PDA

Bekijk Volledige Versie : Ladot hoe verhuizen



Bob
15/08/02, 02:35
Ik krijg de laatste tijd veel aanvragen voor verhuizing.
Helaas blijkt bij de meeste dat het gaat om een personal domeinnaam welke wordt gehost door ladot.
Verhuizen lijkt in dit geval een kansloze zaak.

Een verhuizing blijkt niet mogelijk omdat de betreffende domeinnaam op naam van ladot geregistreerd is. Opheffing is een enige mogelijkheid.

Ten 2e moet het domein door de personal houder een maand voor afloop van contract data opgezegd worden, gezien ladot met 1 of vaak 3 jarige contracten werkt moet er duur betaald worden voor alle jaren. Opheffing kan pas na afloop contract data.

Dit leidt er toe dat in de meeste gevallen de klant “verhuizing” een te lange/dure/ingewikkelde procedure vindt en dit laat voor wat het is.

QUOTE
(http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Mutaties/Verhuizen/index.htm)
"Een Deelnemer categorie I is verplicht mee te werken aan het verhuizen van een .nl-domeinnaam naar een andere Deelnemer categorie I. SIDN zal een verzoek om verhuizing altijd honoreren"

Wat ladot doet noem ik dus geen mee werken.
Naast het niet mee werken beantwoord ladot geen e-mail. Telefonisch zijn ze erg moeilijk bereikbaar en is de kans 1 op 3 dat je iemand krijgt die gerechtigd is wat nuttigs meden te delen. Er worden dingen beloofd maar vrijwel nooit nagekomen. (dit is mijn ervaring bij het verhuizen van de domeinnaam van mn broer).
Ik ben het goede met ladot moe.

Hoe om te gaan met een verhuizing vanaf ladot?
Hebben andere hosters hier ervaring mee?

ric0
15/08/02, 10:44
Ik heb zoiets 1 keer gehad met een LaDot domein van een collega. Ik heb toen met ze kunnen regelen dat het domein opgeheven werd. Maar dat was volgens mij voordat ze die betaalde contracten gingen aanbieden.

Ik heb ook een ander domein verhuisd, maar dat stond wel op naam van een organisatie (met KvK inschrijving). Da's dus minder problematisch.

Maar goed... je kunt er weinig aan doen denk ik. Je zit nu eenmaal aan de voorwaarden vast.

almar
15/08/02, 10:58
Ik denk dat het een kansloze zaak is. Ladot is formeel eigenaar van het domein en hoeft dus niet mee te werken aan een verhuizing. Het domein staat dus niet geregistreerd op naam van de gebruiker. En ja.. Wij hebben het ook een aantal keer meegemaakt. Probeer dat maar eens op een makkelijke maniet aan een klant te verkopen.

Gr,

Almar

ric0
15/08/02, 11:58
Moeilijk te verkopen?!

Het is toch vrij eenvoudig om te zeggen dat je niks kunt doen omdat LaDot de eigenaar is. Natuurlijk is het bot om te zeggen: "LaDot? pech!".
Maar je kunt toch wel aangeven dat je gewoon niks kunt betekenen?

Klanten die bij zoiets al moeilijk gaan doen wil je niet, volgens mij.
Die maken immers van hun probleem jouw probleem.

Hun zuinige hebberigheid wordt beloond met een deal waar ze moeilijk onderuit kunnen.

babak
15/08/02, 12:02
Je haalt worden uit mijn mond :W:

beetle
26/01/03, 18:42
Ladot zijn zeeeeeer vervelende lui

Zeker wat verhuizen betreft, domein overnemen als partikulier kost je 117 euro

Daarnaast werken ze met de verhuizing heel erg tegen

babak
26/01/03, 18:47
Origineel geplaatst door beetle
als partikulier kost je 117 euro

??????????? Dat meen je niet???? 117 euro???

beetle
26/01/03, 20:48
Ze vragen de prijs voor 1jaar hosting

ze hebben nog wel meer vreemde praktijken

http://webhosters.nl/gegevens.php?id=673

nog meer leuke ervaringen van Ladot :)


Zelf heb ik ook een leuke ervaring, ik verhuis mijn domein naar een andere server (dit was gelukkig mijn eigen domein, dus daar konden ze geen 117 euro voor vragen) schrijf ze keurig een brief waarin ik aangeef dat ik mijn domein verhuis naar een andere server ect

Wat doet ladot, een aantal maanden zou dus het jaarcontract afgelopen zijn, maar nu krijg ik een rekening van 117 euro ofdat ik nog een jaar hosting wil betalen

Hierop zeg ik dat ik 4 maanden daarvoor het domein had verhuist, en dan is hun reactie, inderdaad dat klopt, je hebt het domein verhuist, maar hiermee zeg je niet je hosting pakket op..... dus nu moet ik een jaar hosting betalen voor een pakket waar geen domein aan zit, het pakket is niet te bereiken door een rechtstreeks pad, en een andere domeinnaam eraan hangen willen ze niet doen, met andere woorden ik betaal voor een hosting pakket waar ik geen RUK aan heb

Dus als je je domein verhuist naar een ander, zeg er dan wel specifiek bij, dat je hiermee ook het hosting pakket opzeg, want dat is bij hun niet vanzelf sprekend................

