PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer een spammende server?



Triloxigen
14/04/09, 11:10
Ik vroeg me af of er bij het forwarden van email (automatisch, dus niet eerst via mailclient) ook aangemerkt kan worden als spamserver.

Stel ik heb een domeinnaam op server A (met MX naar server A) welke de mail direct doorstuurt naar een mailbox op bijv Gmail.
Kan server A dan door gmail gezien worden als spammende server?

(het gaat om zeker 1500 berichten per dag)

PeterT
14/04/09, 11:13
Ja, dat kan

®on
14/04/09, 11:20
Lees de discussie over Virbl eens terug, daar speelde dat ook enigzins. Het ging daarbij niet om spam, maar wel een forwardende server die aangemerkt werd als virusverspreider.

http://www.webhostingtalk.nl/overige/140690-mailserver-op-blocklist-virbl-bit-nl.html

Triloxigen
14/04/09, 12:23
Ja, dat kan
Dat het kan begrijp ik, maar dat is niet zozeer de vraag


Lees de discussie over Virbl eens terug, daar speelde dat ook enigzins. Het ging daarbij niet om spam, maar wel een forwardende server die aangemerkt werd als virusverspreider.

http://www.webhostingtalk.nl/overige/140690-mailserver-op-blocklist-virbl-bit-nl.html

Hmm, dat zijn 6 pagina's. Heb het wel een beetje gelezen maar het komt er dus op neer dat er geen duidelijke lijn te trekken is.

Digiover
14/04/09, 12:46
Hmm, dat zijn 6 pagina's. Heb het wel een beetje gelezen maar het komt er dus op neer dat er geen duidelijke lijn te trekken is.

Beetje lullig antwoord: dat klopt.

Iedere partij hanteert zijn eigen regels; er zijn partijen(*) die blokkades instellen zodra een bepaalde "als-spam-aangemerkte-e-mail" threshold bereikt is, vanaf een bepaalde hoeveelheid doorgestuurde e-mail per dag (bijv. 1000). Erg handig (not).

(*) Nu ik er iets langer over nadenk: er zijn veel partijen (UPC, Live Mail, KPN, AOL, Yahoo, ...)

gjtje
14/04/09, 12:57
Als jouw mailserver spam verstuurt, ben je een spammer. De reden waarom doet er niet toe. Als je mail forward dan moet je de spam dus er uit filteren of er voor zorgen dat je bij de ontvangende partij op de white list komt.

Triloxigen
14/04/09, 13:21
Als jouw mailserver spam verstuurt, ben je een spammer. De reden waarom doet er niet toe. Als je mail forward dan moet je de spam dus er uit filteren of er voor zorgen dat je bij de ontvangende partij op de white list komt.

Zo lijkt het inderdaad wel te zijn.

Dat wil dus zeggen dat het aanbieden van forwardings email adressen zonder spamfilter eigenlijk een no-go is.

maxnet
14/04/09, 14:48
Partijen als Hotmail kijken ook naar het percentage spam.
Zolang er genoeg legitieme e-mail tussen zit, hoeft dat dus niet zo'n probleem te zijn.


Gmail is wel een probleem.

Indien een e-mail afkomstig is van een @gmail.com adres, en via jouw systemen geforward wordt naar een ander gmail adres, willen ze nog wel eens het mailtje droppen.

PeterT
14/04/09, 14:57
<knip>
Kan server A dan door gmail gezien worden als spammende server?



Ja, dat kan
Dat het kan begrijp ik, maar dat is niet zozeer de vraag


Dan zul je toch echt moeten leren je vragen beter te formuleren..