PDA

Bekijk Volledige Versie : Google adsense voor domeinnamen



Herbert
30/04/09, 11:36
Ik had enkele domeinnamen bij google adsense ondergebracht.
Nu is mijn account uitgeschakeld bij google omdat er waarschijnlijk teveel traffic op zit.
Ik kan dat niet nakijken omdat mijn DNS instellingen op google staan, ik kom ook niet meer bij mijn account daar.
Bij google heb ik een bezwaar ingediend, bij het indienen werd er gevraagd naar de log's maar die heb ik niet omdat de domeinen op google stonden.
Nu heb ik de log's opgevraagd bij google om zelf een inzicht te krijgen waar de traffic vandaan kwam maar ik krijg geen antwoord van hun.
Wie heeft dit ook al meegemaakt?
Hieronder de mail van google:


Hallo,

We hebben onze gegevens gecontroleerd en geconstateerd dat uw
AdSense-account een significant risico vormt voor onze
AdWords-adverteerders. Omdat het handhaven van uw account in ons netwerk
van uitgevers in de toekomst kan leiden tot financiële schade voor onze
adverteerders, hebben we besloten uw account uit te schakelen.

We hopen dat u begrijpt dat wij dit als noodzakelijke stap beschouwen om
de belangen van zowel onze adverteerders als onze andere AdSense-uitgevers
te beschermen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u
daarom alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over uw account of de maatregelen die we hebben
getroffen, verzoeken we u niet op deze e-mail te reageren. Meer informatie
vindt u op
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

Met vriendelijke groeten,

Het Google AdSense-team

BsHosting
30/04/09, 11:51
Dit zal niks met traffic te maken hebben maar meer met iets anders denk ik.

Misschien aanzetten tot klikken of teveel advertenties erop etc etc.

Immers verkeer is ook hun inkomsten, ze bannen je niet zomaar.

Herbert
30/04/09, 11:59
Dit zal niks met traffic te maken hebben maar meer met iets anders denk ik.

Misschien aanzetten tot klikken of teveel advertenties erop etc etc.

Immers verkeer is ook hun inkomsten, ze bannen je niet zomaar.
Ik had niemand aangezet tot klikken dat is het hem juist.
Teveel advertenties kan niet, het volledige advertentie beheer op adsense voor domeinen is in handen van google.
Het gaat dus niet over advertentie blokken op een website want die had ik niet.
Bij de laatste check genereerde 1 domeinnaam in 2 weken tijd 58 euro aan inkomsten, dit domein staat goed bekend door een flash game wat er eerst opstond.

Edit:
Ze menen het wel, het domein waar het vermoedelijk om ging is ook niet meer terug te vinden in de zoek van google.

Dezo
30/04/09, 12:40
Het gaat niet om het aantal bezoekers, dat zal Google een zorg wezen. Zoals al gezegd door Bshosting zal het gaan om een vermoeden van fraude zoals abnormaal aantal kliks, aanzetten tot klikken op links, enz.

Dezo
30/04/09, 12:42
Het gaat dus niet over advertentie blokken op een website want die had ik niet.
Bij de laatste check genereerde 1 domeinnaam in 2 weken tijd 58 euro aan inkomsten, dit domein staat goed bekend door een flash game wat er eerst opstond.



Ook dat zou geen probleem zijn ... wel als er bepaalde patronen terug te vinden zijn, bepaalde IP adressen die steeds opnieuw klikken.

Dezo
30/04/09, 12:45
Ik had niemand aangezet tot klikken dat is het hem juist.


Toch ook niet zelf regelmatig erop geklikt ?

Racker
30/04/09, 14:27
Ook dat zou geen probleem zijn ... wel als er bepaalde patronen terug te vinden zijn, bepaalde IP adressen die steeds opnieuw klikken.

Maar dan tellen ze die hits toch nog altijd als een en dezelfde?

