PDA

Bekijk Volledige Versie : oxxa post spam



Japje
07/04/09, 13:05
Krijg vandaag opeens stapeltje oudewetse post spam van oxxa:

http://japje.nl/wp-content/oxxa1.png
http://japje.nl/wp-content/oxxa2.png

Hebben meer mensen deze ispkart oxxa spam gehad? Wij hebben geen formuliertje of wat ingevuld van oxxa, en wij doen ook verder geen zaken met ze..

Lijkt me sterk dat ze deze lijst van Dave hebben gekregen.

dennis0162
07/04/09, 13:14
Ik heb 3 stuks gehad. Allemaal op namen die ingeschreven stonden bij de ISP kart in mijn team.

Marin
07/04/09, 13:28
Hier ook.. Ook ISP Kart comp... Ik heb alleen mn visitekaartje in die HP doos gegooit en ze hadden er een bij dat spijkerslaan (maar dat was geen OXXA dacht ik).

Edit: Mijn post insinueerde dat ik de organisatie de schuld gaf, dat is absoluut niet de bedoeling.

Wido
07/04/09, 13:37
Valt toch gewoon in te zien op de website van de kartcompo? Dan is het even wat zoekwerk en hebben ze je gegevens.

Ber|Art
07/04/09, 13:40
Valt toch gewoon in te zien op de website van de kartcompo? Dan is het even wat zoekwerk en hebben ze je gegevens.Idd niet zo moeilijk,

Om nu de organisatie hier de schuld van te geven zonder onderbouwing vind ik veels te ver gaan!

Japje
07/04/09, 13:44
Daarom zei ik ook dat het me sterk leek dat het via dave geregeld is. Dit zullen ze wel zelf bij elkaar hebben geraapt.. :thumbdown:

Waarom doen zulke bedrijven dit toch.. zeker in deze markt is dit een nogo IMHO

Marin
07/04/09, 13:53
Om nu de organisatie hier de schuld van te geven zonder onderbouwing vind ik veels te ver gaan!

hmm, ik heb even een edit in mn post hierboven aangebracht. Toen ik hem terug las kwam dat inderdaad over alsof ik de org. de schuld gaf en dat is absoluut niet mijn bedoeling. De organisatie was top.

Er zijn imho een paar mogelijkheden

- De website (deze had ik inderdaad over het hoofd gezien)
- De organisatie (wat mij niet voor de hand lijkt te liggen)
- Het spijkerslaan? Wie heeft daar aan meegedaan en zn kaartje afgefeven?

Het is namelijk wel typisch dat ze de "spam" naar ons bezoekadres stuurde. Op onze site staat een ander postadres (en uiteraard ons bezoekadres), op onze visitekaartjes staat het bezoekadres.

Dat laat meteen de organisatie afvallen, want die hebben alleen ons post adres, dacht ik.

Ber|Art
07/04/09, 13:58
Ik heb mijn kaartje nergens achter gelaten maar wel post gekregen...geadresseerd aan mijn vrouw, dus kunnen ze het alleen van de site hebben!

Marin
07/04/09, 14:00
ach, wat maakt het ook uit.. de papierbak was er blij mee :D

Randy
07/04/09, 14:10
Papierbak?

*mompelt iets met terug naar je maker*

Marin
07/04/09, 14:14
Papierbak?

*mompelt iets met terug naar je maker*

De hele papierbak retour naar Oxxa ?? ;)

dreamhost_nl
07/04/09, 14:15
Als je alles retour afzender verstuurt blijf je lopen naar de postbus...

mikeh
07/04/09, 14:36
Is goed voor de economie ;)

Japje
07/04/09, 14:39
Is goed voor de economie ;)

en voor de gezondheid, beetje bewegen kan geen kwaad ;-) dus.. oxxa.. bedankt voor de beweging! :rolleyes:

Marin
07/04/09, 15:08
Jullie hebben gelijk, hij gaat gewoon retour :D

Japje
07/04/09, 15:19
Jup, gelijk hier allemaal retour afz en in de bus gegooit, kwam er toch langs.. :D

Memnon
07/04/09, 17:10
Ook hier is de 'spam' ontvangen. Mijn collega's en ik hadden geen kaartje achtergelaten voor deze club. Ik vermoed dat men de deelnemerlijst heeft gepakt en de deelnemende bedrijven deze zooi hebben toegestuurd.

