PDA

Bekijk Volledige Versie : groot aantal bestanden uploaden (kan het slimmer?)



mohamedboul
26/04/09, 01:17
Ik heb daarjuist +40.000 bestanden geupload naar mijn webhost account. Ondanks dat het om kleine bestanden gaat neemt het toch kostbare tijd in beslag. :thumbdown: Om in de toekomst te vermijden dat ik weer alles moet uploaden, vanwege een belangrijke aanpassing, maak ik zoveel mogelijk gebruik van php includes.

Nu vraag ik mij af of er toch geen slimmere manier(en) bestaat om de upload van zoveel bestanden te vergemakkelijken? Toen ik jaren terug nog experimenteerde met gratis hosting (als gebruiker ;) ), kwam ik eens een optie tegen waar je een zipbestand kon uploaden en waarna deze automatisch uitgepakt werd in de betreffende map. :thumbup:

Randy
26/04/09, 01:20
Via de filemanager van je controlpanel en een zip-file uploaden geen optie?

mohamedboul
26/04/09, 01:28
Ik gebruik DirectAdmin, en kan hierin niets terugvinden van zips uploaden en het automatisch uitpakken van deze. Men kan wel bestanden uploaden van max 10MB.

+40.000 bestanden uploaden via de filemanager zou wel een leuk record geven voor het Genius Record Book. ;)

vipeax
26/04/09, 01:30
http://www.lampdocs.com/blog/2008/10/01/how-to-add-zip-and-unzip-to-directadmin-file-manager/
Dan even via ftp uploaden?

mohamedboul
26/04/09, 01:38
http://www.lampdocs.com/blog/2008/10/01/how-to-add-zip-and-unzip-to-directadmin-file-manager/
Dan even via ftp uploaden?

Hoewel nog in beta, is dit wat ik bedoelde. Maar gezien ik enkel een reseller account heb bij een webhoster, vrees ik dat ik geen installaties kan uitvoeren. iig bedankt voor het wijzen op deze. :)

vipeax
26/04/09, 01:42
Als ik jou was zou ik het ze (= host) iig even vragen. Wie weet.

mohamedboul
26/04/09, 01:51
Als ik jou was zou ik het ze (= host) iig even vragen. Wie weet.

Ik ben van plan om ze hierop te wijzen.
Maar ik denk niet dat ze beta producten gaan installeren op een shared server. Want ik zou dat eerlijk gezegd ook niet doen, ook al biedt het een nuttige functie aan de klanten. :o

vipeax
26/04/09, 01:59
http://sitehosters.nl/index.php/nieuws/113-update-da?lang=
Ik heb eigenlijk nog nooit van problemen gehoord.

vipeax
26/04/09, 02:07
Of eventueel:


<?php
/**
* Extracts a ZIP archive to the specified extract path
*
* @param string $file The ZIP archive to extract (including the path)
* @param string $extractPath The path to extract the ZIP archive to
*
* @return boolean TURE if the ZIP archive is successfully extracted, FALSE if there was an errror
*
*/
function zip_extract($file, $extractPath) {

$zip = new ZipArchive;
$res = $zip->open($file);
if ($res === TRUE) {
$zip->extractTo($extractPath);
$zip->close();
return TRUE;
} else {
return FALSE;
}

} // end function
?>

mohamedboul
26/04/09, 02:39
Of eventueel:
...code...

Ziet er interessant uit. Ik ga het zeker eens proberen. :drool:

Maar ik ben ook druk bezig geweest met het volgende:
Ik heb namelijk (ook) een oplossing gevonden op basis van een door jou geposte artikel. Daarin staat

Dit was tot deze versie enkel nog mogelijk met *.tar.gz files.

