PDA

Bekijk Volledige Versie : wat betekend "Host went stale" ?



cfmweb
26/03/09, 21:25
Hallo mensen,
In de statistieken van een Xen VPS zie ik de melding "Host went Stale" staan en daarna weer de melding "Host went back to normal".
Nou, dat terug naar normaal dat snap ik wel, maar wat betekend nou Host went Stale? en waarom doet ie dat? is het erg? of juist niet?

YolkNet
26/03/09, 22:15
Betekenis "stale":

stale (bijv.nw. / bijw.)
oud, plat, muf, oudbakken, verschaald, oubakken, benauwd, drukkend, bedompt, onfris, stoffig, belegen

belegen zal het niet zijn denk ik :)

swedendedicated
26/03/09, 23:55
Vaak komt dit als het geheugen op is, Xen gaat dan mem swappen, OpenVZ werkt nog leuker, die crashed direct :) ipv Xen die laatste trekjes heeft. Welk control panel heb je precies? Dit is volgens mij geen Xen kernel message.

cfmweb
27/03/09, 00:25
Vaak komt dit als het geheugen op is, Xen gaat dan mem swappen, OpenVZ werkt nog leuker, die crashed direct :) ipv Xen die laatste trekjes heeft. Welk control panel heb je precies? Dit is volgens mij geen Xen kernel message.

Nee, ze gebruiken N2 statistics. Geen idee of dat een standaard app is of een custom made iets.
Geheugen probleem lijkt me niet kunnen.. op dat moment had ie voldoende vrij volgens de logs. Ook de swap.

Nou daar zit je dan met je stoffige vps ;-)

deCube
27/03/09, 00:42
XLS Hosting dus, is volgens mij custom made.

Je zou het eens kunnen vragen aan ze?

cfmweb
27/03/09, 20:40
Ik heb het eens gevraagd, ik kreeg het volgende antwoord:


Dat houd in dat er geen pakketen met data meer ontvangen worden van de server, in bijzondere gevallen kan het zijn dat wij tijdelijk niets hadden luisteren naar de data.

Dus... :huh: :unsure:

systemdeveloper
27/03/09, 22:57
Bier wordt ook wel eens stale... zeker als je dat antwoord moet ontcijferen.

Het is mogelijk dat je vps op een NFS mount staat die NFS mount om de een of andere reden tijdelijk plat is geweest. (backups of snapshots maybe?).
Bij NFS wordt dan gesproken over 'stale' zijn. Dat herstelt zich vaak automatisch weer, maar kan toch een teken zijn dat er iets mis is met de netwerkverbinding/kaart.

Je hoster moet je daar zeker iets zinnigers over kunnen vertellen.

Martijn Koot
03/05/09, 17:52
Beste WHTers, wij kwamen net deze post tegen. Dat was geen super duidelijk antwoord inderdaad... Wat er aan de hand was is dat de server die de N2 data ontvangt soms overbelast raakt omdat deze dienst zwaar gebruikt wordt. Het is zeker geen probleem op de vps zelf dus. De komende weken gaan wij hier een nieuw platform voor in gebruik nemen.

Als u wat uitleg nodig heeft bij een antwoord van onze techneuten is het vaak een goed idee om sales te mailen of te bellen overigens. Wij helpen graag bij het vertalen tussen drukke techneuten en onze klanten!

WaaaghNL
14/08/09, 03:47
Sorry voor de bump.

Maar hoe is de status nu van de N2 service mijn VPS heeft volgens het N2 programma nogsteeds geregeld (bijna dagelijks) de "Host went stale" status

wonko
14/08/09, 08:13
wht is geen support-forum voor een hoster, dat dien je bij hun te vragen.