PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschil (gewone)hosting en zakelijke hosting?



Nino
25/03/09, 13:52
Hallo,

Voor een zakelijke website ben ik op zoek naar een hosting partij.

Nu zie ik dus het begrip zakelijke hosting meerdere malen voorbij komen.

Maar wat is nu zakelijke hosting en wat is nu het verschil met (gewone)hosting?

Het verschil wat ik tot nu toe heb gezien is de prijs :unsure:

Marin
25/03/09, 13:54
Meestal ook de support, backups, redundantie e.d.

Support is vaak bij zakelijke hosting beter (ook afhankelijk van de provider) Maar kijk gewoon eens bij de verschillende providers en leg de specs naast elkaar. Dan weet je het.

pdu
25/03/09, 14:19
Maak inventarisatie wat jij belangrijk acht en wat voor budget je er voor hebt.

Als jij een SLA van 4 uur wenst, dan kun je wel bedenken dat een eenmanszaak (ongeacht prijs) hierin niet kan voorzien.

Marin
25/03/09, 14:21
Als jij een SLA van 4 uur wenst, dan kun je wel bedenken dat een eenmanszaak (ongeacht prijs) hierin niet kan voorzien.

Waarom zou een eenmanszaak dat niet kunnen? Als je voldoende personeel hebt?

Nino
25/03/09, 14:25
Waarom zou een eenmanszaak dat niet kunnen? Als je voldoende personeel hebt?


Dat begreep ik dus ook al niet.
Een eenmanszaak wil niet zeggen dat er maar 1 persoon is,er kan wel 10 man personeel in dienst zijn :yes:

Marin
25/03/09, 14:27
Dat begreep ik dus ook al niet.
Een eenmanszaak wil niet zeggen dat er maar 1 persoon is,er kan wel 10 man personeel in dienst zijn :yes:

Tja, helaas begrijpen veel mensen dat niet...

Anyhow, TS; zakelijke hosting leveren idd vaak een SLA bij.

Dezo
25/03/09, 14:28
Hallo,

Voor een zakelijke website ben ik op zoek naar een hosting partij.

Nu zie ik dus het begrip zakelijke hosting meerdere malen voorbij komen.

Maar wat is nu zakelijke hosting en wat is nu het verschil met (gewone)hosting?

Het verschil wat ik tot nu toe heb gezien is de prijs :unsure:

Als je bij dezelfde provider kijkt die beiden hebben ... bij zakelijke hosting zit je dan niet op overvolle, veel te vaak over-verkochte servers. Want je begrijpt vast dat sommige prijzen die je ziet vaak niet echt kunnen. Vaak krijg je ook een SLA.

Phu
25/03/09, 14:40
Bij grote bedrijven waar ze zakelijke hosting aanbieden heb je vaak dat het SLA
maar rijkt van 9.00 tot 17.00 en van maandag tot vrijdag.
en mocht je een SLA hebben na deze tijden nog eens een hogere uurtarief rekenen.

Juist bij de kleinere bedrijven heb je nog dat ze na deze tijden gewoon bereikbaar zijn
zal maar geen namen noemen van die "grotere" bedrijven.

Trafego
25/03/09, 15:32
Grotere bedrijven hebben dan (vaak) ook personeel 24/7 welke inschakelen

Wij maken geen onderscheid meer tussen gewone en zakelijke hosting sinds 2 jaar in elk geval. Dit omdat we ons b2b richten.

Wat wij zien als zakelijke betrouwbaardere hosting:
Backup + replicatie hiervan
Binnen 3 uur bij een calamiteit word er gehandeld om de storing op te lossen.
Reserve hardware aanwezig
Minder users op 1 server (minder belasting dus stabieler)
Servers met raid opstelling ipv single disk
Bereikbaar via email en telefoon


