PDA

Bekijk Volledige Versie : informatie/voorlichting



nostradamus
26/03/09, 18:40
samen met een kennis willen wij een bedrijf starten die verschillende websites gaat runnen/onderhouden/ontwikelen

het gaat hierom verschillende soorten sites:

webshops
datingsites
clan forums
en nog wat meer div projecten

nu draait alles nog bij div hosters. maar we willen alles onder een dak brengen

nu ben ik niet zo thuis in de servers/hosting gebeuren.

is er iemand die me wil adviseren over de mogelijkheden.

mvg nostradamus

Randy
26/03/09, 19:07
Het blijft lastig om op een forum vol webhosters een eerlijk advies te vragen. Dit onderwerp is echter vaak genoemd. Misschien is het beter om een consultant in te huen die het een en ander voor je uitzoekt of gewoon eens wat offertes op te vragen?

Je moet dan wel duidelijk in beeld hebben wat je wilt. Hoeveel dataverkeer en opslagruimte heb je nu in gebruik en wat zijn je groeiverwachtingen voor de komende 2 jaar. Pas als je deze gegevens hebt, kun je verder gaan.

DutchTSE
26/03/09, 19:08
Je kunt kiezen voor een reseller pakket, een VPS server of een dedicated server.

Als je die 3 begrippen even door google gooit zie je snel genoeg wat de voor- en nadelen van de 3 mogelijkheden zijn :)

Dezo
26/03/09, 19:28
Je kan dan best opteren voor een resellerpakket waar je dan al je websites kan onderbrengen. Of je kan opteren voor een managed VPS als het wat intensievere sites zijn.

YolkNet
26/03/09, 20:00
Als je niet zo thuis bent in het "servers/hosting gebeuren" lijkt het me verstandig om dit deel uit te besteden. Met een reseller-pakket kom je denk ik al ver zat.
Hangt er ook vanaf om hoeveel websites het gaat, hoeveel disk space je hiervoor nodig hebt en wat voor dataverkeer je hierbij verwacht.