PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft Sharepoint



nugget
15/04/09, 10:13
Hallo,

Een van mijn bestaande hosting klanten loopt op het werk tegen problemen aan. Daarom vroeg hij mij of wij geen dedicated server oplossing konden bieden met Sharepoint en sharepoint business portal
Het gaat niet om het gebruiken van sharepoint als intranet maar ze willen het gebruiken om twee zelfgebouwde applicaties op te laten draaien.

Nu zijn wij zelf nauwelijks bezig met windows en dit is dus nieuw voor ons. Na wat speurwerk op internet ben ik nog niet veel wijzer... wat heb ik nu concreet nodig om deze oplossing te kunnen aanbieden? en wie kan eventueel op dit forum de benodigde windows licenties leveren?

(we hoeven het systeem gelukkig niet te beheren, dit gebeurd aan de kant van de opdrachtgever)

Mvg,
Nugget

bramveen
15/04/09, 10:24
Hi,

Je hebt een Windows Machine met Sharepoint en SQL nodig. Afhankelijk van de vereiste van de klant kan je meer schalen naar meerdere machines of clusters.

Alle informatie voor het opzetten staat op deze blogpost http://blogs.msdn.com/martinkearn/archive/2007/03/28/how-to-install-sharepoint-server-2007-on-a-single-machine.aspx

Licenties zou ik bij je SPLA reseller aanschaffen.

Thanks

Bram

BramuS
15/04/09, 10:40
Kan het zijn dat deze site op dit moment problemen heeft? Wil zojuist even kijken om zelf ook wat meer kennis op te doen, maar krijg een mooie error.

nugget
15/04/09, 10:41
Hij deed het net wel thanks bramveen!

nu idd effe niet maar zal dalijk wel weer online komen

bramveen
15/04/09, 10:44
Ja uhm er is iets niet helemaal bueno met de blogs.msdn.com servers. Wordt hard aan gewerkt iets met meer verkeer dan verwacht.

Thanks

Bram

nugget
15/04/09, 11:22
Ik hoorde dat ik het best zelf lid kon worden zodat ik zelf direct licenties kon bestellen.

het bestellijstje is dus nu:
- MS windows 2008 server
- MS Sharepoint server 2007
- MS SQL 2008

vraag: loopt sharepoint ook op msSQL express (en is deze gratis?)

vraag: is het bovenstaande wat ik daadwerkelijk nodig heb? en heeft iemand een idee wat dit ongeveer gaat kosten? (gaat het per jaar? gebruiker?)

ju5t
15/04/09, 11:23
2007 installeert SQL express zelfs voor je (als je wilt). Kosten zijn afhankelijk van je SPLA leverancier, het beste kun je gewoon even met hen contact opnemen.

Racker
15/04/09, 13:03
Ja uhm er is iets niet helemaal bueno met de blogs.msdn.com servers. Wordt hard aan gewerkt iets met meer verkeer dan verwacht.

Toch niet door die ene link in die forum te plaatsen :D

gjtje
15/04/09, 14:15
Als je weinig met Windows doet zoek dan een goede leverancier en resel het. Dan hou je het contact met de klant en loop je niet de kans dat alles in de soep loopt wegens gebrek aan kennis. Een goede, stabiele, snelle sharepoint omgeving vereist meer dan 1 server en de drie keer klikken installatie.

nugget
15/04/09, 15:15
bedankt voor de tip! Ik had hier ook al aan gedacht en ik neem deze ook zeker mee!

echter ik vind het wel de moeite waard om te bekijken of het mogelijk is of niet. Het beheer ligt namelijk niet bij ons en de basis windows server kennis is wel aanwezig.