijn gelijk willen hebben.

Ik zeg dus heel duidelijk dat ik ook die problemen heb zonder router er tussen rechtstreeks op het modem van Ziggo, maar goed lezen is kennelijk een vak apart.

Ik geef wel aan de mijn problemen met in het begin, had ik misschien beter niet kunnen doen, maar daar ging mijn vraag uiteindelijk totaal niet over, maar wordt hier dus wel heel duidelijk op in gegaan.

Ik vraag hier heel duidelijk in openings topic:

Digitenne of Tele2

BsHosting
30/05/09, 23:06
@ Geert-jan

Lijnmeting is altijd kostenloos als de fout aan de zijde van Ziggo ligt.
Als blijkt dat mensen zelf bv aan de hoofdaansluiting hebben zitten pielen en het daardoor komt krijg je wel kosten doorgerekend.

@RGH

Als je niet wilt luisteren dan zoek het zelf uit.
Ik garandeer jouw als je modem kapot is en de helpdesk geeft dat aan dat jij een nieuwe krijgt zonder gezeur.

Ik respecteer ieder zijn ervaring maar dan moet ie wel op waarheid zijn berust, tips die gegeven worden doe je niks mee.

Je noemt linksys zelfs slecht dit geeft al aan dat je gewoonweg niet weet waar je het over hebt.
IK denk dat het dan toch eerder aan je kwaliteiten ligt als dat het aan de router ligt.

Laat een lijnmeting doen, ligt de fout bij ziggo kost het niks, maar eerst een nieuwe modem.
Ik heb het bij een Belgische klant gehad die modem herstarte als er een auto door de straat reed.

Zat nl een kabelbreuk en corrosie op die kabel naar de verdeelkast.

rgh
30/05/09, 23:10
Bshosting,

Echt mijn laatste reactie alhier begin je beetje door mijn strot te kruipen. Voor mij mogen ze mij nu wel een ban geven hier.

Ik weet wel degelijk waar ik het over heb.

Linksys vraag maar eens naar bij iedere computerwinkel in deze regio (Utrecht) er zijn maar een paar routers die werken onder Casema. @home is weer anders als het oude Casema gebeuren.

Ziggo is internet al opgezed, doe er niets meer mee. Wil alleen ook daar weg met mijn tv, vandaar die vraag alhier.

Maar ja er zijn mensen die blijven zeuren.

Verder tot ziens, mij zie je hier niet meer !!!!!

Voor ADSL providers adviseer ik altijd Linksys, maar niet voor Casema regio Utrecht ! Linksys is een topmerk router, top helpdesk, gratis nummer ook nog en een perfecte service.

Maar niet geschikt voor Casema regio Utrecht.

BsHosting
30/05/09, 23:16
Nogmaals dat ligt toch echt aan de mensen zelf.
In de loop dr jaren heb ik ook zat casema aangesloten in regio Utrecht en nog steeds zijn deze klanten allemaal tevreden het werkt nog steeds.

Dat de computerwinkels gevuld met studentjes het niet werkend krijgen wil niet zeggen dat het aan Casema ligt.

Nogmaals ik installeer elke provider en die problemen die jij noemt ben ik in deze jaren nog niet tegengekomen.
Ook niet met de helpdesk als ik een nieuwe modem moest hebben voor een klant.

Als je niet kunt hebben dat andere mensen ook gelijk kunnen hebben, is dat je eigen probleem je wilt schijnbaar niet luisteren naar evt oplossingen.

Ik praat niet omdat ik het beter wil weten ik praat wel degelijk uit ervaring

rgh
30/05/09, 23:31
Je leest echt niet he? Ga even terug naar de lagere school.

Ik zeg toch dat ik geen Casema aansluiting meer heb en toch door blijven zeuren om je gelijk te halen.

Als je me niet wilt geloven is je goed recht, maar hoe jij hier reageert BShosting, is voor mij een 100 % ban waard, zo niet geef mij zeer graag die ban alhier.

Walg hier toch van het off topic gelul.

BsHosting
30/05/09, 23:38
Wie zegt dat ik over jouw aansluiting praat, je weet niet eens meer wat je zelf typt schijnbaar.

IK reageer nl op dit stukje van je
Linksys vraag maar eens naar bij iedere computerwinkel in deze regio (Utrecht) er zijn maar een paar routers die werken onder Casema

En ik zeg dat dat gewoon zwets is niks anders.

Dat jij met een plank voor je kop loopt en geen oplossing kunt of wilt aanvaarden is niet mijn probleem.
Heb zelden zo'n mensen gezien die zo eigenwijs zijn.

Bij jou ligt schijnbaar alles aan een ander nooit aan jezelf, fouten kan iedereen maken maar geef ze dan ook toe.
Verder ben ik er klaar mee wilde nog aanbieden next week als ik in Utrecht zit om ff naar je probleem te kijken en een oplossing te bieden maar dat is nu over.

