PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik zoek een host



Anoniem
29/01/03, 12:32
Hallo mensen

Ik zoek een host voor mijn FXP board. Ik heb denk ik aardig wat bandwith nodig.
Ben een arme student dus graag niet zo duur

dank u alvast

RobbertC
29/01/03, 14:26
Ik denk niet dat er hosters zijn die bereid zijn om een FXP board te hosten, aangezien dit illegaal is, en de hoster verantwoordelijk is voor de content op z'n server.

Toon
29/01/03, 14:59
<bijdehand>
FXPén is een legale bezigheid, het FXPén van warez niet, ghehe
</bijdehand>

RobbertC
29/01/03, 15:13
Daar valt geloof ik over te discussieren. Feit is dat hosters er (begrijpelijk) niet blij mee zijn.

Anoniem
29/01/03, 17:42
nou als er directe links op zo'n board staan dan kan ik me voorstellen dat de hoster dat niet wil, maar zolang dat niet gebeurt is het niet illegaal

[Elwin]
29/01/03, 18:07
Origineel geplaatst door axelfoley
nou als er directe links op zo'n board staan dan kan ik me voorstellen dat de hoster dat niet wil, maar zolang dat niet gebeurt is het niet illegaal

euhm op een fxp board staan toch meestal directe links ? Of vergis ik me nu :p

Anoniem
29/01/03, 18:12
nee alleen indirecte links

Ricky
30/01/03, 17:59
er staan DIRECTE links op naar de ftp's

Eriky
30/01/03, 20:57
Hoi, dan moet je geloof ik bij Xventus.nl zijn. Ze krijgen nogal wat hits via de volgende sites:
[niet gewenst hier]
[niet gewenst hier]
en ook van [voor de zekerheid ook maar weggehaald]

(links te vinden op hun nedstat teller)
Ik denk dat je er wel terecht kan want ze nemen het daar dus kennelijk niet zo nauw met de regeltjes ;)

[Mod note]
Reactie wat aangepast. Misschien niet 100% illegaal, maar
voor de zekerheid.

Bovendien is dit een flame richting een andere host, maar daar ga ik eerst over discussieren met andere mods.

Maar, laten we het gezellig houden zonder flames.
[/mod note]

edit eriky: oh sorry, maar ik vertel gewoon wat ik en iedereen kan zien in hun stats..

Anoniem
31/01/03, 12:52
dank je wel voor die host, ik zal hem ff bekijken

Maar het zijn echt indirecte links wat er op zo'n board word geplaatst.
Hier een voorbeeld:

direct:

http://www.bllblablbalba.nl/blablabla.zip

indirect:

http://www.bllblablbalba.nl/


Die tweede is niet illegaal om dat het niet direct is. En zo wordt het dus ook gepost op een fxp board

superior-is
31/01/03, 17:56
Ik weet het niet -- het klinkt alsof het op het randje van legaal/illegaal zit. Er zullen overigens wel hosts zijn die dit toe zullen staan. Wij zijn zelf wat mieterig* en zullen zoiets niet toestaan.

* iets wat het randje van legaal zit zullen wij 9 van de 10 gevallen niet hosten.

Eriky
01/02/03, 02:07
Hosten jullie bijvoorbeeld geen sites met songteksten ook? Ik vind dit niet het randje van illegaal trouwens, ik vind dit 100% illegaal aangezien er direct illegale software etc. te vinden is. Of het nou direct of indirect is.. we weten allemaal dondersgoed wat er gebeurd daar

Anoniem
01/02/03, 04:03
Het gaat er niet om of de ene het wel illegaal vind en de andere niet
volgens de WET is het dus niet illegaal, en daar gaat het om.

superior-is
01/02/03, 11:23
Origineel geplaatst door Eriky
Hosten jullie bijvoorbeeld geen sites met songteksten ook?

Niet dat ik weet.

Anoniem
04/02/03, 13:49
het is wel raar dat er op zich heel veel hosters er geen problemen mee hebben, maar dat niemand hier mij kan helpen.

