PDA

Bekijk Volledige Versie : Vandaag in de krant :)



Stewie
11/05/09, 15:14
Vandaag staat er een leuk artikel in de krant over i3d :lovewht:

NedBoys
11/05/09, 15:39
Leuk artikeltje, feli.

Arh
11/05/09, 15:42
Leuk stuk :)

Triloxigen
11/05/09, 16:04
Leuk stuk.

Merk je ook verschil in bezoekers en verkoop?

eweps
11/05/09, 16:09
Leuk artikel, er staat nog wel een spelfout in: "is de grootste gameserver providers".

Overigens, er zijn toch meer programma's op de markt die hacks tegen gaan? Wat is er zo speciaal aan het programma dat die klant voor jullie heeft gemaakt? (Correct me if i'm wrong, heb niks met gameservers te maken)

Edit: naar het antwoord op de vraag van triloxigen ben ik ook wel benieuwd.

Phu
11/05/09, 16:11
Netjes, toch leuk om te zien hoe jullie gegroeid zijn.

Stewie
11/05/09, 16:15
Leuk stuk.

Merk je ook verschil in bezoekers en verkoop?
Nee, de grote verkopen zijn onze middleware en hosting aan uitgevers, niet de consument. Dus zo'n artikel in een Nederlandse krant zal er weinig aan bijdragen helaas.

Leuk artikel, er staat nog wel een spelfout in: "is de grootste gameserver providers".

Overigens, er zijn toch meer programma's op de markt die hacks tegen gaan? Wat is er zo speciaal aan het programma dat die klant voor jullie heeft gemaakt? (Correct me if i'm wrong, heb niks met gameservers te maken)

Edit: naar het antwoord op de vraag van triloxigen ben ik ook wel benieuwd.
De journalist heeft het iets fout verwoord, maar waar hier op gedoeld wordt is een soort packet sniffer die bepaalde in-game hacks detecteerd, blokkeert en direct die persoon bant.

DC^
11/05/09, 16:24
Netjes, leuk om te zien.

eweps
11/05/09, 16:26
De journalist heeft het iets fout verwoord, maar waar hier op gedoeld wordt is een soort packet sniffer die bepaalde in-game hacks detecteerd, blokkeert en direct die persoon bant.

Oke, in principe dus net als bijvoorbeeld punkbuster. Toch aardig van die klant.

Ber|Art
11/05/09, 16:33
Goed artikel, en een hele pagina, doe je goed! :)

Keizer
11/05/09, 16:36
Hoeveel heb je daarvoor betaald?

Lite-On
11/05/09, 17:00
Ziet er leuk uit Stewie :)

Ik kom zelf zelden artikels m.b.t hosting tegen in kranten... zal wel komen omdat hier enkel Brabant's Dagblad op de deurmat komt te liggen.

Stewie
11/05/09, 17:11
Thanks Lite-On! :)

rensariens
11/05/09, 17:40
Leuk om eens wat over GSPs in de krant te zien, en dan ook nog eens in m'n favoriete trein-leesvoer ;)

pvdpf
11/05/09, 18:06
Leuk artikel inderdaad.
Ook gefeliciteerd voor zover we jullie mogen feliciteren ;).

Ook benieuwd naar wat het gekost heeft, en wat de respons erop is/was.

Stewie
11/05/09, 18:09
Leg eens uit hoe een krantenartikel geld kost.... ?

vipeax
11/05/09, 18:13
Het artikel leest niet geheel neutraal, daarom zal men dit vragen

Gamers die op competitieniveau schietspellen spelen uit bijvoorbeeld de Call of Duty- en Battlefield-serie huren bij i3D privéservers.

m.a.w. dit is de enige plek ter wereld waar een "pro gamer" een server zou huren?

NedBoys
11/05/09, 18:16
Dit soort artikelen zijn niet zo raar, gebeurt vaker.