Ik zou zeggen, weren van volgende ISPKart events. Uiteraard heeft het foldertje een enkeltje prullenbak gehad.

Erik H.
07/04/09, 17:22
Misschien mis ik hier een heel punt maar je hebt een partij (oxxa) die een groep potentiele klanten wil bereiken. Net zoals er partijen op de ISP kartcompetitie promotiemeisjes in te korte rokjes laten rondhuppelen, je sushi en een drankje aanbieden. Dat is een commerciele uiting, dat doen ze niet omdat ze GRAAG willen dat JIJ een leuke dag hebt, sorry. Dat ze dan ook nog eens een foldertje rondsturen met een aanbieding die voor sommigen interessant kan zijn... ik zie er het probleem niet van in.

Ik ontvang dagelijks heel veel "antieke spam" in de vorm van foldertjes van ICT gerelateerde bedrijven die veel minder interessant is voor mij. En ook mijn mailbox stroomt vol met aanbiedingen voor t-shirts, een parasol, drukwerk etc etc etc.

What's the point in hemelsnaam ?

Laten we dan meteen ook stoppen met adverteren op WHT (dat is dan ook maar "not done") en iedereen die zijn bedrijfsnaam onder elke post zet. Ook not done ?

//edit: heb persoonlijk welgeteld 1 domeinnaam bij oxxa, uit de tijd van domeinbulk. Voordat mensen denken dat ik daar nou grote klant ben ofzo...

Randy
07/04/09, 17:43
Het gaat mij om de manier waarop. Deelnemerslijsteren plunderen / databases rippen vind ik persoonlijk not done. Dave biedt prima partner-mogelijkheden om zelf actief mee te doen op de ISP kartcompetitie.
Misschien kan Dave duidelijkheid geven of oxxa een partner/sponsor was?

-Kevin
07/04/09, 17:49
Hier ook 3 stuks, ook maar eens retouren.

Of zal ik nog even wachten, begint alvast te stapelen @ pallet :-)

Pallet zending doet hun ook voordeel

Marin
07/04/09, 17:50
Hier ook 3 stuks, ook maar eens retouren.

Of zal ik nog even wachten, begint alvast te stapelen @ pallet :-)

Pallet zending doet hun ook voordeel

Geef je adres maar, dan stuur ik ze wel naar jou ;)

-Kevin
07/04/09, 17:53
Skyhosters Internet Service
T.A.V Papier inzameling
D-kampstraat 19
1634EH Scharwoude


Nog meer mensen?

Hosted
07/04/09, 18:46
Wij hebben deze folder ook gekregen echter in een andere vormgeving. Namelijk als een netbook van acer die ze dus weggeven.
Wij waren dit jaar zelf niet op de ISP-kart dus ze hebben ook via andere wegen contact gegevens op gezocht. Wellicht de KVK....

Marin
07/04/09, 18:58
Wij hebben deze folder ook gekregen echter in een andere vormgeving. Namelijk als een netbook van acer die ze dus weggeven.
.

Oh die folders lagen ook op de ISP Kart comp. hadden ze vast nog over :D

Serveo
07/04/09, 19:03
Wij hebben deze folder ook gekregen echter in een andere vormgeving. Namelijk als een netbook van acer die ze dus weggeven.
Wij waren dit jaar zelf niet op de ISP-kart dus ze hebben ook via andere wegen contact gegevens op gezocht. Wellicht de KVK....

Heb die ook ontvangen vorige week + een soort nieuwsbrief een dag na elkaar. Maargoed ik heb er persoonlijk op niets tegen en zie het wel tot één van de grotere partijen worden.

santema
07/04/09, 19:10
Wij hebben deze folder ook gekregen echter in een andere vormgeving. Namelijk als een netbook van acer die ze dus weggeven.
Wij waren dit jaar zelf niet op de ISP-kart dus ze hebben ook via andere wegen contact gegevens op gezocht. Wellicht de KVK....

Hier ook tweemaal ontvangen ook via KvK denk ik. Kan het uiterlijk niet meer herinneren (papierbak ;)).

Vindt het retour afzender gedoe een beetje kinderachtig, opzicht vindt ik dit best een nette manier van reclame maken (beter dan een goedkoop mailtje in je spamfolder).

Wellicht hebben ze de deelnemerslijst van de ispkart wel gekocht, weet jij veel...

Komt hier regelmatig papieren spam binnen, ProServe doet dit ook regelmatig bijvoorbeeld...

