PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail relay oplossing gezocht



Ahmed
07/04/09, 16:28
Hey WHT'ers...

Op een Windows Server 2003 bak, draait MailEnable professional.

Het is een hostingserver en op sommige websites die hierop draaien wordt gebruik gemaakt van een PHP contactformulier.

Mail Relay staat nu aan:
- Allow relay for authenticated senders
- Allow relay for local sender adresses


Dit is gedaan, omdat je anders geen email via de php formulieren kan sturen naar non-local adresses.

Ik zoek eigenlijk een oplossing om de mail relay uit te zetten en toch de php contactformulieren te kunnen gebruiken (met daarbij de optie om het emailadres van degene die het formulier invult als sender-address te gebruiken.

Via mailenable support website word ik ook niet veel wijzer

Weet een van jullie hoe ik dit goed in kan stellen?

Dreas
07/04/09, 16:37
Waarom wil je de mailrelay uitzetten? Als je zelf geen mail wilt relayen kan je dat via een externe SMTP dienst doen.

Ingvald
07/04/09, 17:42
Installeer gewoon de MS SMTP service en laat alleen relayen door 127.0.0.1. Indien je geen IP meer vrij hebt, kan je desnoods deze op een andere poort laten draaien. Is toch enkel maar uitgaand.

Uiteraard in php.ini wel aanpassen dat hij via de MS SMTP stuurt.

Ahmed
07/04/09, 17:56
Waarom wil je de mailrelay uitzetten? Als je zelf geen mail wilt relayen kan je dat via een externe SMTP dienst doen.

Ik wil het niet uitzetten, maar het probleem is, dat ik wél wil dat de contactformulieren werken, maar niet wil dat er via mijn server spam wordt verstuurd (omdat er nu dus niet wordt geauth op de smtp)

@Ingvald,

Kan ik dit niet bereiken met MailEnable?

Ingvald
07/04/09, 18:02
Geen idee, geen ervaring met MainEnable. We maken gebruik van SmarterMail, en daarin kan je met een whitelist werken. Kan zoies niet in MailEnable?

Ahmed
07/04/09, 18:23
Jawel,

Er is een optie "Allow relay for priveliged IP-ranges"

Kan ik daar gewoon localhost en server ip in de whitelist zetten? Zodat ik "Allow relay for locale sender adresses" kan uitschakelen?

Ingvald
07/04/09, 22:00
Dat lijkt me wel, maar test het eens uit?

Ahmed
07/04/09, 22:02
Ja ga ik vannacht of in het weekend proberen. Ik doe het liever niet door de weeks op de productieserver. Bedankt voor de tips!

daveww
07/04/09, 23:19
Jawel,

Er is een optie "Allow relay for priveliged IP-ranges"

Kan ik daar gewoon localhost en server ip in de whitelist zetten? Zodat ik "Allow relay for locale sender adresses" kan uitschakelen?Dan zou je inderdaad 127.0.0.1 (geen 'localhost' aangezien dat geen IP is) en IP waarop het domein draait moeten opgeven.