Met Powerarchiver (of een alternatief) heb ik een .tar.gz bestand kunnen aanmaken in Windows. Vervolgens heb ik deze geupload.
En nu zie ik in de filemanager van DirectAdmin de functie 'Extract' verschijnen. En ja, het werkt met de testarchief. Bedankt :thumbup:

vipeax
26/04/09, 02:43
Nou, dat kan natuurlijk ook :D.

Randy
26/04/09, 03:20
Of eventueel:


<?php
/**
* Extracts a ZIP archive to the specified extract path */
(...) ?>


Ik hoef je niet te zeggen dat je met ~40K files zoals TS aangaf je problemen gaat krijgen met je max_execution_time. Deze zul je dus met een ini_set behoorlijk omhoog moeten gooien.

aristo
26/04/09, 08:55
Met Powerarchiver (of een alternatief) heb ik een .tar.gz bestand kunnen aanmaken in Windows. Vervolgens heb ik deze geupload.
En nu zie ik in de filemanager van DirectAdmin de functie 'Extract' verschijnen. En ja, het werkt met de testarchief. Bedankt :thumbup:


Toch altijd mooi als moeilijke dingen simpel worden. Wordt ik altijd een beetje vrolijk van. Deze onthoud ik even (want ik zat al te puzzelen met allerlei andere programma's). Vr.gr.Eef

Phu
26/04/09, 15:32
Je kan gewoon een bestand uploaden als zip of tar.gz in je directadmin omgeving kan je deze moeiteloos uitpakken.

Bij filemanager bestand selecteren en uitpakken.
anders even bij site-helper.com kijken staat voldoende informatie.

mikeh
26/04/09, 17:24
winscp <3

Triloxigen
26/04/09, 18:48
Wat dacht je ervan om enkel de gewijzigde bestanden te uploaden?

mohamedboul
04/05/09, 19:20
winscp <3
Ziet er wel uit als een waardig alternatief voor Filezilla.
http://winscp.net/eng/docs/lang:nl Dank je wel voor de tip ;)

mohamedboul
04/05/09, 19:27
Wat dacht je ervan om enkel de gewijzigde bestanden te uploaden?
Ik gebruik Filezilla. Deze heeft een uitgebreide controle ingebouwd, zodat enkel de gewijzigde bestanden geupload worden.

Het bespaart inderdaad veel tijd, tenzij alle pagina's een wijziging hebben ondergaan. :oops:

De oplossing die ik op basis van andere reacties gepost heb, werkt het best. 1. omzetten naar tar, 2. tar uploaden naar juiste map, 3. tar uitpakken in admin.

Mikey
04/05/09, 20:01
misschien OO wat voor jou :) ?

mohamedboul
04/05/09, 20:25
misschien OO wat voor jou :) ?


Wat is een OO :huh:

Mikey
04/05/09, 20:52
object oriented (http://en.wikipedia.org/wiki/Object_oriented) vraag me toch af wat je doet als je 40k files aan moet passen....

mohamedboul
04/05/09, 21:15
object oriented (http://en.wikipedia.org/wiki/Object_oriented) vraag me toch af wat je doet als je 40k files aan moet passen....
Ik begrijp het. Neen, ik heb daar geen kennis van.

Dat project heeft te maken met zakelijke profielen.

Triloxigen
04/05/09, 22:28
Dan doe je denk ik iets niet zo handig, profielen in database zetten.
En dan de gegevens uitlezen en middels een template laten zien?

mohamedboul
06/05/09, 05:30
Dan doe je denk ik iets niet zo handig, profielen in database zetten.
En dan de gegevens uitlezen en middels een template laten zien?
Dat is wat ik normaal gezien zou doen, maar bij deze moest het om bepaalde redenen anders gaan. Dank je wel voor het meedenken.:lovewht:

Triloxigen
06/05/09, 09:37
Als het zonder database is zou ik een file gebaseerde database maken en alsnog via templates parsen :p

dreamhost_nl
06/05/09, 11:20
Dan zullen het maar niet hebben over de resources die zoiets zal gaan innemen... :thumbdown: