PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan niet meer inloggen op site via Chrome



Derek-Jan
26/05/09, 13:50
Ik heb een serieus probleem bij het inloggen op diverse eigen sites.

Als ik via Chrome wil inloggen in de backend van een magento installatie kom ik er niet in. Probeer ik het via firefox heb ik geen problemen.

Als ik via Chrome een bestelling wil plaatsen op de site met die magentoinstallatie kan ik geen artikelen toevoegen aan mijn mandje.

Via firefox, IE, Opera etc etc geen probleem...

Maar....een kennis van mij heeft nu hetzelfde in zijn IE (versie?), bij zijn buurman wilde hij een bestelling plaatsen en exact hetzelfde.

De magentowebshop is onlangs verplaatst van een shared naar een dedi, waarbij ook het beveiligingscertificaat is aangepast. Het beveiligingscertificaat heeft een paar dagen niet gewerkt (ivm verhuizing) en sinds dien zijn de problemen. Toen deze nog op de shared stond kon ik alles met chrome doen (inloggen backend, bestellingen frontend etc etc)

De enige bestellingen die nu binnen komen zijn (toevallig?) via firefox, maar heb nog geen klachten gehoord van mensen die niet konden bestellen als ze met IE of Chrome werken.

Aangezien voor de verhuizing alles gewerkt heeft en er in de magento niets aangepast heeft snap ik er helemaal niets van.

Op hetzelfde domein draait nog een extra applicatie en die kan ik wel benaderen via Chrome.

het betreft hier https://www.pokenonline.com

echter heb ik soortgelijke problemen met wordpress installaties, met name als er iets fout gegaan is bij het inloggen in de backend (bv typefoutje bij pasword oi)

Het lijkt erop dat als het eenmaal fout is gegaan ik er niet meer in kan komen via chrome op die betreffende site.

Keizer
26/05/09, 13:53
als je met control+shift+n een nieuwe sessie opent, kan je dan wel weer inloggen?

het kan een sessie zijn welke nog op de server staat maar welke niet meer beschreven mag worden...

je kan dit oplossen door bijvoorbeeld de sessies map van magento weg te gooien zodat hij nieuwe sessies neer kan schrijven..

Derek-Jan
26/05/09, 14:11
hoJan, waar kan ik die sessies map vinden ?

Overigens krijg ik net van iemand door dat hij ook niet via IE en Chrome kan shoppen op mijn site, firefox werkt prima...

Keizer
26/05/09, 14:16
var/session


het werkt in het geheel niet inderdaad, ik kan ook niets toevoegen aan de winkelwagen..

probeer eens uit te voeren in je public_html map:

chmod o+w var var/.htaccess app/etc
chmod -R o+w media
find . -type d -exec chmod 777 {} \;

zijn verder alle bestanden van de user zelf? niet van root of iemand anders?

Derek-Jan
26/05/09, 14:39
hoJan : die sessies map heb ik geleegd zonder resultaat.

De rest is voor mij hocuspocus. Overigens staat alles bij mij in de private_html map (ssl-cert) maakt dit wat uit?

Keizer
26/05/09, 14:39
hoJan : die sessies map heb ik geleegd zonder resultaat.

De rest is voor mij hocuspocus. Overigens staat alles bij mij in de private_html map (ssl-cert) maakt dit wat uit?

Waarom alles in de private_html map? Dat maakt het geheel alleen maar trager en dat kan je niet gebruiken bij Magento dacht ik zo ;)

We hebben het er wel over via PM!

Keizer
28/05/09, 19:19
Een kleine resumé voor de geïnteresseerden:

Een naar mijn mening te lage session lifetime van 1 uur en een systeemtijd van iets meer dan 1 uur te vroeg resulteerde in bovenstaande problemen :)

thanq
05/05/11, 22:00
@Keizer: bedankt! De tijd verhielp dit probleem bij mij (stond op wintertijd na stroomstoring in het datacenter).

Keizer
06/05/11, 12:35
Fijn om te horen, heb ik die oplossing toch niet voor niets gepost, 2 jaar geleden :)