AlexanderOnline
11/05/09, 18:36
Goed artikel, leuk geschreven :)

MediaServe
11/05/09, 19:32
Grappige definitie van servers:
Snelle computers die enkel en alleen draaien om met name schietspellen voor de pc te faciliteren.

Nou denken mensen dat wij serieuze hosters alleen maar met spelletjes e.d. bezig zijn :p


Leg eens uit hoe een krantenartikel geld kost.... ?

Nouja, inkt, papier, distributie enzo ;)

ensermo
11/05/09, 19:51
Als het goed is heeft het waarschijnlijk niets gekost. Tijdschriften en kranten zetten meestal ergens "Advertorial" als het artikel "gesponsored" is :)

Overigens leuke artikel hoor!

Triloxigen
11/05/09, 19:51
Leg eens uit hoe een krantenartikel geld kost.... ?

Ik snap denk ik wel wat hij bedoeld, om in een computerblaadje een review te krijgen betaal je vaak flink wat geld voor.

Stewie
11/05/09, 20:01
Dit is inderdaad geen advertorial ;)

Triloxigen
11/05/09, 21:32
Dit is inderdaad geen advertorial ;)

De niet advertorials maar de reviews en vergelijkinstest wordt ook flink voor betaald hoor.
Degene die betalen mogen meedoen, dus echt objectief is het dan niet meer.

AlexanderOnline
11/05/09, 22:48
Ik snap denk ik wel wat hij bedoeld, om in een computerblaadje een review te krijgen betaal je vaak flink wat geld voor.
Hoe weet je dat/bron? Geloof er niks van.

Triloxigen
11/05/09, 23:42
Hoe weet je dat/bron? Geloof er niks van.

Uit eigen ervaring.
Het is me weleens aangeboden en ik weet ook dat andere het eens gedaan hebben.
(nee, ik ga je geen namen geven)

xserve
12/05/09, 07:56
Als het goed is heeft het waarschijnlijk niets gekost. Tijdschriften en kranten zetten meestal ergens "Advertorial" als het artikel "gesponsored" is :)
Dat staat er echt bij minder dan de helft bij hoor. :) Dat zijn eerder artikeltjes waarbij de hele tekst door het bedrijf zelf is aangeleverd. Maar de wat meer 'joernalistiekere' reclame wordt dat bijna nooit gemeld.

DennisWijnberg
12/05/09, 09:53
Nice Nice!

wdv
12/05/09, 09:57
Hoe weet je dat/bron? Geloof er niks van.
Het is toch echt waar. We krijgen regelmatig vragen van PC bladen e.d. binnen of we tegen (flinke) betaling in één van hun artikeltjes voor willen komen.

Racker
12/05/09, 10:06
150 euro inkomsten per maand en per server. De support en het beheer worden gratis geleverd door een aantal vrijwilligers, en er wordt geadverteerd door kranten en in door users in allerlei fora.

Lijkt mij een mooie bron van inkomsten!

Of zie ik het verkeerd?

Stewie
12/05/09, 10:08
Er wordt alleen beheer en support geleverd door fulltime werknemers :)
Voor de simpele lezer legt het artikel het verschil tussen een game server en een server niet uit, daar lijk jij ook over te struikelen ;)

Racker
12/05/09, 10:18
Voor de simpele lezer legt het artikel het verschil tussen een game server en een server niet uit, daar lijk jij ook over te struikelen ;)

Simpele lezer? ;)

Nee serieus, ik weet wel dat het over game servers gaat, en dat dit niet het geval is voor alle servers.
Het is natuurlijk wel een groot voordeel om een hele community mee te hebben.

DC^
12/05/09, 15:11
150 euro inkomsten per maand en per server. De support en het beheer worden gratis geleverd door een aantal vrijwilligers

Lijkt mij een mooie bron van inkomsten!

Of zie ik het verkeerd?