Kijk ik zoek voor zo'n 50/60 euro per j.

php, mysql
25 mb webspace
10 gig dataverkeer

niemand die dit mij kan bieden?

WebBizz
04/02/03, 14:21
10 GB verkeer zul je in NL niet snel vinden met je budget...
Je zit dan eerder aan 50 euro per maand in plaats van per jaar.

[Elwin]
04/02/03, 14:35
tenzij je 10GB per jaar bedoeld :D

Anoniem
04/02/03, 14:59
das raar want ik ben al zat websites tegen gekomen die dit wel aanbieden. kijk maar eens op http://www.phpwebhosting.be

superior-is
04/02/03, 15:25
Doen dan? :)

Moet wel zeggen dat die prijs ongeloveloos laag is voor wat ze bieden.

WebBizz
04/02/03, 15:44
En ze hebben geen fatsoenlijke contactgegevens, er staat nergens een adres of telefoonnummer.

Anoniem
04/02/03, 17:25
maar zitten hier alleen maar dure webhosters dan?

[Elwin]
04/02/03, 19:01
hangt er van af wat jij duur vind :D

WebBizz
04/02/03, 19:15
Ik denk dat hier meer webhosters zitten die de nadruk leggen op de kwaliteit in plaats van de prijs. Dat in het achterhoofd houdend zijn zij niet duur, eerder goed.

[Elwin]
04/02/03, 19:28
thats also true

Anoniem
04/02/03, 21:14
ok dan weet ik wel genoeg

cridea
04/02/03, 21:25
Probeer het eens bij digitalus ofzo...

Chow
05/02/03, 02:17
50 euro per jaar??? En dan zeker 3 keer per dag bellen met allerlei vragen enzo.

cridea
05/02/03, 08:28
Origineel geplaatst door Chow
50 euro per jaar??? En dan zeker 3 keer per dag bellen met allerlei vragen enzo.

Sommige typen klanten kun je van verre ruiken ;)

Anoniem
05/02/03, 12:24
ja of jullie zijn gewoon dure hosting bedrijven

[Elwin]
05/02/03, 12:56
Origineel geplaatst door axelfoley
ja of jullie zijn gewoon dure hosting bedrijven

Of jij hebt niet goed gelezen :p

Posted by WebBizz:

Ik denk dat hier meer webhosters zitten die de nadruk leggen op de kwaliteit in plaats van de prijs. Dat in het achterhoofd houdend zijn zij niet duur, eerder goed.

WebBizz
05/02/03, 12:59
Kijk anders eens op websites als www.webselect.nl en www.webhosters.nl. Er zijn genoeg goedkope hosts te vinden op die websites, als je daarna maar niet hier komt klagen over de snelheid en service ;)

[Elwin]
05/02/03, 13:00
of www.internetten.nl :)

WebBizz
05/02/03, 13:04
Die vind ik persoonlijk niet zo sterk, rommelige website als je het mij vraagt.

[Elwin]
05/02/03, 13:09
Origineel geplaatst door WebBizz
Die vind ik persoonlijk niet zo sterk, rommelige website als je het mij vraagt.

Oke daar heb je gelijk in. Maar het is wel een vergelijkings site :)

cridea
05/02/03, 13:23
Trouwens ik vind de hosters hier over het algemeen helemaal niet zo duur, ze zijn vast niet de allerallergoedkoopste, maar je krijgt iig wel waar voor je geld.

Eriky
05/02/03, 21:03
Voor die prijs vind je geen serieuze host. Verdubbel het eens naar 20 euro per maand, misschien dat je dan een enkele reactie krijgt. En zoals er al gezegd werd, mensen die zo proberen goedkoop een pakket te krijgen zijn vrijwel altijd probleemmakers die over elk dingetje komen zeuren. Dubbele reden dus om niet te reageren

WebBizz
05/02/03, 23:22
Hij had het over 50 tot 60 euro per jaar... ik weet niet waar je die 10 euro per maand vandaan haalt die je wilt verdubbelen?

