PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog andere micropayment aanbieders?



mohamedboul
27/03/09, 20:34
Hopelijk staat deze topic in de juiste categorie...

Ik ben op zoek naar zo veel mogelijk micropayment aanbieders. En eventueel vergezeld van een mening (vermeld dan ook of het een eigen ervaring betreft) over de dienst. Het gaat me over de aanbieders die geen setupkosten in rekening brengen.


- TargetPay: geen ervaring mee, maar ziet er goed uit en heb veel positieve punten over deze dienst gelezen.

- Mollie: De dienst werkt goed en het aanmaken van een mp wordt erg simpel gehouden. Naast bellen en SMS, ondersteunt deze ook Ideal en Wallie.

- Mobilemoney: Ook positief hierover en het opzetten neemt bijna geen tijd in beslag. Naast bellen en SMS, ondersteunt deze ook Ideal. Credit Card (ik dacht Paypal) werkt niet meer of maar voor een beperkt aantal landen, als ik het goed heb.

- Eurobellen: geen ervaring mee, maar het werkt wel. Volgens anderen zou het langer wachten zijn op de uitbetaling en het betaalscherm niet professioneel.

- Ringtonio: Een goede dienst. Na een upload van een micropayment, moet je echter wel wachten op goedkeuring.

- Paypal: Hier is kredietkaart dé belangrijkste betaaloptie. Mensen kunnen hun Paypal account wel aanvullen middels een storting vanaf hun bankrekening of kredietkaart (alles kan geregeld worden binnen het account). Aangezien veel mensen niet over een kredietkaart beschikken, en storten wachten betekent, zal men hiermee niet iedereen kunnen bereiken.

- Paypal Ogone: Dit is volgens mij nog in de maak, tenzij iemand hier meer over kan vertellen. Het is vergelijkbaar met Ideal, maar dan voor België.

- m-banxafe: zowel kleine als grotere bedragen (ken het limiet niet) overschrijven via GSM. De dienst is enkel in België beschikbaar. https://www.m-banxafe.be/pay2me/NL/intro.jsp?ticket=ST-361200-N8Q1zwW6DzBuuJ8sVUDJ

Nog ervaringen met of weet van andere andere diensten?

vipeax
27/03/09, 20:49
Moneybookers gebruikt o.a. ideal & credit card... Ik gebruik het wel eens voor online transactie en ik vind het zeker beter dan paypal.

mohamedboul
27/03/09, 20:56
Moneybookers gebruikt o.a. ideal & credit card... Ik gebruik het wel eens voor online transactie en ik vind het zeker beter dan paypal.
Ik vraag mij af of Belgische en Nederlandse klanten hiervan gebruik gaan maken. Met Paypal heb je 2 voordelen:
- Het wordt gepromoot via Ebay en deze is zowat bij iedereen bekend
- De dienst wordt ook in de taal van gebruiker aangeboden

ju5t
27/03/09, 21:07
Wij zijn erg tevreden over Mollie. Prima API, snel te implementeren. En niet totaal onbelangrijk, ze zijn erg behulpzaam.

SF-Jeroen
27/03/09, 22:56
DaoPay: Haast elk land is beschikbaar. Alleen telefoon & sms betalingen.

Bakker ICT
27/03/09, 23:29
zaypay.com - Zuster bedrijf van Mollie

Mikey
27/03/09, 23:32
- Paypal: Hier is kredietkaart dé belangrijkste betaaloptie. Mensen kunnen hun Paypal account wel aanvullen middels een storting vanaf hun bankrekening of kredietkaart (alles kan geregeld worden binnen het account). Aangezien veel mensen niet over een kredietkaart beschikken, en storten wachten betekent, zal men hiermee niet iedereen kunnen bereiken.



tevens direct te koppelen aan een bankrekening, dus niet meer wachten met overschrijven..

chielsen
28/03/09, 14:59
ALs je het overmicropayments hebt vervalt paypal IMO. Je betaalt 30 cent + ~3%, vind ik nogal veel.
Moneybookers of neteller zijn wat dat betreft de beste, helaas hebben nog niet veel mensen zo'n account.

pdu
28/03/09, 16:12
Ik vraag mij af of Belgische en Nederlandse klanten hiervan gebruik gaan maken. Met Paypal heb je 2 voordelen:
- Het wordt gepromoot via Ebay en deze is zowat bij iedereen bekend

Paypal is van Ebay (net als Skype, Marktplaats etc.)



- De dienst wordt ook in de taal van gebruiker aangeboden

Alleen de instructies mbt hoe je zonder creditcard een account kunt openen niet.

Buiten West-Europa en Noord-Amerika om hebben de meeste mensen GEEN credit-card.

Ook zijn transactie kosten van Paypal zeer hoog. (iDeal ook overigens)