PDA

Bekijk Volledige Versie : TransIP colocation, ik betaal te veel?



pinotje
07/05/09, 06:27
Hallo,

Ik ben sindskort (in April 2009) klant van TransIP, ik heb bij TransIP colocatie van 1u met 100GB dataverkeer wat maandelijks EUR45,- (ex BTW) kost, het staat ook in het contract.

En mijn eerste factuur van EUR45,- (EUR53,55 incl BTW) is middels al geïncasseerd door TransIP.

Niks aan de hand.......

Maar vanochtend zag ik op de website van TransIP https://www.transip.nl/colocatie dat dezelfde colocation EUR10,- goedkoper is dan voorheen!

Nu betaal ik dus elke maand EUR10,- (op jaarbasis EUR120,- ex BTW) meer dan nieuwe klanten die in Mei 2009 een colocation contract afnemen bij TransIP.

Okay, ik heb weliswaar de contract al ondertekend, maar ik vind het zo oneerlijk. Want als ik dit had geweten dan had ik 3 weken later pas de colocation contract genomen.

Is er een mogelijkheid om alsnog elke maand EUR35,- te betalen ipv EUR45,-?

In Nederland geld toch een "redelijkheids-wet" ?

®on
07/05/09, 06:38
In Nederland geld toch een "redelijkheids-wet" ?
Bron?

Als het in mei €10 duurder was geworden, had je dan ook graag de verhoging verwerkt gehad in je huidige contract?

Erik H.
07/05/09, 08:37
Bron?

Als het in mei €10 duurder was geworden, had je dan ook graag de verhoging verwerkt gehad in je huidige contract?

Ron, spijker op zijn kop. Als de nieuwe prijzen een dubbeltje goedkoper worden willen ze allemaal met terugwerkende kracht dat dubbeltje. Wordt het duurder dan zeggen ze dat ze een contract hebben en toch echt niet meer gaan betalen.

Ook hier interesse naar een link naar de redelijkheids-wet ......:thumbup:

Randy
07/05/09, 08:52
Was er vorige week ook niet zo'n topic over Webstekker? Ron slaat inderdaad de spijker op z'n kop.
TransIP levert uitmuntende kwaliteit in en zeer modern datacentrum en een - aangekondigde - netwerkdowntime van 5 seconden in twee jaar tijd. Zelfs als ze alle prijzen met 25 euro gaan verhogen betaal je nog niet teveel. De 'oude' contracten zijn erg flexibel: zeker met stroomverbruik. De nieuwe contracten gaan allemaal uit van 0,4A per server en oververbruik kost je 5,90 per 0,1A. Daar wordt behoorlijk strak op gemeten nu, wat waarschijnlijk bij jouw nof niet het geval is. Dus wie weet betaal je tóch nog te weinig.
Zoals ik al zei; 45 euro voor een datacentrum en netwerk van dergelijke tijd ga je simpelweg niet vinden. Dus klaag niet te hard.

Is er dan geen manier om te upgraden? Jawel, upgrade het traffic in je lopende contract. Dan teken je waarschijnlijk een nieuw contract maar heb je voor hetzelfde geld meet dataverkeer en dan kom je waarschijnlijk in de nieuwe prijsstaffel.

DennisWijnberg
07/05/09, 10:00
Redelijkswet, nouja... de term klopt [niet helemaal/helemaal niet] :)

Het grondbeginsel van onze wet, zo zegt de wetgever, is redelijkheid en billijkheid. Maar, we vallen pas terug naar grondbeginselen als er geen algemene of specifieke wetgeving is voor een bepaalde 'casus'. Juridisch heb je dus niets.

Persoonlijk vind ik dat je niet zo moeilijk moet doen als het nu een tientje goedkoper is. Ron z'n one-liner slaat inderdaad de spijker op haar figuurlijke kop. Daarnaast; jij vond dat destijds een acceptabele prijs voor hetgeen TransIP daar tegenover zet. Nu niet meer?

ICTRecht
07/05/09, 11:44
Wat Dennis zegt.

In 6:2 BW staat:

Schuldeiser en schuldenaar zijn verplicht zich jegens elkaar te gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid.
En meer specifiek voor contracten geldt 6:248 BW:

Een overeenkomst heeft niet alleen de door partijen overeengekomen rechtsgevolgen, maar ook die welke, naar de aard van overeenkomst, uit de wet, de gewoonte of eisen van redelijkheid en billijkheid voortvloeien.
Afspraken die onredelijk zijn, of in een concreet geval tot onredelijke situaties leiden, zou je dus kunnen laten herzien. Maar het gaat dan om onredelijke situaties tussen de contractspartijen. Dat iemand anders een goedkopere deal heeft gekregen, maakt jouw contract niet onredelijk of onbillijk.

Arnoud

hostlogic.nl
07/05/09, 11:44
Waarom bel je niet even met TransIP? Lijkt me beter dan hier meteen een topic te openen, alsof je dan wel die korting gaat krijgen...

