PDA

Bekijk Volledige Versie : Storing 22-5-2008 - Hoelaat zijn we weer up pool



DutchTSE
22/05/09, 13:14
Het leek mij wel een fantastisch idee om de huidige storing positief te bekijken, en er een soort van weddenschap/pool van te maken.

De bedoeling is dus:
Beantwoord de vraag hoelaat de SIDN gaat aangeven dat alles weer draait en onderbouw dit.
Wie er het dichtste bij zit krijgt 1 punt, en wie het eerst bij de 20 punten is (waarschijnlijk ergens volgende maand) is de winnaar van dit kwartaal.


Ik trap af:

Ik denk om: 18:00
Motivatie: door het plotseling uitvallen van de database servers is de database corrupt geraakt. Omdat de laatste backup van afgelopen nacht is moet het crisisteam japanners ingeschakeld worden om alle mailtjes vanaf 12 uur vanacht handmatig opnieuw door te voeren.

VinceSTM
22/05/09, 13:14
14:00, na de lunch.

Mikey
22/05/09, 13:16
17:00, gezien de ATV dagen van vandaag zal het bij sidn ook wel raak zijn. De beheerder moet eerst uit het efteling park gehaald worden waar hij of zij lekker met de kids de vrijdagmiddag aan het opmaken is .....

VinceSTM
22/05/09, 13:17
17:00, gezien de ATV dagen van vandaag zal het bij sidn ook wel raak zijn. De beheerder moet eerst uit het efteling park gehaald worden waar hij of zij lekker met de kids de vrijdagmiddag aan het opmaken is .....

Efteling? Disney World, toch?

ichosting
22/05/09, 13:17
Het zou ook nog kunnen zijn dat ze het morgen oplossen vanaf 08:00 tot 18:00.
Maar ik denk, net als Mike, zo rond 17:00, want des avonds en nachts werken ze niet :)

be-aware
22/05/09, 13:17
Net voordat ze weekend gaan vieren, want ze moeten het natuurlijk niet hebben dat ze gedurende hun "verdiende" vrije dagen worden lastig gevallen door een storing. Het zal toch wat zijn!

DeziWeb
22/05/09, 13:41
Rond 15:00 is het weer klaar :)

Cybafish
22/05/09, 13:47
Rond 16:00, vlak voor de borrel ;)

Richard31
22/05/09, 13:52
2008? Dan ligt het al een tijdje plat. Hoop 14:30uur weer on

DutchTSE
22/05/09, 13:55
2008? Dan ligt het al een tijdje plat. Hoop 14:30uur weer on
Oeps :stuart:

Richard31
22/05/09, 13:56
Je bent niet de enige, op site SIDN klopt de datum ook niet

WebXtra
22/05/09, 13:56
19:34

Erik H.
22/05/09, 13:58
Maareh ... die redundante mirror lokatie van ze is ook een mooie oplossing, toch eens vragen hoe ze dat gedaan hebben ...

WebXtra
22/05/09, 14:04
hehe :P tja...

Ach.. gelukkig heeft het hele drs systeem ook maar een prikkie gekost... dan mag het er ook welleens uitliggen.


Kreeg de laatste weken al vaker de melding:

Server not available, try again later

:S


Jammer dat we afhankelijk zijn en blijven van die stichting..

Richard31
22/05/09, 14:08
Tja, jammer dat het zo afhankelijk is. Hoeft maar iemand een scheet te laten waardoor de luchtcirculatie in de cold-corridor wordt verstoord en het hele drs ligt plat. Slechte zaak.

NedBoys
22/05/09, 14:09
18:20 Ben benieuwd

Erik H.
22/05/09, 14:10
Ik doneer alvast een klokje voor de webmaster van SIDN.nl:

====
Om 14.43 uur heeft BIT de koeling weer ingeschakeld. Wij bekijken nu hoe en wanneer onze systemen weer opgestart kunnen worden.
====

Het was 12.43 uur overigens....

nieuwhier
22/05/09, 14:12
Ik gok toch 21:03 dat we bericht krijgen, dat is dan rond 18:00 verstuurd maar aangezien ze maar 1 mailqueue hebben duurt het dan nog 3 uur voor het ons bereikt ;-)

WebXtra
22/05/09, 14:32
Nou... net ook even gebeld met SIDN om te vragen of mijn batch aanvragen in de wachtrij komen te staan, of dat alle email met registratie e.d. niet aan zullen komen.