WebBizz
05/02/03, 23:24
Mensen vergeten vaak dat goede support en een bereikbare helpdesk ook geld kosten... Wordt vaak als een van de gewoonste zaken beschouwd, maar wanneer men zoekt naar een goedkope host beginnen ze wel meteen te zeuren als de support op zich laat wachten of afwezig blijft. Goedkoop is duurkoop is een oud, maar nog steeds geldig gezegde!

cridea
06/02/03, 13:05
Eigenlijk zou iedereen ondernemer moeten zijn, dat zou een stuk schelen! Sommige mensen hebben echt geen benul van bedrijfsprocessen.

WebBizz
06/02/03, 16:49
:D

Anoniem
06/02/03, 17:34
jullie maken ervan dat die mensen meteen beginnen te zeiken. Ik ben een studentje die niet te veel geld te besteden heeft en het is al raar dat je bij de meeste bedrijven voor MYSQL moet betalen. Dat kost het bedrijf niks namelijk

En je heb ook veel bedrijven die vaak zo'n 20 euro opstartkosten vragen, dat is gewoon belachelijk!

Maar ik weet dat je voor 120 a 130 GULDEN per jaar best een hosting kan krijgen die 10000 GIG data kan leveren+MYSQL en PHP. Maar ja de meeste hostingbedrijven zijn gewoon naaiers.

[Elwin]
06/02/03, 17:39
Origineel geplaatst door axelfoley
jullie maken ervan dat die mensen meteen beginnen te zeiken. Ik ben een studentje die niet te veel geld te besteden heeft en het is al raar dat je bij de meeste bedrijven voor MYSQL moet betalen. Dat kost het bedrijf niks namelijk

En je heb ook veel bedrijven die vaak zo'n 20 euro opstartkosten vragen, dat is gewoon belachelijk!

Maar ik weet dat je voor 120 a 130 GULDEN per jaar best een hosting kan krijgen die 10000 GIG data kan leveren+MYSQL en PHP. Maar ja de meeste hostingbedrijven zijn gewoon naaiers.

En ooit eens over de administrtatie kosten nagedacht. Het werk om een accountje aan te maken, alles in te voeren, een factuur uit te draaien, factuur op de bus doen :p etc

[Elwin]
06/02/03, 17:40
Origineel geplaatst door axelfoley

Maar ik weet dat je voor 120 a 130 GULDEN per jaar best een hosting kan krijgen die 10000 GIG data kan leveren+MYSQL en PHP.


eh we hadden toch EURO's ???
En trouwens 10000 GB kost toch wel iets meer dan 120 "gulden"
Als jij 10000 GB kunt krijgen voor dat geld zou ik graag weten bij wie, dan ga ik namelijk direct verhuizen :)

Anoniem
06/02/03, 17:47
Ja omdat jullie denken dat 50/60 euro een koopie is, daarom zet het ik het nog eens in onze mooie ouwe gulden neer


enne Ik heb al een paar hostings genoemd in mijn artikel

Deimos
06/02/03, 17:50
Origineel geplaatst door axelfoley
jullie maken ervan dat die mensen meteen beginnen te zeiken.
Helaas is de ervaring inderdaad dat de klanten met het goedkoopste pakket. Of mensen die iest zo goedkoop mogelijk willen het eerste zeuren. En het vaakst met de helpdesk bellen.

Ik ben een studentje die niet te veel geld te besteden heeft en het is al raar dat je bij de meeste bedrijven voor MYSQL moet betalen. Dat kost het bedrijf niks namelijk
Dat je niet veel geld hebt te besteden ala, maar als je 10 GB per maand aan data nodig hebt genereer heb je ook de bezoekers die hiervoor nodig zijn. En op die manier zijn er gerust manieren om geld uit die bezoekers te ontvangen.

