PDA

Bekijk Volledige Versie : dns server online maken



robert199311
26/03/09, 12:29
hallo,

ik heb thuis nu een dns server draaien met daarop twee domeinen maar hoe zorg ik ervoor dat als bijv. mijn buurman mijn domein intikt dus ook op mijn website komt? en kan ik dan ook eigen domeinen verzinnen of moet ik dan eerst domeinen kopen? of kan ik gewoon alles zelf doen, want dat is eigenlijk wat ik wil.

samengevat: ik heb een dns server (lokaal) maar wil die dus op internet zetten, dus dat iedereen mijn domein namen kan gebruiken die ik dus zelf host.

m.v.g

Robert Sprenkels

ichosting
26/03/09, 12:30
Je zult het domein eerst moeten registreren (kopen dus) en laten verwijzen naar je nameserver thuis.

Japje
26/03/09, 12:39
en gezien domeinen over het algemeen 2 nameservers nodig hebben kun je het beste domeinen kopen (registreren) bij een provider die als die 2e nameserver kan spelen (secondaire DNS)

Marco Mahieu
27/03/09, 13:23
Ik zou je DNS sowieso altijd extern houden. Wat ik ook wel doe met een aantal klanten is een hosting accountje leveren waar ze hun DNS en e-mail laten lopen. Daarin kan je dan altijd een A record (of een URL forward) naar je eigen server thuis opnemen.

Feel free to contact me.

robert199311
28/03/09, 16:40
Beste,

ok ik ben al een stuk verder, ik heb domeinen gekocht bij hostnet en daarbij dns-beheer gekocht. Ik heb op mijn server virtuele domeinen (dmv. virtualmin) gemaakt en als ik lokaal op een andere pc mijn locale dns geef ( dus mijn dns van mijn server ) dan gaat dat allemaal goed dan verwijst rep-net.nl naar de index van repnet en robertsprenkels .nl verwijst naar robertsprenkels indexjes, maar nu heb ik bij hostnet dat als ik naar rep-net.nl ga kom ik idd op de rep-net index maar als ik robertsprenkels.nl doe dan kom ik ook op rep-net uit... hoe moet dit?

robert199311
28/03/09, 20:14
hier kan een slot op, heb mijn laatste bericht in een nieuwe thread gezet