PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows Server 2008 R2



GS2K1
12/05/09, 08:49
Na de Release Candidate (RC) van Windows 7 is nu is er nu de Release Candidate van Windows Server 2008 R2.

Door de enorm goede ervaringen met de Windows 7 beta en RC nijg ik er sterk naar een complete testomgeving op te zetten voor Windows 2008 R2. Wat ik begreep is dat Microsoft.com ook al op de R2 draait. Wat, zeker gezien de stabiliteit van zijn desktoptegenhanger niet onbegrijpelijk is.

Ik begreep dat Hyper-V nu ook live-migratie ondersteund, waardoor het een leuk alternatief (zeker qua licenties) van VMware wordt voor kleinere (?) omgevingen.

Ik ben heel benieuwd of er hier al mensen mee aan het testen zijn en wat de ervaringen zijn?

NedBoys
12/05/09, 09:00
Hoe lang kan je de RC2 geinstalleerd hebben? De RC bijvoorbeeld van Windows 7 is geldig volgens mij tot dat Windows 7 officieel uit komt.

Heb gezocht voor 2008 server maar kan het tot zo ver niet vinden.

GS2K1
12/05/09, 09:18
Windows 7 RC is zelfs t/m Maart 2010 geldig (Windows 7 Final komt in December).

Gezien de verwantschap van die 2 (ik snap de R2 naamgeving wel, maar het doet echt veel te kort aan deze versie) denk ik dat het ook Maart 2010 wordt...

Ik vond:



Both betas, at least, share the same expiration date in August 2009.

gjtje
12/05/09, 09:23
'k Heb de beta een tijdje draaiend gehad voornamelijk voor de nieuwe TS functionaliteit, werkt aardig.

Hyper-V 2.0 final zal niet in R2 zitten maar in een update zover ik weet, net als met de eerste release...
Live migratie vind ik niet een heel spannende optie, met failover-clustering i.c.m. een goede SAN is de failover tijd nog maar 30 seconden, dat is meer dan zat.
Interessanter is de optie voor het kunnen clusteren van virtuele resources, zo kan je tenminste échte redundantie aanbieden. Eén virtuele machine blijft altijd een spof ook al draait dat ding op een fysiek cluster.
Een andere vraag is of de stabiliteit is verbeterrd, dat is echter moeilijk testen met een RC (wat is reëel, wat is een bug?). Nu kunnen virtuele machines nog de hele host onderuit trekken.
Wat je ook niet kan zien in de RC is of Microsoft Hyper-V beter gaat ondersteunen en niet constant roept "ja, maar daar is het niet voor gemaakt" of "als je dat doet dan ondersteunen wij het niet meer".

bramveen
14/05/09, 20:00
Hyper-V 2.0 zit zeker wel in R2. Probeer ook Hyper-V server 2.0 die ook in RC is op dit moment. Dat is een GRATIS hyper-V server die bijvoorbeeld super is om virtueel Linux op aan te bieden. Ondersteund ook clustering en live migration.

Thanks

Bram