Freezer
07/05/09, 12:23
Waarom bel je niet even met TransIP? Lijkt me beter dan hier meteen een topic te openen, alsof je dan wel die korting gaat krijgen...

idd, eerst gewoon netjes een belletje doen

Arh
07/05/09, 12:58
Zoals eerder al gezegd, je had op het moment van "kopen" 45 euro voor de dienst over. Als dat nu opeens veranderd is(en dat is het aangezien je er nog maar 35 euro voor over hebt nu) heb je toch echt een probleem. Buiten het feit om dat 3 weken erg lang is(ik zou het wat anders vinden als het een dag was maar dan nog had je er 45 euro voor over en zou ik persoonlijk die 10 euro aftrek nog niet hoeven) is het lastig wanneer je nu vind dat je nog recht hebt op de 10 euro "korting", immers de gene die 4 weken voor de tijd besteld had zegt dat hij maar een week eerder was dan jou dus dat hij ook nog wel 10 euro minder hoeft te betalen. De gene die 5 weken eerder was is maar een week eerder dan die van 4 weken dus hij wil ook de 10 euro enzovoorts. Het is dus heel lastig om dan een grens te trekken plus dat het bedrijf de prijsverlaging helemaal niet hoeft door te voeren voor jou.

synx
08/05/09, 01:38
Je kan pas gebruik maken van de andere prijs als je contract is afgelopen. Zoals hier al meerdere malen is aangegeven heb jij een contract voor die prijs. Hier kom je gewoon niet onderuit.

ronaldlokers
08/05/09, 10:41
Ook even erop letten dat de goedkopere prijs komt omdat het een actie is. Misschien als je belt dat ze erin mee willen gaan om jou ook het eerste jaar die prijs te rekenen? De prijs geld immers maar voor 1 jaar, daarna is de prijs weer 45 euro.

In principe betaal je dus helemaal niet te veel, het gaat hier om een actie die alleen het eerste jaar geld ;)

Randy
08/05/09, 10:54
Heeft TS ook naar het mooie sterretje bij de aanbieding gekeken en al geconstateerd dat de kleine regeltjes die erbij horen missend zijn? (Vaak enkel nieuwe klanten, beperkte duur, etc.)

Framboos
09/05/09, 13:24
Was er vorige week ook niet zo'n topic over Webstekker?

Nee, dat is anders. Daar is het zelfs niet mogelijk om van hun nieuwe 'aanbiedingen' te profiteren als je contract al afgelopen is. Zij hanteren 2 prijzen: 1 hoge voor trouwe klanten en 1 lage voor nieuwe klanten die een jaar geen lid geweest zijn...

RichardVD
09/05/09, 13:44
Achter het sterretje staat dat het een aanbieding is voor het eerste jaar, daarna weer gewoon 35 euro.

Framboos
09/05/09, 14:17
Heeft TS ook naar het mooie sterretje bij de aanbieding gekeken en al geconstateerd dat de kleine regeltjes die erbij horen missend zijn? (Vaak enkel nieuwe klanten, beperkte duur, etc.)

Ja dat is een beetje verwarrend bij Transip. Je verwacht dat de inhoud van dat sterretje ergens onderaan de pagina te vinden is, maar je moet er op klikken, het is een soort van onzichtbare button. :)

pinotje
11/05/09, 17:26
Ook even erop letten dat de goedkopere prijs komt omdat het een actie is. Misschien als je belt dat ze erin mee willen gaan om jou ook het eerste jaar die prijs te rekenen? De prijs geld immers maar voor 1 jaar, daarna is de prijs weer 45 euro.

In principe betaal je dus helemaal niet te veel, het gaat hier om een actie die alleen het eerste jaar geld ;)

Klopt de prijs geld voor de eerste jaar en daarna kost het 45 euro per jaar (overigens mag je na 1 jaar contract je colo 1 maand van te voren opzeggen).

Ik vind het gewoon "klote" dat als ik 6 dagen later de colo had aangevraagt ik 120euro goedkoper uitkomt.

Ik zeg 6 dagen omdat ik erachter kwam dat ze die aktie op 6april hadden ingevoerd en mijn contract op 1 april inging.

NedBoys
11/05/09, 17:42
Het is vervelend, maar niks aan te doen. Van bepaalde partijen weet je dat ze met een korting komen of dat de acties elke maand veranderen.

ronaldlokers
11/05/09, 17:46
Heb je al contact met ze opgenomen dan? Misschien willen ze je wel matsen en alsnog het eerste jaar voor die prijs leveren.

Niet geschoten is altijd mis ;)

jantje.vlaam
12/05/09, 15:19
Met vrijwel elk GSM abonnement heb je hetzelfde. De tarieven gaan altijd omlaag. Had je bij Interconnect moeten gaan zitten, gaan je prijzen ineens met 30% omhoog.

Erik H.
12/05/09, 15:22
Klopt de prijs geld voor de eerste jaar en daarna kost het 45 euro per jaar (overigens mag je na 1 jaar contract je colo 1 maand van te voren opzeggen).

Ik vind het gewoon "klote" dat als ik 6 dagen later de colo had aangevraagt ik 120euro goedkoper uitkomt.

Ik zeg 6 dagen omdat ik erachter kwam dat ze die aktie op 6april hadden ingevoerd en mijn contract op 1 april inging.

En als het 10 euro duurder had geworden vond je het ook "klote" dat je nu 120 euro minder had betaald dan een andere klant ?