Mevr. Klooster kon mij hier helaas niet over vertellen... dus hopen we maar dat de batch die ik nu ga verzenden later op de dag / nacht / morgen gewoon wordt verwerkt.

Ze zei ook nog helemaal totaal 0,0 informatie te hebben over de storing...

Terwijl de storing toch al 3 uur geleden begonnen is.
Efteling -> Ede is ruim een uur?
Denk echt dat de medewerkers ( voorzover deze kundig zijn ;) ) uit Disney World vandaan gehaald moeten worden.

:(

Moedeloos word ik van dat systeem van hun.

phreak
22/05/09, 14:43
Wat betekend redundancy nog tegenwoordig? Wat een prutsers... 13:09 update sturen dat DRS unavailable is, terwijl NLIX mailed dat het 13:17 opgelost is..

.. Zucht

dennis0162
22/05/09, 14:46
15:15 , na de middag pauze.

Waar is het fallback systeem:)?

ichosting
22/05/09, 14:47
Inmiddels ook een mail verstuurd met de vraag hoe het in godsnaam mogelijk is dat de mailqueue niet wordt verwerkt en waar het beloofde redundancy is. Ben benieuwd ;)

Kom hier volgende week op terug. Want dan zal ie wel aangekomen zijn bij hun :)

dreamhost_nl
22/05/09, 14:47
Ik schat maandagmorgen. De enige persoon die er wat v.a weet heeft vandaag vrijaf en is er pas maandag weer.

nieuwhier
22/05/09, 15:02
Ik moet mijn inschatting herzien. Ze hebben sinds een week nu een redundant sysyteem. Ik wist niet helemaal wat dat betekende maar heb nu door dat het dan 2x zoveel werk is om alles weer in de (k)lucht te krijgen op 2 locaties...

Ik leer elkde dag nog bij! Thx! :-)

Tuneboy
22/05/09, 15:04
Ik word echt heel verdrietig van de SIDN. Ik vind het ook echt heel triest dat ze het nieuwsbericht met de storing van woensdag gewoon ge-edit hebben: nog zieliger, ze zijn vergeten de datum aan te passen, en om 14:00 uur stond op de website dat de koeling om 14:43 uur weer operationeel zou zijn, terwijl BIT aangeeft dat deze om 13:05 alweer operationeel was. Hoe zielig ben je dan?

Al met al schat ik dat het volgende week dinsdag om 13:00 uur opgelost zal zijn. Dat hebben ze vast wel tussen alle bureaucratie door een datacenter gevonden waar ze even snel de zogenaamde mirror-locatie gaan draaien...

Erik H.
22/05/09, 15:06
Toegegeven, de webmaster had wel humor, zie de URL waar DRS naar toe gaat :

http://oops.domain-registry.nl/notavailable/drs4/

nieuwhier
22/05/09, 15:09
Op de sidn deelnemer site staat dat de wachtrij van de mailrobot < 1 minuut is :-)

ju5t
22/05/09, 15:10
Efteling -> Ede is ruim een uur?

Staan daar geen lange files nu?

martysmarty
22/05/09, 15:10
Dat is ook de reden dat ze mails niet in queue zetten zeker, gaat de wachtrij tijd omhoog.

nieuwhier
22/05/09, 15:12
En dan in de eindejaars rapportage zetten dat de wachttijd niet boven de minuut geweest is ;-)

martysmarty
22/05/09, 15:15
UPDATE: 22-05-09 DRS onbereikbaar / DRS unavailable

- English version of this message below -

Aanvang: 22-05-09 11.45 uur
Eind: onbekend

15.00uur: Wij zijn begonnen met het gecontroleerd opbrengen van de systemen. Helaas was er net een brandmelding bij BIT waardoor de serverruimte weer afgesloten werd. Zodra deze is vrijgegeven gaan we verder met het opbrengen. Daarna moeten er routinetests worden uitgevoerd op de integriteit van de data.
12.43uur: BIT heeft de koelmachines weer aangezet, wij onderzoeken wanneer onze systemen weer opgestart kunnen worden.
11.45 uur: Als gevolg van een koelingsprobleem in de serverruimte bij onze leverancier BIT hebben de database servers zichzelf uitgeschakeld.