Nu ben ik al meer als 2 mnd bezig wat te regelen, maar op mijn mail wordt niet meer gereageerd, en als ik de helpdesk op bel moet ik dat doen zonder nummer herkenning anders nemen ze niet op, en als ik er wel doorheen kom dan gooien ze de hoorn er gewoon weer op

Lang leve Ladot!!!!!!

babak
26/01/03, 21:32
dat ladot een *** bedrijf was, wist ik al, maar 117 euro is gewoon diefstal.

ric0
27/01/03, 11:38
In Nederland hebben we daar een goed spreekwoord/gezegde voor:
"Goedkoop is duurkoop"

en ook

"Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken"

xxlwebhosting
27/01/03, 15:21
Ik adviseer de klanten die met een .nl domeinnaam geregistreerd op naam van LaDot, naar ons willen verhuizen om die domeinnaam op te laten heffen via LaDot. Dit duurt wel ca. 2 weken, maar is volgens mij de meest efficiënte en goedkoopste manier.

babak
27/01/03, 16:04
was je advies gratis, of krijgen wij een factuur van je??

cridea
27/01/03, 20:45
Ik heb er al diverse bij Ladot vandaan verhuisd, of daar ook particulieren op naam van Ladot bij zaten durf ik niet te zeggen.

Het kan echter nog slechter, bij Lycos is helemaal al niks weg te krijgen is mijn ervaring...

hvr1985
27/01/03, 23:08
Ik probeer al enkele weken contact op te nemen met Ladot, want ik wil graag in het bezit komen van vanramshorst.nl. Maar er wordt nooit gereageerd op e-mails, dus ik heb al min of meer geaccepteerd dat dit niet mogelijk is. Ik hoop maar dat ze een keer ophouden met het reserveren van dat domein, zodat ik hem dan kan gaan gebruiken :-)

beetle
28/01/03, 19:54
Maar is het nu niet vreemd dat zo'n bedrijf maar gewoon aan de weg kan blijven timmeren????


Zouden er nu niet eens regeltjes voor moeten zijn?? ik vind dat een hosting bedrijf toch goed bereikbaar moet zijn, en niet via 0900 nummer die je goud geld kosten, en waarop je ook nogeens minimaal 30 min moet wachten voor er aangenomen wordt, en dan als klap op de vuurpijl iemand aan de lijn krijgt die niets en dan ook niks weet, en je verteld het probleem op te schrijven en door te spelen, waarna je dus natuurlijk nooit meer wat hoort

WebBizz
28/01/03, 20:47
Tsja... zo zijn er nog veel meer bedrijven... denk eens aan UPC bijvoorbeeld

almar
29/01/03, 00:40
Praat me niet van UPC, het feit dat ze nog bestaan is mede te danken aan mijn 0900 donatie ;)

Almar

Herbert
07/05/03, 19:59
Ik was informatie aan het zoeken over ladot en ik kwam deze topic tegen.
----------

Meer dan 1 jaar geleden had ik een domain opgezegd bij ladot.
Nu kreeg ik opeens meer dan 1 jaar later een acceptgiro van intrum justitia met het bedrag van 139 Euro dat ik moet betalen.
Ik had vervolgens een Email naar Ladot gestuurd met mijn beklag over de gang van zaken daar.
Nooit heb ik na de opzegging iets ontvangen van Ladot dus ik ging er vanuit dat alles goed was, ook hebben ze nooit een normale rekening gestuurd.
Ladot mailde terug dat ik de bewijsstukken moest laten zien van de opzegging maar die heb ik niet meer, het is immers meer dan 1 jaar geleden.
Hoe moet ik hier mee aan??
Ook heb een een email gestuurd naar Ladot met de mededeling als ze niet reageren ik de vraag hier zal voorleggen.

cridea
07/05/03, 20:28
Ik zou eens proberen in overleg te treden met het incassobureau. Zijn vaak hele normale en redelijk denkende mensen. Streng maar rechtvaardig zullen we maar zeggen.

xserve
07/05/03, 20:35
Hahahaha, die mensen van Interum Justitia niet. Kreeg laatst ook een brief van ze dat ik ook 139 euro moest betalen va Ladot omdat ik een rekening van meer dan een jaar geleden niet zou hebben betaald terwijl ik die rekening nooit ontvangen heb. Ik intrum gebeld en kreeg daar zo;n saaie trut aan de lijn die al drie dagen niet geslapen had volgens mij en die vertelde me dat ik een bezwaarschrift moest indienen. Ik dat gedaan en ook naar Ladot gestuurd.
Krijg ik twee dagen later een brief terug: Sorry, ja we zien hier dat die brief inderdaad nooit is verstuurd. Sorry voor het ongemak.

En die domein van particulier verhuizen 117 euro klopt niet hoor. Dat is iets van 37 euro, maar nog veel geld. Ik heb namelijk ook een particuliere domein daar en krijg ongeveer elke 2 weken een mail dat je die ook kunt overzetten op je eigen naam voor 37 euro. Onder het motto hoe kan ik mijn eigen klanten SPAMen

Web123.nl
07/05/03, 21:57
Het verhuizen van Ladot is vrij eenvoudig:
- klant domeinnaam op eigennaam laten zetten (dit kost GEEN 117 euro, maar ong. 22,50 euro)
- domeinverhuizen, zodra je de verhuis + registratiecontracten hebt
- klant account laten opheffen (dit adviseer je, je doet het natuurlijk niet zelf)

En klaar... dat de klant dan nog aan Ladot voor hosting moet betalen tot contractperiode is afgelopen, is heel eenvoudig te verkopen naar hem/haar toe: Immers is het een overeenkomst tussen jouw klant en Ladot waar jij niets mee te maken hebt. Je hebt je klant wel geholpen met het domein verhuizen, dus uiteindelijk ben jij de 'goede' partij en wordt je ook niet met problemen opgezadeld.