Lite-On
07/04/09, 19:20
Ik heb hem vorige week ook gehad. Echter sta ik tot zover bekend niet ingeschreven @ kartcompetitie :)

Gaat hier direct naar de papier bak

RichardVD
07/04/09, 19:36
Op 31 maart heb ik ook de gewone versie in de vorm van de laptop gehad. Heb er zelf geen probleem mee, krijg ook colocatie, dedicated, vps en APC aanbiedingen. De realtime registar klok heeft alleen mijn brievenbus helaas overgeslagen de rest van de spam komt gewoon door de brievenbus binnen net als het ongeadresseerd reclame drukwerk waar de meeste zich hier ook niet druk om maken.

Mijn bedrijfsnaam staat wel op de isp kartcompetitie website vernoemd maar heb deze reclame niet gehad, ben ook niet geweest helaas dus misschien dat het daar mee te maken heeft.

Domenico
07/04/09, 22:11
Wat zeuren jullie nou? Hier zijn er negen bezorgd inclusief een laptop. ;)
Vind het verder niet erg maar eigenlijk wel voor de bomen die er voor zijn gekapt. Filteren op adres is toch niet zo moeilijk...

jandirkse
07/04/09, 22:19
Vaak worden ze gewoon door een Direct Mailing bedrijf verzonden.
die heeft gewoon een dvdtje of cdtje met alle adres gegevens.

1 is niet zo erg 10 stuks zoals jij er krijgt Domenico lijkt mij wel te irriteren.
Voorheen kregen we ze van onze server leverancier gelukkig is die er mee gestopt.
met het spammen.

RichardVD
07/04/09, 22:51
Filteren op adres is toch niet zo moeilijk... Juist wel zelfs APC die wereldwijd hun reclame verstuurd kan het nog niet eens. Krijg al enige tijd 3 exemplaren op dezelfde dag. Ik scheid dan netjes het plastic zakje van het papier om het vervolgens weg te gooien. Consumptiemaatschappij heet dat toch ;-)?

Stefan Mensink
07/04/09, 23:40
Ik snap de commotie niet. Hij viel me overigens net ook pas op. Vermoedelijk lag hij al een tijdje op mijn bureau op de stapel 'waarschijnlijk reclame'.
Verder best een nette folder. Ik krijg wel vervelender reclame eigenlijk; dit is beter dan partijen die me wat webruimte proberen te verkopen.

Kilo's reclame gooi ik wekelijks weg, en ik zou me druk maken om 2 velletjes? Right.
Gewoon opgeborgen in de ronde archiefbak en klaar.

Sorcer
07/04/09, 23:44
Kilo's reclame gooi ik wekelijks weg, en ik zou me druk maken om 2 velletjes? Right. Gewoon opgeborgen in de ronde archiefbak en klaar.

Inderdaad, dacht iedereen maar zo ;) het is inderdaad allemaal niet zo moeilijk. Je zou je er spontaan druk om gaan maken.

Erik H.
08/04/09, 07:06
Het gaat mij om de manier waarop. Deelnemerslijsteren plunderen / databases rippen vind ik persoonlijk not done. Dave biedt prima partner-mogelijkheden om zelf actief mee te doen op de ISP kartcompetitie.
Misschien kan Dave duidelijkheid geven of oxxa een partner/sponsor was?

Point taken. Maar ok, er staat een lijst met deelnemers aan de ISP kartcompetitie op de website. Het is niet zo dat er een volledig adresbestand ook bij stond dus dat hebben ze handmatig er bij moeten zoeken.

Als ik alle SIDN deelnemers een mailing wil sturen ga ik naar SIDN.nl, en zoek alle adressen van de deelnemers er bij. Als ik WHT members een mailing wil sturen zoek ik alle adressen van de mensen die op WHT met hun bedrijfsnaam staan. En als ik nog meer bedrijven wil ga ik naar de KvK waar ik voor enkele centen ALLE adressen op haal van de voor mij relevante selectie. En als ik op WHT adverteer dan maak ik in zekere zin ook gebruik van de database van WHT om mensen te bereiken.

Daarbij is het natuurlijk prachtige reclame dat iedereen over de mailing blijft praten op WHT en het bericht door de continue updates bij een ieder onder de aandacht komt. Actie geslaagd lijkt me.

