PDA

Bekijk Volledige Versie : 3GP Streaming op IIS



Zideo
22/05/09, 14:25
Heeft iemand ervaring met het streamen van 3gp op IIS? Ik heb 3gp aan de mime types toegevoegd, maar als ik op mijn G1 een video open gaat hij hem eerst downloaden. Bij YouTube begint hij gelijk te spelen. YouTube werkt dan ook met RTSP. Zou ik dit ook op mijn windows bak kunnen installeren?

goudgeel
22/05/09, 17:03
Moet je even kijken naar Darwin media server (Apple tool)

http://developer.apple.com/opensource/server/streaming/index.html

Kimm

Randy
22/05/09, 17:06
Als je IIS7 gebruikt, er is net een nieuwe plugin: *klik (http://blogs.iis.net/jboch/archive/2009/04/20/iis-media-services-2-0-smooth-streaming-is-rtw.aspx)*

Zideo
22/05/09, 17:07
Die van Apple had ik ook al gezien.

Maar toch werkt dit met RTSP anders dan de stream die YouTube aanbiedt.

Ik zit zelf ook nog te kijken naar IIS7. Ik vraag me alleen af of dit ook geld voor 3gp

goudgeel
22/05/09, 17:08
Darwin is dus een betere oplossing en Windows is ook niet echt een pionier met 3g..

Pur
22/05/09, 23:13
Darwin is sowieso niet heel moeilijk te installeren. Alleen met livestreams is het iets lastiger. Dus zeker een aanrader als je serieus met 3GPP files aan de slag wil.

Zideo
23/05/09, 10:22
Ivm de schaalbaarheid houd ik het liefst alles binnen 1 applicatie (IIS7). Zijn er mensen die ervaring hebben met 3gp en IIS? Met de standaard instellingen van Windows Media services wordt er nog steeds geen 3gp gestreamd.

Zideo
24/05/09, 09:43
Het lijkt erop dat smooth streaming van IIS7 alleen voor Silverlight is. Voor het streamen naar mobiel werkt dit denk ik net weer wat anders.

Q: Is Smooth Streaming backwards compatible with Windows Media Services or Windows Media Player?
A: No, not at this time. Smooth Streaming serving requires Windows Server 2008 and IIS7, whereas Smooth Streaming playback is currently only supported in Silverlight applications. We hope to extend Smooth Streaming client support to other players and devices in the future.