PDA

Bekijk Volledige Versie : C schijf niet te zien op de server



BrunoB
08/04/09, 21:47
Hallo,

wij hebben met ze'n twee'n een dedicated server nu doet het volgende probleem zich voor.

Mijn kennis kan via extern bureaublad dan opties --> lokalle bronnen-->button MEER daar vinkt hij alles aan en drukt op oke.

Dan maakt hij verbinding en als hij dan op de server onder "Deze Computer" kijkt ziet hij zijn C schijf staan van zijn thuis pc.

Bij mij wil dit dus niet heb van alles geprobeerd tot zover maar wil niet.

Als ik het doe zie ik op de server 4 mappen staan type "System Folder" deze zijn leeg.

Wie o wie weet waar dit aan kan liggen?

We draaien beide xp pro server is van strato en we hebben beide admin rechten.

Alvast bedankt

Met Vr Gr Bruno

Pimmerd
08/04/09, 22:05
Kijk op de server eens onder computermanagement, het zou kunnen dat je nog even een schijfletter moet meegeven bij disk management?

Schakel ook je antivirus/firewall eens uit op je lokale PC, werkt het dan wel?

BrunoB
08/04/09, 22:47
Kijk op de server eens onder computermanagement, het zou kunnen dat je nog even een schijfletter moet meegeven bij disk management?

Schakel ook je antivirus/firewall eens uit op je lokale PC, werkt het dan wel?

Heb onder computermanagement gekeken maar zie de 4 mappen niet staan alleen de 2 schijven die op de server staan.

Heb daarna de firewall en antivirusprogramma uitgezet werkt ook niet.

Als ik zo keek bij my computer op de server dan zie ik de 4 mappen wel staan maar onder computermanagement dus niet.

Kan het aan router leggen ?

Bedankt trouwens voor je snelle reactie

Gr B

Spyder01
09/04/09, 01:31
Heb onder computermanagement gekeken maar zie de 4 mappen niet staan alleen de 2 schijven die op de server staan.

Heb daarna de firewall en antivirusprogramma uitgezet werkt ook niet.

Als ik zo keek bij my computer op de server dan zie ik de 4 mappen wel staan maar onder computermanagement dus niet.

Kan het aan router leggen ?

Bedankt trouwens voor je snelle reactie

Gr B

Nee, dat ligt niet aan de router.
Vraagje: zitten jullie er gelijktijdig onder hetzelfde account op, of zit er altijd maar één van jullie op?

aristo
09/04/09, 07:56
Even direct inloggen op de "server".
Via netwerk moet je dan je "eigen PC" kunnen benaderen.
- Zelfde subnet (ik heb ooit een eeuwigheid gezocht om te ontdekken dat de een geloof ik op WORKGROUP stond en de andere op wat anders).
- Op je "eigen PC" instellen dat je vanaf de "server" toegang mag hebben.
Voor zover mij bekend is het zo dat "remote desktop" in het eigen lokale netwerk net even anders werkt en eigenlijk gewoon de schijven als onderdeel van netwerk blijft zien.

Spyder01
09/04/09, 09:42
- Zelfde subnet (ik heb ooit een eeuwigheid gezocht om te ontdekken dat de een geloof ik op WORKGROUP stond en de andere op wat anders).


Mag ik je er op wijzen dat een subnet iets heel anders is dan de werkgroep naam? Normaal zou de werkgroep naam niet zoveel uit moeten maken m.b.t. het sharen van mappen / schijven.

aristo
09/04/09, 11:49
Correct (subnet is verkeerde woord). Ik bedoelde de naam van de werkgroep.
Dank voor correctie. Vr.gr. Eef

Pimmerd
09/04/09, 13:07
De werkgroep naam heeft hier niks mee te maken, aangezien het allemaal over een RDP connectie gaat, lijkt me :)

Heb je wel de juiste rechten lokaal op je C schijf gezet? Windows Firewall misschien?
Draai anders eens lokaal de ICS wizard om het allemaal goed te trekken.

BrunoB
09/04/09, 15:29
Hallo,

ik ga jullie adviezen even opvolgen.

Oja er draait een gameserver ook nog op de server ik denk dat die het probleem geeft.

Jullie horen van me.

In ieder geval bedankt

Gr B.

The One Hosting
09/04/09, 15:44
Gameserver heeft er weinig mee te maken.

Heb je onder het knopje meer wel op het +je gedrukt.

Denk dat je wel je stations aangevinkt hebt, maar niet de losse schijven.

BrunoB
09/04/09, 16:39
Alles staat nu aangevinkt firewall is uit.

Zie de folders staan maar kan ze niet anders benamen zie ze ook niet in computermanagement staan.

Nu heb ik een snelkoppeling gemaakt hoe joost mag het weten deze is genaamd "Shortcut to tsclientC on tsclient" en dan zie ik me C schijf.