Zie voor meer informatie ook de updates op www.bit.nl.

* Gevolgen voor de dienstverlening:
Het is niet mogelijk uw aanvragen en/of wijzigingen te verwerken.
Aanvragen per e-mail worden NIET in een wachtrij geplaatst.

Onze excuses voor het ongemak.

spininhetweb
22/05/09, 15:20
Binnenkort krijgen we een mailtje dat helaas de redundante brandweer bij BIT ook niet bleek te werken.

Ik schat maandagmiddag, zo tegen 14:22.

Ze hoeven toch niet bij BIT te gaan zitten?

Geert-Jan
22/05/09, 15:42
We hadden hier vanmorgen 12 km file voor de parkeerplaats van de Efteling staan vanaf de A27, en zo'n 8 vanaf Tilburg. Laat staan als de betreffende persoon net in de rij van de vliegende hollander stond, er misselijk uitkomt en eerst naar de EHBO moet omdat de koeling van de wagentjes was uitgevallen...

Mijn god, als je dit topic als SIDN leest schaam je je toch de oren van je kop en durf je je klanten toch niet meer aan te kijken....

nieuwhier
22/05/09, 15:55
Mijn god, als je dit topic als SIDN leest schaam je je toch de oren van je kop en durf je je klanten toch niet meer aan te kijken....
Nee hoor, daar gaat geen schaamte vandaan komen. Het was immers de schuld van 'de ander'.

Mikey
22/05/09, 16:01
iLO kent men vast ook niet bij sidn....

DutchTSE
22/05/09, 16:01
Nee hoor, daar gaat geen schaamte vandaan komen. Het was immers de schuld van 'de ander'.
Nog beter:
De SIDN lacht ons uit omdat wij toch nergens anders heen kunnen :double fuck:

spininhetweb
22/05/09, 16:05
Hopelijk is men niet echt bij de efteling want dit lees ik net op de NOS Site:


In pretpark de Efteling is een knokpartij uitgebroken nadat iemand een scheet liet in de rij voor een van de attracties. Twee van de drie vechtjassen hebben een boete gekregen.

DutchTSE
22/05/09, 16:09
Hopelijk is men niet echt bij de efteling want dit lees ik net op de NOS Site:

:oops: wel lachen hahaha :D

pvdpf
22/05/09, 16:43
Hier om 16.40 weer de eerste meldingen vanuit drs dat een aantal domeinnamen geregistreerd / verhuisd zijn.

RvB
22/05/09, 16:59
Grappig dat ispam niets publiceert over de recente storingen bij SIDN. Vuistdiep erin?

martysmarty
22/05/09, 17:00
Wachtrij is ook ineens 33 minuten

VinceSTM
22/05/09, 17:38
Tussenstand:

Mikey: 1 punt

Dreas
22/05/09, 18:09
Grappig dat ispam niets publiceert over de recente storingen bij SIDN. Vuistdiep erin?

Het is niet zo dat deze storingen nog nieuwswaarde hebben natuurlijk ;)

Randy
22/05/09, 18:42
De mailrobot is inmiddels weer aardig bij: http://www.registrymonitor.nl/

Randy
22/05/09, 18:45
Grappig dat ispam niets publiceert over de recente storingen bij SIDN. ZUCHT

Iets met: "ISPam.nl brengt elke werkdag om 8:00 uur het laatste nieuws en achtergronden voor én over Internet Service Providers."

Je mist nu nog de achtergronden. En dat het down was weten we inmiddels wel.

nieuwhier
22/05/09, 19:19
Het is niet zo dat deze storingen nog nieuwswaarde hebben natuurlijk ;)

Nee maar amusementswaarde toch wel ?

Rik
22/05/09, 19:35
Grappig dat ispam niets publiceert over de recente storingen bij SIDN. Vuistdiep erin?

Hele arm....

Is er geen raad van toezicht bij deze stichting met winstoogmerk?
Tijd om dat zooitje ongeregeld eens af te zetten of zo...

