PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail archiveren



AlexanderOnline
30/03/09, 18:31
Allen,

Ik heb een mailbox met een paar duizend mailtjes. Dit is een IMAP mailbox op een eigen server. Ik gebruik deze mailbox niet meer maar wil deze wel bewaren, om als het nodig is nog wat dingen op te kunnen zoeken.
Hoe kan ik het beste mijn mail archiveren om later in te kijken? Op een server laten staan vind ik zelf niet zo handig, ik wil het gewoon backuppen en offline in kijken, liefst niet in een formaat dat aan een bepaalde client gebonden is.
Ik heb eigenlijk geen idee wat mogelijkheden zijn.
Een WHTer die een idee heeft?

gr Alexander

systemdeveloper
30/03/09, 23:10
Met pop3 ophalen naar een lokale client en daar laten staan in een aparte mailbox, lijkt me het handigste? Eventueel de remote versie in de imap map gewoon laten staan of periodiek leegmaken.

AlexanderOnline
30/03/09, 23:29
Hm..
Is er niet een soort formaat waar ik ze in kan opslaan en met een programma makkelijk kan uitlezen? Zodat ik het ook makkelijk kan backuppen.
Het is nu op de server in maildir formaat, wellicht hele maildir kopieren en een programma gebruiken om dat te lezen. Maar wellicht is iets beters.

Geert-Jan
30/03/09, 23:39
Is er niet een soort formaat waar ik ze in kan opslaan en met een programma makkelijk kan uitlezen?

Ik gebruik het niet, maar [kuch] Outlook kan het exporteren naar een backupbestand? (.pst bestand)

aristo
31/03/09, 01:27
Ik gebruik het niet, maar [kuch] Outlook kan het exporteren naar een backupbestand? (.pst bestand)

Ja hoor, Ik gebruik het wel. Heb er geen hoestbuien van gekregen.
En zodra ik wat nodig heb, haak ik het PST bestand weer aan outlook en wordt het met de zoekindexering meegenomen en vind ik razendsnel wat ik nodig heb. Daarna weer loskoppelen (anders sleep je die ballast voortdurend mee). En om het gemakkelijk te maken, dump ik elk half jaar alle oude mail erbij in. Niet sorteren, niet uitzoeken, gewoon opslaan in een PST.

PS. En er is een handige tool om de bijlagen er even uit te vissen en apart op te slaan. Attachment Remover.