PDA

Bekijk Volledige Versie : studie vraag: Gameserver hosting



nl.student
04/04/09, 17:18
gevraagd aan alle gamehosters die 2 jaar bezig zijn:

voor mijn opleiding Bedrijfskundig Management (4e leerjaar)
moet ik bedrijfs, marketing en continuïteits plannen schrijven.
ik heb gekozen voor web/gameserver hosting.
voor mijn continuïteits plan heb ik twee kleine vragen over game hosting:

hoeveel klanten in het 1e en 2e jaar (q1 tot q4) is redelijk,
en hoeveel klanten per server hebben jullie ongeveer.

gegevens zullen anoniem worden verwerkt in mijn opdracht.




alvast heel erg bedankt!

Stewie
04/04/09, 18:11
Dat is wel een heel slecht geformuleerd onderzoek.

Hoeveel klanten per server? Noem eens een getal. Wat zegt dat zonder hardware specs, game specs.
Hoeveel klanten een game hosting bedrijf heeft? Wie zal het zeggen. Amateur toko's houden geen publieke statistieken op de site bij, en hosten tientallen game servers gratis/sponsored of voor 2 euro per maand.

Phu
04/04/09, 18:18
Leuk woord amateur-toko :)

Maar inderdaad met weinig feiten is het appels met peren vergelijken:

De een gebruikt een 2u "server" met "desktop rommel" een single 775 socket q6600 proc(single quad core setup)4 gb ram en sata schijven en host hier 25 slots op bijvoorbeeld

terwijl een grotere bedrijf een 1u server van bijvoorbeeld HP, Dell etc etc
met 2x 771 intel xeon 5420 (bi-quad core setup dus)
en 32 GB en SAS schijven hier 100 slots op host.

Dus slots of games per server zegt niets totdat er meer feiten bekend zijn.

ju5t
04/04/09, 18:33
En de hoeveelheid klanten kun je onmogelijk inschatten zonder begroting, wat gaat er naar marketing, waar positioneer je jezelf in de markt? Wat is er uberhaupt bekend over de markt, waar ga je marktonderzoek op baseren?

Als je in het vierde leerjaar zit had je deze antwoorden wel kunnen verwachten.

SF-Jeroen
04/04/09, 22:49
Betere vragen zouden zijn:

- Hoeveel mhz processor kloksnelheid en hoeveel mb geheugen reserveren jullie per gameserver slot voor laten we zeggen Cod4. (Dan nog is mhz natuurlijk afhankelijk van het type processor, maargoed).

- Hoeveel procent meer (of minder) klanten hebben jullie gekregen in de afgelopen 2 jaar. Onder een klant wordt verstaan iemand die tenminste 50 euro per jaar betaald.

Maargoed, het is jouw onderzoek.

Stewie
05/04/09, 00:08
4 euro per maand? Zo kan je nooit winstgevend zijn ;)

vipeax
05/04/09, 00:15
Misschien met alleen webhosting of een kleine voice server. :o

SF-Jeroen
05/04/09, 00:46
Misschien met alleen webhosting of een kleine voice server. :o

Bijvoorbeeld. Je moet toch ergens een grens trekken. Het was overigens maar een voorbeeld.

jandirkse
05/04/09, 03:42
Webhosting naast gameserver lijkt mij niet zo een geweldig idee.
een aantal joomla websites en dan querie uitvoeren kan soms al voor wat load veroorzaken wat resulteerd in lag.

Moc
05/04/09, 09:58
Webhosting naast gameserver lijkt mij niet zo een geweldig idee.
een aantal joomla websites en dan querie uitvoeren kan soms al voor wat load veroorzaken wat resulteerd in lag.

Mits je niet aan een vast aantal servers zit, kan je deze ook gewoon verdelen. één server voor websites / webhosting, één server voor gameservers (voorbeeld natuurlijk).

vipeax
05/04/09, 11:18
Ik denk eigenlijk niet dat jandirkse het (goed) gelezen heeft. Het was puur een reactie op Stijn zijn post en bedrijven als I3D doen zeker ook aan webhosting op aparte servers.

DC^
05/04/09, 11:19
hoeveel klanten in het 1e en 2e jaar (q1 tot q4) is redelijk,
en hoeveel klanten per server hebben jullie ongeveer.

Hoeveel klanten per server je hebt?
Dat is niet te zeggen de ene klant heeft een zwaardere server (Bijv met veel Mods of Gametype).

Hoeveel klanten je in het 1e en 2e jaar hebt?
Dit is eigenlijk ook niet te zeggen hangt er van af of je veel reclame maakt of veel klanten naar je site trekt. (Bijv. omdat je goede kwaliteit levert of omdat de prijzen laag zijn).

Deze dingen die zijn als voorbeeld genoemd.
Het hangt allemaal uiteindelijk van jezelf af.

AlexanderOnline
05/04/09, 13:53
In je 4e jaar en met wat cijfers in je verslag plempen denk je er wel te komen. Sorry maar je moet jezelf toch eens achter de oren krabben waar je mee bezig bent.

jeffrey
04/05/09, 21:17
Als je een goed antwoord wilt ontvangen zou ik je vragen wat beter formuleren.
Een andere optie is om bedrijven te benaderen (en dan met een nette e-mail met goed geformuleerde vragen).

Als je dit naar ons toestuurt (of hier op het forum zet) ben ik best bereid antwoord te geven op je vragen.

Julian
06/05/09, 11:43
Als je dit naar ons toestuurt (of hier op het forum zet) ben ik best bereid antwoord te geven op je vragen.

We zijn nu wel een maand verder...

NedBoys
06/05/09, 13:08
Zo te zien komt die hier nooit meer :+