PDA

Bekijk Volledige Versie : acceptgiro



tom
29/01/03, 01:10
Als belgisch bedrijf krijgen wij de laatste 3 maanden toch een aardig pak nederlandse klanten over de vloer.
met de hoge transferkosten leek het ons verstandiger een nederlandse bankrekening te openen, wat we vorige week ook hebben gedaan.

Nu als ik facturen uitstuur word is de onderkant van het factuur een overschrijvingsformulier voor belgische bankrekeningen.

Heeft er iemand een excellsheet/pdf of ander formaat van een acceptgiro formulier ?

Deimos
29/01/03, 07:27
heb een heel erg rommelig .doc document met alle formaten volgens de acceptgiro van de postbank. Maar ben er verder niet mee bezig geweest dus het is eigenlijk 3* niets. Kan hem je wel emailen mocht je willen maar veel zul je er niet aan hebben.

[Elwin]
14/02/03, 10:03
Origineel geplaatst door tom
Als belgisch bedrijf krijgen wij de laatste 3 maanden toch een aardig pak nederlandse klanten over de vloer.
met de hoge transferkosten leek het ons verstandiger een nederlandse bankrekening te openen, wat we vorige week ook hebben gedaan.

Nu als ik facturen uitstuur word is de onderkant van het factuur een overschrijvingsformulier voor belgische bankrekeningen.

Heeft er iemand een excellsheet/pdf of ander formaat van een acceptgiro formulier ?

Wil je onderaan de pagina dan ook een acceptgiro aanhechten of?
Want als je dat wilt zul je een contract moeten afsluiten met Interpay dacht ik zodat je deze formulieren mag hebben.

Anders heeft het printen van een acceptgiro formulier denk ik weinig nut.

superior-is
14/02/03, 10:49
Yup, moet je bij Interpay doen. Dat kan je volgens mij via je Nederlandse bank regelen.

[Elwin]
14/02/03, 10:54
Origineel geplaatst door superior-is
Yup, moet je bij Interpay doen. Dat kan je volgens mij via je Nederlandse bank regelen.

Uhuh dat klopt. Alleen moet je wel een contract met InterPay afsluiten..daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden. Acceptgiro papier betaal je ook rond de 60 eurocent voor per velletje. Dus alleen de moeite waard bij het versturen van ongeveer 200 facturen per dag.

Deimos
14/02/03, 10:58
weet niet waar jullie je info vandaan hebben. Maar heb hier 2000 acceptgiro's voor geloof ik nog niet eens 150 euro. Dus reken maar uit, verder zijn contracten met interpay helemaal niet nodig.

RobbertC
14/02/03, 11:18
Waar heb je die vandaan? De bank, of zelf uitgeprint?

Deimos
14/02/03, 11:25
Uiteraard via de bank :) Verder gewoon even de betalers gegevens en dergelijken intypen en in de envelop stoppen en opsturen maar.

[Elwin]
14/02/03, 11:35
Origineel geplaatst door Deimos
Uiteraard via de bank :) Verder gewoon even de betalers gegevens en dergelijken intypen en in de envelop stoppen en opsturen maar.

Hmmz ik heb dus laatst een gesprek met de bank gehad en daar vertelden ze mij dat als ik incasso of acceptgiro formulieren wou gebruiken dat ik een contract moest afsluiten met InterPay omdat deze over dit gedeelte gaan.

WebBizz
14/02/03, 12:38
Voor incasso is dat inderdaad het geval, voor acceptgiro's volgens mij niet. Ik zie het voordeel van acceptgiro's trouwens niet, een overboeking is ook gewoon mogelijk; in beide gevallen moet je naar de brievenbus. En in beide gevallen zijn er altijd mensen die te laat betalen, kun je beter gebruik maken van automatische incasso.

superior-is
14/02/03, 14:00
Wij krijgen ook wel eens rekeningen binnen waar een acceptgiro aan hangt (bijv. de belasting of een verzekering), maar die maken wij over via tele- of internetbankieren. M.a.w. wij gebruiken ze dus niet. Nog nooit ook de vraag van een (zakelijke) klant gehad die vroeg om een acceptgiro.

WebBizz
14/02/03, 14:06
Hier exact hetzelfde verhaal...

cridea
14/02/03, 14:42
Origineel geplaatst door [Elwin]


Hmmz ik heb dus laatst een gesprek met de bank gehad en daar vertelden ze mij dat als ik incasso of acceptgiro formulieren wou gebruiken dat ik een contract moest afsluiten met InterPay omdat deze over dit gedeelte gaan.