Thomas.R
22/05/09, 20:08
Grappig dat ispam niets publiceert over de recente storingen bij SIDN. Vuistdiep erin?

Ik zit trouwens ook niet te wachten op NOG meer gezeik over het SIDN. Toen ik nog bij een webhoster werkte deed SIDN het soms ook niet, ik heb er eigenlijk nog nooit een klant over gehoord. Daarom snap ik al dat ophef erover ook niet en hoop ik dat men er wat minder energie in gaat stoppen.

Hap hap hap;)

VinceSTM
22/05/09, 20:15
Ik zit trouwens ook niet te wachten op NOG meer gezeik over het SIDN. Toen ik nog bij een webhoster werkte deed SIDN het soms ook niet, ik heb er eigenlijk nog nooit een klant over gehoord. Daarom snap ik al dat ophef erover ook niet en hoop ik dat men er wat minder energie in gaat stoppen.

Hap hap hap;)

vroeger deed drs het soms niet, tegenwoordig soms wel (ja, hap ja)

Geert-Jan
22/05/09, 20:39
Ik zit trouwens ook niet te wachten op NOG meer gezeik over het SIDN. Toen ik nog bij een webhoster werkte deed SIDN het soms ook niet, ik heb er eigenlijk nog nooit een klant over gehoord. Daarom snap ik al dat ophef erover ook niet en hoop ik dat men er wat minder energie in gaat stoppen.

Hap hap hap;)

dus jij accepteerd het dat je kaal >€ 800,00 p/j moet lappen voor iets wat niet tot nauwelijks werkt, en wordt afgescheept met een verhaal over een Mercedes?

martysmarty
22/05/09, 22:01
Nog even en de levertijd van een .NL domein is langer dan de levertijd van een Mercedes

nieuwhier
22/05/09, 22:09
vroeger deed drs het soms niet, tegenwoordig soms wel (ja, hap ja)

Hij is wel heel leuk :-)

Mikey
22/05/09, 23:31
Tussenstand:

Mikey: 1 punt

Of ik er nu zo blij mee moet zijn........

Smart-Guyz
22/05/09, 23:41
Ik zit trouwens ook niet te wachten op NOG meer gezeik over het SIDN. Toen ik nog bij een webhoster werkte deed SIDN het soms ook niet, ik heb er eigenlijk nog nooit een klant over gehoord. Daarom snap ik al dat ophef erover ook niet en hoop ik dat men er wat minder energie in gaat stoppen.

Hap hap hap;)

Ze verhogen de prijzen en verhogen de down time, dat is niet helemaal zo als het hoort.
Maar ja, vroeger was alles beter :yes:

Cybafish
23/05/09, 14:39
Ik zit trouwens ook niet te wachten op NOG meer gezeik over het SIDN. Toen ik nog bij een webhoster werkte deed SIDN het soms ook niet, ik heb er eigenlijk nog nooit een klant over gehoord. Daarom snap ik al dat ophef erover ook niet en hoop ik dat men er wat minder energie in gaat stoppen.

Hap hap hap;)

Okay, dus we betalen aardig wat geld voor advertenties waaronder advertenties die werken op basis van CPC. Op een dag als gisteren, waarbij veel mensen vrij zijn, klikken er tussen de 20 en 40 mensen op bijvoorbeeld onze google ads en komen zo op onze website.

Aldaar voert een aantal mensen WHOIS-verzoeken uit ("Controleer nu of uw domeinnaam nog beschikbaar is!") en krijgt vervolgens de melding dat hun domeinnaam niet beschikbaar is. Onze scripting zoekt namelijk naar "is free" in de reply van de WHOIS server. De WHOIS server is down, dus die reply komt niet en alle domeinnamen zijn zogenaamd ineens bezet.

Klanten zien dus af van hun bestelling.

De schade komt dus voort uit 'nutteloze' advertentiekosten en misgelopen bestellingen (opportunity costs). Ik vind dat zelf kwalijk en ik denk -- als sommigen hier nog eens goed over nadenken -- wij allemaal.