Normale hosting draait (vaak)
geen of slechts 1 maal backup per week
single disk
support enkel tijdens kantooruren (vrij lullig op vrijdag avond 2300)
support vaak enkel via email

systemdeveloper
25/03/09, 15:38
Hmm, ik heb zelf wel e.e.a. in de kop zitten wat het verschil is. Denk aan bv. toch een hogere service, meer uitzonderingen mogelijk per bedrijf, maatwerk setups. Meer mogelijkheden tot beveiliging (standaard alls scannen op virussen in de nacht of zo), gratis remote backups, gem veel lagere load van de servers etc... maar ik heb dat eigenlijk nergens op papier staan.
Als eenmanszaak ( 'we are one but not the same', dus niet 1, hehe) heb ik het voordeel dat ik de meeste klanten zelfs redelijk 'ken'. Hun voordeel is dat ze me dus ook best om 11 uur in de avond mogen bellen als ze een probleem met hun site hebben. Ook al hebben ze dat zelf veroorzaakt. We werken met meer interactie met de klant. Bij de 'grotere' (*kuch*) bedrijven krijg je vaak om 9:00 de dag erna een mail van iemand die eerst je klantnummer vraagt en je een link naar de faq geeft of hun ticketsysteem... )
Als je dan bedenkt dat je voor een SLA met een response tijd van < 2 of 4 uur, vaak al enkele 100den euros per maand kwijt bent, zou ik bijna stellen dat je voor zakelijke hosting helemaal niet bij de 'grootsten' moet wezen. Maar gelukkig zijn daar ook uitzonderingen (om niemand op de tenen te trappen) en zijn er zat bedrijven die een hoop kunnen betalen voor hun infra. Maar er zijn ook veel kleinere bedrijven die niet zo gemakkelijk 2k per jaar op tafel leggen voor hun hosting. Die doelgroep is imho ideaal voor 'zakelijk hosting'; toch dat ietsje meer zekerheid en weten dat je niet tussen 50 particulieren met joomla sites terecht komt, zonder direct de full blown SLA contracten.

pdu
25/03/09, 15:51
Ik doelde niet op de rechtsvorm eenmanszaak.

Overigens mocht je wel een eensmanszaak hebben met personeel houd er dan rekening mee dat je privé aansprakelijk bent.

Je kunt voor je continuïteit beter een aparte werkmaatschappij hebben waar je personeel onderbrengt en geen andere activiteiten.

Corporates kijken naar rechtsvorm/organisatievorm etc... en die zullen om bovenstaande reden al eens kunnen afhaken. Ook jaarcijfers, echter heeft de rechtsvorm eenmanszaak geen publicatie verplichting.

Het spreekt lijkt me voorzich dat een ZZP'er (rechtsvorm eenmanszaak zonder personeel) of eenmanszaak (rechtsvorm) met 3 mensen niet in staat is om veel klanten een SLA van 4 uur te geven (24/7/365). Mensen zijn weleens ziek, slapen, gaan dood, op vakantie of hebben andere prioriteiten etc.


ps: rechtsvorm eenmanszaak met 10 man personeel is mogelijk fiscaal zeer ongunstig.

Marin
25/03/09, 15:54
@PDU;


Overigens mocht je wel een eensmanszaak hebben met personeel houd er dan rekening mee dat je privé aansprakelijk bent.

Met een andere vorm ben je dat helemaal niet wil je zeggen?


Het spreekt lijkt me voorzich dat een ZZP'er (rechtsvorm eenmanszaak zonder personeel) of eenmanszaak (rechtsvorm) met 3 mensen niet in staat is om veel klanten een SLA van 4 uur te geven (24/7/365). Mensen zijn weleens ziek, slapen, gaan dood, op vakantie of hebben andere prioriteiten etc.

Dat vind ik al helemaal krom. Ik ken genoeg kleine ondernemingen die zich helemaal op hun zaak storten en een prima SLA kunnen afgeven. Ik ken ondernemingen met 3-4 personen die perfecte 24/7 support geven. Ik vind dat dus niet zo voor zich spreken. Ook in een bv gaan menen dood, slapen, zijn ziek e.d. dat heeft niet met een rechtsvorm te maken.

pdu
25/03/09, 16:08
@PDU;
Met een andere vorm ben je dat helemaal niet wil je zeggen?


VOF gedeeltelijk, BV helemaal niet (tenzij je wanbeleid hebt gevoerd, maar dat is moeilijk bewijsbaar zoek maar eens op kooistra+failliet die het als business model heeft)



Dat vind ik al helemaal krom. Ik ken genoeg kleine ondernemingen die zich helemaal op hun zaak storten en een prima SLA kunnen afgeven.


