PDA

Bekijk Volledige Versie : Exchange 2007 secondary email domain



GS2K1
20/05/09, 13:23
Situatie:

- Exchange 2007

account:
User.Name@domain1.com
emailaccounts:
user.name@domain1.nl (default)
user@domain2.com

email verstuurd aan domein 1 (user.name@domain1.nl) komt binnen (in mailbox) als:
"to: user.name@domain1.nl"

email verstuurd aan domein 2 (user@domain2.com) komt ook binnen (in mailbox) als:
"to: user.name@domain1.nl"

Ik kom er niet achter waar ik kan aanpassen dat exchange rewrite dat de mail als "to" komt als het e-mailadres waarheen de mail echt gestuurd is. En dus niet "gerewrite" naar default?

Natuurlijk kan dit door een 2e account aan te maken, maar dat wil ik dus liever niet...

gjtje
20/05/09, 13:50
Voor een mailbox kan dat niet. Je kan wel een distrubutie lijst aanmaken met die mailbox daarin en die mailbox "Send-As" rechten geven voor die lijst.

GlobalServe
20/05/09, 14:27
Zoals gjtje zegt, config als sent-as. Daarmee is dit perfect op te lossen.

oehTie
20/05/09, 16:42
hebben de users bij e-mail adresses wel de juiste adressen staan? Ik heb zelf gewoon iedere user een departement gegeven in active directory. Dan een rule instellen zodat Departement Tornado Solutions de juiste extensie achter de @ krijgt.

GS2K1
22/05/09, 08:10
hebben de users bij e-mail adresses wel de juiste adressen staan? Ik heb zelf gewoon iedere user een departement gegeven in active directory. Dan een rule instellen zodat Departement Tornado Solutions de juiste extensie achter de @ krijgt.

Alle users hebben beide emailaddressen...
Het lijkt erop dat een 2e mailbox het oplost, maar dat maakt het er niet mooier op natuurlijk...