PDA

Bekijk Volledige Versie : Panasonic Camera! Help.



hosting-complet
01/05/09, 17:41
Goedendag.

Ik heb een vraagje ik heb gisteren een nieuw toestel gekocht.
Maar als ik een foto wil maken zie ik blauwe of groene strepen. Bij Fel licht. Bij normaal licht niet dan is het normaal. Zodra ik de foto maak bij het felle licht en dan terug bekijk zie ik die strepen niet meer.
En tiojdens het filmen zie ik hem ook niet, en filmpje afspelen ook niet. Zodra ik de opname of foto maken knop indruk zijn de strepen weg, Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een instelling of een fout van het toestel? Ik heb gelukkig een garantie tegen alles dus

Iemand die mij kan helpen?

Hier is het voorbeeld van de fout op het toestel of de strepen.

http://www.internet-supports.nl/P010509_17.11[02].JPG

Met vriendelijke groet, Richard de Vos.

Dirkje
01/05/09, 17:50
Zo te horen een defect toestel. Al contact gehad met de leverancier van de cam? Ik zou er toch echt mee terug gaan...

hosting-complet
01/05/09, 18:43
nouja, ik hoor ook verhalen, dat het wel kan, want de strepen doen zich alleen voor als je overgaat van verlichting, dat je zwarte objechten hebt die je wil fotograferen dan krijg je strepen,maar als je dan foto makat heb je ze niet meer.

Dirkje
01/05/09, 20:06
Ah wacht, mijn fout. Ik dacht dat je de strepen zag nadat je de foto had gemaakt. Inderdaad, je zal strepen zien bij het maken van de foto maar nadat deze is opgeslagen zie je ze niet meer. Waarom, geen idee :)

Paul Z.
01/05/09, 21:02
Dat heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat de sluiter volledig openstaat tijdens de preview. Dan kan je dit soort effecten krijgen door oversturing van de beeldchip.
Als je echter je vinger op de knop doet, gaat de camera scherpstellen etc, en een van de dingen die het doet is het diafragma kleiner zetten (hogere f-stop). Daardoor verdwijnen dit soort effecten.

Een tip; Ik zie op je foto dat je de camera op een statief hebt staan met beeldstabilisatie aan. Dat is niet aan te raden, als je gebruik maakt van een statief kan je beter de beeldstabilisatie uitzetten... (In de "oudere" modellen kon dit zelfs zeer zichtbare beeldonscherpte veroorzaken!)