Dezo
12/05/09, 16:39
Klopt de prijs geld voor de eerste jaar en daarna kost het 45 euro per jaar (overigens mag je na 1 jaar contract je colo 1 maand van te voren opzeggen).

Ik vind het gewoon "klote" dat als ik 6 dagen later de colo had aangevraagt ik 120euro goedkoper uitkomt.

Ik zeg 6 dagen omdat ik erachter kwam dat ze die aktie op 6april hadden ingevoerd en mijn contract op 1 april inging.

En als je morgen een TV koopt van 500 euro en de week erna staat hij in de reclame voor 100 euro minder ? Ga je dan ook terug ? Of een krat pils die morgen 1 euro goedkoper staat dan de dag voorheen ?

Aanbiedingen zijn nu eenmaal aanbiedingen.

jantje.vlaam
12/05/09, 16:46
En als je morgen een TV koopt van 500 euro en de week erna staat hij in de reclame voor 100 euro minder ? Ga je dan ook terug ? Of een krat pils die morgen 1 euro goedkoper staat dan de dag voorheen ?

Aanbiedingen zijn nu eenmaal aanbiedingen.

Consumenten zijn bij wet in winkels erg goed beschermt. Die € 100,00 kun je wel een terug krijgen. Voor die € 1,00 op een krat bier gaat niemand moeilijk doen. Je heb als consument 1 week prijsprotectie volgens de wet. Wellicht dat iemand met een wetboek dit kan opzoeken?

pinotje
12/05/09, 17:35
En als je morgen een TV koopt van 500 euro en de week erna staat hij in de reclame voor 100 euro minder ? Ga je dan ook terug ? Of een krat pils die morgen 1 euro goedkoper staat dan de dag voorheen ?

Aanbiedingen zijn nu eenmaal aanbiedingen.

Als ik een TV koopt van 500euro en ik zie dat 7 dagen later in de reclame dat het 100euro goedkoper kan, dan ga ik mijn TV van 500euro netjes terug in de doos doen en terugbrengen en geld terug vragen (meeste elektronica zaken mag je binnen 14 dagen zonder vragen geld terug vragen). Vervolgens ga ik diezelfde TV voor 400euro kopen.

Over die krat pils gesproken laat ik het gewoon bij zitten... aangezien het maar om 1 euro gaat.

pinotje
12/05/09, 17:44
Consumenten zijn bij wet in winkels erg goed beschermt. Die € 100,00 kun je wel een terug krijgen. Voor die € 1,00 op een krat bier gaat niemand moeilijk doen. Je heb als consument 1 week prijsprotectie volgens de wet. Wellicht dat iemand met een wetboek dit kan opzoeken?


Geld de zogenoemde "1 week prijsprotectie" ook voor colocontracten?

pinotje
12/05/09, 17:47
Zoals eerder al gezegd, je had op het moment van "kopen" 45 euro voor de dienst over. Als dat nu opeens veranderd is(en dat is het aangezien je er nog maar 35 euro voor over hebt nu) heb je toch echt een probleem. Buiten het feit om dat 3 weken erg lang is(ik zou het wat anders vinden als het een dag was maar dan nog had je er 45 euro voor over en zou ik persoonlijk die 10 euro aftrek nog niet hoeven) is het lastig wanneer je nu vind dat je nog recht hebt op de 10 euro "korting", immers de gene die 4 weken voor de tijd besteld had zegt dat hij maar een week eerder was dan jou dus dat hij ook nog wel 10 euro minder hoeft te betalen. De gene die 5 weken eerder was is maar een week eerder dan die van 4 weken dus hij wil ook de 10 euro enzovoorts. Het is dus heel lastig om dan een grens te trekken plus dat het bedrijf de prijsverlaging helemaal niet hoeft door te voeren voor jou.

Ik moet mijn verhaal corigeren, de aktie is 5 of 6 dagen later gekomen. Dus als ik 5 of 6 dagen later mijn colocontract had afgesloten dan scheelde mij dat 120euro ex btw op jaarbasis.

®on
12/05/09, 17:55
Het is nu 5 dagen later, na je startpost. Heb je nu al eens contact gezocht met TransIP?

PS: gebruik de edit knop, ipv. 3 afzonderlijke berichten te posten.

Framboos
12/05/09, 22:46
Ik moet mijn verhaal corigeren, de aktie is 5 of 6 dagen later gekomen. Dus als ik 5 of 6 dagen later mijn colocontract had afgesloten dan scheelde mij dat 120euro ex btw op jaarbasis.

Als je het als consument (dus niet als bedrijf) hebt gekocht dan geldt die wet volgens mij inderdaad. 7 werkdagen zelfs dacht ik.

BsHosting
12/05/09, 23:09
7 dagen telt voor als het product niet bevalt en je er ook geen gebruik van hebt gemaakt.

Iets wat duurder of goedkoper word heeft 0,0 met het functioneren van het product te maken.

Triloxigen
12/05/09, 23:13
7 dagen telt voor als het product niet bevalt en je er ook geen gebruik van hebt gemaakt.

Iets wat duurder of goedkoper word heeft 0,0 met het functioneren van het product te maken.

