PDA

Bekijk Volledige Versie : 2mnd opzegtermijn bij contract van 3mnd?



web1984
27/03/09, 11:29
Beste allemaal,

Op 30 juli 2008 heb ik een server afgenomen bij Leaseweb.
Eerst telefonisch informatie ingewonnen "Kan ik elke 3 maanden bepalen of ik doorga met dit contract?" "Ja meneer, dat kan".
Ik heb dus 3 keer mijn contract verlengt, voor het laatst voor de periode van 1-2-2009 tot 1-5-2009.
Nu heb ik deze week opgezegd en gemeld dat ik tot 1-5-2009, mijns inziens einde contract, stop met het afnemen van de dienst.
Nu krijg ik een mail terug dat het contract per 31-7-2009 pas beeindigd word.->|

Kan dat zomaar? Zeker nadat ik hier VOOR ik de dienst afnam informatie over had gevraagd. Sowieso vind ik 2 maanden opzegtermijn voor een contract van 3 maanden geschift.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Trafego
27/03/09, 11:33
Wat staat in de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan?
dat er 2 maanden opzeg termijn is?

indien ja, klinkt lullig maar dan zit je er idd aan vast

wbakker-letsgoonline
27/03/09, 11:35
Afhankelijk wat in de Algemene Voorwaarden staat, helaas is het zo dat mondelinge overeenkomsten lastig te bewijzen zijn.

web1984
27/03/09, 11:40
Licht uitgedrukt: ik ben niet zo een fan van deze toko.

Ik zal wel even een advocaatbriefje laten sturen naar ze (handig als vrienden goed zijn in studeren ;-))

Als iemand nog een idee/suggestie of soortgelijk conflict heeft gehad hoor ik het graag!

tvm
27/03/09, 11:40
Dit zal inderdaad zo beschreven staan in hun AV. Altijd alles gaan nalezen voor je tekend, de enigste oplossing is dan ook die laatste periode uitzitten.

aristo
27/03/09, 14:24
Kan dat zomaar? Zeker nadat ik hier VOOR ik de dienst afnam informatie over had gevraagd. Sowieso vind ik 2 maanden opzegtermijn voor een contract van 3 maanden geschift.

Ik denk dat je er dit keer aan vast zitten. Even slikken en "don't cry over spilled milk". En uit de server de komende tijd het maximale uithalen.

Met gebouwen gaat het vaak nog erger. Dan heb je jaarcontract met jaar opzegtermijn of zo. De truc is dan om elk jaar "pro forma" op te zeggen. En hoef je alleen in de loop van het jaar te verlengen. Maar kan ook misgaan als de andere partij er op zat te wachten en het snel aan een derde verhuurt.
Blijven lastige dingen .

ichosting
27/03/09, 14:27
Licht uitgedrukt: ik ben niet zo een fan van deze toko.

Ik zal wel even een advocaatbriefje laten sturen naar ze (handig als vrienden goed zijn in studeren ;-))

Als iemand nog een idee/suggestie of soortgelijk conflict heeft gehad hoor ik het graag!

Allereerst vraag ik me dan af waarom je in zee bent gegaan met ze.

Ten tweede denk ik dat dit je alleen maar meer geld gaat kosten, zeker als blijkt dat het wel degelijk in hun voorwaarden staat.

Dezo
27/03/09, 15:01
Beste allemaal,

Op 30 juli 2008 heb ik een server afgenomen bij Leaseweb.
Eerst telefonisch informatie ingewonnen "Kan ik elke 3 maanden bepalen of ik doorga met dit contract?" "Ja meneer, dat kan".
Ik heb dus 3 keer mijn contract verlengt, voor het laatst voor de periode van 1-2-2009 tot 1-5-2009.
Nu heb ik deze week opgezegd en gemeld dat ik tot 1-5-2009, mijns inziens einde contract, stop met het afnemen van de dienst.
Nu krijg ik een mail terug dat het contract per 31-7-2009 pas beeindigd word.->|

Kan dat zomaar? Zeker nadat ik hier VOOR ik de dienst afnam informatie over had gevraagd. Sowieso vind ik 2 maanden opzegtermijn voor een contract van 3 maanden geschift.