Pur
08/04/09, 09:45
Daarbij is het natuurlijk prachtige reclame dat iedereen over de mailing blijft praten op WHT en het bericht door de continue updates bij een ieder onder de aandacht komt. Actie geslaagd lijkt me.

Niet alle aandacht is positief. Denk bijvoorbeeld dat Buckler uiteindelijk toch minder blij was met de aandacht van Youp als de woordvoerd(st)er ons eerst wilde doen geloven.

En de tendens zoals mij die opvalt die deze spam niet heeft ontvangen:

- Oxxa kan niet filteren. En dat komt op mij in ieder geval niet professioneel over.
- Oxxa verkrijgt blijkbaar op ethisch minder verantwoorde manier een lijst van adressen.
- Het wordt door de mensen hier grotendeels als negatief ervaren (ook door punt 2)
- Ik heb nog niemand hier horen zeggen dat ie nu klant gaat worden bij Oxxa.

Het enige pluspunt is dat ze een minder makkelijke route hebben gekozen (in tegenstelling tot email spam).

On a side note... Wij zijn ons aan het orienteren op een partij om de niet .nl domeinen onder te brengen en hebben daar een shortlist waar Oxxa ook nog op voorkwam.

Dezo
08/04/09, 10:05
Ik dacht dat post aan bedrijven niet aanzien wordt als een soort van spam. Je krijgt dagelijks post van bedrijven allerhande die je wat proberen te verkopen, waarom zou dan post van oxxa plots wel spam zijn ?

mordamus
08/04/09, 11:42
maar hoe zijn over het algemeen de ervaringen met Oxxa? Hun prijzen en beheerapplicatie zien er erg goed uit.

Met de wijziging van Sidn misschien een interessante mogelijkheid om over te stappen.

t.bloo
08/04/09, 11:48
maar hoe zijn over het algemeen de ervaringen met Oxxa?

Als je goed oplet, dan werken wegverhuizingen er prima. Verlengingen met voldoende saldo werken ook prima. De rest zou ik niet weten. We hebben er nog een paar oude domeintjes staan en ten opzichte van domeinbulk lijkt het een hele verbetering.

Randy
08/04/09, 15:04
Ik dacht dat post aan bedrijven niet aanzien wordt als een soort van spam. Je krijgt dagelijks post van bedrijven allerhande die je wat proberen te verkopen, waarom zou dan post van oxxa plots wel spam zijn ?

Omdat bij de KVK keurig aangegeven is hier geen prijs op te stellen.

BsHosting
08/04/09, 15:07
Dan moet je daar de kvk op aan spreken en niet degene die de mailing verstuurd.

aviestar
08/04/09, 16:20
Doe eens moeilijk man, hun hebben gewoon gebruik gemaakt van het bestaande adressen bestand van Domeinbulk....

Onze oude klanten staan ook nog in ons systeem, en ik kan mij voorstellen dat ze alsnog (met de oude situatie van domeinbulk, wat echt zéér slecht was) ook naar de oude klanten een mailing gedaan hebben. Lijkt mij niks mis mee... en zelfs wel goed doordacht om hun ook mee te nemen.

Wij zaten bijna helemaal bij TransIP... totdat het overgenomen werdt... toen hebben wij eerst gewacht op hun nieuw systeem. Die bij ons goed in aarde viel en waarop wij besloten hebben weer naar oxxa(domeinbulk) te gaan.

Met een grote pakket veranderingen en verbeteringen is het gewoon slim wat ze gedaan hebben om ook de oude klanten een mailing te versturen.

Japje
08/04/09, 16:37
Doe eens moeilijk man, hun hebben gewoon gebruik gemaakt van het bestaande adressen bestand van Domeinbulk....

en wat nou als je daar niet in staat? :unsure:

BsHosting
08/04/09, 17:59
en wat nou als je daar niet in staat?

Zo kan je allerlei smoesjes verzinnen.
Dit soort reclame kan nog nuttig zijn.

Ik zie dit toch liever als telkens weer een mailing aan de bewoners van dit pand: o.a. postcodeloterij, bankgiroloterij,WNF, etc etc.
Die halen je naam uit de GBA schijnbaar.

Pur
08/04/09, 19:06
Zo kan je allerlei smoesjes verzinnen.
Dit soort reclame kan nog nuttig zijn.

Ik zie dit toch liever als telkens weer een mailing aan de bewoners van dit pand: o.a. postcodeloterij, bankgiroloterij,WNF, etc etc.
Die halen je naam uit de GBA schijnbaar.

