PDA

Bekijk Volledige Versie : Asus server Processor E6300 huren?



mdvmdv
03/04/09, 09:21
Ik heb een vrij directe vraag

Wat zijn de kosten per maand om een
Asus server Processor E6300 4 gig RS120-E4(PA4) 2x320GB Harddisk.
server te huren en wat zijn de kosten per maand per mbit?
Hierbij moet ook een goed bereikbare en voledige helpdesk survice zitten?

TCM
03/04/09, 10:19
Als je een aanbieding wilt dan moet je hem in het goede forum plaatsen.. dan kunnen er mensen je aanbiedingen geven ;)

lorddemos
03/04/09, 10:33
Even een algemeen maar direct antwoord (dit is geen aanbieding):

De prijzen kunnen nogal varieren. Heel veel hangt af van de locatie van de server en de kwaliteit van de service. Als je server in een klasse C datacenter mag staan in Amsterdam ofzo, dan ben je vaak al gesteld voor een € 30/maand. Maar als je natuurlijk een Klasse A+ zoekt in BelgiĆ«, betaal je al direct € 80/maand en meer (de grootste kost is momenteel elektriciteit namelijk, en dat is enorm duur in BelgiĆ«).

Edit:
Wat mbits betreft, vermoed ik dat je tussen de € 30 en € 40 kwijt bent per Mbit. Let wel, een Mbit is gebaseerd op snelheid, en betekent niet meer dan dat je gedurende 5% van de tijd boven deze snelheid mag zitten. Uitermate handig voor gameservers, telefoonservers,... , maar webservers kunnen beter gewoon GB afnemen.

mdvmdv
03/04/09, 10:48
hij staat in Amsterdam betaal 200 per maand en 75 per mbit vandaar

oehTie
03/04/09, 12:14
dat is best veel geld.

maar staar je niet blind op prijzen per mbit of voor de server zelf. Wat als de server kapot gaat? Repareert je dedicate-provider hem? Moet je hier zelf voor zorgen? Binnen hoeveel tijd moet dit gebeurd zijn? Hoe zit het met dataveiligheid? Al dit soort secondaire voorwaarden drijven de prijs om maar kunnen wel degelijk zeer belangrijk zijn bij een aanbieding.

Als je provider binnen 4 uur de server weer up en running heeft bij storingen en een sla van 99,95% per maand dan is het bedrag al gelijk een stuk realistischer. Maken zij ook nog backups voor je en doen ze een stukje beheer dan is het helemaal geen gekke prijs.

Mikey
03/04/09, 12:44
hij staat in Amsterdam betaal 200 per maand en 75 per mbit vandaar

Nette prijs, over het algemeen gaan service, snelheid en extra's gepaard met normale prijzen.

mdvmdv
06/04/09, 10:40
mijn dedicate-provider regeld alles als hij stuk gaat zetten zij er een nieuwe neer ik huur tenslotte bij hen en ben dus hun klant. Alle updates en andere zaken die nodig zijn heb ik geen omkijken na.

Toch krijg ik berichten van bedrijven die mij de zelfde server kunnen verhuren voor 90 euro ipv 200 euro per maand en 40 per mbit ipv 75 per mbit per maand.

vipeax
06/04/09, 10:48
Hoe krijg je die berichten dan (klinkt een beetje als PMs over dit forum met aanbiedingen wat dus niet mag)? En kwaliteit komt (meestal) met een prijskaartje.

X-Hosted
09/04/09, 09:12
Je zit voor een erg redelijke prijs, het is vast niet de goedkoopst vindbare maar als de service op orde is en je hebt op gebied van beheer en hardware geen omkijken zit je prima!;)