Dat zie jij denk ik verkeerd.
Er is wel aardig wat kennis nodig om gameserversupport te geven.

vipeax
12/05/09, 15:14
Er is wel aardig wat kennis nodig om gameserversupport te geven.
Support door vrijwilligers = gratis = goede bron van inkomsten ja.

Keizer
12/05/09, 15:16
Er zijn wel vrijwilligers aanwezig, maar dit zijn de server- en forummods die de boel beheren en controleren in ruil voor een status (dergelijke bekendheid in de scene) of een servertje. De mannetjes achter de schermen in het DC en op kantoor hebben gewoon een (goed betaalde) baan hoor..

Racker
12/05/09, 15:46
Er zijn wel vrijwilligers aanwezig, maar dit zijn de server- en forummods die de boel beheren en controleren in ruil voor een status (dergelijke bekendheid in de scene) of een servertje. De mannetjes achter de schermen in het DC en op kantoor hebben gewoon een (goed betaalde) baan hoor..

Dat bedoelde ik inderdaad wel.

Ik vermoed ook wel dat zonder deze vrijwilligers de huidige prijzen onmogelijk te houden zijn.

Stewie
12/05/09, 16:08
Kletspraat natuurlijk :)

Racker
12/05/09, 16:12
Kletspraat natuurlijk :)

Hoe bedoel je?

ju5t
12/05/09, 16:15
Dat de huidige prijzen natuurlijk wel te houden zijn. Lijkt me verder ook geen nuttige discussie. Wel leuk artikel overigens.

Triloxigen
12/05/09, 16:32
Hoe bedoel je?

Als het onmogelijk was zou I3D toch allang niet meer bestaan...

®on
12/05/09, 16:57
Kletspraat natuurlijk :)
Dat je nog de moeite neemt om te reageren op zulke flauwekul.

Piwi-Web
12/05/09, 17:08
Aan deze kant ook feli met het artikel :)!

vipeax
12/05/09, 19:15
Hoe bedoel je?

Ik vind de prijzen van i3D zowieso verre van ongeloofwaardig... Kijk eens bij gameservers.com bv. Daar vind ik die uitdrukking veel beter passen. Je betaalt daar zelfs minder voor een "public" server als bij i3d voor een private server.

Opzich is het wel handig, al die gamers op die forums weten ook veel van de mods.

Over het artikel zelf:
De eerste alinia van "Vechtmarkt" :wub:.

Racker
13/05/09, 09:39
Wil even iets rechtzetten. Ik vrees dat jullie mij verkeerd begrepen hebben.

Uiteraard zijn die prijzen geloofwaardig en houdbaar, net dankzij die hele community erachter. Dit is een zegen voor jullie, had elke provider maar zo'n community!

Wil hierbij mijn (off-topic) discussie ook afsluiten.

Apoc
13/05/09, 09:42
Wil even iets rechtzetten. Ik vrees dat jullie mij verkeerd begrepen hebben.

Ik vrees van niet, je zegt het nu weer..


Uiteraard zijn die prijzen geloofwaardig en houdbaar, net dankzij die hele community erachter. Dit is een zegen voor jullie, had elke provider maar zo'n community!

Je zegt hiermee letterlijk dat die prijzen niet geloofwaardig en houdbaar zouden zijn zonder de community, en dat is dus het punt; dat is niet het geval, dat zou ook prima mogelijk zijn zonder de community. De community levert ongetwijfeld meer sales op, maar dat staat los van de prijzen.

Racker
13/05/09, 10:21
Ik vrees van niet, je zegt het nu weer..



Je zegt hiermee letterlijk dat die prijzen niet geloofwaardig en houdbaar zouden zijn zonder de community, en dat is dus het punt; dat is niet het geval, dat zou ook prima mogelijk zijn zonder de community. De community levert ongetwijfeld meer sales op, maar dat staat los van de prijzen.

:oops: My bad, dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik dacht echt dat je daardoor ook de prijzen kon drukken.

Bij deze dus rechtgezet. Excuses voor mijn koppigheid!