En als je bij InfoFilter aangeeft dat je dat soort 'spam' niet wil ontvangen dan krijg je uiteindelijk het meeste ook niet meer. Er zit geloof ik zelfs een vinkje bij dat je niks van loterijen wil ontvangen.

Memnon
09/04/09, 09:12
Tjah, hier is het toch de ISP kart deelnemers lijst geweest die gebruikt is in ons geval zijn (ex)collega's + vriendinnen zijn ook aangeschreven.

Maar agh het is ze wel gelukt bij mij op een shortlist te komen ... van partijen waar ik geen zaken mee ga doen.

tvm
09/04/09, 09:25
JM-Bruneau, Viking direct, 3 suisses, etc. Zijn ook op de shortlist geraakt zeker? Deze bedrijven kopen ook onze contactgegevens hoor. Nu is het een concurrent en wordt er zulk zijktopic over geopend.

Just my 2 cents.

Memnon
09/04/09, 15:00
Geen last van die bedrijven. Viking koop ik spulletjes bij in daarvoor is gekozen.

Diepe zucht overigens ,,, kennelijk heeft Oxxa mijn eerdere post kennelijk niet goed gelezen.

Ter verduidelijking voor de Oxxa medewerkers die hier ook posten (en privé messages sturen)
Oxxa staat bij mij op een shortlist ... van partijen waar ik geen zaken mee ga doen.

Privé / sales berichten via WHT hebben dus weinig zin.

Dave Aaldering
09/04/09, 19:21
Hallo Allemaal,

Ik haak voor de zekerheid toch even in :-)

Wij als organisatie van de ISP Kartcompetitie verstrekken geen enkele gegevens aan welke sponsor dan ook (zelfs niet aan de hoofdsponsor!) anders dan een algemeen overzicht van het bezoekersveld. Bijvoorbeeld uit welke branches men komt, of wat de gemiddelde bedrijfsgrootte is.

Dit is al vanaf het eerste jaar ons beleid/onze manier van doen. Het evenement draait om de bezoekers en die moeten en mogen van mij verwachten dat er discreet met hun gegevens wordt omgesprongen. Zo zou ik dat zelf ook graag zien als ik mijn gegevens ergens achter laat. Voor die integriteit sta ik dan ook persoonlijk in. De sponsors hebben allemaal een meer dan goede kans om de contactgegevens van de bezoekers waar ze kennis mee maken op het evenement zelf aan hen te vragen. Op deze manier blijft eventueel contact opnemen achteraf altijd gewenst en relevant.

De deelnemerslijst staat natuurlijk gewoon op de website. Dat is handig want dan kun je zien wie er nog meer komen. Als iemand besluit die lijst te "misbruiken" en zelf aan te vullen met adresgegevens en daar een mailing op los laat kan ik dat natuurlijk niet tegenhouden. Ik zou zelf niet voor deze aanpak kiezen want ik stuur liever iets relevants naar mensen die er op zitten te wachten, dan een algemeen bericht naar een hele grote groep mensen waarvan de meesten helemaal niet om een bericht gevraagd hebben.

Onze "vrienden" van Oxxa/Internet Today heb ik natuurlijk even een belletje gegeven om ze te zeggen dat dit niet echt chique is, en dat het niet in de spirit van de ISP Kartcompetitie is om mensen ongevraagd na te mailen. Hun ijver om de complete lijst samen te stellen is natuurlijk weinig zinvol als je daarna een hele lijst mensen compleet irrelevant en ongevraagde post toe stuurt. Ik betwijfel of het meer oplevert dan het gekost heeft. Zowel aan postzegels als aan reputatieschade ;-)

Randy
09/04/09, 20:18
Duidelijk Dave... Ik gaf eerder al aan dat je met de ISP Kartcompetitie voldoende mogelijkheden biedt aan welwillende bedrijven. OXXA hoort hier dus blijkbaar niet onder te vallen. Ik weet genoeg.

Thijs
09/04/09, 23:28
Ik reageer eigenlijk nooit op dergelijke "beneden niveau topcis", maar hoe kom ik dan altijd aan die ISP Kartcompetitie SPAM folders ?

Ik heb zelf de Oxxa folder gekregen en snap best dat dit voor mensen aantrekkelijk is, en er is niets mis met mailingen via de post, dit is netter en professioneler dan email SPAM om klanten binnen te trekken.