Ook zonder onderneming kun je SLA afgeven.
Het gaat erom of je vooraf als klant de inschatting had kunnen maken of de commitment verwoord in de SLA door de onderneming die je je project gunt kan naleven. Niet alleen uit "gezond verstand" maar ook indien je later die onderneming aansprakelijk wilt stellen.



Ik ken ondernemingen met 3-4 personen die perfecte 24/7 support geven. Ik vind dat dus niet zo voor zich spreken. Ook in een bv gaan menen dood, slapen, zijn ziek e.d. dat heeft niet met een rechtsvorm te maken.

Rechtsvorm zegt niets over dienstverlening. Dat beweer ik ook niet.

Maar elke manager die een leverancier voor zijn organisatie zoekt weet hoeveel FTE's je nodig hebt om 24/7 te kunnen leveren en een bedrijf met 4 fte's kan dat niet.

Als je weleens bij een multinational hebt gewerkt dan zul je weleens de term perceptie management hebben gehoord. Daar gaat het om.

YolkNet
25/03/09, 17:05
Volgens mij gaat deze discussie offtopic

Bij zakelijke pakketten heb je meestal wat betere ondersteuning, zoals al eerder is aangegeven. Denk dat je het beste per bedrijf kunt vragen wat het verschil is (als ze hierin onderscheid maken).

Marin
25/03/09, 17:07
ja, tis natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je zoekt...

Dezo
25/03/09, 17:39
Volgens mij gaat deze discussie offtopic



Denk het ook. Zakelijke hosting heeft weinig te maken de grootte van het bedrijf denk ik. Zowel grote als kleine bedrijven kunnen zakelijke hosting aanbieden maar het principe zal hetzelfde blijven .. degelijke hosting met een grotere zekerheid op kwaliteit en ondersteuning.

In principe zou er geen verschil mogen zijn, ware het niet dat er in de hostingwereld massaal wordt oversold en dat voor enkele bedrijven het enige doel is zoveel mogelijk geld verdienen door zoveel mogelijk klanten op 1 server te zetten. En, omdat klanten vertrekken, maakt het dat normale bedrijven hen willen proberen te volgen met een daling van de prijs tot gevolg, en in evenredige verhouding de kwaliteit.

pdu
25/03/09, 17:42
Volgens mij gaat deze discussie offtopic

Bij zakelijke pakketten heb je meestal wat betere ondersteuning, zoals al eerder is aangegeven. Denk dat je het beste per bedrijf kunt vragen wat het verschil is (als ze hierin onderscheid maken).

Niet helemaal.

De vraag is wat het verschil tussen (gewone)hosting en zakelijke hosting.

Dat is best een ruime vraag dat uiteindelijk content op een data-drager via een proces over TCP/IP in een browser te zien is (hosting) technisch gezien het altijd dezelfde elementen heeft maakt dat hierin het verschil niet zit.

De prijs verschil tussen een budgethoster en een niet budget hoster zit hem dus ergens anders in.

Op allerlei lagen kun je het prijsverschil ontleden, gebruikte netwerk, gebruikte DC, gebruikte redundantie, gebruikte hardware, gebruikte harddisken t/m aantal personeelsleden, hun gemiddelde kwalificaties/opleidingsniveau t/m rechtsvorm en organisatorische invulling.

Er zijn partijen die maar 2209 domeinen hebben geen registrar zijn en prijs van 4,30 vragen voor een NL domein. Hun corebusiness is domeinhandel.

Van hen kun je niet verwachten dat ze een kantoor hebben, personeel of een gezond bedrijfsmodel met een grote financierder. (voorzover in de hosting partijen überhaupt iets gefinancierd krijgen). Dus met gezond verstand koop je daar je domeinnamen niet in omdat je straks een probleem hebt indien ze ermee stoppen of failliet gaan.

Je hebt bijvoorbeeld een andere partij met 50.000 domeinnamen die verkoopt ze voor 15 euro. Die kan door de marge die hij maakt meer garanderen dan bovenstaande partij. (verhuisformulier faxen/ontvangen, controleren kost ook gewoon tijd en dus geld.)

Dezo
25/03/09, 17:52
Er zijn partijen die maar 2209 domeinen hebben geen registrar zijn en prijs van 4,30 vragen voor een NL domein. Hun corebusiness is domeinhandel.