Een reden is helemaal niet relevant, die dagen staan gewoon als bedenktermijn.

BsHosting
12/05/09, 23:15
Zo kan je het spelen misschien maar of ze je dan als klant willen nog valt te bezien.

Eerst opzeggen en dan meteen weer aanvragen.

Het is en blijft een aanbieding simpel zat.

ju5t
12/05/09, 23:40
En dan blijft het nog de vraag in hoeverre colocatie maatwerk is. Daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn.

galious
13/05/09, 10:18
Als ik een TV koopt van 500euro en ik zie dat 7 dagen later in de reclame dat het 100euro goedkoper kan, dan ga ik mijn TV van 500euro netjes terug in de doos doen en terugbrengen en geld terug vragen (meeste elektronica zaken mag je binnen 14 dagen zonder vragen geld terug vragen). Vervolgens ga ik diezelfde TV voor 400euro kopen.

Over die krat pils gesproken laat ik het gewoon bij zitten... aangezien het maar om 1 euro gaat.
Dat kratje pils is al op, en dus moeilijk terug te brengen :rolleyes:

Martin

smurfje
13/05/09, 20:33
Ik vind het gewoon "klote" dat als ik 6 dagen later de colo had aangevraagt ik 120euro goedkoper uitkomt.

Ik zeg 6 dagen omdat ik erachter kwam dat ze die aktie op 6april hadden ingevoerd en mijn contract op 1 april inging
Als ik bij de wehkamp een wasmachine koop en deze is de week erop 50 euro goedkoper op hun site, dan krijg ik gewoon die 50 euro korting, zonder problemen.
Volgens mij zijn ze dat ook nog wettelijk verplicht aangezien je binnen 2 weken mag ruilen.

Ik zou zeggen dat je de server gewoon moet opzeggen (dit recht zou je ook na 6 dagen nog moeten hebben) en opnieuw een contractje laten opstellen, dit x wel met de aangepaste prijs.
Mits je dit nog wilt daar natuurlijk
Want als een bedrijf mij zo in de zeik zou nemen en het niet even voor je wilt aanpassen en berekenen dan zou ik daar niet langer klant willen zijn.

Sterker nog ik wil het al niet eens meer door het lezen van dit en ander soort berichten over ze...
Zo ie zo moet je nooit geen jaar contacten af sluiten voor hosting (is mijn mening).
En al helemaal niet tijdens deze crisses, aangezien er per maand een paar 100 bedrijven het bijltje erbij neergooien.
Dan is het geld en service dus ook weg ;-)

Tim.Bracquez
13/05/09, 20:51
De prijs is na zoveel dagen veranderd, dan kan je naar Transip gaan mailen maar zelf kijk ik er anders tegen aan.

Je was akkoord met de prijs voor de geleverde kwaliteit, nu ga je bij transip de 'lastige' klant gaan uithangen dat je goedkoper wenst. Mijn ervaring zegt, betaal iets meer en je krijgt ook iets meer. Zoals hierboven (Randy) al aanhaald, zijn ze niet zo streng op het aantaal A's en het bij nieuwe colo pakket wel.

Iedereen meld hier dat je binnen de x dagen dit kan terugroepen in verband met de prijs, maar gaat dit ook als het colo pakket verandert is van specificaties(meer dataverkeer, etc; spreek je dan nog over hetzelfde colo pakket of is dit gewoon iets 'nieuws')?

Zoizo heb je de bescherming dat je binnen de 7 dagen mag af zien van de aankoop bij 'verkoop op afstand'.

Trouwens wie weet wordt dit nieuwe colo pakket later zelfs duurder als het oorspronkelijke, wees dan ook eerlijk met jezelf en mail transip dat je meer wilt betalen.

@Smurfje: Ikzelf zit met contracten die over meer dan 3 jaar al gaan om voor bepaalde klanten dingen te garanderen. Transip gaat er niet zomaar het bijltje bij neer leggen... en moest het gebeuren zit je als consument / bedrijf nog steeds beschermd.

AW-Hosting
13/05/09, 20:56
@TS:
Je hebt opzich nog niet te klagen, de prijs die ze hanteren is sowieso al scherp voor de aangeboden dienst. Daarnaast zal er, indien je toch voor de aanbieding kiest, eerder worden ingegrepen op oververbruik (qua stroom en dataverkeer) omdat er, neem ik aan, stukken minder marge op zit..
Indien je wil kun je het natuurlijk proberen om het geld terug te krijgen, maar ik zeg: Je was tevreden met de prijs die je nu betaald en accepteer dan ook dat je dit moet betalen;) Het is allemaal vrij vervelend maar indien je zó graag goedkoper wil dan had je evt. ook naar andere partijen kunnen stappen.

@Smurfje:
Je bent wel degelijk beschermd! Indien een bedrijf failliet gaat dan betekend dat nog niet meteen dat je naar je geld kan fluiten.
Je kunt altijd het geld terugeisen voor de tijd dat de dienst niet geleverd is. Alhoewel dit wel een lang traject is en je vaak achteraan in de rij moet aansluiten en vaak ook nog is lang op je geld moet wachten..
Daarnaast wil een jaarcontract niet altijd meteen betekenen dat je meteen voor een (1) jaar moet betalen, dit kan dan ook nog steeds maandelijks.
Dat komt namelijk nog steeds veel voor..