Nu heb ik ook geen hekel aan een email van een partij welke zaken wil doen en niet alleen geld wil verdienen, dat even terzijde.

Dergelijke topics komen vaker op mij over, ook met email spam, dat iemand een ander zijn (wellicht zeer goede) idee gunt.

En de ISP Kartcompetitie lijst gebruiken ? Dus als ze een KvK bestand, wat ook nog gebeurd kan zijn, gekocht hadden was dit topic niet gestart ?

Dat zijn mijn 2 centen.

Nu eens wachten tot er eern topic over True, Proserve, Mijn Domein, Your Hosting en Odon komt... zover ik weet kunnen deze partijen er ook wat van.

Sander-
10/04/09, 00:00
Beetje jammer dat hier zoveel ophef over gemaakt wordt. Dit soort zaken gebeuren iedere dag en overal in de zakelijke wereld. Wij hebben hem ook gehad, even bekeken en daarna in de vuilnisbak gegooid, omdat we met andere partners werken op dat gebied. Maar van de andere kant is het nooit verkeerd om toch ook een beetje in de gaten te houden wat er verder nog mogelijk is.

BTW: Met dit topic worden wss alleen maar meer bedrijfjes hier op WHT op het goede idee gebracht om de lijst met bedrijven van de kartcompetitie even toe te voegen aan hun leads lijsten...

Dezo
10/04/09, 11:20
JM-Bruneau, Viking direct, 3 suisses, etc. Zijn ook op de shortlist geraakt zeker? Deze bedrijven kopen ook onze contactgegevens hoor. Nu is het een concurrent en wordt er zulk zijktopic over geopend.

Just my 2 cents.


Ja, dat vond ik ook zo vreemd .. overtoom, makro, ... noem ze maar op.

Pur
10/04/09, 11:28
En de ISP Kartcompetitie lijst gebruiken ? Dus als ze een KvK bestand, wat ook nog gebeurd kan zijn, gekocht hadden was dit topic niet gestart ?


Gezien dat ex-werknemers en vriendinnen de reclame ook hebben gehad, en wij niet (en wij staan met 3 relevante bedrijven bij de KVK ingeschreven) en zijn ook niet bij de kart competitie geweest sluit de KVK toch wel een heel stuk uit.

Als het via de KVK was geweest ala. Je weet dat je nou eenmaal post spam gaat krijgen als je bij de KVK gaat inschrijven (als het goed is). Overigens hanteer ik dezelfde policy op Viking, Office Center etc. Ik koop bij voorkeur niet bij mensen die mij ongevraagd iets sturen.

t.bloo
10/04/09, 11:32
Ik koop bij voorkeur niet bij mensen die mij ongevraagd iets sturen.

heb ik ook wel eens geopperd bij de belastingdienst en gemeente :smartass:

BsHosting
10/04/09, 11:41
Wat kunnen mensen toch mekkeren om wat reclame.
99,9% van de mensen die hier mekkert heeft zeker te weten ook reclame gemaakt of doet dat nog steeds.

Uiteindelijk zit er misschien iets bij wat je leuk vind, deze reclame heb je als bedrijf soms wat aan dat is beter als de gewone reclame.
Mensen kunnen zo moeilijk zijn af en toe.

Bevalt een mailing je niet dan is het hup papierbak in en klaar.
Ik heb meer een hekel aan viagra spam etc.

Domenico
10/04/09, 12:50
Geen probleem mee hoor. Zoals ik al zei vind ik het wel zonde van het papier als je acht folders stuurt naar hetzelfde adres...

BsHosting
10/04/09, 12:51
8 stuks naar 1 adres dat is inderdaad onzin.

Dezo
10/04/09, 14:45
Geen probleem mee hoor. Zoals ik al zei vind ik het wel zonde van het papier als je acht folders stuurt naar hetzelfde adres...


Das inderdaad al wat anders :p

daveww
10/04/09, 16:12
Zoals ik al zei vind ik het wel zonde van het papier als je acht folders stuurt naar hetzelfde adres...Ze waren vergeten om te filteren op dubbele contacten :thumbup:

tvm
10/04/09, 16:28
reclame per post vind ik niets mis mee, spam per mail vind ik al een heel stuk anders. Bedrijven die het kunnen beoorloven reclame per post en dan nog eens op naam te versturen vind ik al behoorlijk betrouwen. Vooral omdat het bedrijf in een gros deel van de gevallen over een behoorlijk bedrijfskapitaal beschikt.

