PDA

Bekijk Volledige Versie : Alice in Bridged mode, hoe?



Herbert
28/05/09, 23:21
Ik ben bezig met een test server hier op het kantoor..
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
De ADSL lijn is van Alice, de modem is een Fritz!box 7170
Om DA te kunnen installeren moet ik het externe IP ook intern hebben, dus je zou zeggen de modem in Bridged mode en klaar..
Helaas ondersteund Alice geen Bridged mode over PPPoA/VC-Mux omdat ze gebruik maken van PPP verbinding.
Ik kan wel een PPP verbinding op gaan zetten maar dan moet ik 5 andere computers die in het netwerk staan ook allemaal aan gaan passen, dit is dus geen oplossing.
Weet iemand een ander manier om dit op te lossen?

Tim.Bracquez
29/05/09, 00:15
Laat je DA box als router spelen? (DHCP etc zodat je niets moet aanpassen)

Nu lijkt het me beter van een simpele vps hiervoor te huren, is veel makkelijker. Hangt af voor hoe lang je dit wenst maar heb hier nog kleine dingen gratis hangen die dienen om te testen. Waar ik vermoed waarvoor deze server zal gaan dienen.

Herbert
29/05/09, 01:07
Laat je DA box als router spelen? (DHCP etc zodat je niets moet aanpassen)

Nee Tim..
Het is een nieuwe productie server, maar omdat ik even enkele weken moet testen moet die op het externe ip adres draaien.
Nu zag ik in mijn modem wel de optie:
-
Connected network devices are also allowed to establish their own Internet connections (PPPoE Passthrough)
-
Ik heb een PPP verbinding opgezet over ETH0 maar dat werkt niet of ik doe het verkeerd..
Met adsl-setup ben ik de wizzard doorgelopen, maar bij het opstarten met /sbin/ifup ppp0 geeft die Terminated
Ik denk ook niet dat het lukt zo, het is een PPPoA/VC-Mux verbinding.

MMaI
29/05/09, 15:15
Alice ondersteund inderdaad gene FUll Bridge modus maar wel een half-bridge of dubbel NAT met de naam ZIPB

meer info voor het standaard copperjet modem hier: http://pelleke.blogspot.com/2008/10/alice-modem-in-zipb-zetten.html of op het forum van alice.nl

Herbert
29/05/09, 15:31
Dat met ZIPB klopt op de copperjet dat heb ik vroeger wel eens gedaan, dat werkte toen.
Er hangt nu een fritz!box 7170 aan de lijn, daar ging mijn vraag eigenlijk over.

pid
03/06/09, 01:44
Het 'bridgen' van een PPPoA verbinding is simpel weg niet mogelijk.
Wel kan je het IP adres naar een interne machine 'spoofen'.

Dit heet DHCP-Spoofing (of SIP-spoofing), ik heb dit in het verre verleden werkend gekregen icm. een Speedtouch op een KPN verbinding (is tevens PPPoA).
Of jouw modem deze functionaliteit heeft kan ik je niet zeggen, maar Google het eens... (http://lmgtfy.com/?q=dhcp+spoofing+Fritz!box+7170)