Ook zal het qua crisis wel meevallen als je als particulier aan colocatie doet;)

smurfje
13/05/09, 21:25
De eerste die aan de beurt is als een bedrijf failiet is is de staat en de daarbij horende belastingdienst.
Na die zorgen echt wel dat er geen donder overblijft voor de rest hoor.
En ook al blijft er iets over, dan nog sluit je achteraan in de rij, en moet je er inderdaad een dure advocaat voor in dienst nemen.
Bijt dan op voorhand op een (zoet)houdje, dat zal een stuk goedkoper blijken...

En ook bij jaarcontracten die per maand te betalen zijn, moet je toch die 12 maanden het volle bedrag blijven betalen, dit terwel diensten altijd in de loop der tijd goedkoper worden.

Tim zijn opmerking vind ik echter wel de juiste.
Want reken er maar zekers op dat ze die lui wat strakker in het handje houden en wellicht proberen een 2de server af te laten nemen.


Ook zal het qua crisis wel meevallen als je als particulier aan colocatie doet
Hij heeft in dat opzicht ook zelf geen crisis nodig om zijn server op zwart te laten gaan hoor.
Die crisis krijgt die echter wel als zijn hostings bedrijfje plots offline is gehaald door de bank net na 3 maanden en je mooie jaarlijkse vooruitbetaling.

En het zijn juist die hostings bedrijfjes die met hun jaar contractjes naar de bank rennen voor mooie leningen die nu het loodje leggen ;-)

AW-Hosting
13/05/09, 21:33
Dat wil dus per definitie niet zeggen dat je volledig naar je geld kan fluiten he;) Het is en blijft een langdurend traject, maar je geld krijg je 9/10 wel of in ieder geval gedeeltelijk.

Daarnaast is colocatie niet echt een product wat in de loop van de tijd goedkoper gaat worden. Denk bijv. maar is aan de stroomprijs die steeds hoger wordt. Want bij stroom geld (voornamelijk voor DC beheerders): Hoe meer je afneemt hoe duurder het wordt..

Als laatste: Ik kan je verzekeren dat wij nog steeds voldoende jaarcontracten afsluiten met onze colocatie klanten, dit is dan voornamelijk ook wel b2b.
We bieden ze gewoon nette en duidelijke voorwaarden, maar ook een goede jaarprijs. Dan is er toch niets aan de hand?

smurfje
13/05/09, 21:46
Ik wil ook niet zeggen dat ze allemaal zo in elkaar zitten, maar wel dat je gewoon een groter risico loopt.
En mijn ervaringen bij jaar contacten waren dus helaas niet zo fijn.

De stroomprijs vind ik op dit moment wel het meest slechtste voorbeeld wat er bestaat aangezien de olieprijzen niet lang geleden enorm gedaald zijn en nog steeds op dat lage nivo zit.
Daar gaat je stroomprijs straks ook weer in mee.
Ik kreeg vorige week ook nog een brief van me energie bedrijf of ik nu voor 3 jaar vast wil leggen nu ze net de prijzen op het Max. nivo hebben gezet.
Ik heb dan misschien het lbo nog niet eens gehaald maar zelfs ik snap dat dat alleen slim is voor het energie bedrijf en zeer dom voor mij zou zijn.

Maar goed over colocatie heb ik niet heel veel verstand en ja de concurentie zal spoedig ook wat minder worden, dus Kunnen er voor de overblijvers best een paar betere jaren aankomen ;-)

DennisWijnberg
14/05/09, 09:34
Als ik bij de wehkamp een wasmachine koop en deze is de week erop 50 euro goedkoper op hun site, dan krijg ik gewoon die 50 euro korting, zonder problemen.
Volgens mij zijn ze dat ook nog wettelijk verplicht aangezien je binnen 2 weken mag ruilen.

Ik zou zeggen dat je de server gewoon moet opzeggen (dit recht zou je ook na 6 dagen nog moeten hebben) en opnieuw een contractje laten opstellen, dit x wel met de aangepaste prijs.
Mits je dit nog wilt daar natuurlijk
Want als een bedrijf mij zo in de zeik zou nemen en het niet even voor je wilt aanpassen en berekenen dan zou ik daar niet langer klant willen zijn.

Sterker nog ik wil het al niet eens meer door het lezen van dit en ander soort berichten over ze...
Zo ie zo moet je nooit geen jaar contacten af sluiten voor hosting (is mijn mening).
En al helemaal niet tijdens deze crisses, aangezien er per maand een paar 100 bedrijven het bijltje erbij neergooien.
Dan is het geld en service dus ook weg ;-)

Verwar je hier niet heel erg het consumentenrecht met de wetgeving voor b2b? Los van het morele aspect... Je kunt een contract voor een server na ondertekening niet zomaar na 6 dagen opzeggen. De (aanschaf van een) server en installatie kan best als maatwerk worden beschouwd.

pinotje
14/05/09, 20:59
Overigens wil ik melden dat ik die korting alsnog hebt ontvangen :P

Ik weet niet of ze mij hebben gematst of dat ze moesten verplichten aan die "consumenten/redelijkheids wet" wat Smurfje al zei.