Ergens vind ik ook niet dat je reclame per post spam mag noemen, B2B is wettelijk toegelaten. En inderdaad ik ontvang ook regelmatig 2 tot 3 maal dezelfde reclamen van kleine en grote bedrijven, jammer dat ze niet filteren per adres.

Randy
10/04/09, 18:13
Ging er mij om dat ik bij de KVK aangegeven heb geen interesse te hebben in B2B mailings en de KVK mijn adres dus niet in een bestand meegeeft. Als ik op de ISP Kartcompo - of waar dan ook - partijen spreek en vrijwilig mijn kaartje achter laat dan geef ik dus aan interesse te hebben. Dat is hier niet gebeurd. En zeker in dit geval biedt de organisatie van de ISP Kartcompetite voldoende mogelijkheden om je te presenteren. Het is dan extra zwak dat een partij de deelnemerslijst misbruikt voor commerciele doeleinden. Daarom in mijn geval retour afzender. Hetgeen ik overigens met alle B2B mailings doe waarvan ik zeniet wens. Anders blijf jeontvangen en in adressenlijsten zitten.

Overigens gebruik ik zelf ook wel eens adressenbestanden van de KVK. Hier is niets mis mee, omdat de mensen die aangegeven hebben geen interesse in B2B mailing te hebben dit aan hadden kunnen geven. In twee gevallen resulteerde dit in een bezwaar, hetgeen netjes met een belletje en bloemetje opgelost is. Kijk, zo zijn we dan ook wel weer.

Dezo
11/04/09, 08:40
Ging er mij om dat ik bij de KVK aangegeven heb geen interesse te hebben in B2B mailings

Een verschil met België blijkbaar, want hier kan dat niet.

Pur
11/04/09, 10:22
Ging er mij om dat ik bij de KVK aangegeven heb geen interesse te hebben in B2B mailings en de KVK mijn adres dus niet in een bestand meegeeft.

Is dit trouwens ook de 'non mailing indicator' of moet je voor post spam nog iets extra's doen?

IMHO promoot de KVK het zetten van de non-mailing indicator trouwens ook niet. Het staat ergens diep verborgen zonder dat men echt directe pointers geeft hoe je moet acteren.

Trafego
11/04/09, 10:35
Ik vind het wel beetje overtrokken de reacties nu. Er zijn legio andere spam methodes gebruikt door malafide bedrijfjes via PMboxen, forums, email ala zo cheap mogelijk.

Oxxa investeert inderdaad nu dik geld om iedereen op de hoogte te stellen, en ja dit meerdere malen. (1 maal een mailing versturen levert geen bekendheid op, dat is papier bak in)

Ze personaliseren nu alles, en eerlijk gezegd die kart kaart vond ik op zich wel leuk gevonden. Dat ze hiervoor een ledenlijst hebben gebruikt toont enkel hun inzet.
Ze hebben ook nog eens alle bedrijfsinfo er bij moeten zoeken.

En hoe je kijkt of draait, iedereen kent ze nu wel van naam.
En de ondernemer die er op jaar basis een besparing inziet in welke zin dan ook zal er ook uiteindelijk een keer klant worden (voldoende ondernemers dan toch)
En dan is de spam "poef" vergeten. Want dan heeft de spam geld opgeleverd.....

future-hosting
18/06/09, 12:25
Vind de reclame van Oxxa niet vervelend.
Heb hem nu 3 x gezien.

Niks mis mee hoor :)

Triloxigen
18/06/09, 13:06
En daarvoor kick je een topic? :o

jeffrey
10/07/09, 09:25
maar hoe zijn over het algemeen de ervaringen met Oxxa? Hun prijzen en beheerapplicatie zien er erg goed uit.

Ik heb een ervaring die ik absoluut nog even wil delen;
Ik had nog 2 domeinen staan bij oxxa uit de Domeinbulk tijd. Aangezien het overgenomen werd heb ik ze iets langer laten staan om eens te bekijken hoe ze het zouden gaan doen.

Vorige week wilde ik de laatste domeinnaam verhuizen maar dat ging niet goed aangezien de adresgegevens van de klant niet meer up to date waren (e-mailadres bestond niet meer).