Van hen kun je niet verwachten dat ze een kantoor hebben, personeel of een gezond bedrijfsmodel met een grote financierder. (voorzover in de hosting partijen überhaupt iets gefinancierd krijgen). Dus met gezond verstand koop je daar je domeinnamen niet in omdat je straks een probleem hebt indien ze ermee stoppen of failliet gaan.

Je hebt bijvoorbeeld een andere partij met 50.000 domeinnamen die verkoopt ze voor 15 euro. Die kan door de marge die hij maakt meer garanderen dan bovenstaande partij. (verhuisformulier faxen/ontvangen, controleren kost ook gewoon tijd en dus geld.)

Het verschil tussen zakelijke hosting en gewone hosting heeft wat te maken met een domeinregistrar ?

Marin
25/03/09, 17:56
Er zijn partijen die maar 2209 domeinen hebben geen registrar zijn en prijs van 4,30 vragen voor een NL domein.

Ik vind je steeds erg kort door de bocht.. Je hebt helemaal gelijk dat partijen die meer geld vragen voor domeinen meer vet op hun huid hebben en dus ook meer kunnen garanderen.

Maar het is kort door de bocht om te zeggen dat een bedrijf met X aantal domeinen wel of niet een goede support kan leveren.

Maar ik ken genoeg kleine bedrijven (met >2000 domeinen) die prima service kunnen leveren.

Kijk, TS vraagt waar het verschil zit. Dat zit hem in de SLA. Ik denk dat we het op dat punt in ieder geval met elkaar eens kunnen zijn.

Ik geef anderen gelijk dat we misschien wat offtopic gaan, dus laten we deze discussie elders voeren.

pdu
25/03/09, 18:09
Het verschil tussen zakelijke hosting en gewone hosting heeft wat te maken met een domeinregistrar ?

Het was een voorbeeld.

Ander voorbeeld.

Je hebt een auto merk e.a. Chinees automerk zonder dealer/support netwerk in Europa met bepaalde eigenschappen en je hebt een bekend Europees merk met uitgebreide dealer/support netwerk.

De Europese merk (zoals meeste) gebruikt staal uit IJmuiden de Chinees eigen staal productie, zo ook overige gebruikte materialen en technieken.

De prijs van Chinees auto is 1/10 van Europees auto merk, ze zullen je allebei van A naar B rijden.

Verschil tussen zakelijke auto en niet zakelijk.

Marin
25/03/09, 19:01
@PDU, Hier geef je duidelijk aan dat dat chinese merk geen support heeft in Europa... Dan weet je dat, Als een klein bedrijf wel support biedt kan dat nog prima een zakelijke hoster zijn.

Lada heeft hier ook weinig support, in rusland rijden er ook directeuren in. Want daar geven ze support ;)

Ik blijf erbij dat de SLA het verschil is. Of ze dat kunnen naleven is een andere discussie. Dit heeft er niks mee te maken: hoeveel personeel ze hebben, of ze registrar zijn en hoeveel domeinen ze hebben.

Als je een eenmanszaak die geen SIDN lid is ziet die een prima SLA aanbiedt, why not..

pdu
25/03/09, 20:27
Ik blijf erbij dat de SLA het verschil is. Of ze dat kunnen naleven is een andere discussie.

Ik denk dat mijn voorbeelden niet het dat geen duidelijk maak waar ik op wijs.

Als een organisatie alle processen in kaart heeft, procedures gedocumenteerd en zover mogelijk alles heeft geautomatiseerd, kunnen ze de organisatie dusdanig inrichten dat ze kunnen conformeren aan de toegevoegde waarde die ze bij een dienst bieden. Overmacht altijd mogelijk maar men kan er wel vanuit gaan dat er aan gewerkt word.

Bij een budgethoster is dat niet vanzelfsprekend omdat je bij 100 klanten op 1 server beperkt aantal processen hoeft te overzien, procedures waarschijnlijk niet gedocumenteerd zal zijn en het overzicht geheel afwezig is.

Bij een zakelijke hoster kun je er vanuit gaan ze hun processen hebben ingericht om de SLA te kunnen naleven. Een budgethoster heeft niet de financiële ruimte (los van schaalgrote) om dat te bekostigen.