Magnetronkip
31/05/09, 00:11
:lovewht:

Slotje?

ot:
hier ook jaren problemen gehad met me snelheid van me internet, altijd linksys spullen gehad, ook hadden wij ruis in de telefonie 3 x nieuwe kabel en 2x ander toestel aangesloten en het probleem bleef bestaan. Ik wist 100% zeker dat de modem niet goed was maar ze wouden geen monteur langs sturen, toen de tyfus zooi buiten gegooid en overgegaan naar iets anders sinds dien geen problemen meer gehad.

Ontopic:

ik zou digitenne van kpn proberen die hebben geloof ik een actie wanneer het niet bevalt je je geld terug krijg zou ik even informeren bij kpn of bij een van de verkoop punten van digitenne.

Ik zou voor de rest het topic sluiten en als iemand ze gelijk wilt halen doe je dat maar ergens anders daar ging dit topic helemaal niet over.. beetje lame dat je der zo ver over in gaat terwijl de TS er helemaal niet om vraagt!

BsHosting
31/05/09, 00:17
Weet je wat Lame is niet willen luisteren naar oplossingen.

Het is hier een forum voor discussies waar iedereen van kan leren als het iemand niet aanstaat moet het maar gesloten worden.

Als jullie aan de telefoon met de providers zo eigenwijs zijn kan ik me voorstellen dat je niet geloofd word.
Geen 1 provider heeft er baat bij als jouw verbinding niet goed is elke klant die wegloopt kost omzet en dat kost uiteindelijk meer dan een nieuwe modem.

In heel die gevallen die ik meegemaakt heb en van con-collegas heb vernomen is er geen enkele keer een nieuwe modem geweigerd.
De provider heeft meer aan een tevreden klant dan aan 1 die weg wil gaan.

Magnetronkip
31/05/09, 00:29
Weet je wat Lame is niet willen luisteren naar oplossingen.

Het is hier een forum voor discussies waar iedereen van kan leren als het iemand niet aanstaat moet het maar gesloten worden.

Als jullie aan de telefoon met de providers zo eigenwijs zijn kan ik me voorstellen dat je niet geloofd word.
Geen 1 provider heeft er baat bij als jouw verbinding niet goed is elke klant die wegloopt kost omzet en dat kost uiteindelijk meer dan een nieuwe modem.

In heel die gevallen die ik meegemaakt heb en van con-collegas heb vernomen is er geen enkele keer een nieuwe modem geweigerd.
De provider heeft meer aan een tevreden klant dan aan 1 die weg wil gaan.

Ja maar die oplossing is er niet altijd en vooral niet bij ziggo, ik wist zeker dat de modem kapot was het kon niet anders, aangezien me normale modem (dus zonder telefonie) wel d snelheid normaal was, en toch wouden ze geen monteur of een nieuwe modem afsturen. Dan houdt het toch snel op!

dat jij nou nog nooit een geval heb gehad waar @home of ziggo geen modem na toe wou sturen heb je gewoon geluk gehad! ik zou een taart kopen en het vieren! er zijn namelijk veel meer klanten dan de gene waar jij het installeert.

BsHosting
31/05/09, 00:34
Gewoon duidelijk zijn aan de telefoon en direct de 1ste lijns vragen.
Niet met de studentjes babbelen die lezen alles via een opgesteld protocol op, 99% heeft er zelf 0,0 verstand van.

Ik weet ook dat de studentjes je afpoeieren ook al mogen ze dat niet,, maar ja wat wil je als je dagelijks tig telefoontjes krijgt dat de muis het niet doet of je geen beeld op je scherm hebt.

En de goedwillende klanten met echte problemen zijn daar de dupe van

mikeh
31/05/09, 01:39
Dat klinkt me bekend in de oren. In de 10 jaar wat ik bij @home (nu ziggo) zit heb ik door de jaren heen eindelijk een vast contact aangewezen gekregen wat mijn voip/internet/tv beheerd.

Scheelt me uren wachttijd en studenten afzeiken.
Want wat is toch tcp/ip ?!

Jimmy1987
31/05/09, 03:36
@rgh
je claimt te zeggen dat je precies weet waar je over praat en toch zeg je zoals bshosting aangeeft dat linksys maar troep is en netgear een topmerk is.

Mijn ervaring is dus net het omgekeerde, en ja ook in het Casema gebied voor het geval je daar weer op hapt. Wij hebben zelf in de winkel waar ik werk een netgear modem maar wat een onding is dat ->| Die moet onderhand 3x per dag gereset worden omdat het internet eruit vliegt. Vrijdag het ding buiten gesmeten en er een linksys tussen gehangen en geen verlies meer gehad.