Dus de server zit wel in me pc maar op een andere manier.

Wie o wie weet een oplossing.

Gr B

gjtje
09/04/09, 16:46
Die schijven zie je ook niet bij computermanagement staan. Ze zouden in "Deze computer" moeten staan als Schijfletter op Computernaam, dat is een verwijzing naar \\tsclient\schijfletter.

The One Hosting
09/04/09, 16:50
Wil je hem in Deze Computer hebben staan, ga je naar extra => Netwerkverbinding maken.
Dan heb je hem in dat lijstje erbij.

BrunoB
09/04/09, 17:37
Hallo,

kan iemand me uitleggen hoe ik bij "tsclientC on tsclien" kan komen?

Heb de vorige snelkoppeling op bureaublad verwijderd maar kan nu niet terug vinden hoe ik hem gemaakt had.

Bedankt alvast

Gr B.

BrunoB
09/04/09, 19:42
Hallo,

kan iemand me uitleggen hoe ik bij "tsclientC on tsclien" kan komen?

Heb de vorige snelkoppeling op bureaublad verwijderd maar kan nu niet terug vinden hoe ik hem gemaakt had.

Bedankt alvast

Gr B.

Het is me gelukt om tsclientC in "Deze Computer" te krijgen.

Alleen nu een vraag ik wil nu ongeveer 1 gb naar de server uploaden maar als ik dat zo bekijk duurt dat een eeuwigheid.

Want is de snelste manier omdat te doen?

Dus van pc 1gb naar server.

Alvast bedankt

Gr B.

vipeax
09/04/09, 19:49
Je thuis verbinding upgraden (met glasvezel zal het vast snel zat gaan) of even een USB stick of iets dergelijks in een envelop versturen naar waar de server ook mogen zijn...

Jimmy1987
09/04/09, 20:36
Wat is dat nou weer voor onzinnig antwoord ? :X
Hij vraagt het toch normaal of niet soms ?

@BrunoB je zou kunnen proberen een ftp server op te zetten op je server, dan zal het met je volle snelheid gaan die jij thuis kunt halen gok ik. :yes:

Spyder01
09/04/09, 20:45
Wat is dat nou weer voor onzinnig antwoord ? :X
Hij vraagt het toch normaal of niet soms ?

@BrunoB je zou kunnen proberen een ftp server op te zetten op je server, dan zal het met je volle snelheid gaan die jij thuis kunt halen gok ik. :yes:

Het is niet per definitie een onzinnig antwoord. In principe heeft hij groot gelijk.

@BrunoB: of je het nu op de huidige manier doet of via FTP, dat zal qua perfomance weinig uitmaken. Het heeft nog steeds te maken met jouw maximale upload snelheid. En die is op een standaard thuis verbinding vaak aan de langzame kant.

vipeax
09/04/09, 20:49
Wat is dat nou weer voor onzinnig antwoord ? :X
Hij vraagt het toch normaal of niet soms ?

Ik bedoelde het eigenlijk serieus, behalve het glasvezel gedeelte, daar zat nog enig sarcasme in.

Zo deed ik het altijd... Bubbeltjes envelop en even van te voren bellen dat ie eraan kwam. Daarna zonden ze hem gewoon terug.

Jimmy1987
09/04/09, 20:53
Als je data hebt die snel geupload moet worden heb je hier niks aan.

En zeker met de post van tegenwoordig zou ik dat niet meer aanraden :X TNT raakt nogal eens wat kwijt ;) ik spreek uit eigen ervaring overigens.

Hadden ze hier maar glasvezel dat hadden wij allang glasvezel gehad thuis :D Helaas, hier is kabel het hoogste :p

BrunoB
09/04/09, 21:04
Dus zolang me snelheid van me thuisverbinding laag is en blijft kan ik niet snel uploaden van de pc naar de server.

Of net andersom ik download de bestanden vanaf me pc met de server.

De snelheid van de thuisverbinding blijft dus een probleem.

Iemand had me wijs gemaakt dat hij even snel met zijn serversnelheid de bestanden van zijn pc haalde.

Is dus niks van waar ik geloofde hem al niet.

Ik wil jullie bedanken voor alle antwoorden en adviesen

Als er toch nog een oplossing is wat betreft snelheid enz enz schreeuw maar ik wil graag leren.

Gr B.

Jimmy1987
09/04/09, 21:12
Er is bijna niemand die met serversnelheid ( 100mbit / 12,5 MB/s ) een thuis verbinding draait.

Ok, er zijn misschien uitzonderingen maar dat zijn diegeen met een hoop geld en dan praat ik niet over 100 euro ;)
En sommige bedrijven misschien.

Over het algemeen is downloaden met je thuisverbinding sneller als uploaden met diezelfde verbinding.
Wat voor abonnement / snelheid heb je ?