Uiteindelijk maakt de organisatie (en diens bestuurders) het verschil in hoeverre ze zakelijk je van dienst kunnen zijn.

Een ander voorbeeld een klant heeft een site waar hij maandelijks middels online transacties 720.000 euro omzet heeft. Ongeveer 1000 euro per uur.
Elk uur dat zijn site onbereikbaar/verstoord is kost het hem dus 1000 euro omzet. Hij zal dan een afweging moeten maken hoe groot het risico is en wat hem waard is om dat geheel (of deels) te voorkomen.

Stel hij komt tot de conclusie dat per incident hij maximaal 2 uur offline mag zijn, dan gaat hij eisen formuleren, vraag offerte bij verschillende partijen op met zijn probleemstelling en zijn eisen (RFP).

Hij krijgt een aantal RFP's terug. Indien daar bijvoorbeeld een aanbod tussen zit dat er middels virtualisatie en 24/7 monitoring downtime 1 uur is moet hij vervolgens wel zeker zijn dat er iemand 24/7 achter een monitor zit.

Een zakelijke hoster zal de kosten om 24/7 hands-on onsite over verschillende SLA's uitsmeren zodat hij daarop gaat verdienen, bij een budget hoster zie ik dat niet zo gauw gebeuren.

Overigens om daadwerkelijk 24/7/365 1 FTE beschikbaar (hands-on onsite)te hebben heb je 32 FTE's nodig. (24*7*365 = 613024*7* / 48 weken * 40 uur) ervan uitgaande dat ze nooit ziek zijn (maar inclusief 20 vrije dagen).

Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn met eenmanszaak als rechtsvorm die 32 mensen in dienst hebben. Dat is fiscaal zeer ongunstig en vormt een grote HR risico voor de ondernemer.

snarf
25/03/09, 20:44
Overigens om daadwerkelijk 24/7/365 1 FTE beschikbaar (hands-on onsite)te hebben heb je 32 FTE's nodig. (24*7*365 = 613024*7* / 48 weken * 40 uur) ervan uitgaande dat ze nooit ziek zijn (maar inclusief 20 vrije dagen).


Jouw berekening volg ik niet.
Ik ga uit van 24 uur per dag, 365 dagen per jaar=8760.
Medewerker werkt 48 weken van 40 uur=1920.
Dus 8760/1920=4,5FTE om 24*7 te kunnen draaien. (geen rekening met overlap/gezamelijk overleg etc).

Trafego
25/03/09, 20:51
@ pdu


eenmanszaak (rechtsvorm) met 3 mensen niet in staat is om veel klanten een SLA van 4 uur te geven (24/7/365). Mensen zijn weleens ziek, slapen, gaan dood, op vakantie of hebben andere prioriteiten etc.

Ik heb een eenmanszaak, 6 man momenteel in dienst en bied deze service wel.
Dit is ook mede afhankelijk met welke overeenkomsten je hebt met a: datacenter, b: collega's

Zoals systemdeveloper bv aanhaalt, op elkaar kunnen rekenen.
Systemdeveloper kan mij (en ook weer andersom) in geval van al dag/nacht uit bed bellen.

Op deze wijze zijn services zeer goed te waarborgen.

ju5t
25/03/09, 21:16
Kortom: zakelijke hosting is net wat je er zelf van verwacht. Of nog beter, wat de organisatie verwacht dat er nodig is. Maatwerk in sommige gevallen, maar vaak ook niet.

Hoe een organisatie de verwachtingen kan waarborgen, eenmanszaak of niet, is verder niet aan de orde. Zo kun je natuurlijk outsourcen of het op andere manieren oplossen. Die eeuwige eenmanszaak-discussie is nu ook wel eens leuk geweest, toch?

Nino
25/03/09, 22:15
Het is me nu een stuk duidelijker en ik weet genoeg wat betreft het verschil.

Het is wel jammer dat er mensen zijn die regelmatig offtopic gaan,wat mij betreft mag er een slotje op.

En wat betreft Chinese en Europese automerken en eenmans zaken,leuk allemaal,maar is niet echt om gevraagd :unsure:

Marin
25/03/09, 22:37
@Nino; je vroeg om de verschillen. Dan moet je er niet vreemd van opkijken dat er een discussie ontstaat en er voorbeelden bijgehaald worden. Daar is een forum voor. Jij vraagt, mensen gaan in discussie. Daar kan jij je conclusies uit trekken.