DutchTSE
23/05/09, 15:02
Aldaar voert een aantal mensen WHOIS-verzoeken uit ("Controleer nu of uw domeinnaam nog beschikbaar is!") en krijgt vervolgens de melding dat hun domeinnaam niet beschikbaar is. Onze scripting zoekt namelijk naar "is free" in de reply van de WHOIS server. De WHOIS server is down, dus die reply komt niet en alle domeinnamen zijn zogenaamd ineens bezet.

Klanten zien dus af van hun bestelling.

De schade komt dus voort uit 'nutteloze' advertentiekosten en misgelopen bestellingen (opportunity costs). Ik vind dat zelf kwalijk en ik denk -- als sommigen hier nog eens goed over nadenken -- wij allemaal.
Ergens vind ik toch wel dat dat jullie eigen schuld is.. onze whois geef namelijk gewoon aan dat de .nl whois niet bereikbaar is. Kwestie van betere foutafhandeling in je script maken :)

®on
23/05/09, 15:08
De schade komt dus voort uit 'nutteloze' advertentiekosten en misgelopen bestellingen (opportunity costs). Ik vind dat zelf kwalijk en ik denk -- als sommigen hier nog eens goed over nadenken -- wij allemaal.
+ imago schade. Als bedrijf dat .NL registraties aanbiedt sta je namelijk geigantisch voor ***, want die klant heeft maling aan SIDN en haar problemen, voor zover bekend ermee.

Welke melding de klant krijgt te zien doet er niet toe. De klant loopt namelijk wel weg.....

maxnet
23/05/09, 17:30
Ergens vind ik toch wel dat dat jullie eigen schuld is.. onze whois geef namelijk gewoon aan dat de .nl whois niet bereikbaar is. Kwestie van betere foutafhandeling in je script maken :)

Wij hadden wel foutafhandeling die een DNS check doet op het moment dat de whois server niet bereikbaar is, maar toch werkte die zonder aanpassing niet.

Reden: de whois server was WEL bereikbaar, maar gaf vervolgens de melding "service not available".
Tja, op niet gedocumenteerde meldingen rekent ons scriptje niet...

DutchTSE
23/05/09, 18:08
Wij hadden wel foutafhandeling die een DNS check doet op het moment dat de whois server niet bereikbaar is, maar toch werkte die zonder aanpassing niet.

Reden: de whois server was WEL bereikbaar, maar gaf vervolgens de melding "service not available".
Tja, op niet gedocumenteerde meldingen rekent ons scriptje niet...
Moet zeggen dat je wel ergens gelijk hebt, de SIDN had gewoon de whois server uit moeten zetten als hij toch geen nut heeft..

Cybafish
23/05/09, 20:13
Ergens vind ik toch wel dat dat jullie eigen schuld is.. onze whois geef namelijk gewoon aan dat de .nl whois niet bereikbaar is. Kwestie van betere foutafhandeling in je script maken :)

Het is ons systeem dan nog niet duidelijk of een domeinnaam verhuisd of geregistreerd moet worden. Zolang er geen WHOIS info beschikbaar is kun je gewoon niet bestellen, klaar. Maakt niet uit wat voor melding je dan krijgt, de klant is inderdaad gewoon weg.

Randy
23/05/09, 21:02
Aldaar voert een aantal mensen WHOIS-verzoeken uit ("Controleer nu of uw domeinnaam nog beschikbaar is!") en krijgt vervolgens de melding dat hun domeinnaam niet beschikbaar is. Onze scripting zoekt namelijk naar "is free" in de reply van de WHOIS server. De WHOIS server is down, dus die reply komt niet en alle domeinnamen zijn zogenaamd ineens bezet.

Klanten zien dus af van hun bestelling.