Herbert
01/05/09, 00:14
Ik had de DNS even terug gezet zodat ik in de logs kan kijken.
Er zit iemand met een iPhone te klooien, hierdoor ben ik alles kwijt geraakt bij google.


91.141.135.237 - - [30/Apr/2009:21:08:27 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 871 "-" "Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20"
94.208.134.57 - - [30/Apr/2009:21:10:11 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 871 "-" "Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20"
82.210.120.231 - - [30/Apr/2009:21:14:20 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 871 "-" "Mozilla/5.0 (iPod; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11a Safari/525.20"
1

cyrano
01/05/09, 14:01
Je zegt dat je de Flash app weggehaald hebt. Waardoor is die vervangen?

Als je plots geen (of beduidend minder) content meer hebt, wordt dat door Google afgestraft. Ik zou eerder in die richting denken.

Die logs kunnen evengoed van twee iphone users en één ipod touch user zijn...

Herbert
01/05/09, 19:34
Als je plots geen (of beduidend minder) content meer hebt, wordt dat door Google afgestraft. Ik zou eerder in die richting denken.

Bedankt voor je reactie alleen ik heb hier niets aan, nogmaals het gaat niet om advertentie blokken op websites maar over adsense voor domeinen.
Adsense voor domeinen is een soort parkeerplaats waar je je "afgedankte" domeinnamen neer kunt zetten als je ze niet gebruikt.

Dezo
02/05/09, 11:58
Je kan ook gewoon via je adsense account de vraag aan Google stellen. Het duurt wel even voor ze reageren, maar uiteindelijk krijgt je toch soms ook een antwoord.

Pur
02/05/09, 13:05
Je kan ook gewoon via je adsense account de vraag aan Google stellen. Het duurt wel even voor ze reageren, maar uiteindelijk krijgt je toch soms ook een antwoord.



Ik kan dat niet nakijken omdat mijn DNS instellingen op google staan, ik kom ook niet meer bij mijn account daar.

Herbert kan dus vast niet meer bij z'n account...

Herbert
02/05/09, 13:35
Herbert kan dus vast niet meer bij z'n account...
Pur je snapt het.
Ze zouden binnen 48 uur antwoorden op mijn bezwaar maar dat is allang voorbij.
Ik wacht even tot volgende week dinsdag, dan gaat mijn 2'de bezwaar eruit.
De reden waarom mijn account niet meer werkt heb ik nog steeds niet ontvangen, als ze geen grondige reden kunnen aantonen dan moeten ze mij weer op actief zetten.
Het is wel goed met google, eerst keuren ze de domeinnamen goed en als ze teveel uit moeten betalen dan blokkeren ze zonder opgaaf van redenen.

Dezo
02/05/09, 13:39
Het is wel goed met google, eerst keuren ze de domeinnamen goed en als ze teveel uit moeten betalen dan blokkeren ze zonder opgaaf van redenen.

Ummm .. daar ben ik niet akkoord met je, ze maken er geen probleem van om geld uit te geven, zou pas echt goed gek zijn .. want het zijn tenslotte ook hun inkomsten.

Ze willen gewoon hun adverteerders beschermen tegen fraude, anders lopen ze het gevaar dat deze weggaan.

Herbert
02/05/09, 13:47
Patrick ik begrijp het wel, als er fraude is dan is dat terecht.
Daarom wacht ik nog een paar dagen af tot ik reactie krijg van google.

Pur
02/05/09, 14:48
Patrick ik begrijp het wel, als er fraude is dan is dat terecht.


Je begrijpt het wel maar toch zeg je iets ala "Het is wel goed met Google, ze keuren m'n domein goed maar zodra ze teveel moeten betalen ..."? :-)

Ik ga er ook (gemakshalve) maar vanuit dat Google uitgaat van fraude al dan niet terecht.

Wat ik me wel afvraag is of Adsense voor domeinen meer geld oplevert dan als je het domein nog zelf had gehost met google ads?