Er zijn mensen die van mening zijn dat rechtsvormen belangrijk zijn voor het verschil waar jij om vraagt. Daarom is daar een discussie over ontstaan. Jij kunt nu zelf bepalen of dat aansluit bij jou vraag en aan welke zijde je zelf staat.

Als er een pasklaar antwoord was had je de vraag hier niet hoeven stellen. In ieder geval: Mooi dat je je antwoord nu hebt.

pwwebdev
25/03/09, 22:44
Overigens om daadwerkelijk 24/7/365 1 FTE beschikbaar (hands-on onsite)te hebben heb je 32 FTE's nodig. (24*7*365 = 613024*7* / 48 weken * 40 uur) ervan uitgaande dat ze nooit ziek zijn (maar inclusief 20 vrije dagen).

Hierbij wordt ook aan overselling gedaan. Iemand kan in zijn eentje 24/7 support bieden. Stel hij biedt die service aan 5 klanten. De kans dat hij voor spoed naar DC of achter zijn PC moet, is niet heel groot, maar die is er wel. Stel dat gebeurt een keer per maand, bijvoorbeeld een keer 's nachts. Wellicht zal die ene werknemer dan uit zijn bed springen en aan de slag gaan. Die nacht reken je niet tot "stand by" tijd, maar hij is in principe wél stand by, mocht dat nodig zijn.

pdu
25/03/09, 22:51
Jouw berekening volg ik niet.
Ik ga uit van 24 uur per dag, 365 dagen per jaar=8760.
Medewerker werkt 48 weken van 40 uur=1920.
Dus 8760/1920=4,5FTE om 24*7 te kunnen draaien. (geen rekening met overlap/gezamelijk overleg etc).

Ja, je hebt gelijk! (24/7/365 spookt in me hoofd)

ps: Ik wist niet dat eenmanszaak hier zo gevoelig lag als ook dat ik niet de intentie had om deze groep in een kwaad daglicht te stellen of wat dan ook. Kennelijk zijn de eisen die gesteld worden aan zakelijk hosting hier anders dan hoe corporaties (multinationals etc..) daar naar kijken. In essentie gaat het erom dat je zaak gebruikt word om omzet te genereren of kosten te besparen en derhalve een onderdeel vormt van je marketing.

vipeax
26/03/09, 13:56
In principe zou er geen verschil mogen zijn, ware het niet dat er in de hostingwereld massaal wordt oversold en dat voor enkele bedrijven het enige doel is zoveel mogelijk geld verdienen door zoveel mogelijk klanten op 1 server te zetten. En, omdat klanten vertrekken, maakt het dat normale bedrijven hen willen proberen te volgen met een daling van de prijs tot gevolg, en in evenredige verhouding de kwaliteit.
Dat stukje legt het eigenlijk uit.

Zakelijke hosting is (zou) eigenlijk geen term (mogen zijn). De term wordt eigenlijk alleen door bedrijven zelf gebruikt om aan te geven dat ze (in de meeste gevallen) (proberen) zich onderscheiden van de zogenaamde zolder bedrijfjes.

Persoonlijk denk ik dat men beter naar ervaringen kunt kijken (bv http://www.ispgids.com) dan termen, even bellen of mailen met de host (zelf vind ik telefoneren een betere check, maar niet iedere host wil gebeld worden voor zaken buiten support voor de huidige klanten, dan moet het natuurlijk over de mail), verder is het vaak al aan simpele dingen zoals de website, berichten (op dit forum) etc. te zien.

Dezo
26/03/09, 14:54
Dat stukje legt het eigenlijk uit.

Zakelijke hosting is (zou) eigenlijk geen term (mogen zijn). De term wordt eigenlijk alleen door bedrijven zelf gebruikt om aan te geven dat ze (in de meeste gevallen) (proberen) zich onderscheiden van de zogenaamde zolder bedrijfjes.



Niet volledig mee akkoord, omdat je het zo stelt dat overselling en budgethosting enkel iets is voor de kleine zolder kamer hosters terwijl het erg vaak net grote bedrijven zijn (vooral USA hosters) die zich hierop richten en vaak ondermaatse kwaliteit bieden maar wel heeeeeel veel ruimte en verkeer.