Je zou natuurlijk zomaar iets autonomer kunnen werken en de check uitbreiden. Indien de whois niet beschikbaar is, schakel je over op controle op basis van DNS. Ja, dit is minder naukeurig, maar wel weer af te dekken met een regeltje in de AV of het bestelproces.

ichosting
28/05/09, 10:04
Inmiddels ook een mail verstuurd met de vraag hoe het in godsnaam mogelijk is dat de mailqueue niet wordt verwerkt en waar het beloofde redundancy is. Ben benieuwd ;)

Kom hier volgende week op terug. Want dan zal ie wel aangekomen zijn bij hun :)

En zoals beloofd, vandaag ontvangen, hahaha:



Wachtrij e-mail
SIDN maakt gebruikt van een centrale storage voor de opslag van onder andere de e-mailformulieren die wij ontvangen. Tijdens het onderhoudsvenster van woensdag 20 mei werden aan deze storage dusdanige werkzaamheden verricht dat e-mails niet weggeschreven zouden kunnen worden. De mailservers zijn met het oog hierop uitgeschakeld, waardoor het ontvangen van e-mail tijdens het onderhoud niet mogelijk was. Wij kiezen er bewust voor niet te werken met een tussenliggende mailserver tijdens zo'n onderhoudsvenster, omdat registratie via het first-come-first-serve-principe gebeurt. Bij gebruikmaking van een extra mailserver zou dit niet meer opgaan. SIDN kiest er daarom voor geen e-mailformulieren te ontvangen op deze momenten.

Redundantie systemen
Vrijdagochtend is onze filer in de serverruimte bij BIT uitgeschakeld vanwege de gestegen temperatuur. De implementatie van MetroCluster heeft het mogelijk gemaakt om snel over te schakelen naar onze mirror-locatie. De switch naar de andere locatie is vrijdag in beginsel ook correct verlopen, ware het niet dat de filer op de mirror-locatie niet goed functioneerde met als gevolg dat deze opnieuw ging opstarten. De gevolgen hiervan zijn bekend. Met onze leverancier wordt momenteel onderzocht wat de exacte oorzaak van het uitvallen van de filer is geweest om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen en overschakeling naar onze mirror-locatie probleemloos te laten verlopen.

DutchTSE
28/05/09, 11:06
Ik nog enigszins blij dat ik een uitgebreid antwoord had ontvangen, blijken ze dus gewoon te copy pasten aangezien jij hetzelfde antwoord hebt ontvangen ;)

ichosting
28/05/09, 11:08
Ook dat nog. Nu ja, de berichten zijn dus wel "redundant" :)

Apoc
28/05/09, 11:15
Wij kiezen er bewust voor niet te werken met een tussenliggende mailserver tijdens zo'n onderhoudsvenster, omdat registratie via het first-come-first-serve-principe gebeurt.

Wat is dat nu weer voor onzin? Op een fallback mailserver kunnen ze prima bijhouden wanneer de berichten binnen zijn gekomen, en zouden de aanvragen later ook weer in die volgorde afgehandeld kunnen worden. Uiteraard heb je dan wel een vertraging, maar dat is altijd beter dan wanneer het er geheel uit ligt.

Wellicht weten ze niet hoe een fallback MX werkt, zou me niets meer verbazen.

dreamhost_nl
28/05/09, 12:15
Kwestie van de verwerking van de formulieren stopzetten (dat was deze toch al tijdens het onderhoudvenster), de e-mails van de oorspronkelijke mail server samenvoegen met die van de fallback server, en daarna op volgorde van binnenkomst gaan verwerken... lijkt me toch niet zo'n probleem... :whistling:

t.bloo
28/05/09, 12:50
als je je al zorgen zou maken dat er twee mailtjes out-of-order verwerkt zouden kunnen worden omdat ze op de zelfde (milli)seconde op verschillende mailservers zijn binnen gekomen, dan nog kan niemand dat controleren en lijkt het me zelfs een non-probleem wat op te lossen is door die aanvragen domweg gezamenlijk te droppen

kortom, slecht excuus

ju5t
28/05/09, 14:18
Ik nog enigszins blij dat ik een uitgebreid antwoord had ontvangen, blijken ze dus gewoon te copy pasten aangezien jij hetzelfde antwoord hebt ontvangen ;)

Precies dezelfde mail ontvangen hier. Die gaat dus retour.

DutchTSE
28/05/09, 14:34
Precies dezelfde mail ontvangen hier. Die gaat dus retour.
Met welke inhoud stuur je hem retour? Dan stuur ik dezelfde mail terug mits relevant :)

ju5t
28/05/09, 14:41
Met welke inhoud stuur je hem retour? Dan stuur ik dezelfde mail terug mits relevant :)

Natuurlijk.


