PDA

Bekijk Volledige Versie : MYSQL - database updaten



bluesbrother
28/04/09, 22:51
Indien dit het verkeerde forum is voor mijn vraag: sorry.

Ik heb een website met een forum (phpbb3) en kamp met volgende vraag: ik ben al een tijdje aan het werken aan een gewijzigde versie van mijn forum met een aantal belangrijke mods. Daarvoor heb ik een kopie van mijn database gebruikt.

Nu wil ik overschakelen naar de aangepaste versie, maar hoe kan ik best mijn database updaten?

M.a.w.: hoe pak ik het probleem aan van duplicate entries?

- live database: bevat ondertussen veel meer gebruikers en posts dan toen ik deze kopieerde
- test database: bevat een aantal wijzigingen en nieuwe elementen aan de database

Ik kan dus niet zomaar de testDB vervangen door de liveDB want dan werken mijn mods niet meer.

Ik ben dus op zoek naar een manier om de test database up te daten maar zonder de nieuwe info die daarin zit te doen verdwijnen.

Alvast bedankt.

Luana IS
28/04/09, 23:15
Dat ligt eraan;

-Hoelang duurt het voordat jij klaar bent met de wijzigingen doe je moet maken?
Paar minuten? Dan zou ik in de nacht gewoon even de site dichtgooien, index.html erop dat je even bezig bent.

Duurt het langer dan ligt het er ook weer aan wat voor wijzigingen.

vipeax
28/04/09, 23:20
Als ik jou was zou ik een backup maken van beide, dan met een test versie spelen tot het je lukt. Eventueel gewoon een backup van alleen de members, posts etc. van de live database pakken en die over de test heen gooien?

wonko
29/04/09, 10:04
het zijn vermoedelijk allemaal veranderingen in de structuur (extra tabel, extra veld)... lijst die even op, zet die in een afzonderlijk bestand, en test dit nog even op een versie kopie. Als het werkt, doe je het op de live site (en zet je idd even een "even in maintenance"-pagina online).

Een klein scriptje schrijven om dit wat te automatiseren kan zeker geen kwaad, en de extra test op een nieuwe kopie is een must.

bluesbrother
29/04/09, 12:03
Bedankt voor jullie reacties, ik zal het op die manier proberen.

MMaI
29/04/09, 13:46
of je maakt van je live DB een scheme export, deze gebruik je om de testdb op te zetten
vervolgens migreer je naar de testdb (die dan nog geen data bevat) en hierin importeer je de oude data

bluesbrother
29/04/09, 14:28
Interessante denkpiste, dank je.