Dus de eerst volgende maand betaal ik 35euro p/m tot einde contractdatum, daarna betaal ik 45euro p/m ALS ik nog klant blijft. Want je mag na het einde van de contractdatum (dus na 1 jaar) je abonnement elk moment opzeggen wanneer je dat wilt, mits je dat 1 maand van te voren het aangeeft.

En terecht, want het is toch gek voor woorden als je iets koopt en vervolgens 5 dagen later hetzelfde product 120euro goedkoper is en dat je die korting niet mag ontvangen.

BsHosting
14/05/09, 21:18
En terecht, want het is toch gek voor woorden als je iets koopt en vervolgens 5 dagen later hetzelfde product 120euro goedkoper is en dat je die korting niet mag ontvangen.

Vind ik niet terecht want zoals eerder vermeld denkt die klant die op dag 6 ,7 en 8 besteld er ook zo over.
Dag 9 en 10 zeggen ja maar die anderen krijgen het ook.

n als jouw prijs omhoog gaat betaal jij ook niet meer want dan begin je weer te klagen dat het duurder wordt zoals elke klant, wel profiteren maar geen duppie meer willen betalen bij een verhoging.

Gisteren was het bier ook niet in de aanbieding hier en vandaag wel, gisteren had ik dorst en op de folder stond dat het vandaag in de aanbieding was, mijn keus om dus een paar euro meer te betalen.'

Dat krijg je ook echt niet retour.

vipeax
14/05/09, 21:18
En terecht, want het is toch gek voor woorden als je iets koopt en vervolgens 5 dagen later hetzelfde product 120euro goedkoper is en dat je die korting niet mag ontvangen.
Nee, het zou niet al te aardig zijn, maar jij hebt niets om je aan vast te "klemmen"... zij wel: het contract.

De meeste hosts zijn wel redelijk genoeg hiervoor als je het gewoon netjes vraagt. Dit (= verlaging) is meestal wel een goede keus als je verwacht dat de klant nog 1 jaar zou kunnen blijven na het eerste jaar.

pinotje
14/05/09, 22:17
Vind ik niet terecht want zoals eerder vermeld denkt die klant die op dag 6 ,7 en 8 besteld er ook zo over.
Dag 9 en 10 zeggen ja maar die anderen krijgen het ook.

n als jouw prijs omhoog gaat betaal jij ook niet meer want dan begin je weer te klagen dat het duurder wordt zoals elke klant, wel profiteren maar geen duppie meer willen betalen bij een verhoging.

Gisteren was het bier ook niet in de aanbieding hier en vandaag wel, gisteren had ik dorst en op de folder stond dat het vandaag in de aanbieding was, mijn keus om dus een paar euro meer te betalen.'

Dat krijg je ook echt niet retour.

Ik vind het een totaal andere soort vergelijking, blikjes bier wat paar euro's kan schelen. Voor die paar euro's ga ik niet eens de moeite voor nemen.

Maar als jij een TV koopt bij een elektronicazaak voor 500euro en 5 dagen later kost die zelfde TV 350euro bij dezelfde elektronicazaak.

Dan mag je als consument het product inruilen voor geld hoor, zonder vragen. Vervolgens koop je weer dezelfde TV maar dan 150euro goedkoper bij weer dezelfde elektronicazaak.

Het staat ook in de Nederlandse wet dat consumenten een bedenktijd hebben van 7 dagen. En ze willen zelfs binnenkort de bedenktijd verhogen naar 14 of 30dagen.

http://www.trouw.nl/krantenarchief/2001/01/18/2344609/Internet-consument_krijgt_7_dagen_bedenktijd.html

BsHosting
14/05/09, 22:24
Het is in weze precies dezelfde vergelijking goedkoper is goedkoper.

Als ik een tv koop en er valt een folder 5 dagen later binnen waarin ie goedkoper is heb ik gewoon pech.

Ik maak de keus bij die zaak wat te kopen als ik ga zoeken zijn er diverse zaken die nog goedkoper zijn.
Ik heb daar geen intresse in en ik koop het bij mijn oude vertrouwde zaak.

Een bedenktijd of retour recht zijn 2 geheel andere zaken, zelfs geld hoeft men niet te geven een tegoebon mag evengoed.
Als het maatwerk is gaat het verhaal al geheel niet op.

En in je vergelijking met de tv, moet je een gekke zaak treffen die je eerst dezelfde tv laat inruilen en daarna dezelfde weer verkoopt, net was ie ook niet goed dus nu ook niet meer tot ziens.

Als de verkoper een kras ziet op de behuizing kan je hem ook niet meer terugbrengen.

Consumenten bescherming ok, maar sommige regels zijn bedacht door ambtenaren die BLO hebben gehad schijnbaar.

ilnee
14/05/09, 22:46
Het staat ook in de Nederlandse wet dat consumenten een bedenktijd hebben van 7 dagen.
Het ligt wel iets genuanceerder dan dat. Zie Burgerlijk Wetboek 7 (http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207), titel 1, artikel 46d, lid 4b1°:

De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
(...)
van zaken die:
(...)
zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
Voor zover ik een inschatting van je kansen -als die van particulier die op afstand maatwerk heeft besteld- kan maken, heb je alles dus te danken aan de coulance van TransIP en had je geen poot om op te staan.

pinotje
14/05/09, 22:48
reactie op BsHosting:

Het is in weze precies dezelfde vergelijking goedkoper is goedkoper.

