PDA

Bekijk Volledige Versie : SuPHP met Exim, hostname vraag.



Herbert
24/04/09, 15:57
SuPHP met Exim zet in de mailheaders altijd de server hostname.
Heeft er iemand een oplossing om dit te veranderen in de afzender domainnaam?
Dit is een bekend probleem bij vele, maar ik vroeg mij af hoe je dit omzeilen kan.

ju5t
24/04/09, 16:41
Herbert, als ik het verkeerd onthouden heb moet je het zeggen, maar volgens mij draaide je DirectAdmin, toch? Dan staat dDe zendende domeinnaam in X-PHP-Script. Volgens mij gebeurd dit alleen niet wanneer het php script wordt aangeroepen via een cronjob.

Herbert
24/04/09, 17:39
Dat klopt, ik draai Directadmin.
Als je de eigenschappen van de mail gaat bekijken dan kun je de hostnaam zien, waar het mij om ging is dat de hostnaam automatisch de domeinnaam van de klant overnam.
Sommige resellers van mij die maakten er mij op attent dat ze mijn hostnaam zagen in mailheaders.
Ik kan dit wel oplossen door een anonieme domeinnaam te gebruiken voor de mailserver, maar voordat ik een leuke naam hiervoor ga bedenken wou ik eerst weten of dat niet anders kon?

Japje
24/04/09, 17:46
nee in feite niet, of je moet je hostname/ip faken en dat vinden ontvangen mailservers vaak niet lief (spammers doen/deden dat)

Beste wat je dan kunt doen is de hostname, en de reverse van het IP op een leuke domeinnaam zetten :)

Herbert
24/04/09, 18:12
Intussen ben ik nog aan het zoeken..
op: http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php?showtopic=9348 staat hetzelfde probleem maar geen antwoord.
Eigenlijk is het niet eens erg die bug maar ik streef altijd naar perfectie daarom zou ik het anders willen.
Japie ik ga geen IP of hostname faken, ik weet zelf dat dat niet goed gaat.
Een leuke domeinnaam zal dan wel de enigste oplossing zijn?

Japje
24/04/09, 18:28
daar gaat het over de return-path, jij hebt het hier over een hostname. Daar ligt een redelijk verschil in.

Return-path kun je instellen in een header, of als 5e argument voor de mail functie :)

Herbert
24/04/09, 19:10
Nee zie de laatste post in de link die ik als voorbeeld gaf.


Na het activeren van suPHP op een server (Apache/1.3.37 (Unix) PHP/5.2.3) is onder oscommerce webshop de mail header informatie veranderd.
Ipv het onder oscommerce ingestelde email adres (bijv adres@website.nl) komt er nu in de mailheader het volgende te staan:

xyz@srv1234.hosting.nl namens afzendernaam [adres@website.nl]

- xyz is daarbij de login account etc.. etc..
Over dit probleem gaat het bij SuPHP

Randy
24/04/09, 20:22
Je klant SMTP laten gebruiken zoals het eigenlijk hoort?
Je kunt een optie in de exim.conf zetten, uit mijn hoofd "no_local_from_check" in je main sectie. Dit werkt echter hiet altijd.

ju5t
24/04/09, 20:55
Je klant SMTP laten gebruiken zoals het eigenlijk hoort?
Je kunt een optie in de exim.conf zetten, uit mijn hoofd "no_local_from_check" in je main sectie. Dit werkt echter hiet altijd.

SMTP staat hier los van. Tenzij het probleem ook speelt bij het verzenden van mail via Outlook, maar suPHP doet wat anders vermoeden :-)

Je configuratie klopt dan weer wel ;-)

Herbert, voeg dit toe aan je Exim configuratie (bovenin, voor de ACLs!):


no_local_from_check
untrusted_set_sender = *

no_local_from_check zorgt ervoor dat Exim geen sender header toevoegt aan je e-mail.
untrusted_set_sender is een pattern waaraan een user moet voldoen om de sender header aan te passen.

Als het goed is moet dit het probleem oplossen.

Herbert
24/04/09, 22:01
Ok, bedankt zover voor de antwoorden.
Ik had al wel de regel local_from_check = no bovenin staan, is toch hetzelfde als no_local_from_check?
Ik ga het zo even testen..