PDA

Bekijk Volledige Versie : Projectmanagement



YolkNet
05/04/09, 17:47
Ik ben op zoek naar software om projecten te kunnen beheren. Eigenlijk heb ik tot nu toe alleen maar Sharepoint gevonden.
De app moet op een eigen server gedraaid kunnen worden. Google Apps en Zoho vallen om die reden al af.
Blackboard valt af omdat deze alleen gebruikt mag worden door educatieve instellingen.

Misschien zoek ik verkeerd, dat kan ook :)
Er zijn vast nog meer pakketten op de markt, maar weet iemand welke?

Randy
05/04/09, 17:48
MS Project 2007?

YolkNet
05/04/09, 17:55
Ik dacht dat een onderdeel van Sharepoint was. Maar op de site van MS gaat het inderdaad om twee verschillende pakketten. MS Project is een uitgeklede vorm van Sharepoint als ik het goed begrijp?

Marcel M.
05/04/09, 17:57
sharepoint is een heel ander product. Project is 1 applicatie voor projectplanning.

aristo
05/04/09, 20:02
Ik heb in het verleden wel gewerkt met http://www.dotproject.net/
Vrij recht toe recht aan, maar online, open source en geen kosten.
Dus altijd de moeite om mee te testen.

Succes, Eef

JanSmit
05/04/09, 21:05
trouwens met sharepoint kan je prima je projecten beheren en is voor de 3.0 versie gratis bij Windows server.

Marin
06/04/09, 10:01
dotproject is idd prima.. Simpel maar goed.

nielsrenselaar
06/04/09, 10:20
Ik gebruik al een tijdje ActiveCollab (http://www.activecollab.com/), erg over te spreken. De interface stelt zelfs in staat klanten toe te laten aan bepaalde projecten, en deze via dit paneel vragen te laten stellen waar project medewerkers dan op kunnen antwoorden. Verder ondersteuning voor uren registratie, planning, todo's, milestones, bestandsuitwisseling en meer.

frankske
06/04/09, 21:25
Redmine (als je zelf wil hosten) of gewoon basecamp (hosted). AC zuigt als je ooit met basecamp gewerkt hebt :)

nielsrenselaar
06/04/09, 22:51
Redmine (als je zelf wil hosten) of gewoon basecamp (hosted). AC zuigt als je ooit met basecamp gewerkt hebt :)

Ligt aan je insteek, hier juist tegenovergestelde ervaring, met name de interface was bij mij een doorn in het oog, vooral met dat ik klanten toe wil laten in de planning e.d. van een project, zonder alles uit te hoeven leggen.