Als ik een tv koop en er valt een folder 5 dagen later binnen waarin ie goedkoper is heb ik gewoon pech.

Ik maak de keus bij die zaak wat te kopen als ik ga zoeken zijn er diverse zaken die nog goedkoper zijn.
Ik heb daar geen intresse in en ik koop het bij mijn oude vertrouwde zaak.

Dat is jou standpunt, maar er zijn zat mensen die die kleine moeite nemen om uiteindelijk 150euro goedkoper uitkomen.

Een bedenktijd of retour recht zijn 2 geheel andere zaken, zelfs geld hoeft men niet te geven een tegoebon mag evengoed.
Als het maatwerk is gaat het verhaal al geheel niet op.

En in je vergelijking met de tv, moet je een gekke zaak treffen die je eerst dezelfde tv laat inruilen en daarna dezelfde weer verkoopt, net was ie ook niet goed dus nu ook niet meer tot ziens.

De TV hoef niet eens defect te zijn als je je geld wilt terug vragen, het gaat om de wettelijke 7 dagen bedenktijd. Je krijgt hoe dan ook je geld terug na 7 dagen (tenzij je met opzet die TV hebt gesloopt of per ongeluk laat vallen).

Als de verkoper een kras ziet op de behuizing kan je hem ook niet meer terugbrengen.
Dat is uiteraard een risico die je loopt. Afhankelijk van hoe groot die krasje is is het nog maar de vraag of zij die krasje kunnen zien/vinden. En of zij daar moeilijk over doen.

Consumenten bescherming ok, maar sommige regels zijn bedacht door ambtenaren die BLO hebben gehad schijnbaar.
Wel of niet bedacht door laagopgeleid ambtenaren.... regels zijn regels

BsHosting
14/05/09, 22:55
Je kan best binnen 7 dagen je geld terug krijgen dat hoor je mij niet zeggen, maar als ik een tv zaak had kocht jij diezelfde tv toch ook niet meer bij mij.

Mijn regels mijn wet knappe ambtenaar die mij dwingt om jou wat te verkopen, en dat is wat je juist met dit soort mekkerende klanten gaat krijgen.

Zullen we de zaak eens omdraaien nu is die tv over 5 dagen 200 euro duuder ga jij dan netjes 200 euro bij betalen ik denk het niet he.

En dat is nu het probleem in dit land wel alles willen hebben maar niks meer willen betalen.
Dan moet je ook zo eerlijk zijn om bij te betalen maar dat doe je ook niet.

Dus dan moet je ook niet zeuren als iets een paar dagen later in de aanbieding is.

pinotje
14/05/09, 23:06
Het ligt wel iets genuanceerder dan dat. Zie Burgerlijk Wetboek 7 (http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207), titel 1, artikel 46d, lid 4b1°:

Voor zover ik een inschatting van je kansen -als die van particulier die op afstand maatwerk heeft besteld- heb je alles dus te danken aan de coulance van TransIP en had je geen poot om op te staan.


Dus TransIP heeft mij toch gematst?

Burgerlijk Wetboek Boek 7 > Art. 46d > id 4b1°: "zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;" <-wat houd dat precies in dan?

Een colo van Transip is dat maatwerk?

Als ik http://www.trouw.nl/krantenarchief/2001/01/18/2344609/Internet-consument_krijgt_7_dagen_bedenktijd.html mag geloven dan krijgt de consument 7 dagen bedenktijd als je een product (in mijn geval dus colocation) op internet (TransIP) hebt aangeschaft

BsHosting
14/05/09, 23:08
Een colo kan maatwerk zijn ja.

Er wordt immers specifiek voor jou ruimte gemaakt ipadressen etc etc .

ilnee
14/05/09, 23:12
Doordat je zelf specificeert (ruimte, bandbreedte per maand, stroom(?)) waar je uiteindelijk voor betaalt, een ip adres toegewezen krijgt, een server plaatst (of zult plaatsen) en het feit dat je een contract krijgt is voor mij voldoende reden om aan te nemen dat dit onder het genoemde lid valt.

Als er een betrouwbare bron (http://wetten.overheid.nl/) voorhanden is, zal het me verder worst wezen wat kranten zeggen.

ju5t
14/05/09, 23:16
Als ik http://www.trouw.nl/krantenarchief/2001/01/18/2344609/Internet-consument_krijgt_7_dagen_bedenktijd.html mag geloven dan krijgt de consument 7 dagen bedenktijd als je een product (in mijn geval dus colocation) op internet (TransIP) hebt aangeschaft

ilnee heeft natuurlijk gelijk. Dit geldt niet voor maatwerk, waar bijvoorbeeld ook domeinnamen onder vallen. Ik heb overigens niet de moeite genomen om het krantenartikel te lezen. Maar dat lijkt me ook niet nodig.


Dus TransIP heeft mij toch gematst?

Ja.

