PDA

Bekijk Volledige Versie : Online backup software



patrickwww
05/05/09, 12:29
Hallo,

Graag willen wij de dienst "online backup" gaan aanbieden.

Weet iemand of hier software pakketjes voor bestaan?
Dus dat je de client in een eigen omgeving kan laten inloggen... En als de backup daadwerkelijk wordt gemaakt deze naar mijn server wordt geupload?

Alvast bedankt.

Triloxigen
05/05/09, 12:40
Ahsay is een van de meest gebruikte software hiervoor.
Zitten ook API's bij, heb aantal keer er al een integratie voor gemaakt is goed te doen.

Randy
05/05/09, 12:43
www.ahsay.com (Of de WHT zoekfunctie ;))

patrickwww
05/05/09, 13:06
Ahsay is een van de meest gebruikte software hiervoor.
Zitten ook API's bij, heb aantal keer er al een integratie voor gemaakt is goed te doen.

Ziet er inderdaad goed uit. Is wat ik zoek.
Kan alleen nergens tarieven vinden. Weet jij deze tarieven? (ik ga voor de meest uitgeklede versie).

En wat ik jouw ervaring met dit pakket?
Is het ook makkelijk te installeren op de backup-server?

THNX!

mikeh
05/05/09, 13:13
Zie;

http://download.ahsay.com/sales/AhsayOBS-Pricing-OEM-Purchase.pdf

http://download.ahsay.com/sales/AhsayOBS-Pricing-OEM-Leasing.pdf

patrickwww
05/05/09, 13:24
Zie;

http://download.ahsay.com/sales/AhsayOBS-Pricing-OEM-Purchase.pdf

http://download.ahsay.com/sales/AhsayOBS-Pricing-OEM-Leasing.pdf

.... Ik vind deze tarieven veel te hoog...
Iemand een andere oplossing?

Triloxigen
05/05/09, 13:25
Ziet er inderdaad goed uit. Is wat ik zoek.
Kan alleen nergens tarieven vinden. Weet jij deze tarieven? (ik ga voor de meest uitgeklede versie).

En wat ik jouw ervaring met dit pakket?
Is het ook makkelijk te installeren op de backup-server?

THNX!

Tarieven zie post hierboven.

En het is allemaal goed te doen, maar het werkt veel met java dat kan soms een nadeel zijn.
Maar als je aan zoiets begint moet je sowieso over een flinke lading kennis bevatten, niemand wil zijn complete bedrijfsgegevens op een server hebben met incapabele beheerders.

patrickwww
05/05/09, 13:30
Tarieven zie post hierboven.

En het is allemaal goed te doen, maar het werkt veel met java dat kan soms een nadeel zijn.
Maar als je aan zoiets begint moet je sowieso over een flinke lading kennis bevatten, niemand wil zijn complete bedrijfsgegevens op een server hebben met incapabele beheerders.

Qua systeembeheer zit het wel goed... Alleen vind ik de licenties aan de hoge kant.

Triloxigen
05/05/09, 13:55
Qua systeembeheer zit het wel goed... Alleen vind ik de licenties aan de hoge kant.

Volgens mij zijn er geen vergelijkbare pakketten met lagere tarieven..

Sander-
05/05/09, 14:00
Volgens mij zijn er geen vergelijkbare pakketten met lagere tarieven..

Nee inderdaad, moet zeggen dat ik dit ook niet erg duur vind. Zeker omdat de serverlicenties etc allemaal gratis zijn en je dus alleen betaald voor wat je feitelijk verkoopt.

Goedkoper ga je het niet vinden tenzij je een Rsync/FTP/SCP pakketje gaat aanbieden aan je klanten. Maar dan zit je wel vast aan custom software op de clients om de backups te maken en starten.

patrickwww
06/05/09, 10:06
Duidelijk...