Ik heb ook ooit over incasso gepraat, kreeg ik een hele stapel Interpay briefjes opgestuurd. Gewoon zelf een formuliertje maken bleek niet toegestaan. ABN-Amro heb ik het dan over. De Postbank schijnt wat makkelijker te zijn.

Web123.nl
14/02/03, 15:16
De transactiekosten welke de bank rekent voor een gewone overboeking zijn veel lager dan die voor het ontvangen van een acceptgiro. Dan heb je het nog niet gehad over de kosten voor het uitgeven van de acceptgiro's en de papier en drukkosten om dit te doen. (ja.. ook met je eigen printer kost het geld)

Gewoon je rekeningnummer op de factuur en iedere willekeurige persoon kan de rekening betalen via overschrijf formulier of desgewenst internet bankieren.

Deimos
16/02/03, 17:18
Voor incasso is dat inderdaad het geval, voor acceptgiro's volgens mij niet. Ik zie het voordeel van acceptgiro's trouwens niet, een overboeking is ook gewoon mogelijk; in beide gevallen moet je naar de brievenbus. En in beide gevallen zijn er altijd mensen die te laat betalen, kun je beter gebruik maken van automatische incasso.
Automatische incasso is irritant, want hoe ga je dan te werk in geval van nacalculatie??


Origineel geplaatst door thehunter
De transactiekosten welke de bank rekent voor een gewone overboeking zijn veel lager dan die voor het ontvangen van een acceptgiro. Dan heb je het nog niet gehad over de kosten voor het uitgeven van de acceptgiro's en de papier en drukkosten om dit te doen. (ja.. ook met je eigen printer kost het geld)

Gewoon je rekeningnummer op de factuur en iedere willekeurige persoon kan de rekening betalen via overschrijf formulier of desgewenst internet bankieren.

Voordeel van een acceptgiro is dat deze vaak bij de andere acceptgiro's komen en sneller worden betaald. Onze ervaring is dat sinds het gebruik van acceptgiro's de betalingen veel sneller binnenkomen. Verder wat is nou zeg 5 eurocent per factuur extra kosten in vergelijking met aantal emails / betalingsherinneringen?

Web123.nl
16/02/03, 23:59
Een autom. incasso hoeft m.i. niet perse voor een bepaald bedrag te zijn.
KPN kan toch immers ook iedere maand de telefoonrekening autom. afschrijven, en die is zeker niet gelijk iedere maand. Nacalculatie lijkt mij dus mogelijk.

Wat betreft dat acceptgiro's sneller worden betaald heb je wel een punt! Zijn er meer mensen met deze ervaring? Dan is het nl. wel serieus interessant om daarop over te stappen.

WebBizz
17/02/03, 07:43
Origineel geplaatst door Deimos

Automatische incasso is irritant, want hoe ga je dan te werk in geval van nacalculatie??

Kwestie van een doorlopende machtiging. De klant machtigt de leverancier om alle bedragen aangaande de dienst en toekomstige dienten af te schrijven. Dus de bedragen voor de webhosting, eventuele later toegevoegde opties en zaken die met nacalculatie te maken hebben zoals overschrijding dataverkeer.

Er zijn zoveel bedrijven die variabele bedragen afschrijven... neem idd KPN, Vodafone en de KvK maar als voorbeeld.

xs2
18/06/03, 00:51
Ik begin er niet aan.. we doen zelf aan digitale facturen online. Niet via email maar op ons admin panel waar de klant ze zelf uit kan printen.

Betaling blijkt voor meer dan 80% electronisch gedaan te worden. Dit merk ik omdat er anders een betaalslip bijzit. Waarom dus al dat papierwerk de deur uit zien te werken ? :) Hier worden er steeds meer per email geinformeerd over hun nieuwe online factuur.. natuurlijk met online betaal optie.

michel
26/06/03, 10:26
Volgens mij ken je dit gewoon bij je Nederlandse Bank regelen en bestellen.
Ik zou het eve bij hun navragen,, en helpen hun je wel op weg.

eXite
26/06/03, 11:48
Wij sturen altijd gewoon een factuur met daaronder

"Gelieve vóór x over te maken op rek. nr. 33.99.72.122 t.n.v. FutureFlex te Huizen"

Werkt altijd ;)