PDA

Bekijk Volledige Versie : .com geen 60 dagen in quarantaine



Wes
08/04/09, 10:39
Een vriend van mij heeft een domeinnaam geregistreerd bij een host. Op 16 februari heeft hij dit domeinnaam daar opgezegd om hem te verhuizen naar een nieuwe host. Hij heeft bij zijn nieuwe host een aanvraag gedaan.

Op 23 maart blijkt dat het domein geregistreerd is door een partij die er een willekeurige set met links op heeft gezet (je kent ze vast wel).

Naar mijn weten is er een quarantaine van 60 dagen voor deze opnieuw geregistreerd mag worden. Hij is momenteel niet blij met het feit dat zijn domeinnaam weg is, is er een manier om deze alsnog te verkrijgen? Is er iets verkeerd gegaan?

VinceSTM
08/04/09, 10:47
1) nooit opzeggen en dan verhuizen, maar andersom
2) meestal is dat een quarantainepagina van de host/registrar
3) wat is de domeinnaam, kunnen we controleren of hij daadwerkelijk in Quarantaine staat of dat de registrar m zelf heeft gehouden.

Dezo
08/04/09, 11:02
Een vriend van mij heeft een domeinnaam geregistreerd bij een host. Op 16 februari heeft hij dit domeinnaam daar opgezegd om hem te verhuizen naar een nieuwe host. Hij heeft bij zijn nieuwe host een aanvraag gedaan.

Op 23 maart blijkt dat het domein geregistreerd is door een partij die er een willekeurige set met links op heeft gezet (je kent ze vast wel).

Naar mijn weten is er een quarantaine van 60 dagen voor deze opnieuw geregistreerd mag worden. Hij is momenteel niet blij met het feit dat zijn domeinnaam weg is, is er een manier om deze alsnog te verkrijgen? Is er iets verkeerd gegaan?

Wat was de vervaldatum van het domein ?

daveww
08/04/09, 13:01
Ik meen mij te herinneren dat zodra een domeinnaam in quarantaine staat hij ook niet verhuisd kan worden. Correct me if im wrong (meen dat al eens te zijn tegengekomen)

jeffrey
08/04/09, 13:50
Ik meen mij te herinneren dat zodra een domeinnaam in quarantaine staat hij ook niet verhuisd kan worden. Correct me if im wrong (meen dat al eens te zijn tegengekomen)
Klopt.
Je kunt hem alleen door de huidige registrar eruit laten halen en daarna verhuizen.

maxnet
08/04/09, 16:45
Naar mijn weten is er een quarantaine van 60 dagen voor deze opnieuw geregistreerd mag worden.

Vanaf het moment dat het domein echt verwijderd is, duurt het 35 dagen voordat deze weer beschikbaar voor registratie komt.


Wel zijn er een aantal Amerikaanse registrars, die het domein eerst nog een tijdje van hun reclame voorzien, voordat ze hem echt verwijderen.
Misschien dat je daarom aan 60 dagen dacht?

daveww
08/04/09, 18:36
Vanaf het moment dat het domein echt verwijderd is, duurt het 35 dagen voordat deze weer beschikbaar voor registratie komt.


Wel zijn er een aantal Amerikaanse registrars, die het domein eerst nog een tijdje van hun reclame voorzien, voordat ze hem echt verwijderen.
Misschien dat je daarom aan 60 dagen dacht?Het is toch 60 dagen in quarantaine ná opzeggen, en zodra na de 60 dagen niets meer wordt vernomen dat hij uit quarantaine is en weer beschikbaar is?

maxnet
08/04/09, 19:02
Het is toch 60 dagen in quarantaine ná opzeggen

http://www.icann.org/en/tlds/agreements/verisign/appendix-07-01mar06.htm



3.1.6 Redemption Grace Period

A domain name is placed in REDEMPTIONPERIOD status when a registrar requests the deletion of a domain that is not within the Add Grace Period. A name that is in REDEMPTIONPERIOD status will not be included in the zone file. A registrar can not modify or purge a domain in REDEMPTIONPERIOD status. The only action a registrar can take on a domain in REDEMPTIONPERIOD is to request that it be restored. Any other registrar requests to modify or otherwise update the domain will be rejected. Unless restored, the domain will be held in REDEMPTIONPERIOD status for a specified number of calendar days. The current length of this Redemption Period is 30 calendar days.

[...]

3.3.2 Pending Delete Period

A domain name is placed in PENDING DELETE status if it has not been restored during the Redemption Grace Period. A name that is in PENDING DELETE status will not be included in the zone file. All registrar requests to modify or otherwise update a domain in PENDING DELETE status will be rejected. A domain name is purged from the registry database a specified number of calendar days after it is placed in PENDING DELETE status. The current length of this Pending Delete Period is five calendar days.


30 dagen (waarin het domein nog gereactiveerd kan worden) + 5 dagen (waarin dat niet meer kan) = 35 dagen.


Let wel op dat dit vanaf het moment is dat het domein echt verwijdert is, en het domein niet meer functioneert.

Bij een aantal met name Amerikaanse partijen verwijderen ze je domein niet direct, als je hem niet verlengd.
Eerst zetten ze er nog een tijdje hun reclame op.