PDA

Bekijk Volledige Versie : Uploaden grote bestanden mislukt (PHP, IIS7, Windows 2008)



BlueLagoon
12/05/09, 10:39
Hoi allemaal,

Ik had een korte vraag over het uploaden van grote bestanden met PHP op een IIS7 webserver. Als we uit gaan van een heel eenvoudig PHP upload script (zoals we die allemaal wel kennen) dan lukt het uploaden van kleine bestanden gewoon goed. Worden de bestanden groter (volgens mij ligt de grens ongeveer bij 7MB) dan mislukken mijn uploads.

Ik heb de verschillende instellingen in php.ini aangepast; post_max_size = 64M, upload_max_filesize = 64M, max_execution_time = 600, daarnaast heb ik aan de web.config van de website toegevoegd:

<security>
<requestFiltering>
<requestLimits maxAllowedContentLength="2000000000" />
</requestFiltering>
</security>

Helaas nog steeds zonder resultaat, ik krijg er ook geen andere foutmeldingen uit als "Internal error occurred (500 error)".

Weet iemand of er in PHP / Windows 2008 Web / IIS7 andere barrieres worden opgelegd waardoor het uploaden van grote files kan mislukken?

Mijn dank!

almar
12/05/09, 11:12
Volgens mij moet je iets met time-out doen. Weet niet meer de exacte parameter, maar vermoedelijk stopt de upload na 30 seconden o.i.d.

maverh
12/05/09, 11:13
Beste,

De upload limiet voor uploads is standaard 30 million bytes
zet de BITSMaximumUploadSize IIS extension property en je kan de maxAllowedContentLength attribute wijzigen.

http://support.microsoft.com//kb/942074

mvg
Manu
Compuver BVBA

BlueLagoon
12/05/09, 11:19
De maxAllowedContentLength had ik reeds ingesteld (zie eerste post, <requestLimits maxAllowedContentLength="2000000000" />). Dit heeft niet geholpen, plus dat de upload al fout loopt bij bestanden van 10 of 20 MB.

Ik dacht ook aan een time-out, maar naast "configure -> Limits -> Connection time-out" kon ik verder geen instellingen hierin vinden, dus dit heeft het probleem helaas ook nog niet opgelost.

almar
12/05/09, 12:49
Het is ergens iets van cgi-timeout. Maar ik durf even niet te zeggen waar het zit.

vipeax
12/05/09, 14:31
Volgens mij moet je iets met time-out doen. Weet niet meer de exacte parameter, maar vermoedelijk stopt de upload na 30 seconden o.i.d.

Dit moet toch heel simpel te testen zijn door even met een server of zo een 10-15MB bestand up te loaden. Als het dan wel werkt (gaat wat sneller), is dit inderdaad het 'probleem'.