Dezo
02/05/09, 16:32
Je begrijpt het wel maar toch zeg je iets ala "Het is wel goed met Google, ze keuren m'n domein goed maar zodra ze teveel moeten betalen ..."? :-)

Ik ga er ook (gemakshalve) maar vanuit dat Google uitgaat van fraude al dan niet terecht.

Wat ik me wel afvraag is of Adsense voor domeinen meer geld oplevert dan als je het domein nog zelf had gehost met google ads?

Denk het niet, inhoud levert meer op.

Pur
02/05/09, 17:42
Denk het niet, inhoud levert meer op.

Ik bedoelde eigenlijk meer in het kader als de inhoud weg is (zoals in dit geval dat er blijkbaar vroeger iets van flash opstond) en het dus min of meer een leeg domein is dat vroeger wel werd gebruikt. Of je dan net zo goed de inhoud kan laten verouderen + ads of dat het meer oplevert om je domein te parkeren bij google.

Dezo
02/05/09, 22:43
Ik bedoelde eigenlijk meer in het kader als de inhoud weg is (zoals in dit geval dat er blijkbaar vroeger iets van flash opstond) en het dus min of meer een leeg domein is dat vroeger wel werd gebruikt. Of je dan net zo goed de inhoud kan laten verouderen + ads of dat het meer oplevert om je domein te parkeren bij google.

Weet niet of het altijd zo is .. maar uit eigen ervaring kan je beter de info laten verouderen of niet compleet zijn dan om te schakelen.

Herbert
19/05/09, 10:52
Even een update:
Tot nu toe heb ik geen antwoord ontvangen van google.
Ik heb 3 keer een mail gestuurd, de laatste 2 keer kreeg ik zelfs geen ticket nummer.
Op diverse forums is te lezen dat het heel vaak gebeurd, de adverteerder moet betalen en zodra dat google moet uitbetalen blokkeren ze de account.
Ik heb alle domeinnamen terug getrokken uit google, ze maken zich schuldig aan pure diefstal.
Er zijn al mensen die kassa in willen schakelen en google voor de rechter willen slepen.
Het zijn harde woorden van mij maar zo werkt google nu eenmaal.

Smart-Guyz
21/05/09, 02:21
Herbert, ik heb dit probleem ook vaker gehoord van mensen.
Hadden ze net een tegoed opgebouwd, blokt Google de accounts.

Nu weet ik niet tot in hoeverre er bij die gevallen sprake was van fraude, maar het klikt in ieder geval bekent.
Succes er mee, bij mij antwoord Google NL normaal binnen een dag, raar dat het in dit geval zo lang duurt.

Triloxigen
21/05/09, 13:07
Herbert, ik heb dit probleem ook vaker gehoord van mensen.
Hadden ze net een tegoed opgebouwd, blokt Google de accounts.

Maar bij een veel grotere groep is dat niet natuurlijk, mensen gaat klagen als er iets mis is en je hoort ze niet als het goed gaat.

Ik heb al jaren een AdSense account en verdien daar goed mee, heb ook weleens een waarschuwing gehad van zaken die onbedoeld verkeerd waren.
Maar ben nog nooit gebanned of wat dan ook.

Smart-Guyz
21/05/09, 15:09
Maar bij een veel grotere groep is dat niet natuurlijk, mensen gaat klagen als er iets mis is en je hoort ze niet als het goed gaat.

Ik heb al jaren een AdSense account en verdien daar goed mee, heb ook weleens een waarschuwing gehad van zaken die onbedoeld verkeerd waren.
Maar ben nog nooit gebanned of wat dan ook.

Uiteraard, heb je helemaal gelijk in, het lijkt inderdaad alsof iedereen klaagt, maar mensen klagen alles als er iets mis is.
Ik heb zelf geen ervaring met AdSense, wel met Google in het algemeen en ik vind de helpdesk en support gewoon goed en duidelijk.