PDA

Bekijk Volledige Versie : Fallback DNS op VPS met Plesk



Eric1982
09/05/09, 18:11
Beste forum leden,

Momenteel heb ik een dedicated server met 2 DNS adressen. Echter wil op
een VPS server een 3e DNS draaien (als backup), zoals ns3.voorbeeld.nl terwijl de domeinnaam op de andere server staat.

Hoe kan ik dit het beste inregelen in Plesk?

Alvast bedankt.

Groet,
Eric

Randy
09/05/09, 21:28
Bij de zone-transfers. Je hebt trouwens geen Plesk nodig op de VPS servers die enkel als DNS dienen. Dit kan tot een aanzienlijke besparing van licentiekosten leiden.

Eric1982
09/05/09, 23:33
Bedankt Randy! Het is een Strato VPS en kost praktisch niks met de licentie erbij :). Weet je ook hoe ik dit (in het DNS paneel) van Plesk kan aanmaken?

daveww
10/05/09, 01:48
Wellicht heb je HIER (http://www.webhostingtalk.nl/plesk/135906-aparte-mail-dns-fallback-i-c-m-plesk.html) wat aan?

synx
11/05/09, 11:35
Je bent jezelf er van bewust dat zoiets als ''backup'' DNS eigenlijk niet bestaat? De nameservers worden gewoon willekeurig aangeroepen. Het is dus gewoon een extra nameserver.

Zorg er wel voor dat de VPS genoeg kracht/resources over heeft om de aanvragen af te handelen. Niet dat het heel zwaar is, maar ik wilde je puur wijzen op bovenstaand feit.

Eric1982
13/05/09, 07:49
Bedankt dat je mij daarop wijst, maar nog steeds niet het antwoord op mijn vraag! ;)

davinci
13/05/09, 07:52
de standaard plesk kent geen out-of-the-box pure slave name-server die automatisch synchroniseerd met een master. Je zult toch met scripting moeten gaan werken.