PDA

Bekijk Volledige Versie : [adsl] lijnkaping



huizinga
06/05/09, 16:30
wat is er aan de hand:
sinds dec 2008 is er een nieuw xs4all abonnement actief
werkte allemaal prima tot 27 mei

nu blijkt dat de lijn is gekaapt door een andere adsl leverancier buiten ons om. (wij weten van niets)

xs4all ziet dit als contractbreuk en eise het resterende abonnementsgeld op (bijna 1,5 jaar abonnement)

tiscali (degene die de lijn gekaapt heeft in opdracht van een klant) weigert medewerking

de gegevens van de klant zijn aanwezig (stonden in de vangnet pagina) maar tiscali zegt geen enkel telefoonnummer te hebben van deze klant en hij staat ook niet in de telefoongids.

ik ben opzoek naar advies hierover. ik heb namelijk nu al 1,5 week geen adsl en heb al redelijk wat kosten gemaakt (telefoon en een bedrijf om het probleem te vinden en natuurlijk de 1,5 jaar abonnement van xs4all)

ik wil deze schade gaan verhalen. maar wat is verstandig om te doen. naar de nieuwe persoon? of naar tiscali?

en dan moet de adsl lijn nog zsm weer actief worden. opnieuw terug laten kapen naar xs4all duurt 2 tot 3 weken. de buren (waar we nu met toestemming internet van lenen) beginnen namelijk al te zeuren.

iemand tips/advies wat verstandig is om te doen in deze situatie?

toegevoegd:
de klant die de verhuizing/kaping aangevraagd heeft zal waarschijnlijk van niets weten...

AB-Systems
06/05/09, 16:35
Wat mij nog een beetje onduidelijk is, Wie is de klant? is dit de verhuurder van het pand ofzo of een wild vreemde?

zo ie zo lijkt het me verstandig contact op te nemen met tiscali en bij hun evt. schadeclames neer te leggen.. zij hebben uiteindelijk de 'kaping' uitgevoerd.

Daarnaast wanneer jij aan kunt tonen dat jij niet verantwoordelijk bent geweest voor de betreffende kaping (bijv. door wijzigingen in wijkkast etc..) kan XS4ALL volgens mij jullie zelf nooit aansprakelijk stellen..

huizinga
06/05/09, 16:40
de "klant" is idd een wild vreemde... door de vangnetpagina van tiscali heb ik zijn gegevens gevonden.

tiscali heb ik gebeld en die zeggen "u bent de klant niet, wij kunnen u niet helpen"

en ja, hoe wil je dat bij xs4all aantonen.. tiscali werkt niet echt mee..

AB-Systems
06/05/09, 16:47
Bij tiscali zien zij toch dat de ADSL op jullie adres was / is aangesloten? bij XS4All kunnen zij volgens mij toch wel (dan wel via de KPN) zien wat er met de lijn is gebeurd.. zij zien dan dat er via een andere provider een lijnkaping is uitgevoerd..

BsHosting
06/05/09, 16:47
Ik neem aan dat je 27 April bedoeld.

Als jij de eigenaar niet bent van het pand, en die dit aan heeft gevraagd zul je toch bij hem moeten zijn.

Een vreemd iemand kan geen adsl verhuizing inzetten ( ben zelf dealer van xs4all) want de gegevens zullen overeen moeten komen.

A kan geen contract van B verhuizen.

Indien de eigenaar van het pand dit gedaan heeft zul je bij hem moeten zijn, indien een vreemd iemand de verhuizing heeft aangevraad zul je bij tiscali moeten zijn.

Buiten dat heb je hier zeker te weten ook al brieven over gehad, als je die niet hebt gehad staat het contract schijnbaar niet op jouw naam.

Maar omdat je al zegt a4all nu bij jou aankomt moet er of iets bij tiscali fout zijn gegaan of iemand heeft het dus wel degelijk aangevraagd bij jullie.

SF-Jeroen
06/05/09, 16:50
Ik zou bij XS4ALL een klacht indienen dat je al 1,5 week geen verbinding hebt en dat ze het maar oplossen. Ik denk niet dat jij iets met die lijnkaping te maken hebt. Je hebt immers niks opgezegd bij XS4ALL, dus ZIJ komen de afspraak niet na.

phreak
06/05/09, 16:50
Ik neem aan dat je 27 April bedoeld.

