PDA

Bekijk Volledige Versie : trailers hosten



copyfile
06/04/09, 13:27
Ik heb een leuk domein waar ik trailers van films en series op wil zetten. Nu wil ik deze om verschillende redenen zelf hosten. Ik vroeg mij alleen af of dit mag ? Lijkt me eigenlijk wel aangezien het alleen maar reclame is voor de film/filmmaatschappij. Maar om het wat zekerder te weten toch maar even hier navragen :)

DutchTSE
06/04/09, 14:46
Ik heb een leuk domein waar ik trailers van films en series op wil zetten. Nu wil ik deze om verschillende redenen zelf hosten. Ik vroeg mij alleen af of dit mag ? Lijkt me eigenlijk wel aangezien het alleen maar reclame is voor de film/filmmaatschappij. Maar om het wat zekerder te weten toch maar even hier navragen :)
Muziek op youtube is ook alleen maar reclame, en toch is het ook niet toegestaan.

Al contact opgenomen met een advocaat? Hier op het forum zitten 10.000 advocaten, alleen niemand weet precies hoe het zit ;)

vipeax
06/04/09, 14:49
Telefoon: 0909-piraterij (0909-7472837) ( € 0,50 per minuut)

:p

GS2K1
06/04/09, 14:59
Muziek op youtube is ook alleen maar reclame, en toch is het ook niet toegestaan.

Al contact opgenomen met een advocaat? Hier op het forum zitten 10.000 advocaten, alleen niemand weet precies hoe het zit ;)

Er zit natuurlijk een groot verschil tussen een trailer (die je niet kan kopen en op andere locaties gratis aangeboden wordt) en een muzieknummer...

Maar volgens mij moet je ook voor trailers toestemming hebben (of je er dan ook nog voor moet betalen is een 2e).

handige site:

Copyright Term and the Public Domain in the United States (http://www.copyright.cornell.edu/public_domain/) (update 1 januari 2009)

copyfile
06/04/09, 15:08
Blijkt dus toch nog een moeilijke zaak helaas. Hoop dat iemand met wat juridische kennis hier op het forum misschien nog een antwoord heeft ?

Triloxigen
06/04/09, 15:14
Blijkt dus toch nog een moeilijke zaak helaas. Hoop dat iemand met wat juridische kennis hier op het forum misschien nog een antwoord heeft ?

Een mail naar productiemaatschappijen (of importeurs) is ws sneller (en sowieso beter).

copyfile
06/04/09, 16:07
Is idd wel de meest veilige optie alleen vraag ik me af of je echt reactie krijgt als je een site wil beginnen en je gaat dan bedrijven als fox,disney,sony mailen. Of zou ik andere bedrijven moeten mailen hierover ?

ICTRecht
07/04/09, 22:04
Ook voor het publiceren van trailers heb je toestemming nodig van de maatschappijen. Die is relatief makkelijk te krijgen, en je mag er vanuit gaan dat je die hebt als je bv. een filmsite bent en daar de nieuwste films bespreekt. Dan mag je rustig de bijbehorende trailers laten zien. Maar alleen een collectie trailers met advertenties er omheen ligt lastig, en ik denk dat die maatschappijen daar geen toestemming voor geven.

Arnoud

copyfile
08/04/09, 00:17
Bedankt ! Erg duidelijk zo. Alleen nog 1 vraagje, wie moet ik benaderen om toestemming te vragen ? Alle maatschappijen los, of kan ik Stichting Brein ofzo mailen hierover ?

MMaI
08/04/09, 13:33
voor toestemming moet je zijn bij de rechthebbende, in dit geval de productiemaatschappij van de desbetreffende trailer, bijvoorbeeld fox of de bijbehorende importeur (dwz rechthebbende in land waar je de site host)