Verder kost een MySQL db zeker wel wat voor een hoster. Ten eerste tijd om hem aan te maken, ten tweede administratie van de database. En ten derde en de belangrijkste resources. Een SQL db neemt namelijk ook nog ruimte in. En laat SQL nou net vaak de zwakste schakel zijn kwa performance van een bak. En veel mensen proggen eenmaal nogal knullig met als gevolg dat de server traag wordt. De oplossing hiervoor is een dedicated SQL bak. En die kost al met al aardig wat, afhankelijk van de eisen voor die bak.


En je heb ook veel bedrijven die vaak zo'n 20 euro opstartkosten vragen, dat is gewoon belachelijk!
20 Euro setupkosten is naar mijn idee ook wat aan de hoge kant, maar vergeet niet dat een host ook zijn vaste kosten heeft. Die postzegels en factuur herinneringen e.d. Kosten ook wat, netals het kerstkaartje dat elke klant ontvangt,


Maar ik weet dat je voor 120 a 130 GULDEN per jaar best een hosting kan krijgen die 10000 GIG data kan leveren+MYSQL en PHP. Maar ja de meeste hostingbedrijven zijn gewoon naaiers.Als je die bedrijven al weet, vraag ik me eigenlijk af waarom je er naar vraagt. Dan is dit toch niet nodig? En verder naaiers of niet, iedereen moet ergens van rond komen.....

Anoniem
06/02/03, 17:55
oke eindelijk een scherp antwoord. Je heb me overtuigd dat het mischien wel meer geld kost. Dan zal ik dus geen betaalde host nemen

superior-is
06/02/03, 18:02
Origineel geplaatst door axelfoley
jullie maken ervan dat die mensen meteen beginnen te zeiken. Ik ben een studentje die niet te veel geld te besteden heeft en het is al raar dat je bij de meeste bedrijven voor MYSQL moet betalen. Dat kost het bedrijf niks namelijk


Wij hebben hier een dedicated (stevige) bak staan puur en alleen voor MySQL databases. Tevens is bij ons de mogelijkheid om via SSL je database te bewerken via een webinterface. En ja dat kost wat en daar vragen wij dan ook een kleine vergoeding voor. Tevens moet dit zooitje gebackup'd worden en hoppa daar is weer een extra machine voor nodig.



Maar ik weet dat je voor 120 a 130 GULDEN per jaar best een hosting kan krijgen die 10000 GIG data kan leveren+MYSQL en PHP. Maar ja de meeste hostingbedrijven zijn gewoon naaiers.

Dat is wel heel erg kort door de bocht.

Anoniem
10/02/03, 20:46
Ja dat kan wel. Maar ik vraag me af hoe het komt dat webhosting bedrijven in het buitenland veel lagere prijzen aanbieden dan nederlandse hosting bedrijven. Ik zit is ff op webhostingtalk.com te kijken en dan zie je voor zo'n 10/15 gig dat je ongeveer 6 a 7 dollar betaald. Hoe kan dit nou dat het daar dus stukken goedkoper is?

Shr3d
10/02/03, 21:20
Hoe kan dit nou dat het daar dus stukken goedkoper is?
In het buitenland kan een isp dataverkeer velen malen goedkoper afnemen.

Daarom.

WebBizz
10/02/03, 21:22
Origineel geplaatst door axelfoley
En je heb ook veel bedrijven die vaak zo'n 20 euro opstartkosten vragen, dat is gewoon belachelijk!

Niet mee eens. Er komt meer werkt bij kijken dan jij denkt. Ook wij hanteren 20 euro aan setupkosten en dat is denk ik geheel gerechtvaardigd. Overigens valt dit nog mee als je kijkt naar bijvoorbeeld IS (30 euro) en Widexs (45,38 euro). Laatst genoemde houdt overigens wel heel netjes vast aan het equivalent van het oude guldenbedrag :)

Shr3d
10/02/03, 21:25
Dat is pas service :D

WebBizz
10/02/03, 21:27
Ik vind het een beetje overdreven, zeer netjes dat ze het niet naar boven afronden, maar het staat zo wel een beetje knullig. Net of die 38 eurocentjes er niet af kunnen.

