PDA

Bekijk Volledige Versie : FreeBSD: Ervaringen met Usermin en Webmin



JopieK
26/03/09, 19:00
Ik wilde graag een hosting panel op mijn server installeren. Het is me inmiddels gelukt om webmin en usermin bijna 100% vanuit de port collectie te installeren op FreeBSD 7.
Ik ben er erg content mee, scheelt me een hoop gedoe want ik wilde er niet voor betalen en daarom dacht ik eerst aan het zelf maken van een panel, maar dit is veel handiger!

Enige probleem is dat Pro-FTPD niet echt lekker werk met MySQL (iig ik krijg problemen met het mappen naar gebruikers [dus heeft de ftp gebruiker niet de rechten die nodig zijn om te kunnen schrijven]), dus helaas heb ik Pure-FTPD ingezet en de Webmin module daarvan is zo oud dat deze niet meer werkt. Ik heb op het moment helaas geen tijd om zelf een module er voor te schrijven, want zou wel handig zijn (had ik anders dus wel gedaan, maar ja).

Ben er goed tevreden over hoe alles nu werkt, dus mocht je dit ook willen dan is webmin aan te bevelen. Usermin werkt niet feilloos, maar via webmin kan ik wel er op inloggen (en ik laat mijn klanten alleen los op phpMyAdmin en FTP en laat ze voor de rest niet toe).