Ik raad klanten die om een router vragen altijd een linksys aan, laatst nog 3 vrienden uit het casema gebied 3 verschillende linksys routers aangeraden en volgens hun eigen zeggen hebben ze nu een top verbinding.

Het kan inderdaad ook wel eens aan je provider liggen ja, daar ken ik ook genoeg verhalen van.

Maar om op een forum nou om hulp te komen vragen en dan zeggen dat je er zoveel verstand van hebt en dan van die onzin uitspraken gaan doen is niet slim natuurlijk. Dan neemt niemand je meer serieus op den duur. Zeg het dan gewoon eerlijk schiet je veel meer mee op.

@mikeh
Haha ja dat hebben wij ook ja, en toch is dat wel verrekte handig om zo'n vast contactpersoon te hebben :)
Hadden laatst wat problemen met de digitale tv ( totaalpakket sprong ineens op zwart, bleek smartcard niet geregistreerd te zijn op de een of andere manier ->| ). Even een belletje naar de beste man en binnen 10 minuten konden we weer kijken :)

ju5t
31/05/09, 10:54
Maar om op een forum nou om hulp te komen vragen en dan zeggen dat je er zoveel verstand van hebt en dan van die onzin uitspraken gaan doen is niet slim natuurlijk. Dan neemt niemand je meer serieus op den duur. Zeg het dan gewoon eerlijk schiet je veel meer mee op.

Hij vraagt hulp bij zijn keuze voor TV, niet welke modem er aangesloten moet worden voor zijn Internet problemen. Dat WHT weer eens moeite heeft met ontopic blijven blijkt wel weer.

BsHosting
31/05/09, 11:18
O dus je mag alleen maar dingen plaatsen die in zijn straatje passen dacht het niet he.

In de titel staat idd keuze voor die 2 hij begint zelf over de problemen conclusie is dan gewoonweg dat je daar een discussie over krijgt.

Dus niks offtopic ts begint er nl zelf over.

NedBoys
31/05/09, 11:24
Gewoon duidelijk zijn aan de telefoon en direct de 1ste lijns vragen.
Niet met de studentjes babbelen die lezen alles via een opgesteld protocol op, 99% heeft er zelf 0,0 verstand van.

Ik weet ook dat de studentjes je afpoeieren ook al mogen ze dat niet,, maar ja wat wil je als je dagelijks tig telefoontjes krijgt dat de muis het niet doet of je geen beeld op je scherm hebt.

En de goedwillende klanten met echte problemen zijn daar de dupe van

Je bedoelt tweedelijns. En helaas voor jou die heeft Ziggo niet. Je krijgt een technische persoon aan de lijn en die moet je verder helpen. En het zijn niet allemaal studenten die er zitten, zijn genoeg personen die er langer dan 5 jaar werken.

BsHosting
31/05/09, 11:31
Die heeft ziggo dus duidelijk wel of het is sinds vorige week afgeschaft.

Ook al werkt iemand er 5 jaar wil het dan zeggen dat ie verstand van zaken heeft, van een papiertje oplezen kan iedereen.

Een vriend van mij heeft daar gewerkt en 90% weet daar gewoonweg niet eens waar men het over heeft alleen wat op het papiertje staat komen ze er dan niet uit weten ze het gewoonweg niet meer.

Buiten dat is het ook dieptreuri gesteld met de vragen die men idd stelt dat ben ik met iedereen eens die klaagt, als ik zo'n mensen aan de lijn zou krijgen zou ik ook denken bekijk het eens.

Ziggo is je provider voor je internet en tv of telefonie, en niet omdat je pc niet opstart je magnetron kapot is, je muis niet reageert of je geen beeld hebt op je pc.

En geloof me van de zoveel duizenden klachten die er dagelijks zouden zijn is 80% van dit soort vragen.

Dit is niet alleen bij Ziggo maar bij elke onderhand.

rgh
31/05/09, 11:54
Bshosting

Je hebt 100 % gelijk hoor, voor mij is het gezeur gewoon over hier op WHT.

Vraagstelling ging niet over internet maar over TV. Door problemen met Internet wil ik gewoon weg alles weg hebben bij Ziggo zeker ook omdat ik behoorlijk onbeschoft geholpen ben, met dit soort service vergeet het maar.

Ga geen 70 euro bijna betalen per maand voor een KUT service.

Dit is verder ECHT mijn laatste reactie hier op WHT.

Iedereen is van harte welkom op:

<knip>

waar dit soort off topic berichten wel degelijk gelijk verwijderd wordt en waar men wel degelijk waarschuwingen voor ga krijgen.

®on
31/05/09, 11:59
waar dit soort off topic berichten wel degelijk gelijk verwijderd wordt en waar men wel degelijk waarschuwingen voor ga krijgen.
Stel je eens niet zo aan. Wat er achter de schermen gebeurt, heb jij geen weet van.

Tot je volgende kloon dan maar weer Ronald?