Alvast bedankt voor jullie advies!


14.2 De opzegtermijn van de overeenkomst bedraagt twee (2) kalendermaanden, met dien verstande dat KLANT de overeenkomst alleen per de eerste van een maand kan opzeggen. Opzegging is enkel mogelijk
aan het einde van de periode gesteld in deze voorwaarden. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als per fax.

maxnet
27/03/09, 18:48
Kan dat zomaar? Zeker nadat ik hier VOOR ik de dienst afnam informatie over had gevraagd. Sowieso vind ik 2 maanden opzegtermijn voor een contract van 3 maanden geschift.


Heb je de overeenkomst als particulier of bedrijf afgesloten?


De opzegtermijn van 2 maanden, is langer dan de periode dat je kan opzeggen (1 maand).
Dit staat op de grijze lijst, en mag bij consumenten alleen als de leverancier sterke argumenten heeft waarom dit het geval zou moeten zijn.



Art. 6:237 BW

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

[...]

l. dat de wederpartij aan een opzegtermijn bindt die langer is dan drie maanden of langer dan de termijn waarop de gebruiker de overeenkomst kan opzeggen;

Phu
27/03/09, 19:05
leaseweb he zegt genoeg.

Btw kan je niet gewoon via het panel van hun knopje indrukken en opzeggen ?

maxnet
27/03/09, 19:42
Correctie op mijn vorige post.
Wat ze doen mag wel.

Had het artikel verkeerd gelezen.
Staat alleen dat de opzegtermijn mag niet langer zijn dan die van de leverancier.


Was door de war met een andere regeling.

Wynand
27/03/09, 20:10
Dit zal inderdaad zo beschreven staan in hun AV. Altijd alles gaan nalezen voor je tekend, de enigste oplossing is dan ook die laatste periode uitzitten.Tekenen? Sinds wanneer is er een handtekening nodig op contractje bij leaseweb voor een simpele dedi bak?

vipeax
27/03/09, 20:14
Moest ik bij de Express series wel hoor (begin 2008 ergens). (:X)

ICTRecht
27/03/09, 22:12
Maxnet heeft gelijk, maar er is ook nog een algemene regel: algemene voorwaarden mogen nooit 'onredelijk bezwarend' zijn. De grijze en zwarte lijsten bevatten voorbeelden van zaken die al snel (grijs) en altijd (zwart) onredelijk bezwarend zijn. Maar dat iets daar niet op staat, betekent niet dat het dus redelijk is. Sterker nog, zelfs als je onder de grenzen van iets uit die lijsten gaat zitten, ben je nog niet safe.

Bij een contract dat steeds met 3 maanden verlengt, lijkt me 2 maanden opzegtermijn disproportioneel en daarmee onredelijk bezwarend. Je incasseert zo bijna een hele verlengingstermijn extra, en dat is nergens goed voor.

Arnoud

wonko
28/03/09, 09:49
Je hebt het getekend, en dus zit je eraan vast. Het is lullig voor je, maar zo gaat het nu eenmaal. Ik neem aan dat je nu wel weet dat je contracten en algemene voorwaarden altijd best even volledig doorleest voor je het voorziet van een handtekening.

Tim.Bracquez
28/03/09, 10:16
Moest ik bij de Express series wel hoor (begin 2008 ergens). (:X)
Tegenwoordig is dat allemaal niet meer nodig, op geen enkele lijn. Ze sturen een order confirm dat je mag tekenen maar bij een onmiddellijke kreditcard betaling (paypal) is dat niet nodig.

2 maand opzeg termijn lijkt veel maar er zijn partijen die gewoon 1 maand opzeg termijn hanteren bij een contract van één maand, daar zit je dan wel maar vast voor 1 maand langer.

Je bent dit overeengekomen met de aankoop, overal zijn kleine lettertjes, indien je die kleine lettertjes niet wenst dan denk ik dat duurdere partijen hierin beter op kunnen inspelen.

Ach je bespaard in kosten voor de server, maar betaald het op een andere manier terug... het is maar wat je wilt.