PDA

Bekijk Volledige Versie : wie helpt ons?



winnietoeter
23/05/09, 13:08
Hallo mensen,

Ik heb enkele vragen, en ik hoopte dat jullie mij daar misschien wat mee konden helpen.
Het is nu zo, wij hebben een domeinnaam geregistreerd, en de website is gemaakt. Echter willen wij, omdat we een heel goed idee hebben voor de markt ook een hele professionele site. In het begin ging alles goed, de site werd snel opgebouwd en je zag zeker vooruitgang, maar nu hebben we het gevoel dat alles toch een beetje stagneerd. Ook hebben wij het gevoel dat degene die onze website maakt ( een bedrijf waarvan ik de naam niet zal noemen uit respect ) soms gewoon niet over voldoende capaciteiten beschikt om ons naar dat hogere niveau te tillen. Vele aanpassingen stuurt hij door naar een scripter, en bij BEELD, Bron hebben wij een lijst van 100 vellen. Volgens mij duidt dit erop dat hij veel in elkaar zet met programma's. Echter is dit voor ons niet zozeer het probleem maar wel dat wij gewoon echt een hele professionele site willen. De website staan op onze naam geregistreerd en is dus eigendom van ons. Hoe kunnen wij dit het beste oplossen? Kun je gewoon zomaar naar een andere webhosting gaan die dan verder gaat waar de andere is gebleven, of door het programma gebruik moeten andere weer vanaf 0 beginnen?

Ik hoop graag op een antwoord waar ik wat aan heb.


Zo ja, zouden jullie mij dan misschien een lijstje kunnen geven met webhosting bedrijven of professionele individuen die 100% kwaliteit leveren?

Het klinkt misschien overdreven, maar we denken het eerste jaar al wel 500.000 unieke bezoekers per dag te krijgen, dus voor we de markt op gaan moet gewoon echt alles perfect lopen.

Wie helpt ons?

easy2host
23/05/09, 13:39
<knip>
Buiten de advertentie fora geen verkapte aanbiedingen!

Triloxigen
23/05/09, 13:43
Als je website bouwers zoekt heb je op zich niet zoveel aan een lijst met webhosters, meestal is een van de twee corebusiness en de ander bijzaak.

Maar de kwaliteit hangt voor een deel ook samen met het budget.

winnietoeter
23/05/09, 13:45
nou laten we zeggen dat we voor de hele site rond de 2500 euro nu willen besteden maximaal. Lijkt mij dat je hier heel ver mee kunt komen of niet haha?

SF-Jeroen
23/05/09, 13:52
nou laten we zeggen dat we voor de hele site rond de 2500 euro nu willen besteden maximaal. Lijkt mij dat je hier heel ver mee kunt komen of niet haha?

Dat hangt natuurlijk van de site af. Voor sommige sites zal dit een ruim budget zijn, voor andere een veel te klein budget.

gjtje
23/05/09, 14:07
Minimaal een derde gaat al naar de designer, dan nog een deel voor het slicen. Blijft er misschien 3 dagen budget over voor programmeer werk. Dat is een halve dag requirements verzamelen, een halve dag database design en dan heb je nog 2 dagen om de boel in elkaar te flansen, te testen en te hertesten.

Als die programmeur geen gebruik maakt van standaard componenten dan moet het wel al een hele eenvoudige site zijn wil je dat haalbaar maken.

SmilieBG
23/05/09, 14:28
Zoals SF-Jeroen al aangaf, 2,500 kan veel maar ook (te) weinig zijn. Zonder de website / concept te weten is het niet mogelijk om te beoordelen.

Wat betreft overstappen naar andere programmeur / bedrijf - ik denk dat vrijwel iedereen zal aanbevelen om vanaf 0 te beginnen. Het is simpelweg sneller en goedkoper, dan om te proberen achter te halen wat eerste programmeur in de hoofd had toen ie website heeft gemaakt.

Mijn advies zou zijn om alsnog met de bestaande webbouwer aan de tafel te gaan en om samen een goede afspraak te maken, welke ze ook na kunnen leven. Mocht dat geen resultaat opleveren, dan heb je weinig keuze dan om een nieuwe te zoeken.

Mvg,
Aleks

winnietoeter
23/05/09, 14:33
oke maar kunnen jullie niet een bedrijf ofzo noemen, waar als we heen gaan we gegarendeerd een perfecte site krijgen. kosten weggelaten. Van het budget kunnen we makkelijk af.

DutchTSE
23/05/09, 14:47
Plaats een nieuw topic in deze categorie: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

Vertel daarin wat je precies wilt, hoe je het wilt, wat voor bedrijf je zoekt en vraag je om een portfolio. Daarna ga je onderzoeken of de geïnteresseerden interessant zijn voor jullie op basis van referenties enz.

aristo
25/05/09, 08:28
Mijn advies zou zijn om alsnog met de bestaande webbouwer aan de tafel te gaan en om samen een goede afspraak te maken, welke ze ook na kunnen leven. Mocht dat geen resultaat opleveren, dan heb je weinig keuze dan om een nieuwe te zoeken.

Mvg,
Aleks

Helemaal mee eens. Overweeg om er evt. iemand bij uit te nodigen met veel kijk op dit soort projecten, zodat je nadien duidelijkheid hebt of het over onmacht, onkunde of onwil gaat.

vr.gr. Eef

YolkNet
25/05/09, 10:18
oke maar kunnen jullie niet een bedrijf ofzo noemen, waar als we heen gaan we gegarendeerd een perfecte site krijgen. kosten weggelaten. Van het budget kunnen we makkelijk af.

Een perfecte site bestaat niet, aangezien de ervaring met een website persoonlijk is. Wel kun je een lijst met eisen en wensen opstellen en waar het eindproduct aan moet voldoen.

Apoc
25/05/09, 12:27
nou laten we zeggen dat we voor de hele site rond de 2500 euro nu willen besteden maximaal. Lijkt mij dat je hier heel ver mee kunt komen of niet haha?

Als je "een hele professionele site" wilt, is dat nog maar de vraag. Het hangt dan ook grotendeels af van hoe complex de website is, maar 2500 euro is niet heel erg veel.

Hou er verder rekening mee: bij standaard webhosting is geen design of ontwikkeling inbegrepen. Sommige bedrijven combineren webhosting en webdesign tot 1 dienst, maar bij de meeste bedrijven zal dit gescheiden zijn.

Of je al dan niet zomaar kunt overstappen naar een andere host: dat kan altijd, de vraag is echter of je verder nog vast zit aan een contract. Het contract zul je hoe dan ook af moeten betalen, tenzij je met de host andere afspraken kunt maken.

Wat betreft het overstappen naar een andere designer: dat hangt van je contract met de huidige designer af, en daarnaast hangt het ook van de nieuwe designer af. Als de oude designer alles met programmaatjes in elkaar heeft gezet, is er grote kans dat de code een zooitje is. De meeste designers zullen dat niet accepteren, of in ieder geval niet tenzij je wat extra betaalt voor het omzetten naar goede code.