PDA

Bekijk Volledige Versie : Remote Desktop CentOS enkel na login?



skyflyer
01/04/09, 00:48
Hey,
ik ben nog maar enkele weken met linux en servers enzo, vooral om al spelend wat bij te leren. Al doende leert men! :-)
Op de server heb ik CentOS 5.2 draaien. De bedoeling was om de server voorlopig op een plaats te zetten waar hij niemand stoort en dat ik via remote desktop alles zou beheren. Remote Desktop lukt perfect, maar nadat ik me uitlog uit CentOS kan ik me ook niet meer via Remote Desktop aanmelden.
De enige oplossing op dat moment is naar de server lopen, scherm en toetsenbord aansluiten en gebruikersnaam en paswoord ingeven. Enkel nadien kan ik weer via Remote Desktop werken.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar geen oplossing gevonden. Weet toevallig iemand hoe dit probleem opgelost kan worden? :-)

Alvast bedankt!
SkyFlyer

host3000
01/04/09, 01:25
vnc en soortgenoten werken standaard niet unattended. Is wel aan te passen en is genoeg te Googlen.

mikeh
01/04/09, 10:08
Een server met X ?

skyflyer
01/04/09, 10:40
Ja, het is een CentOS met GUI.
Ik heb al uren gegoogled, maar niets bruikbaar gevonden. Of misschien gebruik ik geen goede zoekwoorden?

Iemand meer info? :-)

SkyFlyer :-)

Japje
01/04/09, 11:35
ik gebruik zelf voor een remote bak waar ik persee bij moet nomachine (www.nomachine.com) deze is gratis te gebruiken tot 3 gebruikers (geloof ik) en start een nieuwe sessie over ssh als je inlogt via de client (welke voor win/lin/mac beschikbaar is)

deze sessies kun je vervolgens detachen of terminaten als je je sessie afsluit.

host3000
01/04/09, 11:41
Er zijn genoeg resultaten als je zoekt op vnc server headless login, zoals

http://forums.teamphoenixrising.net/showthread.php?t=32325 (deze niet geprobeerd)

Jorem
01/04/09, 11:57
Kijk is naar Webmin. Kan je via de browser eenvoudig je server mee beheren.

Marin
01/04/09, 12:32
http://lmgtfy.com/?q=centos+rdp

ARKO
01/04/09, 12:40
ik gebruik zelf voor een remote bak waar ik persee bij moet nomachine (www.nomachine.com) deze is gratis te gebruiken tot 3 gebruikers (geloof ik) en start een nieuwe sessie over ssh als je inlogt via de client (welke voor win/lin/mac beschikbaar is)

deze sessies kun je vervolgens detachen of terminaten als je je sessie afsluit.

Zelf heb ik deze tool ook eens gebruikt en dit is erg te vergelijken met terminal services van Microsoft. Het voordeel van NoMachine NX is dat je meerdere sessies kan openen. Daarbij gebruikt het een hele andere techniek dan VNC en deze is veel sneller.

Succes