Het valt mij bijzonder tegen dat SIDN haar deelnemers daadwerkelijk als een nummer ziet. Van collega deelnemers heb ik namelijk begrepen dat zij exact dezelfde reactie mochten ontvangen. Naast technische kennis blijken de communicatieve vaardigheden eveneens te ontbreken bij de SIDN.

Daarbij komt dat de SIDN naast een schoonheidsprijs, ook ditmaal niet mee kan dingen naar de prijs voor de snelste reactie. Een standaard reactie binnen 4 werkdagen getuigt hier namelijk niet van. Dit is iets wat de SIDN zich bijzonder mag aantrekken.

Het door u gegeven antwoord werkt ook verre van bevredigend. Uw argument wat betreft het first-come first-serve model gaat in deze situatie in zijn geheel niet op. Een degelijke fallback oplossing is namelijk prima in staat deze informatie vast te houden en toe te sturen via hetzelfde model. U zult begrijpen dat dit mijn mening wat betreft het ontbreken van enige technische kennis bij de SIDN verder houvast geeft.

U kunt er op vertrouwen dat mijn vragen niet beantwoord zijn en verzoek u dan ook vriendelijk mijn vraag nogmaals te beantwoorden.

nieuwhier
28/05/09, 14:44
Het antwoord van SIDN vind ik niets, maar ik neem ze toch ook weer niet kwalijk dat ze hetzelfde antwoord sturen naar X personen. Ze hoeven niet per persoon een andere tekst te verzinnen toch ;-)

ju5t
28/05/09, 14:51
Dat zou ik kunnen begrijpen als ze over een langere periode gespreid dezelfde vragen binnen krijgen. Nu is blijkbaar de stagiaire of iets dergelijks op donderdag aan het werk en is er besloten dat het nu wel eens tijd wordt om te reageren.

Elke reactie is vandaag verzonden - of in ieder geval 3 van de hoeveel het er ook mogen zijn. Dat lijkt er op alsof ze eerst een paar dagen na moesten denken voordat ze er met een smoes vanaf willen komen. Het is trouwens ook niet de eerste keer dat we een standaard antwoord van ze krijgen.

Daarbij schrijven ze mijn naam met kleine letters :-(

nieuwhier
28/05/09, 14:53
Daarbij schrijven ze mijn naam met kleine letters :-(
Een subtiele manier om te vertellen hoe klein je bent ;-)

DutchTSE
28/05/09, 14:56
Het antwoord van SIDN vind ik niets, maar ik neem ze toch ook weer niet kwalijk dat ze hetzelfde antwoord sturen naar X personen. Ze hoeven niet per persoon een andere tekst te verzinnen toch ;-)
Dat had inderdaad gekunt indien dit een algemeen informatief mailtje was.

Ik ga er niet vanuit dat de 3 personen alle 3 dezelfde mail hebben verstuurd aan de SIDN. Oftewel er is niet inhoudelijk gereageerd op de vragen die er gesteld zijn (althans niet op mijn mail).

martysmarty
28/05/09, 15:20
Ook hier exact dezelfde email ontvangen.

Op de vraag waarom het zo lang duurde, kwam het antwoord dat mijn reply emailadres volgens hun was: home@info@itproductions.se

Is SIDN toch echt de enige...

DutchTSE
28/05/09, 15:59
Ook hier exact dezelfde email ontvangen.

Op de vraag waarom het zo lang duurde, kwam het antwoord dat mijn reply emailadres volgens hun was: home@info@itproductions.se

Is SIDN toch echt de enige...
Wij hebben ook vandaag pas antwoord gekregen, je bent dus lekker genaaid met een smoes :stupid:

ichosting
28/05/09, 20:58
Nu ja, zojuist de tevredenheids monitor gekregen. Die maar eens invullen. Misschien dat ze daar iets mee doen?

pvdpf
28/05/09, 22:11
Ben na 15% afgehaakt.. heb wel wat beters te doen.

nieuwhier
28/05/09, 22:16
Ben na 15% afgehaakt.. heb wel wat beters te doen.

Je moet er effe tijd voor uittrekken hoor, het is zo ongeveer de enige manier om je ongenoegen te uiten.