NedBoys
15/05/09, 10:45
Ik vind het inderdaad netjes opgelost door TransIp want ze zijn niks verplicht.

Trafego
07/06/09, 23:38
zie het als kpn, tmobile en alle andere telecom providers..

6 maanden geleden moest je nog 300/400 bijbetalen bij een 2jarig abo voor een iphone.
nu krijg je ze er gratis bij met een goedkoper maandbedrag

fmanders
08/06/09, 02:13
zie het als kpn, tmobile en alle andere telecom providers..

6 maanden geleden moest je nog 300/400 bijbetalen bij een 2jarig abo voor een iphone.
nu krijg je ze er gratis bij met een goedkoper maandbedrag

nog een lekkere late reactie zeg :P

Wegens mijn vakantie had ik deze topic compleet gemist zeg :S

In ieder geval nog een kleine reactie hierop, jullie missen naast de maatwerk deel in deze wet nog een extra punt. de 7 dagen regel van kopen op afstand is alleen geldig als je het product kunt retourneren, Dit is echter bij colocatie niet mogelijk gezien je de verstookte traffic en stroom niet terug kan geven ( ik weet in ieder geval niet hoe :) "hier heb je je bit-jes en elektronen terug" ? )

Daarnaast zijn wij heel lief hoor, ik wel in ieder geval :) zolang je maar lief naar ons toe bent :)

galious
08/06/09, 10:38
Ze kunnen toch de bitjes weer uploaden :innocent: ?

fmanders
08/06/09, 11:23
Ze kunnen toch de bitjes weer uploaden :innocent: ?

Hahahaha als dat nou eens zou werken, volgens onze grafieken naar onze carriers zouden wij dan geld op moeten toe krijgen :innocent:

jlaughy
15/02/10, 18:02
de 35 euro was een tijdelijke aanbieding.

Wat ik veel erger vind zijn de stroomprijzen!
mijn server trekt gemiddeld 0.55 - 0.6 A.
Ik heb een piekstroom gehad van 731mA en die krijg ik voor mijn kiezen.

Er wordt dus niet gekeken naar een gemiddelde maar je wordt afgerekend op de piek!!!! (maandelijks zo'n 28 euro extra... :( )
Je kan mailen en bellen wat je wil... ze zijn voor geen enkel argument ontvankelijk.
Het zou mooi zijn als je thuis op de pieken wordt afgerekend..
Dan stap je snel over naar een andere aanbieder.

Probleem is hier echter er zoveel domeinen op de server staan dat je niet zomaar een verhuizing naar Leaseweb kan inzetten :(

Ditzelfde gezeur hadden we ook al toen we nog in de ruimte bij RedBus zaten.

Ik begon met 19 euro in de maand, toen werd het 29 en kort daarna 45....
Dus dat tientje verschil is niets vergeleken met de 24 euro p/m die wij als oudgedienden voor ons kiezen hebben gekregen ... en nu ook nog eens dat kadootje met de stroom....

U kunt u wel voorstellen dat ik redelijk BAAL!!

Niet geheel negatief... netwerk is altijd UP en de helpdesk doorgaans snel bereikbaar (als ik wat over de stroomprijs tezeuren heb)

JL

Tim.Bracquez
15/02/10, 18:05
Probleem is hier echter er zoveel domeinen op de server staan dat je niet zomaar een verhuizing naar Leaseweb kan inzetten :(
Vergeet ook niet dat een verhuis veel werk is en veel geld kost, en dat een andere partij zoals Leaseweb de prijzen ook eens durft omhoog te gooien het 2de jaar.

Is het dan wel de moeite als je eigenlijk tevreden bent?

jlaughy
15/02/10, 18:13
Vergeet ook niet dat een verhuis veel werk is en veel geld kost, en dat een andere partij zoals Leaseweb de prijzen ook eens durft omhoog te gooien het 2de jaar.

Is het dan wel de moeite als je eigenlijk tevreden bent?

Dat is ook waarom ik er nog zit ....
Maar het is wel vreemd dat Leaseweb 1000Gb levert tov de 100 die ik nu heb en daarnaast 1A ipv de 0.4 bij TransIP.

Waar ik me gewoon aan erger is dat het UNFAIR is om de piek te bereken en niet het gemiddelde... dat vind ik een kwalijke zaak.

Een tientje oké... (vind ik trouwens nog veel)

Spyder01
15/02/10, 18:17
Staat er iets over in je contract qua stroomberekening?

Tim.Bracquez
15/02/10, 18:21
Waar ik me gewoon aan erger is dat het UNFAIR is om de piek te bereken en niet het gemiddelde... dat vind ik een kwalijke zaak.
Snap je punt wel, maar snap transip ook. Stel dat je ineens hele tijd tegen je piek aanzit...

Zit even luidop te denken, wat als je een nieuw contractje aangaat bij transip? Terug tegen het lagere gebruik?

®on
15/02/10, 18:35
Stel dat je ineens hele tijd tegen je piek aanzit...
Dan is het gemiddelde daar ook naar.

Anyway, een topic van ruim 6 maanden oud omhoog halen voor een posting die niet eens on topic is....Je probleem met Transip ga je niet hiermee oplossen.