Een beetje zoals bij eten 'het moet niet goed zijn als het maar veel is' en je weet wat je van teveel eten krijgt: krampen ... LOL

vipeax
26/03/09, 15:46
Niet volledig mee akkoord, omdat je het zo stelt dat overselling en budgethosting enkel iets is voor de kleine zolder kamer hosters terwijl het erg vaak net grote bedrijven zijn (vooral USA hosters) die zich hierop richten en vaak ondermaatse kwaliteit bieden maar wel heeeeeel veel ruimte en verkeer.

Een beetje zoals bij eten 'het moet niet goed zijn als het maar veel is' en je weet wat je van teveel eten krijgt: krampen ... LOL
ok, dat er buiten gehouden. Tevens zie ik die bedrijven eigenlijk niet eens hier op WHT.nl aanbiedingen plaatsen. :pinch:

Dezo
26/03/09, 19:30
ok, dat er buiten gehouden. Tevens zie ik die bedrijven eigenlijk niet eens hier op WHT.nl aanbiedingen plaatsen. :pinch:

Zijn ook meestal USA hosters.

Triloxigen
27/03/09, 12:12
ok, dat er buiten gehouden. Tevens zie ik die bedrijven eigenlijk niet eens hier op WHT.nl aanbiedingen plaatsen. :pinch:

Naar mijn idee zijn die juist prominent aanwezig

aristo
27/03/09, 13:14
Toch mogelijk een nieuw perspectief op het verschil gewoon en zakelijke hosting.
Zoals ik dat zie gaat het om het verschil tussen:
BtoC Business to Custumor. Dus hosting voor eindgebruikers. en
BtoB Business to Business. Hosting voor andere bedrijven die daar weer hun producten/diensten op weg zetten.

Kwalitatief en kwantitatief is de overlap groot. BtoB gaat waarschijnlijk meestal over meer data, meer dataverkeer, meer continuiteit.
Maar dat is geen echte norm, immers de particuliere eindgebruiker verwacht ook kwaliteit (je VOIP telefoon moet het gewoon doen, toch). En ook zitter er echte grootgebruikers tussen.).
Mijn conclusie: Technisch gezien vrijwel identiek. Maar in taalgebruik mogelijk verschillend omdat ondernemers onderling toch een andere benadering gebruiken dan naar de particulier.

Dezo
27/03/09, 13:57
Naar mijn idee zijn die juist prominent aanwezig

Ik noem dat niet de echte budget hosters (op een uitzondering te na gesproken), dat zijn de would-be :)

Triloxigen
27/03/09, 16:16
Ik noem dat niet de echte budget hosters (op een uitzondering te na gesproken), dat zijn de would-be :)

Dat een groot deel zijn toko binnen 2 jaar verkoopt omdat ze het niet redden noem ik 'te goedkoop' en 'te veel'

mdvmdv
03/04/09, 09:42
Wij bieden hosting voor bedrijven, verenigingen en stichtingen
De pakketen en service zijn aangepast op websites die in de publiciteit staan, zo is er een gemiddeld bedrag voor schijfruimte en is er per pakket meer dataverkeer beschikbaar dan bij een hostingbedrijf voor particulieren en zal bij overschrijding van dataverkeer geen uitval zijn en niet gelijk meer kosten in rekening worden gebracht.

Wij bieden voor de klant een kantoortijden helpdesk en een calamiteiten 24 uur service. Voor sommige van onze klanten is de website de inkomstenbron en is uitval de grootste nachtmerrie. Wij proberen de tevredenheid van onze klanten te pijlen en als de klant het niet begrijpt, blijven wel uitleg geven.

Daar in tegen kost hosting bij ons dan ook geen 1 euro per maand

Triloxigen
03/04/09, 11:43
24 uurs service is dan ook wel erg relatief.
Iedere webhoster is 24 uur per dag bereikbaar, de mailserver zal immers altijd aanstaan ;)

Marin
03/04/09, 11:45
Wel ja, laten we de discussie weer opstarten...

Ja, er zullen weinig hosters zijn die snachts zoiets hebben van "ach.. die server komt morgen ofzo wel een keer"