Bedankt voor jullie reacties!

daveww
06/05/09, 14:27
Ook BackupAgent zit aan de vrij hoge kant, als je wilt beginnen. Dus weet wel vrijwel zeker dat je niets goedkopers zult vinden helaas.

patrickwww
07/05/09, 14:01
Ook BackupAgent zit aan de vrij hoge kant, als je wilt beginnen. Dus weet wel vrijwel zeker dat je niets goedkopers zult vinden helaas.

Heb contact gehad met BackupAgent en mij ingelezen in hun documentatie.
Ziet er wel erg goed en professioneel uit.

Schappelijk tarieven per CAL.
Software e.d. zien er goed uit. En de service heb ik ook een goed gevoel over.

Alleen de eenmalige 7500 euro ex. BTW kan ik niet helemaal in het geheel plaatsen. Vind ik toch een erg hoge drempel.

PimEffting
07/05/09, 22:37
Weet je zeker dat je dit vanaf de grond af wilt opbouwen? Het is nogal een verzadigde markt.
Wellicht dat je beter op basis van reseller of affiliatie kan werken met een gevestigde naam.
Hoef je ook niets te investeren in hardware/software.

synx
08/05/09, 01:41
Ik weet dat Argeweb gebruik maakt van BackupAgent. Dit is opzich leuke software, maar de client heeft zeker nog een aantal gebreken (probeer maar is een groot aantal mappen/bestanden tegelijk te verwijderen). Eventueel ga je de software resellen via Argeweb? Zie http://www.argeweb.nl/partners/reselleronlinebackup.php

Triloxigen
08/05/09, 16:34
Alleen de eenmalige 7500 euro ex. BTW kan ik niet helemaal in het geheel plaatsen. Vind ik toch een erg hoge drempel.

Wat denk je dat een beetje knappe server kost?

met enkel licentiekosten ben je er natuurlijk nog niet

davhog
11/08/09, 09:20
Ik wil deze oude discussie toch nog een schopje geven.
Wij draaien inmiddels ruim een jaar met met backupagent en zijn na 14.000,- euro aan software licenties geïnvesteerd te hebben hard op zoek naar een ander pakket. We zijn nu aan het testen met Ahsay.
We begeven ons in de zakelijke markt (veel exchange/netwerk shares/enz) en beloven onze klanten al een jaar dat het bij de VOLGENDE release wel stabiel zal draaien. Een aantal klanten is inmiddels uiteraard boos bij ons weg en inmiddels is de motivatie bij onze medewerkers om het pakket te blijven verdedigen ook redelijk verdwenen.

Tot mijn verbazing las ik hierboven een aantal positieve reacties/aanbevelingen over dit pakket. Zijn er hier mensen die dit pakket ook op grote schaal inzetten voor het maken van backups van exchange?
Het backuppen/kopiëren van bestandjes werkt trouwens wel probleemloos.

Triloxigen
11/08/09, 12:09
Wat voor problemen heb je dan met exchange, zover ik weet gaat Ahsay en exchange samen gewoon prima?

davhog
11/08/09, 12:21
Wat voor problemen heb je dan met exchange, zover ik weet gaat Ahsay en exchange samen gewoon prima?

Daar gaan we wel van uit :thumbup:
De problemen hebben we met backupagent. Enkele problemen (bij lange na niet alle):
- 64 bits ondersteuning van de 1 op de andere dag stop gezet;
- Nog steeds geen ondersteuning voor exchange 2007; KOM OP HET IS 2009
- Vastlopers/overlaan van de backup zonder melding van Exchange 2003;
- Enz.

hrodenburg
11/08/09, 12:58
Wat voor problemen heb je dan met exchange, zover ik weet gaat Ahsay en exchange samen gewoon prima?

Als ik het goed begrijp heeft davhog ook geen problemen met Ahsay, maar juist met backupagent.

davhog
12/08/09, 16:21
Als ik het goed begrijp heeft davhog ook geen problemen met Ahsay, maar juist met backupagent.

Klopt helemaal.