Ik wilde dus een wijziging doorvoeren voor de houdergegevens, dit schijnt 7,50 te kosten bij hen. Aangezien er geen tegoed op de account stond moest ik even storten echter was het minimale bedrag 500 euro (zo uit mijn hoofd).

Ik dus even contact opgenomen met de vraag of ze niet even een factuur konden uitschrijven voor die houderwijziging (wat eigenlijk al belachelijk is dat je daarvoor betaald) zodat ik de verhuizing kon inzetten.

Er was 1 mogelijkheid: 7,50 storten voor de wijziging domeinnaamhouder + 7,50 administratieve kosten omdat de storting onder het mimimum lag. Snel verdiend met het volledig geautomatiseerde systeem.

Kortom: de domeinen zullen dan wel goedkoop zijn maar voor alle overige zaken betaal je gewoon bij.

Erik H.
10/07/09, 09:26
Ik heb een ervaring die ik absoluut nog even wil delen;
Ik had nog 2 domeinen staan bij oxxa uit de Domeinbulk tijd. Aangezien het overgenomen werd heb ik ze iets langer laten staan om eens te bekijken hoe ze het zouden gaan doen.

Vorige week wilde ik de laatste domeinnaam verhuizen maar dat ging niet goed aangezien de adresgegevens van de klant niet meer up to date waren (e-mailadres bestond niet meer).

Ik wilde dus een wijziging doorvoeren voor de houdergegevens, dit schijnt 7,50 te kosten bij hen. Aangezien er geen tegoed op de account stond moest ik even storten echter was het minimale bedrag 500 euro (zo uit mijn hoofd).

Ik dus even contact opgenomen met de vraag of ze niet even een factuur konden uitschrijven voor die houderwijziging (wat eigenlijk al belachelijk is dat je daarvoor betaald) zodat ik de verhuizing kon inzetten.

Er was 1 mogelijkheid: 7,50 storten voor de wijziging domeinnaamhouder + 7,50 administratieve kosten omdat de storting onder het mimimum lag. Snel verdiend met het volledig geautomatiseerde systeem.

Kortom: de domeinen zullen dan wel goedkoop zijn maar voor alle overige zaken betaal je gewoon bij.

Niet helemaal waar: minimale storting is 100 euro (excl BTW)

DutchTSE
10/07/09, 10:00
Niet helemaal waar: minimale storting is 100 euro (excl BTW)
Dan is het nog belachelijk voor iets wat gratis is ;) (en je gebruikt er 15 euro van en hebt dus 85 euro over waar je niks mee kunt).

t.bloo
10/07/09, 10:13
Als je in het control panel kunt dan kun je toch gewoon wegverhuizen ook als de gegevens niet meer kloppen?

BsHosting
10/07/09, 11:53
Dan is het nog belachelijk voor iets wat gratis is (en je gebruikt er 15 euro van en hebt dus 85 euro over waar je niks mee kunt).

Ergens zal het verlies gecompenseerd moeten worden.

jeffrey
10/07/09, 16:06
Niet helemaal waar: minimale storting is 100 euro (excl BTW)
Klopt, ik had de gegevens zo niet bij de hand.
Inmiddels heb ik contact gehad met oxxa en is dit op een nette manier opgelost.

Het probleem was dat het e-mailadres (waarop dus de e-mail binnenkomt met de bevestigingslink) niet meer actueel was.

Blacky
10/07/09, 16:47
Klopt, daarnaast twijfel ik er aan of er wel een bedrag van 7,50 voor houderwijziging gevraagd wordt.

Het is allemaal wat onduidelijk, maar de minimale storing is 100 euro. Heb je geen tegoed of wil je geen 100 euro ineens storten en wil je toch iets gedaan hebben, dan worden er 7,50 administratiekosten in rekening gebracht.

Duur, dus feitelijk wordt je gedwongen om altijd met 100 euro bij te vullen. Voor de rest zijn ze dan met .nl domeinen wel erg goedkoop, maar de rest van de domeinprijzen is niet dermate interessant dat die verplichte hoge inleg daarmee redelijk is.

Met een .com domein ben je bij Transip even duur uit, heb je ook nog een gratis backup-mx erbij. Voor de rest hanteert Wisedrs gelijkwaardige of goedkopere prijzen om maar iemand te noemen en daar heb je ook uitstekende service.

Het systeem bij Oxxa werkt verder wel erg goed maar zo vreselijk interessant... nah, dan zijn er wel andere alternatieven te vinden.