Shr3d
10/02/03, 21:28
Op lange termijn zal het voor hun wel veel schelen, maar in de klant zijn ogen maakt het niets uit..(neem ik aan)

WebBizz
10/02/03, 21:34
Voor een klant zullen die paar centen niet uit maken. En huidige klanten zullen er denk ik ook niet zo veel om geven. Maar voor potentiële klanten staat het toch nogal raar vind ik. Ik kan me nog voorstellen dat je periodieke kosten hetzelfde laat omdat je anders nieuwe klanten bevoordeelt boven oude, maar die setupkosten zouden toch wel afgerond kunnen worden...

Shr3d
10/02/03, 22:17
Helemaal mee eens!

cridea
10/02/03, 22:36
Ik quote mezelf nog maar eens



Eigenlijk zou iedereen ondernemer moeten zijn, dat zou een stuk schelen! Sommige mensen hebben echt geen benul van bedrijfsprocessen.

WebBizz
10/02/03, 22:52
Wat heeft dat te maken met die paar centen van Widexs?

Shr3d
10/02/03, 22:58
Misschien administratie kosten ofzo? :S:S

Xtreemhosting
01/04/03, 16:49
Origineel geplaatst door axelfoley
Ja dat kan wel. Maar ik vraag me af hoe het komt dat webhosting bedrijven in het buitenland veel lagere prijzen aanbieden dan nederlandse hosting bedrijven. Ik zit is ff op webhostingtalk.com te kijken en dan zie je voor zo'n 10/15 gig dat je ongeveer 6 a 7 dollar betaald. Hoe kan dit nou dat het daar dus stukken goedkoper is?
De Nederlandse webhosting is duurder omdat je dan in nederland ook een goede snelheid hebt.
Als je bijv. een Amerikaanse webhosting hebt en iemand vraagt in nederland die site op dan kun je wel eens last hebben met de verbinding.

Intronic
08/04/03, 22:32
Ik heb niet alles helemaal goed doorgelezen maar ik geloof dat je nog niks gevonden heb, als je tevreden bent met hosting op een Amerikaanse server dan kunnen we wel iets regelen, prijs: tussen de 50-100 moet prima lukken hoor.

Als je nog geïnteresseerd ben voeg me dan even toe op msn@dragonballzgt.nl op Msn Messenger of stuur even een e-mailtje.

Indien je wel wat gevonden heb, negeer dit bericht dan verder maar ^_^

Groetjes, Savvas

Grumpy
09/04/03, 00:39
Origineel geplaatst door axelfoley
das raar want ik ben al zat websites tegen gekomen die dit wel aanbieden. kijk maar eens op http://www.phpwebhosting.be
beetje oude post maar toch..
Dat "bedrijf" is niks anders dan een reseller van greyhoundwebhosting.com dus, goede support zou er niet zijn aangezien ze niet eens toegang hebben tot de servers.

Kan je beter voor een beetje extra bij greyhoundwebhosting gaan.. krijg je waarschijnlijk beter support.

RobbertC
09/04/03, 17:51
Dat op Webhostingtalk.com de gemiddelde prijs voor 10 Gb 6 a 7 dollar is, wil niet zeggen dat het ook de gemiddelde prijs is in de VS/internationaal.

Op WHT.com zitten, en dan met name in de advertising forums, veel, meestal nieuwe, bedrijven die de concurrentie aangaan qua prijs. Gevolg is dat 90% van de bedrijven binnen een half jaar weer verdwenen zijn, de support bagger is, de server nog slechter en de snelheid is nog erger. Een gevolg daarvan is weer dat betrouwbare en goede webhosters er wegblijven, en er zo dus een vertekend beeld ontstaat van de markt.

Kijk voor de grap ook eens in de andere forums daar, en je zult zien dat de meeste klachten die er staan voor de goedkope hosts gelden.