Als jij de eigenaar niet bent van het pand, en die dit aan heeft gevraagd zul je toch bij hem moeten zijn.

Een vreemd iemand kan geen adsl verhuizing inzetten ( ben zelf dealer van xs4all) want de gegevens zullen overeen moeten komen.

A kan geen contract van B verhuizen.

Indien de eigenaar van het pand dit gedaan heeft zul je bij hem moeten zijn, indien een vreemd iemand de verhuizing heeft aangevraad zul je bij tiscali moeten zijn.

Buiten dat heb je hier zeker te weten ook al brieven over gehad, als je die niet hebt gehad staat het contract schijnbaar niet op jouw naam.

Maar omdat je al zegt a4all nu bij jou aankomt moet er of iets bij tiscali fout zijn gegaan of iemand heeft het dus wel degelijk aangevraagd bij jullie.

Sorry hoor, maar als ik een Service-ID heb, kan ik de lijn van pietje wel verhuizen hoor, daarvoor hoef ik geen eigenaar te zijn..

Met een beetje reversed engineering kom je zo aan een service id..

BsHosting
06/05/09, 16:52
Ik heb het hier over normale verhuizingen.
Overal zijn uitvluchten voor te bedenken.

@ Jeroen,

Tisali dient het verzoek in niet xs4all.
xs4all houd zich alleen aan het contract, klant pleegt contractbreuk dus eist xs4all geld.

Tiscali is in dit geval degene waar je moet zijn, alleen om dat duidelijk te hebben moet je wel antwoord hebben op wiens naam die lijn stond.

phreak
06/05/09, 16:52
Ik heb het hier over normale verhuizingen.
Overal zijn uitvluchten voor te bedenken.

Kun je deze situatie als normaal definiƫren?

BsHosting
06/05/09, 16:57
Kun je deze situatie als normaal definiƫren?

Momenteel nog wel omdat er niet duidelijk is wie de lijn ter verhuizing heeft ingediend.
Of het een pandeigenaar is of wat dan ook.

Indien het op TS zijn naam staat is Tiscali in gebreke en kan het teruggedraaid worden, schade zul je ook daar moeten claimen.

Alleen ik lees nergens wat er met die brieven is gebeurt waarin de verhuizing wordt aangekondigd.

phreak
06/05/09, 17:00
Momenteel nog wel omdat er niet duidelijk is wie de lijn ter verhuizing heeft ingediend.
Of het een pandeigenaar is of wat dan ook.

Indien het op TS zijn naam staat is Tiscali in gebreke en kan het teruggedraaid worden, schade zul je ook daar moeten claimen.

Alleen ik lees nergens wat er met die brieven is gebeurt waarin de verhuizing wordt aangekondigd.

Ik vraag me alleen af wat het met Pand eigenaar te maken heeft, het gaat om de KPN contractant..

BsHosting
06/05/09, 17:03
Het gaat erom op wiens naam het contract heeft gestaan.

phreak
06/05/09, 17:05
Zeg ik toch, KPN contractant ..

BsHosting
06/05/09, 17:07
Ja en dat kan zijn de pandeigenaar of de TS.

huizinga
07/05/09, 10:35
xs4all contract stond op de pand eigenaar.

tiscali abonnement staat op de naam van een wild vreemde (adresgegevens stonden in de vangnetpagina die ik kreeg na wat rommelen met mijn modem)

wild vreemde persoon heeft een ander adres dan de pandeigenaar.

pandeigenaar heeft nooit contact gehad met tiscali.. (ook geen offerteaanvraag oid)

welkomsbrieven zijn niet bij ons binnen gekomen, waarschijnlijk bij de wild vreemde die 15 km verderop woont.

de telefoonlijn waarom de adsl verbinding zit is een nieuwe analoge lijn die in december geactiveerd is door kpn, ik krijg allemaal het vermoedde dat dit telefoonnummer van deze nieuwe lijn voorheen van de "wild vreemde" was..

xs4all zegt niet te kunnen zien wie de lijn gekaapt (overgenomen) heeft.
Tiscali zegt: jij bent onze klant niet.. daaag..

inmiddels heb ik contact gehad met een jurist.. die adviseert mij om xs4all opnieuw aan te vragen (om de schade te beperken) en vervolgens alles op tiscali te verhalen.. zei hebben de verhuizing/kaping gestart.. dan is het aan hun om dat te verifieren met hun klant..