PDA

Bekijk Volledige Versie : Downloaden



timmie201
11/04/09, 19:59
Beste,

Ik ben zojuist een muziek site gestart en mijn vraag is.
Ik heb CD`s gekocht (NIET GEDOWNLOAD!). Zou ik deze mogen verkopen bijvoorbeeld voor 1,3 euro via de telefoon ?


Vriendelijke groet

Tim.Bracquez
11/04/09, 20:05
simpel antwoord, nee. Je moet hiervoor rechten afdragen.

vipeax
11/04/09, 20:06
... nee?

Triloxigen
11/04/09, 20:08
Nee, indien je hiervoor geen rechten toe hebt.

timmie201
11/04/09, 20:08
Bedankt voor de reactie, jammer ik had toch graag winst aan mijn CD`s gemaakt.
Maar dan nog een anderen vraag Mag je ze wel laten afspelen op een website?

vipeax
11/04/09, 20:09
Zelfde antwoord, dit moet je aanvragen.

VinceSTM
11/04/09, 20:10
Bedankt voor de reactie, jammer ik had toch graag winst aan mijn CD`s gemaakt.
Maar dan nog een anderen vraag Mag je ze wel laten afspelen op een website?

ook niet, dus

timmie201
11/04/09, 20:10
Jammer, maar bedankt.

t.bloo
11/04/09, 20:33
Jij mag gerust de originele CD's doorverkopen. Zoals een tweedehands winkel bijvoorbeeld doet. Je mag natuurlijk niet de digitale muziek hiervan verkopen, zoals op een download site.

Triloxigen
11/04/09, 20:38
Bedankt voor de reactie, jammer ik had toch graag winst aan mijn CD`s gemaakt.


Dat maken de artiesten ook graag ;)

Sorcer
11/04/09, 20:48
Wellicht kun je winst creeƫren door een extra services te bieden (je eigen dus te onderscheiden van andere talloze websites). Maar zoals hier al vernoemd wordt, zonder contracten, akkoorden van de eigenaren hiervan, mag je het niet aanbieden op een download website.

Marin
11/04/09, 21:12
ja, als je mp3's wil verkopen kan dat prima idd zolang je maar akkoord hebt en auteursrechten afdraagt. Als je dat goed op zet is winst maken wellicht nog steeds mogelijk.. Of hier nog markt voor is weet ik niet.. Niet mijn gebied..

Maar dan kun jij winst maken en de artiesten ook, iedereen blij.

pid
13/04/09, 16:12
Omdat jij de muziek gekocht hebt, heb JIJ (niet iemand anders) een persoonlijke muzieklicentie verkregen voor het afspelen van het nummer.
Deze licentie geeft je niet het recht om te verspreiden naar derden of commercieel aan te bieden. Als je dit wel doet ben je strafbaar.

Om commercieel dit soort diensten te leveren dienen zogenaamde 'Royalties' betaald te worden, hier kom je niet om heen(!).
Daarnaast kan je geen 'ongeverifieerde' sources gebruiken, partijen als Universal Music, Sony BMG (en andere platenmaatschappijen), leveren deze aan.

Ik raad je aan om bij SENA en BUMA/Stemra te informeren wat je hiermee kan doen.
Anders kan je altijd contact opnemen met de afdeling marketing van de platenmaatschappijen.